Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Maargoed, vandaag voor het eerst weer eens gaan trainen sinds een kleine 3 weken. (prpogingen daargelaten). En dan valt het ineens weer een beetje tuegen. Niet alleen daarom, maar ook omdat ik al een godganse tijd niet meer veel volume heb weggewerkt op de squat, en ik nog nooit in mijn leven een staande óf overhead press heb gedaan. Het was dus allemaal weer even wennen.
Squat:
6x50kg
5x75
5x100
5x105
5x100 (met 105 als startpunt zou ik vermoedelijk te snel tegen een stall aan gaan lopen)
5x100
5x100
Overhead Press:
8x30 ging gemakkelijk, mezelf even bekend maken met de techniek
6x40 al wat pittiger, maar te doen
2x50 wtf, dat zag ik niet aankomen
5x45
5x45
4x45
5x45
Voorlopig langzaam het gewicht opbouwen. Ik vermoed dat er nog flink wat winst valt te boeken door een verbeterde techniek.
Deadlift
5x65
5x105
Met gellylegs uitgevoerd, maar het lukte. De squatsessie van ervoor maakte mijn benen flink moe. Aan de andere kant kon ik met een frisse rug natuurlijk makkijk de lockout doen.
Enfin, het zal me benieuwen hoe de komende 3 maanden gaan. Gewicht wou ik min of meer rond de 94 a 96 kg hebben na die tijd. (gewicht is nu 94,5kg)
Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
En binnenkort ga ik denk ik eens naar de dokter: toen de medicatie vannacht uitgewerkt was, had ik flinke gewrichtspijn in mijn armen en handen. De enige allergische reactie die ik ken die dat veroorzaakt is eentje waar ik absoluut niet gelukkig van word.
Overigens was het vanmorgen ook raak toen ik richting wc bril squatte, ghehe. Maar die pijn is gelukkig snel over
Welke allergische reactie? Bedoel je auto-immuun? En dat soort klachten kan ook ontstaan door die medicatie he. Het is sowieso overleg waard, maar er zijn genoeg immunosuppressiva die gewrichtsklachten geven.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Ben benieuwd wat de dokter zegt. Ik ken (met mijn beperkte kennis) overigens geen allergische reacties die gewrichtspijn veroorzaakt. Waar denk je aan?
Niet panikeren... je weet nog niet wat het is. Ik heb bijvoorbeeld bij een dieetfout nog wel eens last van gewrichtspijn, ik heb coeliakie. Daar word je ook niet blij van als je het hebt, maar ik vraag me net als Toph af waar jij dan aan denkt?
Ben benieuwd wat de dokter zegt. Ik ken (met mijn beperkte kennis) overigens geen allergische reacties die gewrichtspijn veroorzaakt. Waar denk je aan?
Zelf dacht ik aan reuma. Niet dat het bepaald gebruikelijk is onder de jeugd, maar een gestoorde ex van mij had daar ook last van. Vandaar dat ik eraan dacht.
Maargoed, de laatste paar dagen gaat het weer prima, dus gewoon zoals pallas zegt: Niet panikeren.
Maargoed, terug naar het vermelden van het trainen:
Vrijdag 6 Juli.
Vrijdag met een immense spierpijn toch maar gaan squatten zonder een stapje terug te doen. Het ging best goed moet ik zeggen.
Squat:
5x50
5x75
5x5x100
Flink zwaar, lukte net. Vermoedelijk ook doordat ik stevige spierpijn had.
Bench press:
10x50
5x70
5x75
3x5x80
Verbazingwekkend makkelijk. Woensdag wordt dat gewoon 5x5x82,5
Barbel Rows - althans, zo noemt die vent van SL het, ik vind het gewoon pendlay rows:
5x50kg
5x5x70kg
De dag erna wat spierpijn in mijn borst, en in de erector spinae. Vooral dat laatste is een welkome verrassing: Bij zware squats en deadlifts heb ik dan misschien minder neiging tot hipdrive als de erector spinae wat sterker is.
Maandag 9 Juli:
Eens naar een andere gym geweest om mijn vriendin en haar broertje eens te leren squatten, deadliften en benchen. (En derrivaten daarvan.) Maar dámn, dit was het stereotype healthcentre op olypmische barbels na. Zelfs het squatrek mag maar belast worden tot 300lbs :')
Na een psychologisch onderzoek wat ik wil bereiken, hoe belangrijk het is voor me, hoe ik me erbij voel, en hoe groot de steun van mijn familie en vrienden is, mocht ik eindelijk beginnen.
3e training, dus tijd om het gewicht van dag A te verhogen:
Squat:
5x50
5x75
5x102,5
2,5kg meer, en het ging makkelijker dan vrijdag. Mooi meegenomen dus.
De ironie met mijn eerdere commentaar over het healthcentre is wel dat ik direct complimenten kreeg over mijn squatdiepte en -uitvoering, waar ik bij use-it normaal commentaar krijg van de eigenaar dat ik te diep ga.
Overhead press:
5x20
5x30
3x40
5x47,5
Stukken makkelijker dan woensdag, er kon vast wel een paar kg bij, maar dat is ook wel logisch als dit de 2e keer is dat ik hem uitvoer.
Deadlift:
5x40kg
3x90kg
1x102,5, waarbij aan de ene kant 53,75kg lag, en aan de andere kant 48,75kg :')
5x107,5
laatste setje was niet heel moeilijk. Er zaten misschien nog 2 reps in.
Al met al een leuke training. En dankzij een '14-dagen pas' kan ik gedurende 2 weken daar gratis trainen. Ze hebben wel veel vertrouwen erin dat ik mijn (gratis) abbotje inruil voor iets wat 5x zo ver fietsen is, ghehe
Heb je wel de aanwijzingen gevolgd? De eerste paar trainingen horen zeer makkelijk te gaan vanwege de lange aanloop. Anders loop je te snel tegen je grens aan.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Heb je wel de aanwijzingen gevolgd? De eerste paar trainingen horen zeer makkelijk te gaan vanwege de lange aanloop. Anders loop je te snel tegen je grens aan.
Tsja, ik ging ervanuit dat de aanwijzingen er waren voor de absolute beginners - ik had het hele programma even snelsnel doorgelezen - niet voor iemand die begint met een 220lbs squat, waar hij het over had. Maar als ik eerlijk ben, speelt er ook een stuk ego in, en is het gewoon heel moeilijk om pak em beet 5x5x75kg te squatten als 105kg ook lukt. Blijkt dat ik inderdaad erg snel stall, dan probeer ik het eens op die manier. (Ja, ik ben koppig, ik weet het )
Maargoed, omdat ik woensdag en vrijdag nog getraind heb, dump ik het hier even.
Woensdag 11 juli:
Squat:
6x50
5x75
5x5x102,5
Was ietsjes makkelijker dan de keer ervoor.
Bench press:
5x50kg
5x5x82,5kg
Easy, maar met bench is het verschil tussen het gewicht wat 1x lukt, en wat 5x lukt sowieso niet zo heel groot.
Barbel row:
5x50kg
5x72,5kg
Ging makkelijker dan de week ervoor
Die dag mijn rijbewijs eens opgehaald, en voor het eerst zelf gereden. 's Avonds met een paar vrienden gaan touren, en op een lange rechte weg eens de colt goed op de staart getrapt. Was leuk om eens te proberen, maar verder rij ik uiteraard altijd heel netjes.
Vrijdag 13 Juli
Squat:
5x50
5x80
5x105kg
Ging best wel makkelijk.
Overhead press:
5x25kg
5x45kg (ik had me verteld)
5x5x50kg
was pittig, ik voorzie hier een stall ontstaan, volgende keer eventjes terugschroeven en even verder bouwen vanuit 40kg.
Deadlift:
5x70kg
5x110kg
Makkelijk(er dan vorige keer), daar zaten zeker nog 10kg in.
Instructie geld ook voor verder gevorderden. Als je niet makkelijk begint loop je ook als gevorderde eerder tegen je grenzen aan, bij bill starr bijvoorbeeld heb je ook 2 weken aanlooptijd. Verder nette lifts, vooral door bench ben ik jelly
op de squat, bench en deadlift haal ik ondertussen het volgende:
Squat: 5x5x112kg
Bench: 5x5x90kg
Deadlift: 5x120kg
en overal kan nog 2 á 5kg bij zonder dat ik het idee heb tot failure te gaan.
Pendlay en overhead gaan wat minder, maar persoonlijk vind ik de oefeningen ook minder interessant.
Gaat allemaal dus best goed vooruit. Gewicht is afgelopen maand overigens ook weer een kilotje meer. Afelopen 3-4 maanden 4kg bijgekomen, van 92 naar 96kg, en volgens mij een heel klein beetje droger geworden. Al met al mag ik niet klagen, op te krappe kleren na :').
Update van de training van vandaag (toch weer eens loggen op bn):
Squat: 5x5x115kg. Maar hier zat ik voor mijn gevoel echt aan de max van wat veilig is zonder spotter. Maandag en woensdag moet ik een spotter zien te ritselen.
Overhead press: 5x5x45kg (deload, 50kg lukt net wel/niet) Makkelijk, volgende keer 47kg
Deadlift: 5x125kg. Verdomd zwaar, maar wie weet zit er wel een 5x130kg in. Maar daarna wordt het hoe dan ook deloaden.
Als ik kijk naar de progressie van de afgelopen 3 maanden, zijn de gewichten waar ik eerst 3x3 mee deed, nu de gewichten waar ik 5x5 mee deed. Niet bepaald bijzonder, maar ik heb ook een tijdje moeten wennen aan het nieuwe schema. Voor mijn gevoel zit ik er nu lekker in en kan ik hier op zijn minst nog wel 3 maanden mee doorgaan.
Als jij de ohp niet zo interessant vindt dan moet je de push press proberen. Die doe ik zelf sinds kort en het is een hele fijne oefening. Laatst heb ik een artikel erover geplaatst in het forum.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Comment