Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even een kleine update, ik zit op het moment niet meer in de cut maar ben aan het bulken ik had al een schema gemaakt voor de bulk aan het begin van het jaar maar heb er wat foutjes in gemaakt en was ik dus officieel niet aan het bulken want ik at nog te weinig, na herzien van het schema is er dit uit gekomen
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...lk-schema.html

Comment

• Zit nog steeds een beetje met lichte steken in me schouder en bicep pezen. Maar had geen zin in een training zonder uitdaging zoals afgelopen maandag. Al moet ik zeggen dat na een totaal van circa 150reps met 60kg me triceps nog steeds verrot waren.

Vandaag besloot ik de gewichten nog steeds laag te houden, maar het volume hoog. Het was een pomp training...en best nog intens. Na een paar sets stonden me borst en triceps al op springen qua pomp.

Bij de Incline Bench deed ik Partial Rom. Dit betekend net niet de borst aanraken en net niet locken. Zodoende blijft er dan constante spanning op de schouders staan. En geloof me...dat voelde ik wel de rest van de work-out.

Bij elke oefening probeerde ik Rest Pause te hanteren op sommige sets. Dit betekend dat je eerst zoveel mogelijk reps er uit perst met dat gewicht, vervolgens 15-20sec rust neemt en weer zoveel mogelijk reps. Dit gaf nog net dat beetje meer intensiteit aan de oefeningen.

MichaelP begon last te krijgen van zijn schouder en mijn schouders stonden in de fik. Dus besloten maar geen schouder press te doen. In plaats daarvan besloot ik nog even een 10-10 Bench te doen. Mensen die me vorige logjes volgden weten wat dit betekend. Je pakt een 40-50% van je 1rm gewicht. En daarmee doe je dan 10reps, 10sec rust, 9reps, 10sec rust etc etc tot je terug bij 1rep bent. En bij elke rep wordt het zwaarder en zwaarder. Zodoende moest ik een paar stappen overslaan omdat het gewoon niet meer wilde.

Je kan deze work-out bestempelen als een... Bodybuild Cut work-out ipv de gewoonlijke power work-outs die ik doe. Maar op zich is het wel weer eens even lekker ter verandering. Kortere rust intervals, lager gewicht, hoger volume...auw heheh. Volgende week eens kijken of ik de 100kg weer kan hanteren op reps zonder pijntjes. Als dat allemaal voldoende herstelt is gaan we verder met 5x5 110kg t/m 5x5 120kg opbouwend.

Droge Cijfers
      Bench Press
      40kg x 20
      50kg x 20
      60kg x 20
      70kg x 8 RP 6
      80kg x 13 RP 2

Incline Bench Press
      40kg x 20
      50kg x 20
      60kg x 11 RP 4

Close Grip Bench Press
      40kg x 20
      50kg x 14 RP 6
      60kg x 11 RP 4

10-10 Bench Press met 40kg
      10-9-8-7-4-3-2-1

Comment

• Dat 10-10 deed ik wel vaker met squats samen met mijn trainingspartner.
        ik 10 hh, gewicht eraf partner 10 hh, gewicht erbij, ik 9 hh enz.....
        Pijnlijk....
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

• dat is geen 10-10 o.O
          10-10 ga jij in je eentje door tot je niet meer kan met dat ene gewicht
          daarna pas je partner. 10-10 staat voor 10sec rust tussen de 10 "sets".
          Als je om en om doet met je partner heb je zo 30-45sec rust tussen iedere set.

Ik ontken niet dat het niet zwaar is, maar het is geen 10-10

Comment

• Droge Cijfers
            Bench Press
            20.0KG x 12
            30.0KG x 10
            40.0KG x 10
            50.0KG x 5
            50.0KG x 5
            50.0KG x 5
            50.0KG x 5
            50.0KG x 5

Incline Bench Press
            35.0KG x 8
            35.0KG x 8
            35.0KG x 8

CG BP
            35.0KG x 9
            35.0KG x 8
            35.0KG x 8

10-10 Bench Press met 25kg
            10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
              dat is geen 10-10 o.O
              10-10 ga jij in je eentje door tot je niet meer kan met dat ene gewicht
              daarna pas je partner. 10-10 staat voor 10sec rust tussen de 10 "sets".
              Als je om en om doet met je partner heb je zo 30-45sec rust tussen iedere set.

Ik ontken niet dat het niet zwaar is, maar het is geen 10-10
              Ik deed het dan ook met 120 kilo....
              Go heavy or go home!

Comment

• dat is pas trainen mannen. drop sets maken en hoge snelheid!

Comment

• Originally posted by punani View Post
                  dat is pas trainen mannen. drop sets maken en hoge snelheid!
                  Merk ook wel weer hoe verrot mijn conditie is dan, zelfde met wandellunges met dumbells. Rondje sportschool met 2x28 en gelijk 5 minuten bijkomen....
                  Go heavy or go home!

Comment

• Uhu...begon er zelf ook zo waar van te zweten :P

Comment

• @ Fallus: Dacht me te herinneren dat jij een hekel had aan pompen, of tenminste aan een pomp zelf dan toch. Of zit ik er nu naast?
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                        er zijn maar 2 goede talen, rotterdams en haags
                        Het is maar goed dat er een rivier tussen mij en jullie in zit
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by Revius View Post
                          er zijn maar 2 goede talen, rotterdams en haags
                          Ik vind alle talen wel prima behalve, Be

Comment

• Originally posted by Knulletje View Post
                            Ik vind alle talen wel prima behalve, Be
                            Voordar iedere Belg zich voelt aangesproken.... Wat ik hiermee bedoelde was Be-talen, betalen dus

Comment

• Originally posted by Knulletje View Post
                              Voordar iedere Belg zich voelt aangesproken.... Wat ik hiermee bedoelde was Be-talen, betalen dus
                              Haha, ik dacht idd dat het over 'Belgisch' ging. Ik was al nen hele repliek aan het voorbereiden
                              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

• Je lult je er weer netjes uit Knulletje

Pomp is...Trainen met hoge reps was wel lekker voor de afwisseling. De pomp is leuk tot op zekere hoogte. Al moet ik zeggen dat zodra me borst opgepompt raakte ik al meteen moeite had om te bewegen. Me bicep drukt tegen de borst dus vergeet het maar als je de andere schouder wilt aanraken ivm jeuk ofzo. Daar kom ik dan echt niet meer bij. Zelfs labeltje van me t-shirt weer terug in het shirt doen kon ik ook niet meer bij zonder het gevoel te hebben met schouder en armen naar de klote te trekken. De Vloek van grote spieren hebben...net zoals je eigen reet niet meer kunnen afvegen omdat je biceps tegen de lats duwen. Moet me dan ook in allerlei vreemde bochten wringen en dat is niet lekker.

Als de pomp nog verder door zet dan kan ik de spier niet eens meer samen trekken. Als dit gebeurd voordat ik al me sets/reps heb voltooid is de pomp eerder iets wat in de weg zit dan iets wat helpt of goed is omdat ik dan me work-out vroegtijdig moet stoppen. Gelukkig krijg ik alleen een pomp als ik hoge rep sets doe. Aangezien dit bijna nooit het geval is...blijft de pomp altijd minimaal.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X