Sean's Logje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Kevster View Post
    Het heeft vaak echt belachelijke oorzaken hoor. Misschien heel raar maar echt heel veel mensen hebben verkorte kuispieren (gastrocnemeus)
    Daar zullen we dan achter een weekje of 2 achter komen lijkt me. Ik heb trouwens een vermoeden dat niet de kuiten, maar de hamstrings het probleem zullen zijn.

En in other news: Voedingsschema's klaar liggen. Wat een kutwerkje zeg, maar omdat het er deze keer direct vier zijn met wat variaties in, hoop ik dat ze wat makkelijker te hanteren zijn. Sowieso heb ik ingespeeld op hoe het schoolritme de komen de 12 weken voor mij is.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik nu 1,5x de hoeveelheid eiwitten moet wegwerken die ik gewend ben. Sowieso lijkt alles veel meer voeding dan dat ik gewend ben. (Though ik tot nu toe redelijk de behoefte heb om te snoepen.) Het zal me dus benieuwen hoe het gaat. Het feit dat ik gemonitort word zorgt wel voor een leuke stok achter de deur om in ieder geval te proberen te kijken wat extra discipline mij gaat brengen.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by scoobydoo View Post
      Daar zullen we dan achter een weekje of 2 achter komen lijkt me. Ik heb trouwens een vermoeden dat niet de kuiten, maar de hamstrings het probleem zullen zijn.
      Stijve hamstrings zijn vaker NIET dan WEL het probleem tijdens het squatten. Het verhaal van de stijve hamstrings is een eigen leven gaan leiden, ook omdat het zo logisch klinkt.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

• Training d'aujourd'hui:
        Bench press: 5x5x105kg. Given dat ik net een reload deed, was het niet zo moeilijk.

Pullups (BW+10kg): 2, 2, 1, 2, 3. Ook hier net bezig met een reload, maar door de korte rust was het laatste setje wel wat pittiger.

Kuiten: vandaag was ik een beetje aan het kutten met deze oefening. Omdat de leg press niet goed genoeg is, had ik zin om hem eens in de smith uit te voeren. Doel was om te kijken
        12x135, 4x7x175

Rows: 5x5x95kg. (Cablestation btw) Niet veel spannends aan. Gewoon weer verder met opbouwen tot ik tot 110kg ben gekomen.

Leg extensions: op aanraden van de fysio worden deze om de training gedaan. Op aanraden van Kevin eens extra langzaam laten zakken ipv ermee te zwaaien. Dit icm een reset naar 100kg.

Comment

• Weer een training erop zitten. Deze ging iets minder, maar dat is het nadeel van 's ochtends trainen. Het beste presteer ik toch nog altijd na het avondeten, heb ik gemerkt. Kan ook liggen aan het feit dat ik de laatste weken gemiddeld 6,5 uur slaap per dag noteer.

Enfin, de stats van de dag
          Push press: 5x5x75kg Deze was verrassend pittig; mijn PR staat op 5x5x80kg en is 3 weken geleden gezet.
          Deadlift: 5x5x125kg Deze was dan weer lekker makkelijk
          Pullups: 2, 2, 2, 2, 5 (max) Ook hier een repje minder eruit gehaald op het laatste. Rust was echter ook korter.
          Biceps&Triceps 3x10-12x33,5 resp 38,5kg Ook hier ben ik weer langzamerhand het gewicht aan het opbouwen tot ik max 3x8 kan.

Rust tussen setjes was zo'n 2, soms 3 minuten.

_____

Met het gevaar me te beroepen op placebo-effect; afgelopen dagen voel ik me wel wat lichamelijk fitter dan ervoor, ondanks dat ik minder/anders eet. Estetisch llijk ik ook wat minder puffy te zijn, maar de weegschaal is niet veranderd.
          Last edited by scoobydoo; 23-04-2014, 10:14.

Comment

• Gisteren nog getraind.

Bench Press 5x5x107kg
            Easy. Lekker aan techniek en explosief uitstoten gewerkt.

Pullup (BW+10)3, 2, 3, 2, 3

Gewoon succesvol afgerond, niks bijzonders. Wel redelijk pittig.

Rows 5x5x97kg

Ook hier geldt: voornamelijk op techniek en explosiviteit gelet.

Leg extensions 3x15x105kg Heenweg explosief, terugweg voor mijn begrippen best langzaam

Calves: 9, 8, 7x 175kg Nu ik een duidelijk idee heb wat ik hier wel en niet te zwaar vind: Volgende keer haal ik er 30kg vanaf, en bouw ik elke keer met 5kg op.

Na deze training nog mijn 21e levensjaar gevierd. Eindelijk geen tiener meer, al weet ik niet of ik dat wel zo leuk vind. Maargoed, bij een verjaardagsfeest hoort natuurlijk een geplande junk. En hoewel dat natuurlijk niet gezond was, heeft dit er gelukkig wel voor gezorgd dat ik tegen het einde van de avond de confrontatie aan durfde te gaan met mijn angst voor hoogtes, die daarna ook duidelijk overwonnen zijn. Gelukkig heb ik er geen schouderblessures aan overgehouden zoals een niet nader te noemen ander lid hier.

Vandaag weer in grote lijnen terug naar kevin's schema, al was dat 's morgens vroeg niet zo heel prettig. In de zichtbare toekomst staan er verder ook geen evenementen op de planning die kunnen tegenwerken met mijn progressie.

Overigens zal squatten er voorlopig niet in zitten; mijn knie heeft na mijn DL 1RM's weer lichtjes opgespeeld. Gelukkig was dit na anderhalve dag weer weg.
            Last edited by scoobydoo; 26-04-2014, 23:59.

Comment

• Training van vandaag wordt geskipt: Gisteren was me tijdens het fietsen mijn vest in mijn achterwiel gekomen, waardoor ik gevallen ben. Vandaag nog altijd een mild pijnlijke pols en knie. Om potentiele blessures te voorkomen worden alle oefeningen waarbij benen en armen betrokken zijn, dus maar even geskipt.

Comment

• Verstandig. En pleur die weegschaal uit het raam.

Was het nog gelukt met ombouwen van de schema's?
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Die weegschaal is prima. Ik zal me volgende keer gewoon wegen voordat ik naar jou ga, dan weet ik precies wat de afwijking is.

Schema's ombouwen is zoveel werk, vooral omdat die van jou incompleet zijn. Maar ik zal eens kijken of het mogelijk is een een-op-een kopie te doen van de tabs.

Comment

• Je kan gewoon heel makkelijk exact de 2de pagina over kopieren en vervolgens achter iedere regel hetzelfde cijfertje te tikken en de hoeveelheid. Ik laat het je anders de volgende keer wel zien. Oefening baart kunst.
                    The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Dat is wat ik bedoelde met een-op-een kopieren.

Comment

• Gisteren voor het eerst weer gaan trainen. De training ging matig, maar ik had ook nog wat last van mijn pols. Vreemd genoeg heb ik vandaag echter dus helemaal nergens meer last van, dus volgende training zal weer gewoon push-press gedaan kunnen worden

Enfin:
                        Bankdrukken 5x5x112kg 2 minuten rust. Deze was pittiger dan de laatste keer toen ik hem met 112kg uitvoerde. Als dat zo doorgaat zal mijn max wellicht op 5x5x120-122kg liggen ipv 125-127

Pullups (BW+10): 3, 3, 2, 3, 3 Ook hier weer 2 minuten rust, en op het einde moest ik daadwerkelijk alles geven om de laatste rep eruit te persen. Er lijkt eerder sprake te zijn van degressie in plaats van progressie. Wellicht ter afwisseling weer eens zonder extra gewicht doen, en dan weer wat uitbouwen in reps.

Leg extensions: 3x12x110kg Explosief naar boven, rustig laten zakken, dan branden ze op het einde toch wel.

Calf raises in smith: 3x12x135kg. Deze was wel te doen, en nu gewoon telkens met 5kg uitbouwen en reps verlagen.

_____

Gewicht is overigens zo'n 2kg gezakt: waar ik normaal stabiel rond de 105-106kg zat (al is dit in werkelijkheid dus 2-3kg meer), zit ik nu rond de 103-104kg. Ik heb ook het idee dat dit wel zijn feedback heeft op de trainingen. Daar komt natuurlijk ook nog eens bij dat ik een weekje niet heb kunnen trainen, en een verjaardagsfeestje natuurlijk ook niet goed is voor de progressie.

Comment

• Zeau, weer twee trainingen achter de rug. Ik zie nu pas dat ik een oefening was vergeten afgelopen vrijdag. Ahwell, gelukkig viel het me deze training wél in.

kcal inname is trouwens opgeschroeft naar gemiddeld zo'n 3100kcal. Dit is nog steeds onder onderhoud, waarvan ik (om alvast op zaken vooruit te lopen) verwacht dat deze zo rond de 3300 ligt.
                          Dit heeft ermee te maken dat ik nu zo'n 3-4x pw zo'n 20-30 minuten op de mountainbike conditietraining doe. Door veel gebruik te maken van heuvels, lastige wegen, etc heb ik direct een HIIT-stijl te pakken. Ook hoop ik stiekem dat ik hierdoor steeds beter op het randje van wat veilig is qua grip etc om kan gaan met tweewielers. Dit ivm mijn liefhebberij voor de gemotoriseerde wielersport.

Maargoed, ik dwaal weer af. Sinds ik mijn kcal-inname heb verhoogd, ben ik uiteraard weer wat bijgekomen, en het ziet ernaar uit dat ik momenteel stabiel zweef op 104-105kg. De clou is dat dit getal wederom langzaam een beetje zakt, maar niet zo snel als eerst. Ik wil namelijk niet dat kracht er veel onder te lijden heeft.

Tot slot heb ik wel het idee dat ik de afgelopen weken wat ben gedaald qua hoeveelheid vet. Adertjes op armen lijken her en der voorzichtig tevoorschijn te komen/langer door te lopen etc. Dus ik ben benieuwd.

_____

En na dit gezwets is het natuurlijk tijd voor trainingen. Die gaan helaas niet wat minder momenteel. Vooral omdat ik wat last heb van mijn pols met de push-bewegingen.

5 mei
                          Push press 5x5x60kg Niet zwaar, wel nog gevoelig. Extra gelet op de positie van de pols.

Deadlift: 5x5x130kg Wel redelijk pittig. Riem doet trouwens wel kut de laatste tijd. Het ziet ernaar uit dat ik de gaatjes versleten heb. Nu móet ik eigenlijk wel afvallen, omdat ik dan eens andere gaatjes dan de afgelopen 2-3 jaar gebruik.

Pullup (BW+10): 3, 3, 3, 2, 5 Zeer pittig, en zeker bij het laatste setje had de vorm (en dan voornamelijk de ROM) er onder te lijden bij de laatste twee reps.

Tri 3x12x35-40kg Van origine wordt dit in superset met biceps gedaan. Na twee reps wist ik echter zeker dat dit níet gezond was. Triceps daarna ook maar wat lichter gepakt voor de zekerheid.

7 mei
                          Bench Press 5x5x115kg Redelijk pittig, last van de pols was al stukken minder dan afgelopen vrijdag. Dat is dan wel weer een prettig gevoel.

Pullup (BW) 4, 3, 4, 3, 4 Het is toch ongelofelijk hoeveel verschil die 10kg maakt. Gevoelsmatig kon ik eeuwig blijven doorgaan, maar ik kijk eens hoe ver ik kom. Voordat ik begon met de +10kg bleef ik op 8 reps steken. Het lijkt echter alsof ik afgelopen 1,5-2 maand - dus met de +10kg - gewoon geen progressie heb gemaakt.

Leg extensions 3x12x115kg Terugweg rustig aan gedaan, zoals kev adviseerde. Godnondeju, dat brandde.

Calves: 3x10-12x140kg Tsja. Kuiten.

Rustsetjes duurden zo'n 2-3 minuten. Behalve bij pullups in de laaste trainig. Daar had ik de ganse oefeningen in minder dan 10 minuten afgerond. De 2-3 minuten rust geldt overigens voor beide trainingen

Comment

• 9 mei
                            Push press 5x5x65kg
                            Deadlift: 5x5x135kg
                            Pullup: 5, 3, 4, 3, 5

Luie training

12 mei

Bench Press 5x5x120kg
                            Pullup (BW) 6, 5, 4, 3, 9
                            Lat pulls: 5x5x100kg
                            Leg extensions 3x15x120kg

Luie training.

____

Pullups gaan trouwens wel lekker. Eerst dacht ik dat ik amper progressie had sinds ik BW+10kg had gedaan, maar nu blijkt duidelijk dat ik me vergist had. Eerst haalde ik in het eerste setje nét 8, terwijl dat mijn sterkste set is. Nu haalde ik in de laatste 9 stuks. Vers hadden daar nog wel twee bij gekund.

Verder was ik nog verbazingwekkend sterk met bankdrukken; de training was 's morgens, na een dag van veel bewegen en weinig eten. Ik woog dan ook maar 102kg op de weegschaal, waar ik mijn PR van 5x5x125kg bij een BW van 105-106kg had gezet.

Gewicht lijkt overigens nog steeds ie**************** te dalen; ik schommel nu rond de 104kg (al zit ik er vaker onder dan boven) terwijl mijn kcal inname inmiddels is opgeschroeft naar zo'n 3200-3300. 't ziet ernaar uit dat ik dagelijks dus makkelijk 1000+ kcal aan junk wegwerkte voorheen.

Comment

• Gewicht is inderdaad afgelopen week nog verder gedaald. 103kg lijkt dus een reeële schatting onderhand. Daarom besloten de kcal inname nog wat verder op te schroeven. Op rustdagen is het de bedoeling dat ik zo'n 3500-3600kcal wegwerk. Op traindagen komt daar nog eens zo'n 500 van de post workout shake bovenop. Nu maar eens kijken of ik dat weggewerkt krijg. Daar moet wel bij gezegd worden dat ik wat actiever lijk te zijn dan voorheen.

Enfin, trainingen van de afgelopen week:

14 mei
                              Deadlift: 5x5x140kg Ging best gemakkelijk
                              Push press 5x5x60kg Ivm de pols blijf ik op deze oefening voorlopig nog even rustig aan doen.
                              Pullup: 5, 4, 5, 6, 7
                              Rope pulls 35kg Biceps kan nog altijd niet getraind worden ivm belasting pols.

17 mei
                              Bench Press 5x5x105kg
                              Pullup (BW) 7, 6, 5, 6, 7 Redelijk pittig.
                              Lat pulls: 5x5x102kg Deze ging dan weer wat makkelijker
                              Leg extensions 3x12x125kg Pittig, maar volgende keer kan er nog wel 5kg bij
                              Calves: Hier was ik lui en had ik voor de verandering weer eens het leg press apparaat op FS (260) gepakt.

Comment

• Ik zie deze log gewoon voor het eerst vet vaag.
                                even een post achterlaten voor als ik 65 paginas tijd heb

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X