5-htp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by skitzo6 View Post
    als er bewezen is dat product A niet werkt dan kan jij dat toch niet onderbouwen jij vind dat het goed werkt, maar er is bewezen dat het niet werkt.
    Dat is helemaal niet geval! Overigens heb ik uiteraard beiden uitgetest in tegenstelling tot GeneralIx.

En als er zo moeilijk word gedaan over een persoonlijke mening wat is dan überhaupt nog het nut van een forum?

Ik zeg trouwens niet dat 5-htp niet werkt, in tegenstelling tot GeneralIx die mij per se wil overtuigen dat mijn ervaringen placebo zijn.

Denken jullie trouwens dat ik de enige ben die tevreden is van L-Tryptofaan?

Comment

sorry daar kan ik mijn mening niet over geven.... ben met bijde stoffe niet bekend....

Comment

Originally posted by skitzo6 View Post
        sorry daar kan ik mijn mening niet over geven.... ben met bijde stoffe niet bekend....
        PM René van XXL Nutrition, hij gebruikt het ook. (het is uiteindelijk maar een aminozuur)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f...powder-145591/

Comment

Originally posted by DerMeister View Post
          Dat is helemaal niet geval! Overigens heb ik uiteraard beiden uitgetest in tegenstelling tot GeneralIx.

En als er zo moeilijk word gedaan over een persoonlijke mening wat is dan überhaupt nog het nut van een forum?
          Niemand heeft moeite met het feit dat je een mening hebt hoor. Ik zie dat ook nergens terug in deze discussie. Alleen dat jij vindt dat iemands mening niet serieus is, als die niet gebaseerd is op ervaring. Lijkt me dat jij dus moeilijk doet over iemands mening in plaats van andersom.

Originally posted by DerMeister View Post
          Ik zeg trouwens niet dat 5-htp niet werkt, in tegenstelling tot GeneralIx die mij per se wil overtuigen dat mijn ervaringen placebo zijn.
          Ook dat zie ik nergens terug. Hij zegt alleen dat het mogelijk is dat je ervaring er één van placebo-werking is.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Niemand heeft moeite met het feit dat je een mening hebt hoor. Ik zie dat ook nergens terug in deze discussie. Alleen dat jij vindt dat iemands mening niet serieus is, als die niet gebaseerd is op ervaring. Lijkt me dat jij dus moeilijk doet over iemands mening in plaats van andersom
            GeneralIx wil per se gelijk krijgen terwijl ik gewoon mijn ervaring en kennis deel. Dit word dan jammergenoeg niet serieus genomen gebaseerd op een onderzoek dat nog altijd niet gepost is. (go figure)

En vergeef met dat ik mezelf in het voordeel voel omdat ik beide producten heb getest, inclusief l-tryptofaan zonder extra vitamine B3 & 6.

Anders ook eens nagaan door wie l-tryptofaan op de kaart werd gezet? Ik vraag me af of Frank Zane hier ook niet serieus word genomen? Een pro die erom bekend stond dat hij zijn lichaam door en door kende.

Originally posted by Pinada View Post
            Ook dat zie ik nergens terug. Hij zegt alleen dat het mogelijk is dat je ervaring er één van placebo-werking is.
            Tussen de regels door?

Voor de laaste keer: Het is geen placebo effect dat ik ervaar.

Wel vrij sip (eerder arrogant) dat iemand die vaak tot 5 uur wakker lag niet serieus word genomen.

Comment

Hou eens op met het aannemen van die slachtofferrol aub. Het is een discussie. Daar is een forum voor.

Jij geeft aan dat wat jou betreft 5-HTP niet superieur is aan L-tryptofaan en waarom en GeneralIx geeft aan dat wat hem betreft dat wel zo is en waarom.

Dan kun je toch gewoon de inhoudelijke discussie aangaan zonder meteen te beweren dat je niet serieus genomen wordt? Of er drogredenen tegenaan te gooien?

Ik zou juist het feit dat iemand een inhoudelijke discussie met je aangaat zien als een teken dat je mening wel serieus genomen wordt. Of voel jij je alleen serieus genomen als men 'ja en amen' zegt?
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik neem de slachtofferrol niet aan, ik had de discussie ondertussen al beëindigd. Ik ga niet 100x mijn standpunten/eigen ervaringen herhalen. Ik ben er inhoudelijk op ingegaan.
                Last edited by DerMeister; 28-01-2010, 18:36. Reason: Tikfout

Comment

Nou, na deze briljante discussie I'm going to get me some 5-HTP!

Comment

Gebruik zelf ook al geruime tijd 5-htp, voornamelijk omdat ik slecht sliep na een lange dag leren/les geven. Slaap er niet zozeer veel beter van, wordt wel 'opgeruimder' wakker zogezegd. Ook door de dag merk ik verbetering, zoals makkelijker dingen van me afzetten. Stuk relaxter zeg maar. Werkt voornamelijk op de achtergrond, maar ik neem dan ook niet meer dan de voorgeschreven hoeveelheid
                    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

• Originally posted by erikv View Post
                      Gebruik zelf ook al geruime tijd 5-htp, voornamelijk omdat ik slecht sliep na een lange dag leren/les geven. Slaap er niet zozeer veel beter van, wordt wel 'opgeruimder' wakker zogezegd. Ook door de dag merk ik verbetering, zoals makkelijker dingen van me afzetten. Stuk relaxter zeg maar. Werkt voornamelijk op de achtergrond, maar ik neem dan ook niet meer dan de voorgeschreven hoeveelheid

Als je opgeruimder wakker wordt, dan kun je daar toch wel uit opmaken dat je beter slaapt? Misschien dieper of zo? Of merk je daar echt helemaal niks van? Slaap je sneller in?

Ik slaap de laatste tijd aardig kwalitatief uitermate teleurstellend, zowel het inslapen gaat lastig en het blijven slapen ook. Is niet dé reden om 5-HTP te gaan nemen, maar zou wel een prettige bijkomstigheid zijn als het helpt .

Zijn er eigenlijk sups waarmee je 5-HTP vooral niet zou moeten combineren? Als in: je bent van den zotte als je 5-HTP neemt terwijl je ook 500 mg caffeïne per dag neemt of zo?

Comment

• Originally posted by Pinada View Post
                        Als je opgeruimder wakker wordt, dan kun je daar toch wel uit opmaken dat je beter slaapt? Misschien dieper of zo? Of merk je daar echt helemaal niks van? Slaap je sneller in?

Ik slaap de laatste tijd aardig kwalitatief uitermate teleurstellend, zowel het inslapen gaat lastig en het blijven slapen ook. Is niet dé reden om 5-HTP te gaan nemen, maar zou wel een prettige bijkomstigheid zijn als het helpt .
                        tja..diepere slaap..Omdat je minder snel in de stress schiet (relatief) zul je theoretisch sneller inslapen. Ik kan 5-htp op dat gebied het beste vergelijken met een organiser: de 'data-stroom' in je hersens wordt makkelijker en sneller verwerkt, iets wat door stress bemoeilijkt wordt. Vandaar het 'opgeruimd'.

Wil dus niet zeggen dat je met minder slaap toe kunt, of dat je er langer door slaapt. Als ik meer dan twee flesjes bier drink wordt ik wel compleet gaar wakker, iets dat voor ik 5-htp pakte niet het geval was. En je moet natuurlijk jezelf niet volpompen met caffeine en dan raar staan te kijken dat je niet in slaap kunt vallen
                        Overigens is het doorslapen wel stuk beter geworden (zie stress).

Comment

tja..diepere slaap..Omdat je minder snel in de stress schiet (relatief) zul je theoretisch sneller inslapen. Ik kan 5-htp op dat gebied het beste vergelijken met een organiser: de 'data-stroom' in je hersens wordt makkelijker en sneller verwerkt, iets wat door stress bemoeilijkt wordt. Vandaar het 'opgeruimd'.

Wil dus niet zeggen dat je met minder slaap toe kunt, of dat je er langer door slaapt. Als ik meer dan twee flesjes bier drink wordt ik wel compleet gaar wakker, iets dat voor ik 5-htp pakte niet het geval was. En je moet natuurlijk jezelf niet volpompen met caffeine en dan raar staan te kijken dat je niet in slaap kunt vallen
                          Overigens is het doorslapen wel stuk beter geworden (zie stress).
                          Ow nu snap ik waarom ik zo slecht slaap!
                          Ik bedoelde meer dat als ik 's ochtends 250 mg caffeïne neem en 's middags nog een keer 250 mg en dan 's avonds 5-HTP of dat de caffeïne het hele effect van de 5-HTP overdag teniet gaat doen bijvoorbeeld. Wellicht iets dat ik zelf moet gaan ervaren.

Comment

Ow nu snap ik waarom ik zo slecht slaap!
                            Ik bedoelde meer dat als ik 's ochtends 250 mg caffeïne neem en 's middags nog een keer 250 mg en dan 's avonds 5-HTP of dat de caffeïne het hele effect van de 5-HTP overdag teniet gaat doen bijvoorbeeld. Wellicht iets dat ik zelf moet gaan ervaren.
                            Niks van gemerkt in mijn geval, krijg toch ook aardig wa caffeine binnen. Kwestie van proberen inderdaad. Tip: ze hebben bij de Tuinen regelmatig 5-htp (60 capsules) in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Want goedkoop is da spul niet. Normaal bij de Tuinen iets van 17 euri, heb ze veel duurder gezien.

Comment

Niks van gemerkt in mijn geval, krijg toch ook aardig wa caffeine binnen. Kwestie van proberen inderdaad. Tip: ze hebben bij de Tuinen regelmatig 5-htp (60 capsules) in de aanbieding, 2 voor de prijs van 1. Want goedkoop is da spul niet. Normaal bij de Tuinen iets van 17 euri, heb ze veel duurder gezien.
                              Dank u voor de tip. Had ze in een supplementenwinkel al zien liggen voor 17,50 voor een pot, geen idee meer hoeveel daarin zat. Zal zaterdag eens kijken of de Tuinen die aanbieding nu heeft.

Comment

Zijn er eigenlijk sups waarmee je 5-HTP vooral niet zou moeten combineren? Als in: je bent van den zotte als je 5-HTP neemt terwijl je ook 500 mg caffeïne per dag neemt of zo?
                                Mwah, zou daar niet bang voor zijn. Enige wat je niet moet doen is dingen gebruiken die ook inwerken op je serotonineniveau (XTC/antidepressiva/etc), gezien je niet weet wat daar het gevolg van is.

@ DerMeister
                                Het feit dat meerdere mensen profijt hebben van een middel, wil niet zeggen dat het geen placebo kan zijn. Daarom ook de resultaten van een placebogroep tegen een groep die werkzaam product gebruikt in plaats van een groep die niets gebruikt tegen een groep die werkzaam product gebruikt.
                                Het onderzoek (de onderzoeken) die je zoekt staan in voetnoot onder het artikel. Knock yourself out.
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X