5-htp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Osterich View Post
    Kwam tegen: Timereleased 5-HTP .

Hoe zat het ookalweer met de afbraaktijd en bloedsomloop, anyone?

Zo uit het blote hoofd, slaat timereleased nergens op omdat het direct in de bloedbaan terecht komt. Met 200 mg ( de capsule ) tegelijk.
    Met time-released zou dat dus niet zo moeten zijn. Geleidelijke afgifte door schilletjes om de werkzame stoffen heen gok ik.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De argumenten:

- L-Tryptofaan wordt slecht opgenomen, omdat het hetzelfde transportmiddel nodig heeft als een aantal andere aminozuren. Hierdoor wordt de opname dus gigantisch tegengewerkt; je kunt L-Tryptofaan dus niet innemen met eiwitrijke maaltijden.

Niets eens! En waarom zou je überhaupt L-Tryptofaan innemen met een eiwitrijke maaltijd?

- De omzetting van L-Tryptofaan naar 5-HT wordt ook nog eens verminderd doordat de opgenomen L-Tryptofaan ook nog omgezet kan worden in niacine (vitamine B3), of energie, of eiwitproductie.

Daarom bevat commerciële L-Tryptofaan Vitamine B3 & 6.

- Van 5-HTP wordt zo’n 70% geabsorbeerd, en de 5-HTP kan alleen worden omgezet naar serotonine. Dit supplement kun je dus probleemloos innemen bij een maaltijd.

Zie antwoord 1 & 2.

5-HTP is wat mij betreft niet superieur aan L-Tryptofaan.

Comment

Alleen punt drie al geeft de superioriteit al aan van 5-HTP ten opzichte van L-Tryptofaan... Het feit dat L-Tryptofaan in veel meer zaken omgezet kan worden, maakt al onzeker hoeveel je ervan op neemt, en dus is het maar vreemd zeilen. Met 5-HTP weet je wat je binnen krijgt, en heb je gegarandeerd een constantere opname. Je hoeft je hiermee geen zorgen te maken of je wel genoeg vitamine B3 bijneemt, of dat je lichaam het omzet in energie, of gebruikt ter opbouw van spiermassa.

Daarnaast zijn de studies gedaan op 5-HTP, en is 5-HTP de facto het enige bewezen supplement.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Waarom je zorgen maken over vitamine B3 & 6 als het er gewoon inzit?

Originally posted by XXL Nutrition

Samenstelling per gram:

L-Tryptofaan970 mg
          Vitamine B310 mg
          Vitamine B620 mg
          Link

Overigens heb ik ook L-Tryptofaan getest zonder extra vitamine B3 & 6 en daarvan was de werking ook gewoon prima.

Ik denk dat de gemiddelde bodybuilder sowieso genoeg vitamine B3 & 6 binnenkrijgt.

Overigens is dit geen kritiek op 5-HTP, maar om het nu 'superieur' te noemen vind ik niet eerlijk.

Comment

Omdat het de vraag is of je lichaam ziet dat de B3 er al in zit, en het daarom wellicht alsnog om zet.

En dat het prima werkt, vast. Aan de andere kant is de kans reëel dat het placebo is. Met 5-HTP heb je gewoon een werkzaam product, je weet wat er omgezet wordt, en je hoeft nergens rekening mee te houden. Dus ik vrees toch echt dat ik 5-HTP superieur blijf vinden aan L-Tryptofaan.

sigpic

Comment

Als iemand die frequent aan slapeloosheid lijd weet ik maar al te goed dat het geen placebo effect is.

Overigens beetje sneu om meteen te zeggen dat het placebo effect is. Je gaat toch ook niet zeggen dat het effect van creatine monohydraat placebo is om kre-alkalyn te verdedigen? (no offence)

Heb je wel al L-Tryptofaan getest? (met en zonder vitamine B3 & 6)

Comment

Ook als iemand die frequent insomnia heeft ben je niet ongevoelig voor placebo-effect. Ik zeg niet dat het placebo is, ik zeg alleen dat die kans er is. L-Tryptofaan is gewoon niet bewezen qua werkzaamheid zoals 5-HTP dat wel is (hoewel ook nog niet helemaal 100%).

Je vergelijking trekt overigens nergens op.

En nee, heb L-Tryptofaan niet zelf los gehad.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Je vergelijking trekt overigens nergens op.
                  Het placebo effect vermelden ook.

En nee, heb L-Tryptofaan niet zelf los gehad.
                  Dan is jou mening over L-Tryptofaan niet relevant.

Comment

Natuurlijk wel. We hebben het over het al dan niet superieur zijn van 5-HTP aan L-Tryptofaan. Van 5-HTP is de werking bewezen t.o.v. een placebogroep, bij L-Tryptofaan niet. Daarom is het niet onredelijk of zelfs wetenschappelijk te noemen, om het placebo-effect niet uit te sluiten.

En als niet-gebruiker kun je wel degelijk relevante meningen hebben. Veelvoorkomende denkfout om mensen die het zelf niet hebben gebruikt meteen uit te sluiten. Dom ook. Zeker in wetenschappelijke context.

sigpic

Comment

Have it your way.

Comment

Als je niet wil discussiëren moet je geen discussie starten kerel.

sigpic

Comment

Als je niet wil discussiëren moet je geen discussie starten kerel.
                          Het begint een ja-nee discussie te worden. Overigens wil je volgens mij als moderator niet door de mand vallen. (wat duidelijk wel het geval is)

Als je het niet zelf hebt getest is je mening simpelweg niet relevant, op welk onderzoek je je mening dan baseert maakt niets uit.

Onderzoeken spreken elkaar sowieso constant tegen. (afhankelijk van wie het sponsort natuurlijk)

Comment

Jij verwart mening c.q. wat je ervaart/voelt met de werkelijkheid. Dat sluit placebo-effect niet uit. Daarom zijn er onderzoeken, juist omdat wat je voelt of hoopt te voelen niet hetzelfde is als een echt werkzaam product. En als je dat niet in de gaten hebt, ja, dan is deze discussie uitermate zinloos.

En ik val hier niet door de mand, mijn mening berust op onderzoek het jouwe op gevoel. Daar moet je eens mee aankomen op een opleiding boven mbo-niveau. Je wordt vierkant uitgelachen en niet zonder reden.

Dan nog het laatste: "onderzoeken spreken elkaar sowieso constant tegen". Ik snap niet dat dat spook nog steeds rond waart. Het is pertinent niet waar, en indien onderzoeken elkaar tegen spreken is het veel waarschijnlijker dat er vormfouten zijn geweest (dubbel blind v.s. enkel/ crossover v.s. niet cross over/ te kleine groepen/ andere testpersonen/ etc. etc.)
                            Waarom zou je nog onderzoek doen met jouw visie? Waarom zou je nog zoeken naar nieuwe medicijnen voor kanker of aids? Die onderzoeken spreken elkaar toch alleen maar tegen... Toch?

sigpic

Comment

Ik kan niet discussiëren met iemand over een bepaald product als hij het niet zelf heeft getest en wat mij betreft is de kous daarmee af.

Comment

Originally posted by DerMeister View Post
                                Ik kan niet discussiëren met iemand over een bepaald product als hij het niet zelf heeft getest en wat mij betreft is de kous daarmee af.

dit slaat natuurlijk nergens op he als jij zegt dat product A super is dan is dat jou mening omdat jij het maar getest hebt....

maar als er bewezen is dat product A niet werkt dan kan jij dat toch niet onderbouwen jij vind dat het goed werkt(placebo) efect, maar er is bewezen dat het niet werkt. beetje domme ged8e
                                Last edited by skitzo6; 28-01-2010, 16:05.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X