Fal's Zware Metalen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misschien een iets ander trainingschema nemen?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• Ga de komende week of twee wat improv. trainingen doen eer ik die 5-3-1 uitvoer. Van de 4 snee brood doe ik nu 2 met appelstroop voor wat meer ijzer.

Merk wel dat ik vaker het gevoel van dood gaan heb na het sporten. Net weer een 60-75 voor dood gelegen op de bank met het gevoel elk moment te kunnen kotsen. No way dat me melk met havermout makkelijk naar binnen ging en deed er dus 60-75mins over eer het weg was. Normaliter is het hap-slik-weg.

Ik begon met Max Effort bench press. De eerste drie reps met 42,5kg was technisch ruk. De tweede set ging redelijk en vanaf dat moment ging het praktisch purrrfect. Zelfs bij de 100kg hoefde ik niet te grinden en legde de stang even een tel stil op me borst en rustig omhoog.

De squat er na ging ook lekker. Nam een iets wijdere stance dan normaal en ging zo diep als ik kon. Voor mijn doen was het een full squat aangezien me hamstrings tegen de kuiten kwamen. En dan toch 5 reps met 125kg mee gemaakt. Stond er zelf van te kijken.

Hierna de low incline Bench Press. Deed het niet volgens powerlift techniek, maar gewoon met ellebogen wijd en stang hoog op de borst. Voelde de borst hard werk leveren. De Zercher Squat er na was dodelijk. Hartslag schoot omhoog en voelde me gewoon misselijk worden. Dat gevoel zorgde er voor dat de DB Row en Squat Widowmaker niet echt prettig waren.

Droge Cijfers
      Bench Press
      3x3 42,5kg
      3x3 57,5kg
      3x3 72,5kg
      3x 90kg
      1x 95kg
      1x 100kg
      1x 105kg

Full Squat
      5x 50kg, 67,5kg, 87,5kg, 107,5kg, 125kg

Low Incline Bench Press
      70kg x10, x9, x5

Zercher Squat
      70kg x10
      85kg x10
      100kg x8

DB Row
      30,5kg x10, x10, x7

Paralel Squat Widowmaker
      80kg x24

Comment

• je kan ook floradix toevoegen als sup, verder goede training
        44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
        ....

Comment

• Ik doe het liefst zo min mogelijk sups. Gebruik nu Visolie caps met af en toe wat multivits en vind dat wel genoeg.

Comment

• Nette squat fallus, voor een 5 repper nog wel. Vond al je squats normaal eigenlijk wel full, geloof dat jij altijd ham to calves hebt magoed misschien zie ik het fout op je filmpjes ? Dacht dat je techniek wel solid was

Heb je wel is zechers from pins gedaan ome fallus, denk dat je dat echt super zou vinden. Moet wel flink jezelf in de bar trekken zodat je zwaartepunt goed ligt, maar vind het echt super om te doen.

FSQ van bottom is ook zoiets, maar voordat je daar in positie bent is al zo oncomfortabel dat je niet eens meer wilt lol

Zelfs bij de 100kg hoefde ik niet te grinden en legde de stang even een tel stil op me borst en rustig omhoog.
            Rustig omhoog doe je maar in je vrije tijd

Tel is leuk voor competitie maar is natuurlijk ook niks toevoegend, doe dan pin presses als je je CNS wilt stimuleren. Vind het beetje zelfde verhaal als je squat pauze onderaan die je eerst hard liep te verkondigen omdat er anders geen uitdaging aan was. Of je doet het voor je CNS activering of je doet het met de stretch reflex, maar combo is gewoon niet echt optimaal.

Hoe dan ook nette training weer, verbaast me altijd dat je nog een widowmaker eruit perst, blijf het zelf ook lekkere combo vinden borst met benen (die random rows tel ik niet mee sorry hoor ) en dikke x2 op je zo min mogelijk sups.
            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

• Zercher Squats vind ik wel zo prettig met me buik. Gewicht rust half op me buik hehe. Til het van de pins, stap of anderhalf naar achteren en squaten maar. Een tel onderin doe ik alleen bij singles op moment. En dan de singles die niet al te zwaar zijn. Een squat van 150kg+ ga ik onderin echt niet stil zitten op moment. Dan is het met stretch reflex zo snel mogelijk weer omhoog knallen. Ik probeer wel te voorkomen dat er een "bounce" ontstaat en dat je een soort momentum hebt.

Front Squaten vind ik gewoon kut. Stang blijft niet fatsoenlijk op me schouders liggen zonder dat ik me strottenhoofd fijn pers en stik. Daarom doe ik dus Zercher Squats. Stuk chiller en je pakt met beiden de quads en core enorm aan.

Widowmakers zijn te doen als er genoeg rust is tussen de been oefeningen. Als ik de squat widowmaker direct na de Zercher zou doen...forget it :P

Comment

• hehe hoeven toch ook niet op je schouders te liggen mate ?? rust bij mij op men armen steunend tegen men schouders maar niet erop
                No means Try Again

Comment

• Jij krijgt het voor elkaar om 100 + kg op je armen te laten steunen? Normaliter ligt de stang in de kuil achter je schouders echter afhankelijk van de bouw van een persoon kan dat soms gewoon niet ivm je strottehoofd. Dude bij mij op de sportschool is huge maar legt daar nog met gemak een stang neer, bij mij wil dat gewoon niet.

Comment

• Front squats vind ik zelf lekkerder dan zercher, voelt gewoon kut.
                    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                    Go heavy or go home!

Comment

• Originally posted by Shredmaster View Post
                      Front squats vind ik zelf lekkerder dan zercher, voelt gewoon kut.
                      Kut voelt het idd !!
                      No means Try Again

Comment

• In begin deed het auw om een gewicht van 50+kg in me armen te laten liggen met Zercher Squats. Nu doe ik rustig 100+kg. Me core heeft meer moeite om evenwicht te houden. Zercher Squats zijn tig keer fijner en intenser dan een Front Squat.

Comment

• Het is dat ik mezelf kaal geschoren heb anders zou ik al me haren uit trekken. Het is zo vermoeiend en irritant om al die domme vragen en opmerkingen te horen en lezen mbt sport en voeding.

In ieder geval... Na de work-out van maandag heb ik blijkbaar toch spierpijn. Me hamstrings en lats waren naar de klote en voelde ook me borst voor het eerst in lange tijd. Dus vandaag weer aan de bak met die spierpijn. Voelde me niet echt explosief en niet echt zin om iets te doen.

Ik begon met wide stance box squats op de Dynamic Effort manier. Zodoende heb ik een soort actieve rust tussen maandag en vrijdag squaten. Afijn hierna deed ik de deadlifts. Bouwde het op met lage reps tot de 140kg en daar 10 singles mee gedaan met 45-60sec rust tussen elke rep. Was behoorlijk pittig dankzij de spierpijn.

Me voorste schouders hadden aardig wat werk verricht en samen met de lats die al aardig op waren en spierpijnlijke sensaties afgaven was de Push Press niet prettig. Toch aardig werk mee verzet. Ben geeindigd met de T-Bar Row.

Droge Cijfers
                          Wide Stance Box Squat
                          2x2 40kg
                          2x2 60kg
                          10x2 80kg

Deadlift
                          5x 80kg, 100kg 120kg
                          10x1 140kg

Push Press
                          12x 40kg
                          10x 50kg
                          8x 60kg
                          6x 70kg

T-bar Row
                          10x 60kg
                          8x 75kg
                          5x 90kg

Comment

• Derde improv work-out gedaan.

Begon met de squat en werkte lekker omhoog qua gewicht en reps. Hierna probeerde ik weer eens de DB Press en zoals gewoonlijk is er geen zak aan. Het lijkt net alsof ik small grip bench press doe. In die positie is me triceps erg dominant aanwezig en stellen de gewichten geen reet voor. Om nog maar te zwijgen over hoe weinig stimulans me borst spieren krijgen. Toen ik klaar was met DB Press begon ik voor 2 reps pas me borst te voelen *zucht*

Box Squat deed ik smalle stance zodat me quads meer werk moesten leveren. Ze waren al behoorlijk vermoeid dus besloot 8 sets met 80kg te doen. En dat was pittig. Hierna deed ik een bench press met brede grip. Aangezien zo de triceps aardig buiten spel werden gezet kon ik nu eens de borst aanpakken.

T-bar row volgde met een widowmaker met een normale bench press.

Droge Cijfers
                            Squat
                            10x 67,5kg - 87,5kg - 107,5k
                            6x, 20sec rust, 2x 125kg
                            4x 135kg
                            1x 145kg
                            1x 155kg

DB Press (gewicht per DB)
                            15x 5,5kg
                            10x 18kg
                            10x 23kg
                            10x 30,5kg

Small Stance Box Squat
                            8x8 80kg

Wide Grip Bench Press
                            3x 10x 60kg

Bent Over Row
                            12x 40kg
                            10x 60kg
                            8x 80kg

Bench Press Widowmaker
                            23x 40kg

Comment

• Je bent echt een "benen" man nietwaar?
                              De gewichten die je daarmee aankunt zijn echt indrukwekkend.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

• Tja altijd al zo geweest. Doe soort van Push/Pull op moment en alleen woensdag is meer rug georienteerd. Ma-vr doe ik benen/borst op moment.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X