dynobets ub/lb bulk log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ik bulk nu alweer een week of 10. ik pak op een goed tempo kracht en massa. vet% steeg de eerste maand niet. (toen bulkte ik heel voorzichtig en clean).

daarna heb ik de kcal inname verder opgeschroefd. wat zorgde voor beter herstel, en iets snellere gains. Maar vet% steeg ook lichtjes mee. vooral nu ik kcal inname nog verder heb opgeschroefd net voor het nieuwe jaar, gaan de gains echt hard. zal nu nu 10 weken bulken op een 9-10% zitten.

als je goed bulked, kun je voor je van 8 tot 12% gaat met bulken, zeker een 4-5 maanden lekker bulken. en in deze 4-5 maanden zul je natuurlijk ook flink wat massa en kracht pakken.
    -----------

heel laag qua vet% kan eventueel wat nadelen hebben. maar met 8% denk ik nietn echt dat er problemen zullen zijn. eventueel kun je je marge om te gainen ook van 10% tot 14% houden (ipv 8-12).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Maandag LB
      Back squat/ 3 min rust
      opwarmen
      3 sets van 6-8 reps

8x60
      6x80
      5x100
      8x112.5 (VPR)
      7x112.5
      6x112.5
      (ben de eerste set niet tot het uiterste gegaan. ik twijfelde zeer of ik dan wel de 9de rep zou halen. en had geen spotter en geen zin om te failen. toch vooruitgang ivm vorige training waar ik 8-6-6 deed)

Stiff legged deadlift/ 3 min rust
      1 opwarm set
      3 sets van 6-8 reps

10x80
      8x110
      8x110
      8x110
      (zwaar. volgende training 112.5)

leg press/ 2 min rust
      2-3 sets van 8-10 reps

12x168
      10x168
      (2 reps meer als vorige training)

leg curl/ 2min rust
      2-3 sets van 8-10 reps

12x50
      11x50

Calf Raise / 1 min rust
      3 sets van 10-12 reps

15x fullstack
      11x fullstack
      8x fullstack

buik/abs / 1 min rust
      overgeslagen. eventueel zaterdag thuis een buiksessie doen.
      ------------------------

de vooruitgang gaat nu iets minder heftig als vorige trainingen, maar nog steeds wel lekker. ik ben iig tevreden.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Duidelijk, dan denk ik dat ik eerst maar eens wat dieper ga cutten.

Comment

• weer sterk in de stiffs dyno
          goed gedaan

Comment

• net bovenlichaam getraind in een andere gym als normaal. het sneeude zo hard en trams reden niet/onregelmatig. dus ik heb me aangemeld voor een proeflesje bij oasis fitclub aan de slachthuislaan.

ik begon met bankdrukken:
            15x20
            10x40
            7x60

toen pakte ik 85 kilo. maar deze 85 kilo voelde veel zwaarder aan als 85 kilo in mijn andere gym aanvoelt (voelde aan als 90 kilo). vanaf de eerste rep dacht ik wtf. de schijven waren zwarte van panatta. bij mij in de gym hebben ze van die gekleurde.

5x85
            5x85
            4x85
            (of deze stang/schijven zijn zwaarder als wat erop staat. of waar ik normaal train zijn de gewichten lichter als wat erop staat).

ander nadeel waren de stangen. deze waren geen offciele olympische stangen. ze hadden geen ringen om je op te orienteren waar je vast moet pakken met bankdrukken.

daarna een seated t-bar cable row:
            10x75
            9x75
            8x75 (+2x met een beetje smokkelen)
            ------------------------------

daarna incline benchpress:
            10x60
            9x60
            8x60
            (deze keer wist ik dat ik beter 5 kilo minder kon pakken als normaal. het voelde nu ook evenzwaar als normaal).

lateral pulldown:
            12x65
            9x75 (+1 smokkelrep)
            7x75 (+1 smokkelrep)
            -----------------------

voor schouders 1 setje 1 arm dumbell press met 22 kilo. daarna één setje push press met 60 kilo, en daarna nog 1 setje kabelwerk voor schouders.

daarna machine dips om panatta ding:
            12x110
            10x130
            8x130
            (haha echt grappig, ik kreeg het gewicht zelf niet omlaag met lichaamsgewicht. dus moest iemand vragen om me te helpen om met het gewicht in de startpositie te komen. ik zag al mensen kijken van dat gaat die nog geen 2 reps doen. en toen deed ik er even 10)

nog wat gecurld, en wat apparaatjes uitgetest. lichte setjes, puur om te kijken of het apparaat me bevalt.
            ------------------------

daarna omkleden, en toen kreeg ik de vraag of ik powerlifter of gewichtheffer was, want ik was belachelijk sterk. haha.

ik wou eigenlijk bij deze gym lid worden als mijn lidmaatschap afloopt bij mijn huidige gym. maar eerlijk gezegd weet ik het nu even niet meer. vandaag vielen me zoveel minpuntjes op dat ik niet meer zo enthausiast ben over deze gym. (gym heeft ook vele voordelen als enorm veel schijven, dumbells tot 60kg, leg press die tot de 400-500kg kan, en er zaten hier en daar ook handige machines tussen).

eigenlijk moet ik een keer een kijkje gaan nemen bij KDO simson. revius traint daar, en dat ziet er opzich wel goed uit. goede stangen, schijven, dumbells. qua machines is het daar volgens mij wel verouderd.

over een 3-4 maanden verloopt mijn huidige abbo, vooraf moet ik even gaan kijken of er in de buurt een betere gym is die voldoet aan mijn mensen. zo niet dan blijf ik verder lid bij mijn huidige gym (daar kan ik squatten, deadliften en bankdrukken, en voor de rest ook wel redelijk uit de voeten).

Comment

• Die machines bij Oasis zijn wel chill toch?
              Heb daar verder nooit gebenched, maar die stang in het squat rack is wel goed volgens mij.

Simson is trouwens echt alleen chill als je vooral powerliftgericht traint (Sq/DL/BP/OH varianten) want daar boven zitten alleen vage allochtonen die patserig staan te curlen.
              Groeten

Comment

• apparaten zijn wel goed. het gedeelte met vrije gewichten ziet op het eerste gezicht ook zeer netjes uit. maar toen ik eenmaal ging trainen, vielen me toch wel veel dingen op die me irriteerde.

voor BB gericht trainen is het zeker een goede sportschool. voor kracht georienteerd trainen een stuk minder.

Comment

• Maandag LB
                  Back squat

opwarmen
                  8x60
                  6x80
                  5x100

toewerken naar 1RM:
                  3x120
                  1x135 (PR)
                  1x140 (PR )

volume werk:
                  7x115 (persen)
                  7x110 (was kapot)

(aan de ene kant wou ik max reps op 115 kilo proberen, en dacht dat ik de 8 wel zou kunnen halen. maar aan de andere kant wou ik ook voor het nieuw jaar nog een PR zetten. tijdens het opwarmen zat ik nog te twijfelen, en toen besloot ik toch voor een PR te gaan.

ik deed 135 op de bar. zakte door tot het diepste was mogelijk was. hield hem 1 seconde stil onderin, en gaf alles wat ik had en de bar vloog omhoog. ik had het gevoel nog wel een extra rep te kunnen maken. maar dat heb ik niet gedaan, want ik dacht nu dat ik misschien wel de 140 kon halen.

140 op de bar. doorzakken tot het allerdieptste punt. 1 seconden onderin spanning houden, en de bar ging echt fucking langzaam omhoog. echt een paar kilo meer leek zoveel zwaarder. maar eenmaal uit het gat en voorbij paralell vloog ook deze omhoog. mijn benen voelde ik na deze set wel.
                  -----------------------------

3 sets van 6-8 reps

7x115
                  7x115
                  7x115
                  (eindelijk een lekker gewicht).

leg press/ 2 min rust

12xfull stack
                  10xfull stack
                  8x full stack

leg curl/ 2min rust

12x50
                  10x54
                  10x50

Calf Raise / 1 min rust
                  3 sets van 10-12 reps

16x fullstack
                  12x fullstack
                  8x fullstack

buik/abs / 1 min rust
                  overgeslagen.
                  ------------------------

was opzich wel een lekkere training. zeker omdat ik mijn pr op fullsquat met 10 kilo verhoogd heb. begin deze log zat ik op 1x120, en ongeveer een half jaartje later zit ik op hetzelfde lichaamsgewicht en vet% en pak 20 kilo meer. als ik op dit tempo verder blijf gaan, dan lukt het me om volgend jaar rond deze tijd de 180 te full squatten

wat minder was aan deze training, is dat ik door de PR beurten beetje vermoeid was, en dat ik qua volume niet zoveel meer presteerde. naja ik probeer hoguit 1x in de 2-3 maanden een keer een PR te zetten op de drie grote. volgende training pak ik nog even de 8x115 volume PR op squat.

Comment

• wauw. netjes hoor. congratz met je PR
                    Fear is the mind killer

Comment

• Nice een paused squat PR. Nu leren de bounce correct in te voeren en je kan er nog 10-15kg bij doen. Verwacht volgend jaar op dit moment wel wat meer dan 180

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                        Nice een paused squat PR. Nu leren de bounce correct in te voeren en je kan er nog 10-15kg bij doen. Verwacht volgend jaar op dit moment wel wat meer dan 180
                        er zit wellicht meer in. maar dat merk ik in januari/fabruari, als ik mijn ud2 bulk ga doen. ik hoop toch een 10-15 kilo op mijn 1rm te plakken in deze 8 weken. (en vet% blijft laag, of zakt verder omlaag).

Comment

• vanochtend getraind, en daarna geen tijd meer om te loggen, omdat ik direct moest werken.

bankdrukken:
                          opwarmen
                          10x40
                          6x60

werksets
                          7x85
                          6x85
                          5x85

chin ups:
                          7xBW +7 kilo
                          6xBW +7 kilo
                          5xBW +7 kilo

incline bankdrukken
                          10x65
                          8x65
                          7x65

seated row:
                          10x79
                          10x79
                          9x79

triceps dip machine:
                          10x82
                          8x82

biceps machine
                          9x36 of 41 weet niet meer.
                          weet alleen dat ik een flinke pomp in biceps en triceps had.

ik had maximaal een uurtje om te trainen, anders zou ik te laat komen voor mijn werk. anders had ik graag nog enkele sets van bepaalde oefeningen gedaan, maar had er geen tijd voor.

verder gewoon een lekkere training.

Comment

• benen training van vandaag:

Back squat
                            opwarmen
                            8x60
                            6x80
                            5x100

werksets:
                            8x115 (enorm zwaar)
                            6x115 (had heel misschien 1tje meer gekund)
                            6x115 (hierna was ik kapot)

3 sets van 6-8 reps

8x115
                            8x115
                            7x115

leg press/ 2 min rust
                            10xfull stack
                            10xfull stack
                            8x full stack

leg curl/ 2min rust
                            12x50
                            10x54
                            10x50

Calf Raise / 1 min rust
                            18x fullstack
                            12x fullstack
                            10x fullstack

buik/abs / 1 min rust
                            wat leg raises, crunches en "scharen met de benen". daarna nog met een dumbell naar de zijkant buigen en weer rechtop komen. 10x32 beide kanten. was te makkelijk.
                            ------------------------

training was intensief, en ging erg goed. vooruitgang is er nog steeds, maar wordt iets minder als in het begin.

Comment

• goed je benen aangepakt
                              je pakt ook een ub/lb split nietwaar

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X