dynobets ub/lb bulk log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• je squat ziet er intens uit op de foto, goed teken

trouwens train je zo onregelmatig of log je niet alles?
    Groeten

Comment

• deze week ga ik nog knallen op mijn huidige schema. dan een weekje deloaden. en daarna ga ik het volgende schema volgen.

4x per week squatten volgens de smolov jr routine. aangevuld met wat upperbody oefeningen. wat vinden jullie van deze opzet?

woensdag
      Back squat: 6x6x70% van 1RM (nu is dit 90)
      5x5 Bench Press /4 min rust
      4x6-10 Incline Bench Press /2 min rust
      3x6-10 Close Grip Bench Press /2 min rust
      geschatte tijd: 75 min

vrijdag:
      Back squat: 7x5x75% van 1RM (nu is dit 97.5)
      3x10 Chin Ups /2 min rust
      3x10 pendlay row
      3x10 dumbell row /2 min rust
      3x10 biceps curl

zondag
      Back squat: 8x4x80% van 1RM (nu is dit 105)
      5x5 Bench Press /4 min rust
      4x6-10 Militairy Press /2 min rust
      3x6-10 close grip benchpress /2 min rust

maandag
      Back squat: 10x3x85% van 1RM (nu is dit 110)
      3x6-10 Chin ups /2 min rust
      3x6-10 db row /2 min rust
      3x6-10 reverse peck deck /2 min rust
      2x6-10 biceps (hammer) curl
      ------------------------------

de smolov jr cyclus duurt normaal drie weken. maar ik spreid de cyclus uit over 5-6 weken, met iets conservatievere verhogingen per week (5 kilo per week erbij pakken). doel is om 1rm op squat te verhogen met 20 kilo in deze periode.

mocht deze methode goed werken, dan wil ik dit ook een kans geven voor bench en/of deadlift (de junior cyclus is ook geschikt voor andere lifts als squat).

anyways, wat denken jullie ervan? ziet het er een beetje goed uit?
      Last edited by dynobet; 18-10-2010, 23:23.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
        een minder psychopatische blik dan ik gewend ben van je. conclusie je ging niet voluit :P
        klopt. squat fotos zijn van de setjes met 120 kilo. tijdens de setjes met 125 kilo liet ik mijn vriendin geen fotos maken, want ze moest erbij staan om te spotten in het geval dat nodig mocht zijn. en ja als ik voluit ga, kijk ik psycho.

@ revius.
        ik train volgens schema, en mis eigenlijk nooit een training. maar de laatste tijd log ik niet alles. Maar als ik begin met smolov jr, dan zal ik zeker elke training loggen.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

• Lekker squatjes doen!

De aders komen gewoon door de kraag van je shirt naar boven. Zieke sjizzel.
          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Ziet er zeer intensief uit Dynobet, goed bezig. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enigste ben die lelijk kijkt als het zwaar wordt
            "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by dynobet View Post
              anyways, wat denken jullie ervan? ziet het er een beetje goed uit?
              Zolang je het zo basic mogelijk houdt zal het wel goed komen. Misschien dat het iets te pittig word en je dan 1 of 2 rug oefeningen er uit moet halen. Dat zijn dingen die je gaande weg wel leert of dat nodig is of niet.

wo-vrij-zo-ma is wel beetje vage indeling. meestal begint een week met maandag voor woensdag :P

Comment

• ligt het aan mij of heb je geen oly weightlifting schoenen?

daarin zit al een hiel verhoging dus heb je geen blokje onder je enkels nodig, wat tevens ook vrij slecht schijnt te zijn voor je knieën.
                Still shrinking.

Comment

• @ falstyr: ik denk idd dat ik gewoon goed moet luisteren naar mijn lichaam, en vooral moet opletten dat ik niet teveel mijn onderrug belast. kan dus zijn dat ik pendlays vervang voor seated rows.

eigenlijk is met smolov de week als volgt:
                  trainen - rust - trainen - rust - trainen - trainen - rust

Bijvoorbeeld trainen op ma wo vr za OF di do za zo.
                  maar aangezien ik zaterdag de hele dag werk en niet kan trainen...

dan kom je er niet onder uit om op de zondag te trainen. dus zou ik twee opties hebben: zo di do vr OF wo vr zo ma OF vr zo di ma. De week beginnen op zondag en dan zo di do vr trainen zou me wellicht nog beter uitkomen. moet even overleggen met mijn trainingspartner hoe het hem uitkomt.

@unexist: Nee ik heb geen oly weightlifting schoenen. ik had eerst gekeken of je die zomaar ergens kunt kopen, maar ik vond ze nergens. toen wat gegoogled en ook zonder succes.

via de website van adidas kwam ik toen op: MANFRED NERLINGER | © 2008
                  daar kun je ze wel kopen. maarja ik ben toch iemand die eigenlijk graag even eerst aandoet, kijkt hoe het zit etc. voordat ik mijn geld uitgeef.

maargoed als ik een paar zou bestellen daar, dan worden het de Power Perfect II voor 105 euro. misschien iets leuks om te vragen voor mijn verjaardag in november.

tot nu toe ging het eigenlijk altijd gewoon vrij lekker met schijfje onder mijn hielen. en heb nooit last van mijn knieen, dus zo slecht zal het wel niet zijn.

Comment

• Ik heb daar ook mijn schoenen gekocht (Nerlinger), levertijd is 1 week als het goed is.
                    Qua maat kan je ze vergelijken met Adidas tennisschoenen (Feather of Barricade).
                    Groeten

Comment

tot nu toe ging het eigenlijk altijd gewoon vrij lekker met schijfje onder mijn hielen. en heb nooit last van mijn knieen, dus zo slecht zal het wel niet zijn.
                      Ik kom nu waarschijnlijk heel dom over, maar goed. Hoezo heb je een schijfje onder je hiel geplaatst met squatten?
                      "Straight outta gym"

Comment

• omdat zijn hamstrings te stijf zijn en te lui is ze op te rekken zodat de nodige mobiliteit aanwezig is om zonder schijfjes te squaten :P

Comment

• @ waterpolo: schijfje onder mijn hiel zorgt ervoor dat inflexibele enkels het diep squatten niet in de weg zit. omdat als ik een fullsquat maak (kont stuk beneden paralell), ik op mijn tenen moeten staan doordat mijn enkel flexibiliteit niet goed is (jaja, kun je ook aan werken, zou ik eigenlijk ook moeten doen).

@falstyr: mijn hamstrings waren vroeger ook een probleem. ze waren zwak en te stijf. maar toen ik serieus begon te squatten. heb ik mijn hams en quads toch goed in balans gebracht, en heb mijn hams aardig veel opgerekt. er waren tijden dat ik twee keer per dag een 10 minuten mijn hams oprekte.

de reden waarom ik nu een schijfje gebruik, heeft eerder te maken met enkel flexibiliteit. die is bij mij zeer gering.

Comment

• Misschien eens proberen de barbell ietsjes lager op je traps te leggen zodat je zwaartepunt wat meer naar achter komt en je dus je knieen niet te ver voorbij je tenen hoeft te steken waardoor er een minder kleine hoek voet:been is dus minder belasting op de enkel. Volg je het nog? :S
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                              Misschien eens proberen de barbell ietsjes lager op je traps te leggen zodat je zwaartepunt wat meer naar achter komt en je dus je knieen niet te ver voorbij je tenen hoeft te steken waardoor er een minder kleine hoek voet:been is dus minder belasting op de enkel. Volg je het nog? :S
                              low bar squatten ipv high bar?

Comment

low bar squatten ipv high bar?
                                Niet persé lowbar, ietsje lager kan misschien al een verschil maken. Scheelt echt een berg, je lijf houd automatisch de barbel boven het midden van je voet dus 5cm naar beneden kan al een wereld van verschil zijn.
                                The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X