5-htp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hmmm.... Hoe zit het dan met verslavingsgevoeligheid? Als in, je wordt weer botte hork en lief doen is veel gemakkelijker met dat spul dus je blijft maar voor eeuwig dat spul slikken?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Denk dat het per persoon afhankelijk is of je verslaafd wordt.

Je afbouw heeft er m.i. zeer zeker mee te maken: in 1x stoppen lijkt me tricky en de hunkering vergroten.

Rustig afbouwen en "terug op aarde komen" is in dat opzicht slimmer.
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Ik vind dit spul echt geniaal.

Comment

Hoelang mag ik 5-HTP trouwens gebruiken? Ik slik al weken lang elke avond 2 dikke capsules. Wat dan ook het maximale hoeveelheid is wat ik mag slikken volgens de tekst wat op het potje staat.

Comment

Ik zou cyclen (per zes weken zo), maar dat is gewoon mijn idee. Geen onderbouwing.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

als je "zooi" nodig hebt om te groeien ben je echt n pussy
              Doubt me, Hate me, You are the inspiration i need!!
              @ Cut

Comment

moet je niet oppassen voor depressie in die off-periode? vind het allemaal maar risky
                "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by Markess View Post
                  als je "zooi" nodig hebt om te groeien ben je echt n pussy
                  Als je uit je nek gaat schijten zonder dat je weet waar je het over hebt, ben je een mongool.

Originally posted by roelinho View Post
                  moet je niet oppassen voor depressie in die off-periode? vind het allemaal maar risky
                  Had ik geen last van. Aan de andere kant, van XTC katers heb ik ook geen last. Als je echter langzaam afbouwt moet het goedkomen.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Als je uit je nek gaat schijten zonder dat je weet waar je het over hebt, ben je een mongool.

Had ik geen last van. Aan de andere kant, van XTC katers heb ik ook geen last. Als je echter langzaam afbouwt moet het goedkomen.
                    Xtc krijg je ook niet zo snel een kater van. Je moet er niet andere dingen bij gebruiken want daar krijg je dus wel een kater van.

Met drank gebruiken is al helemaal een ramp.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                      Xtc krijg je ook niet zo snel een kater van. Je moet er niet andere dingen bij gebruiken want daar krijg je dus wel een kater van.

Met drank gebruiken is al helemaal een ramp.
                      Een xtc-kater is meer je een paar dagen echt down voelen, heb ik wel al gehad.
                      Als ik dit 5htp-verhaal een beetje begrijp, heeft het een andere werking als een anti-depressivum maar is het resultaat een beetje hetzelfde. Heb zelf al wat ervaringen met anti-depressiva en dat moet je idd voorzichtig afbouwen.

Zijn er eigenlijk al studies over de effecten van langdurig gebruik? Eventueel effect op je eigen serotonine-productie?
                      "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by roelinho View Post
                        Een xtc-kater is meer je een paar dagen echt down voelen, heb ik wel al gehad.
                        Als ik dit 5htp-verhaal een beetje begrijp, heeft het een andere werking als een anti-depressivum maar is het resultaat een beetje hetzelfde. Heb zelf al wat ervaringen met anti-depressiva en dat moet je idd voorzichtig afbouwen.

Zijn er eigenlijk al studies over de effecten van langdurig gebruik? Eventueel effect op je eigen serotonine-productie?

Dit is wat ik er kan over vinden op wikipedia:

Because 5-HTP has not been thoroughly studied in a clinical setting, possible side effects and interactions with other drugs are not well known.
                        Due to the conversion of 5-HTP into serotonin by the liver, there is a possible yet unproven risk of heart valve disease from serotonin's effect on the heart.

Over langdurig gebruik en de effecten op lange termijn op eigen serotonine aanmaak vind ik niet direct iets terug, zal nog eens wat verder zoeken.

Comment

Ik ga het nog eens proberen, wederom die van Smartlabs

Wederom op 200 mg per dag.
                          We will see.
                          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

Kwam tegen: Timereleased 5-HTP .

Hoe zat het ookalweer met de afbraaktijd en bloedsomloop, anyone?

Zo uit het blote hoofd, slaat timereleased nergens op omdat het direct in de bloedbaan terecht komt. Met 200 mg ( de capsule ) tegelijk.

Comment

ik las dat het pas zinvol was bij een dosering van 300-900mg, klopt dit?
                              Groeten

Comment

Ik mag uit eigen ervaring zeggen dat 150 tot 200 mg/dag voldoende deed bij mij.

900mg lijkt me veel...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X