basic trainingschema's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Kevster View Post
    Dat is een erg gewaagde statement.
    Weet ik, maar ik ben een beetje klaar met het fitness gepiepel, mierenneuken en geneuzel.

Gewoon knallen om te groeien en niet piepen. Dan maak je progressie.

Als je als naturel erg makkelijk 2 of meer keer per week dezelfde spieren kan trainen, dan klopt er iets niet aan de intensiteit.
    Als zelfs de meeste gebruikers en ervaren mannen(van de grote jongens die ik ken) al niet meer dan 1x per week dezelfde spieren trainen omdat ze niet hersteld zijn binnen 2/3 dagen, zelfs dus die veel beter zouden herstellen door gebruik.....
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Dit is het advies van sibil voor een gevorderde bb.

Maandag borst, schouders triceps
      Dindsdag rug, biceps
      woendsdag benen
      donderdag borst, schouders triceps
      vrijdag rug,biceps
      zaterdag benen
      zondag rust.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Eerst zeg je onzin en dan bevestig je het....wat is het nou?
        Jij zegt dat een spier(groep) 1 keer in de week aanpakken per definitie beter is dan 2 keer in de week, dat is onzin.
        How you like them apples?

Comment

is dit niet te weinig als je echt van plan bent om heel breed te worden?
          vind de training van armen bv wat weinig

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Ik denk dat je de verkeerde kant op denkt Adon1s.
            als je een spiergroep 2x per week traint dan zit er max 3 dagen tussen elke training. Als je dan te intensief traint ben je niet hersteld de volgende training, dus moet je op fitnessintensiteit max 70% trainen ipv 85%-90%.
            Daarom is het beter om gewoon elke spier/groep 1x per week flink zwaar aan te pakken en voldoende herstel/rust te pakken.
            Nee hoor. Al zit er 1 dag tussen de training, het blijft afhankelijk van het totale optelsommetje volume x intensiteit x densiteit (trainingsfrequentie, je zou het uit kunnen drukken in kg's die je verzet per uur) x algeheel herstel. Wanneer de densiteit per training lager is kan je in de training zelf hogere gewichten aan. Je bent het toch met me eens dat meer/langer herstel tussen sets betekend dat je hogere gewichten kan gebruiken? Dan is het toch ook niet verwonderlijk dat dat ook zo is met meerdere uren, of dagen rust ertussen en een training zoals jij het weergeeft, uit zou smeren over de week, heb je toch simpelweg meer rust ertussen en kan je hogere gewichten hanteren?

Dat het 'beter' is een spiergroep x aantal keer per week te pakken ben ik ook niet met je eens. Het lichaam past zich aan. Niet alleen aan oefeningen, maar ook aan de frequentie, gebruikte reprange etc. Daarom zou je genoeg moeten wisselen van schema om telkens maar gains te blijven maken. Met de regel '1x per week is genoeg' beperk je jezelf daarin.
            In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

De eiwitsynthese na een training (verhoogde mRNA-afgifte en verhoogde ribbosoomactiviteit) blijft maar ongeveer 48 uur actief. Als je je zenuwstelsel voor 7 dagen in de soep traint met zware training of hoog volume training zoals GVT dan betekend dat dus dat je 5 dagen niet groeit. Als je 2 dagen rust tussen iedere spiergroep houd betekend dat dus dat je constant aan het groeien blijft. In plaats van dat je constant een vernield zenuwstelsel hebt.

Ik groei persoonlijk veel beter op deze manier. Als ik een spiergroep 1x in de week train groei ik amper. Dus ik denk dat het persoonsgebonden is.

Daarbij kan niet iedereen bovennatuurlijke wonderen verrichten door alles anders de doen dan de theorie. Alleen jij kan dat, zelfs nog met een lichaam van gemiddelde leeftijd. Juice anyone?
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Dit zeg ik dus al tijden. Ik merk ook echt giga verschil tussen alles 1x in de week of 2x in de week trainen.
                Met alles 2x in de week groei ik voor mijn idee effectief 4 van de 7 dagen per spiergroep. In plaats van 2 dagen per spiergroei per week.

Ga hierbij voor het gemak er inderdaad wel van uit dat je genoeg en juiste voedingsstoffen binnenkrijgt en goed rust om maximaal te herstellen.
                Ik kan me voorstellen dat je op een moment op een punt komt dat je zo heftig moet trainen om nog flinke gains te maken... dat je gewoon minder spieren per keer moet gaan trainen om optimaal te groeien.

En wat Adonis zegt... blijven varieren, niet jezelf vastzetten. Dingen blijven proberen en varieren.
                Maar voor mij werkt op dit moment iig 2x in de week ub/lb stukken beter dan eerdere 3 of 4 dagen splits met alles 1x in de week.

Ervaring en logica schijnen hierin dus op een lijn te zitten.
                Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Daarbij kan niet iedereen bovennatuurlijke wonderen verrichten door alles anders de doen dan de theorie. Alleen jij kan dat, zelfs nog met een lichaam van gemiddelde leeftijd. Juice anyone?

Ik begrijp nou niet waarom het nou weer persoonlijk moet Kevster...maar goed zie je misschien wel in Essen jongen als je zo graag op de persoon wil. Dan hoop ik dat je het ook op de persoon wil spelen.

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                    Ervaring en logica schijnen hierin dus op een lijn te zitten.

De ervaring en de logica staan niet echt op 1 lijn sf.
                    De ervaring zegt het is niet te doen op een normale manier naturel.....
                    De logica zou zeggen trainen op supercompensatie en om de 3 dagen.

Er is ook een variant van spieren 3x per week aanpakken, kan ook en je wint er ook aardig wat massa mee op die spier-groepen die je zoveel traint. Probleem is alleen dat je dat maar een paar weken gaat volhouden.
                    Elk systeem waar je erg veel massa mee pakt hou je relatief erg kort vol.
                    Als je je vol gooit met van alles dan gaat het langer goed.

Anyway de meesten doen gewoon elke spier 1x per week, meer is gewoon te zwaar, teveel.

Comment

Wat zeggen de kenners, topbegeleiders en topbodybuilders er over:

Originally posted by R' pid='23824' dateline='1297704971
                      2 x per week alles trainen is teveel voor een natural, maar goed zo denk ik erover natuurlijk
                      Originally posted by Mau' pid='24089' dateline='1297935434
                      Originally posted by Ro' pid='23824' dateline='1297704971
                      2 x per week alles trainen is teveel voor een natural, maar goed zo denk ik erover natuurlijk
                      Ik volg ro hier volledig in, heb vorige week 3dagen split en 1dag fb gedaan en ben deze week geen zak waard :@ Volgens mij kun je 2x per week alles trainen icm dagelijkse arbeid naturel gewoon niet halen, maar wie ben ik :P

Originally posted by Le' pid='24140' dateline='1297958736
                      Originally posted by Ro' pid='23824' dateline='1297704971
                      Eens!..

Dit zijn er slechts een paar.
                      Dus op welke meningen ga je af.
                      Van de beginners/fitnessers of de ervaren kenners in de NL top?

Comment

Ik doe nu een week of 4 (meen ik, de tijd gaat snel :P) het FB schema dat je me gaf en ik heb daar toen wat dingetjes aan toegevoegd en een machine vervangen door dumbells maar het bevalt me tot nu toe goed.
                        Heb het gevoel dat het nu "zit" en ben aan het verhogen. Ben er dus wel tevreden over!
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Voor jou kan dat ook heel goed hoor Beau en het werkt ook wel. En voor heel erg veel mensen hier op bodynet ook.
                          Maar stel dat je ooit op het niveau zou zitten van sister Flo, of mrsmiami of de vrouw van je grote vriend R. Dan ga je het echt niet redden op FB systemen of UB-LB splits.

Maar goed, jij weet ook waar die reply's vandaan komen(gecopy-paste uit het topic van je schoonzoon op MB)en wie het zijn die deze mening en kennis hebben.

Wordt toch een keer tijd dat sommigen daar ook naar toe komen en daar hardop zeggen tegen iedereen dat ze een stel flapdrollen en idioten zijn die niets weten..........zou toch leuk zijn, de ecto beachboys die tegen de elite van het NL bodybuilding gaan zeggen dat ze het niet goed doen...haha.

Comment

Stukje van Lyle:

Pump training has been described variously as volume training, depletion training, or even
                            sissy training (since the weights used are typically not as heavy). Poliquin's German Volume
                            Training (10 sets of 10) as well as German Body Composition training also fits this description, as
                            do many other systems. Let's just call it pump training.
                            Pump training tends to describe a majority of "traditional" bodybuilding training routines
                            which is a high number of sets per bodypart (anywhere from 5 up to 20 or even more) with high
                            reps (10-15 per set or even more) and short rest periods (30-60 seconds or thereabouts). It was
                            definitely the most popular method of training back in the 80's. Modern pro bodybuilders
                            probably tend more towards tension/intensity training (discussed next) although they revert to
                            pump training for contest dieting.
                            As many will gleefully point out, most successful professional bodybuilders train this way
                            (or at least they claim to, if you believe what the muscle comic books tell you). What is
                            frequently ignored is that most successful professional bodybuilders are on a wide array of drugs
                            that hasten recovery and help to make this type of training productive for them. Most natural
                            bodybuilders, with the occasional exception, don't get much growth out of this type of training
                            without the same drug support as the pros. But that's not to say that it can't be productive or
                            useful under certain situations.
                            Pump training stresses the sarcoplasmic/energetic elements of the muscle more so than the contractile elements because of the lighter loads and shorter rest periods used. It not only
                            depletes muscle glycogen significantly (due to the large number of sets, high reps, and short rest
                            periods) but also stresses the creatine phosphate stores. It may even deplete intramuscular
                            triglycerides. This results in supercompensation (storage above normal levels) when carbs,
                            calories, creatine (and dietary fat) are made available again. By the end of a pump-training
                            session, in addition to the marginal tension stimulus, there is a major depletion of muscle glycogen
                            and other energy stores.
                            Unfortunately, as I mentioned in a previous chapter, most people's bodies aren't very good
                            at doing two things at once. Refilling muscle glycogen and growing new muscle tissue counts as
                            two things, and most people can't do both effectively. Since refilling energy stores takes priority
                            (and protein synthesis is energetically costly), most people will refill muscle glycogen first, which
                            may not leave time, energy or fuel for much muscle growth. The people who grow well with pump
                            training are the folks who can do both efficiently; the folks who can't don’t. Most folks can't.
                            Trainers who have either naturally high testosterone levels (testosterone improves glycogen
                            storage, yet another advantage of steroid use), high insulin sensitivity (meaning they better push
                            nutrients into muscle cells) or use various drugs grow best on pump training. This doesn't
                            describe your average trainee.
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Quote van Ronnie Coleman:

Although I'm a professional bodybuilder, I feel that the biceps routine I am currently employing for my Olympia preparation is, with minor modifications, suitable for weight trainers of all levels. Let me first detail the training program and then explain how it can be adapted for anybody from beginners on op.
                              As a police office in Arlington, Texas, I work the 3 to 11 PM shift Sunday through Thursday. I train six days a week at around 11 M, and do my aerobic work after I finish my shift. This is the bodypart split I am using for my 1995 Mr. Olympia appearance.

Monday Chest, triceps, calves, abs
                              Tuesday Quads, hams
                              Wednesday Back, biceps, calves, abs
                              Thursday Chest, delts, triceps
                              Friday Quads, hams, abs
                              Saturday Back, biceps, delts, calves
                              Sunday Rest

Flex Magazine, October 1995

Die Ronnie was toen maar een gekke jongen, dat hij spiergroepen 2x per week trainde?
                              How you like them apples?

Comment

Doet hij dat allemaal natural dan want daar gaat de discussie om he

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X