basic trainingschema's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Nee, de discussie gaat over het statement van Marnop, die zegt namelijk:

''Daarom is het beter om gewoon elke spier/groep 1x per week flink zwaar aan te pakken en voldoende herstel/rust te pakken. ''
    How you like them apples?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
      Doet hij dat allemaal natural dan want daar gaat de discussie om he
      inderdaad... je was mij net voor..

Maakt nogal wat uit...

Ronnie naturel...hmmmmmmmmm NOPE!!!

Comment

Originally posted by Le0n View Post
        Quote van Ronnie Coleman:

Although I'm a professional bodybuilder, I feel that the biceps routine I am currently employing for my Olympia preparation is, with minor modifications, suitable for weight trainers of all levels. Let me first detail the training program and then explain how it can be adapted for anybody from beginners on op.
        As a police office in Arlington, Texas, I work the 3 to 11 PM shift Sunday through Thursday. I train six days a week at around 11 M, and do my aerobic work after I finish my shift. This is the bodypart split I am using for my 1995 Mr. Olympia appearance.

Monday Chest, triceps, calves, abs
        Tuesday Quads, hams
        Wednesday Back, biceps, calves, abs
        Thursday Chest, delts, triceps
        Friday Quads, hams, abs
        Saturday Back, biceps, delts, calves
        Sunday Rest

Flex Magazine, October 1995

Die Ronnie was toen maar een gekke jongen, dat hij spiergroepen 2x per week trainde?

Dus je wilde de naturel beachboy bodynetters vergelijken met een MR O winnaar,...hmmm. goed idee.
        Mag ik dan de spuit bij jou zetten? Je hebt er wel een maandsalaris voor over per maand toch he, alleen al aan AAS en peptides?? Dan ga jij dat ook redden.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Nee, de discussie gaat over het statement van Marnop, die zegt namelijk:

''Daarom is het beter om gewoon elke spier/groep 1x per week flink zwaar aan te pakken en voldoende herstel/rust te pakken. ''
          Voor de meeste is dat toch prima..

2x per week is voor sommige gewoon teveel..

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Dus je wilde de naturel beachboy bodynetters vergelijken met een MR O winnaar,...hmmm. goed idee.
            Mag ik dan de spuit bij jou zetten? Je hebt er wel een maandsalaris voor over per maand toch he, alleen al aan AAS en peptides?? Dan ga jij dat ook redden.
            Ik vergelijk niemand.

Ik geef aan dat een 8 voudig Mr. O winnaar, wel degelijk zijn spiergroepen 2x in de week aanpakt, iets wat volgens jou onmogelijk zou zijn om dat met intensiteit te doen. Nu begrijp ik echt wel dat er een verschil zit in herstel tussen een Pro BB van zijn niveau, en de gemiddelde beachboy, om in jou termen te blijven.

Daarmee doel ik dus op jou statement, als je een spiergroep 2x per week traint dan zit er max 3 dagen tussen elke training. Als je dan te intensief traint ben je niet hersteld de volgende training, dus moet je op fitnessintensiteit max 70% trainen ipv 85%-90%. Daarom is het beter om gewoon elke spier/groep 1x per week flink zwaar aan te pakken en voldoende herstel/rust te pakken.
            How you like them apples?

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Stukje van Lyle:

En wat draagt het bij aan de discussie? Dat GVT een sissytraining is ? Leuk bedacht door de eiwit goeroe. Laat ie dan zelf een paar weken GVT doen met submaximale gewichten, kijken of hij het dan nog steeds sissy vindt.

Anyway, het is niet relevant aan de discussie.

Het punt is simpel, meer trainingen per spiergroep is meer stress, microtrauma en meer herstel nodig, punt! Dagelijks met schade rond blijven lopen en laten ophopen werkt niet, je herstelt gewoon niet goed.
              Je lichaam heeft voldoende rust en herstel nodig.

Daarom zijn systemen als maxOT en HIT en dergelijk ook slechts enkele weken goed te doen daarna moet je een periode rustig aan doen.
              De gains zijn echter wel super met die systemen.

Je zal normaal als naturel alles gewoon goed moeten doseren, als je zwaar traint voor massa en flinke gains dan zal je dat maar 1 x per week kunnen doen, met meer sloop je uiteindelijk je lichaam meer dan dat je op zal bouwen.
              Hoe lager de totale intensiteit, dus minder schade en stress, hoe meer je de spieren kan trainen per week of maand.
              Ben je aan de AAS dan kan je vaak wat meer hebben door beter herstel, maar zelfs dan nog....ook dan kan je meer kapot maken dan herstellen als je teveel over the top gaat.

Comment

Ik vergelijk niemand.

Ik geef aan dat een 8 voudig Mr. O winnaar, wel degelijk zijn spiergroepen 2x in de week aanpakt, iets wat volgens jou onmogelijk zou zijn om dat met intensiteit te doen. Nu begrijp ik echt wel dat er een verschil zit in herstel tussen een Pro BB van zijn niveau, en de gemiddelde beachboy, om in jou termen te blijven.

Daarmee doel ik dus op jou statement, als je een spiergroep 2x per week traint dan zit er max 3 dagen tussen elke training. Als je dan te intensief traint ben je niet hersteld de volgende training, dus moet je op fitnessintensiteit max 70% trainen ipv 85%-90%. Daarom is het beter om gewoon elke spier/groep 1x per week flink zwaar aan te pakken en voldoende herstel/rust te pakken.

Ik pak op dit moment ook alle spiergroepen meer keren per week.....maar dus wel met aangepaste intensiteit.
                Doe zelfs het meeste op 15reppers. Af en toe komt er een oefening tussendoor op hoge intensiteit, maar niet teveel. Doe ik dat wel dan ga ik het ook niet redden. Ik zit nu op zo'n 75% tot max 80% gemiddeld qua intensiteit.
                Veel pompsetjes er bij dus op dt moment en veel energie gebruiken.

Na 22 mei gaat alles weer naar de 85% tot 90% maximaal gewicht en intensiteit en alles gewoon 1 x per week zwaar aanpakken. Dat gaat dan door tot oktober dan weer in voorbereiding voor de Flexcup en weer zoals ik nu train. alles 2x per week.

Dus net als Coleman...in voorbereiding naar een wedstrijd....

Comment

Ok, je hebt gelijk.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

okay okay... we hebben nu dus al een paar nuanceringen bij elkaar

Sowieso zit je met iets als 2x in de week ub/lb -> altijd 3 dagen rust per spiergroep tussen de sessies. Wat jij zelf ook al aangaf als optimaal (kwam uit dat onderzoek van een paar pagina's terug geloof ik)

Alles 2x in de week kan verder goed werken, betere resulaten geven... maar kan op lange termijn te belastend zijn voor je lijf (hangt denk ik van de persoon, het dieet, trainintensiteit, etc af)

Moet zeggen dat deze discussie voor mij dan toch wel weer pleit voor een keer dogcrappen.
                    Da's ook alles 2x in de week. 1x op kracht en 1x op massa. Ene keer meer je spieren op hun donder geven, de andere keer meer je CNS.

Ik denk hoe dan ook dat de hele discussie staat of valt bij... hoeveel en hoe zwaar moet je een spier trainen voor optimale groei (jawel... daar gaan we weer)
                    Want als je gewoon in plaats van 1x in de week je spieren helemaal verrot traint...je 2x je spieren een beetje verrot traint... wat levert dan de meeste groei op.
                    Want ik blijf van mening dat de meeste mensen hun spieren veel zwaarder belasten dan nodig is om te groeien. En daardoor langer herstel nodig hebben, en minder hard groeien.
                    Fear is the mind killer

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                      Voor jou kan dat ook heel goed hoor Beau en het werkt ook wel. En voor heel erg veel mensen hier op bodynet ook.
                      Maar stel dat je ooit op het niveau zou zitten van sister Flo, of mrsmiami of de vrouw van je grote vriend R. Dan ga je het echt niet redden op FB systemen of UB-LB splits.

Ik ga er dan ook volledig van uit dat ik door jou en anderen van daar geholpen ga worden als ik zover ben, want ik ben nog lang niet klaar!!!
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                        Ok, je hebt gelijk.

Gelijk hebben is niet belangrijk.

Het gaat om bodybuilding en wat effectief en goed is/werkt of niet. En zowel op het moment alsook op termijn.

Comment

• misschien niet het belangrijkst, maar zeker niet onbelangrijk :P
                          Fear is the mind killer

Comment

• Ik hoop dat jullie mijn mening een beetje serieus nemen, ook al ben ik pas 13 weken bezig met BB.

Ik denk dat het heel erg afhangt van in welke fase jij als krachtsporter zit. Als jij een beginner bent die nog nooit in zijn leven aan krachttraining heeft gedaan, dan is de eerste 3 maanden een full bodyschema van 2x in de week voldoende. Hierbij train je elke spiergroep dus 2x per week, maar met heel matige intensiteit.

Als je een ervaren bodybuilder bent die al jaren bezig is, dan is het wellicht effectiever om 1x in de week op zware intensiteit(80-90%) te trainen.

Voor mij werkt een 3daagse split, die ik 4x in de week doe erg goed. Ik rouleer deze door. Dus dat betekend dat ik 2 spiergroepen elke week 2x aanpak. En zo heb ik elke 3 weken 2 spiergroepen een week 2x aangepakt. Nog te begrijpen?

Bovendien, soms ben je na een training na 3 dagen volledig herstelt, maar soms ben je na 3 dagen nog helemaal stuk. Terwijl je op dezelfde intensiteit hebt getraind.

Dus ik denk dat naar je lichaam luisteren belangrijker is, dan om je strikt aan je 1x per week of 2x per week schema te houden. Soms merk je dat je 1 of 2 dagen extra rust nodig hebt. Dan kan je dan imo beter doen, dan je geplande training doen.
                            Failure is your friend

Comment

• Ik begrijp je systeem helemaal El M, en keur het ook helemaal goed.
                              Ik laat ook vaker wel mensen een 3 daagse doordraaien op 4x per week. Vaak trainen de jongens dan op vrijdag of zaterdag pas weer de spieren die op de maandag getraind zijn, dan zou vaak het herstel al voldoende kunnen zijn om weer optimaal te trainen. Er zit dan iig al 96 uur tussen de 1e en de 2e training van die spiergroep.

Je mening in deze vind ik ook geheel correct.
                              Luister naar je lichaam en let op je intensiteit en verenig dat met je doelen en ervaring. Neem daarbij de rust die op dat moment nodig is. Dan ben je sowieso goed bezig.
                              Last edited by marnop; 18-03-2011, 13:32.

Comment

• Betreft FB

@ Marnop.

Heey

ik vroeg me af ik ben sinds 4 weken weer begonnen met fitness. Ik doe het in combinatie met voetbal en wil voetbal als prio houden. Ik heb een eigen topic gestart onder fitnesschema's voor meer info.

Ik zat te kijken naar het FB schema maar wil toch wat gerichter focussen op bijvoorbeeld borst en wat vet weg bij mijn buik.

zou je mijn topic is in willen kijken ?

Alvast bedankt!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X