basic trainingschema's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sf01 View Post
    je verkloot het schema helemaal. zowel donderdag armen en vrijdag schouders als andersom... allebei niet doen.
    En inderdaad... waar zijn je benen gebleven. Waarom wil je uberhaupt je schouders extra trainen?
    Ok. Dan hou ik het gewoon bij het originele 4 daags schema.

Misschien kan ik dan beter de voetbal training op maandag skippen (ik las ergens dat cardio het beste gedaan kan worden op rust dagen) zodat ik gewoon het originele schema kan volgen.

Comment

• Originally posted by sf01 View Post
      double facepalm

Hoe dan ook.. als je zoveel aan een schema gaat sleutelen... kan je zelfs bijna nog beter zelf iets bij elkaar prutsen.
      Haha, zal jou wel stom in de oren klinken, maar goed. Ik kan hier in ieder geval weer verder mee.

Comment

• Zie bij 4 daags schema, bij dag 2 deadlift en dag 3 squat. Als je dit de dag na elkaar doet, is dit te veel belasting op je erector spinae.

Misschien dat iemand anders het al had opgemerkt. Maar even geen zin om alles terug te lezen.

Comment

• Ik volg een 3 dagen splitschema, is het nou beter om de borsten samen met de triceps of met de biceps te trainen?

maandag: borst-biceps
          woensdag: benen-schouders
          Vrijdag: rug -triceps

En als ik op maandag borst biceps train, zijn ze dan volledig hersteld op de vrijdag zodat ik weer een herhaling kan doen van de maandag

Comment

• Originally posted by strs View Post
            Zie bij 4 daags schema, bij dag 2 deadlift en dag 3 squat. Als je dit de dag na elkaar doet, is dit te veel belasting op je erector spinae.

Misschien dat iemand anders het al had opgemerkt. Maar even geen zin om alles terug te lezen.

Je hebt toch een rustdag tussendoor? Ma-di-rust-do-vrij-rust-rust.
            En zelfs als je het de dag er na doet, geen probleem.
            Geeft alleen problemen als je veel te zwaar gaat 2 dagen achter elkaar.
            Er zijn trouwens ook zat mensen die doen DL en squat op 1 dag in 1 sessie........
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Originally posted by Simo View Post
              Ik volg een 3 dagen splitschema, is het nou beter om de borsten samen met de triceps of met de biceps te trainen?

maandag: borst-biceps
              woensdag: benen-schouders
              Vrijdag: rug -triceps

En als ik op maandag borst biceps train, zijn ze dan volledig hersteld op de vrijdag zodat ik weer een herhaling kan doen van de maandag
              Meest logische is borst triceps.
              Als de intensiteit niet veel te hoog is geweest op maandag dan kan je dezelfde spieren op vrijdag gewoon weer trainen.

Comment

• Originally posted by marnop View Post
                Meest logische is borst triceps.
                Als de intensiteit niet veel te hoog is geweest op maandag dan kan je dezelfde spieren op vrijdag gewoon weer trainen.
                Oke thanx

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
                  ooooo, is dat alles.
                  Nou, dat moet zelfs mij lukken.

[ATTACH]10641[/ATTACH]

Die barbell row kan toch ook zittend op apparaat? (ze hebben hier niet zo'n stang).

Comment

• Ik heb net netjes dit full body schema uitgevoerd (had al iets wat er erg op leek) alleen miste ik de kuiten, klopt dit? Of train je dit bijvoorbeeld ook al met de squat voldoende?

Comment

• Originally posted by Viking18 View Post
                      Die barbell row kan toch ook zittend op apparaat? (ze hebben hier niet zo'n stang).
                      Row's kan je idd ook zittende doen.

Dit Fullbody schemaatje heeft idd geen kuiten er in staan, het is ook geen echt massa schema, maar was geschreven voor een vrouw en vrouwen willen meestal niet de kuiten zwaar ontwikkelen zoals mannen. Kuiten kunnen dan heel goed nog in een normale split gepakt worden. En idd met squat en legpress pak je ze ook al wat aan, niet veel en meer rekkend maar toch lichtjes doen ze lekker mee.

Comment

• Originally posted by Woutern View Post
                        Ik heb op maandagavond en woensdagavond voetbal training, vandaar die indeling. Verder train ik de buik (nog) niet.
                        De benen train ik bij de voetbal, die train ik niet bij de fitness

Gewoon schema volledig volgen inclusief benen, je zal er veel profijt van hebben met je voetballen.
                        Je gaat beter/sneller sprinten en krijgt een veel harder schot in je benen.
                        Pro's doen ook aan krachttraining naast elke dag voetballen, maar trainen in KT voornamelijk de benen.......

Comment

• eey martin, kan je aub even je profielboodschap lezen. :P

mvg talal

Comment

• Heb je dan misschien ook een full body voor man? Denk dat full body beter is gezien het cutten of is dat onzin? Als het niet uitmaakt vind ik het ook prima om split schema 4 dagen te pakken namelijk.

Oja, doe nu altijd 3x8 zo zwaar mogelijk, raad je dan voor mij ook aan om nog extra setje te doen tot fail met iets lichter gewicht?
                            Last edited by Viking18; 02-05-2011, 13:30.

Comment

• Originally posted by Viking18 View Post
                              Heb je dan misschien ook een full body voor man? Denk dat full body beter is gezien het cutten of is dat onzin? Als het niet uitmaakt vind ik het ook prima om split schema 4 dagen te pakken namelijk.

Oja, doe nu altijd 3x8 zo zwaar mogelijk, raad je dan voor mij ook aan om nog extra setje te doen tot fail met iets lichter gewicht?

Yep voor cutten gewoon een split aanhouden. Als je echt extra nodig zou hebben dan kan je een tijdje FB doen, maar omdat je dan wat lichter gaat trainen zal het verschil kleiner worden.
                              Die FB kan je voor een man gewoon 1 oefening kuiten toevoegen en eventueel nog deadlifts.

Dat extra setje is voor iedereen erg goed om te doen. Dus ja gewoon er bij pakken, werkt ideaal.

Comment

• Originally posted by talalelh15 View Post
                                eey martin, kan je aub even je profielboodschap lezen. :P

mvg talal
                                gedaan hoor maatje.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X