Sean's Logje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Loggen gaat nu vast weer wat meer gebeuren. Waarschijnlijk ga ik dan ook van een aantal mensen commentaar krijgen op mijn manier van trainen.

En wbt de stats: ironisch genoeg train ik krachtgericht, maar bouw ik makkelijker massa dan kracht op dit schema. (Stronglifts)
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by scoobydoo View Post
      Loggen gaat nu vast weer wat meer gebeuren. Waarschijnlijk ga ik dan ook van een aantal mensen commentaar krijgen op mijn manier van trainen.

En wbt de stats: ironisch genoeg train ik krachtgericht, maar bouw ik makkelijker massa dan kracht op dit schema. (Stronglifts)
      Hoe zit dat dan met die 1RM van 150kg, wijsneus?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

• Ja okey, bankdrukken gaat wel lekker ja, maar mijn borst zelf is ook qua volume mijn sterke kant. De verhouding tussen banken en deadlift/squat is bij mij altijd al anders geweest dan de meesten hier.

Comment

Ja okey, bankdrukken gaat wel lekker ja, maar mijn borst zelf is ook qua volume mijn sterke kant. De verhouding tussen banken en deadlift/squat is bij mij altijd al anders geweest dan de meesten hier.
          Klinkt bekend, dat van die verhoudingen is bij mij ook het geval.

Waarom denk jij dat je van een aantal mensen kritiek zult krijgen op jouw manier van trainen? Omdat het geen 6 daagse split is?
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

• Voornamelijk omdat ik twee jaar tijd amper variatie aan heb gebracht in mijn schema. Ik hanteer nog altijd practisch hetzelfde schema als datgene wat je in de posts van 8 en 11 april 2013 kunt vinden. Alleen heb ik squats vervangen door leg extensions. Dit heb ik gedaan op aanraden van mijn fysiotherapeut, omdat de binnenzijde van de quadriceps onderontwikkeld was tov de buitenzijde door het vele diepe squatten. (Leg extensions gaan dan ook van ca 0 tot 70 graden.) Dit zou mijn knieschijf scheef trekken onder belasting, waardoor de pezen het zwaarder te voorduren krijgen. Met als gevolg een knieblessure.

Enfin, omdat mijn benen naar mijn mening al dik zat zijn - t werd alleen maar erger, ondanks dat ik zelfs overstaptr naar 3*3 - vond ik het al lang prima dat ik minder benen hoefde te trainen.

Comment

• Leuk dat je weer terug bent Limburg master race is goed vertegenwoordigd op bodynet. Je logje ga ik zeker volgen, ik vind op kracht namelijk ook erg leuk.

Je passie is lekker eten maar kijk eens in de logjes van dynobet en vongelben. Dat zijn beiden goede koks die lekkere gerechten voorschotelen terwijl ze bezig zijn met ud2
              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Succes beest.

En van mij mag je alles loggen. Ook je voeding hoor. Als mensen er nog iets van kunnen opsteken is dat mooi meegenomen toch.
                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Voornamelijk omdat ik twee jaar tijd amper variatie aan heb gebracht in mijn schema. Ik hanteer nog altijd practisch hetzelfde schema als datgene wat je in de posts van 8 en 11 april 2013 kunt vinden. Alleen heb ik squats vervangen door leg extensions. Dit heb ik gedaan op aanraden van mijn fysiotherapeut, omdat de binnenzijde van de quadriceps onderontwikkeld was tov de buitenzijde door het vele diepe squatten. (Leg extensions gaan dan ook van ca 0 tot 70 graden.) Dit zou mijn knieschijf scheef trekken onder belasting, waardoor de pezen het zwaarder te voorduren krijgen. Met als gevolg een knieblessure.

Enfin, omdat mijn benen naar mijn mening al dik zat zijn - t werd alleen maar erger, ondanks dat ik zelfs overstaptr naar 3*3 - vond ik het al lang prima dat ik minder benen hoefde te trainen.
                  Als er geen sprake is van een plateau en het schema is in balans, dan is er niet echt een reden om te veranderen lijkt mij.

Bedoelt de fysio dat jou vastus medialis onderontwikkeld is? En had jij er last van?
                  - Dave Tate

Comment

• Top dat je er weer bovenop bent. Er zijn altijd tegenslagen. En denk maar zo, je komt er waarschijnlijk sterker en beter uit. Natuurlijk wel balen van je knie.

Ik ben ervan overtuigd dat Kevin je een grote stap omhoog kan helpen met zijn deskundigheid wat ik hier lees.

Keep it up en succes
                    Stats: 74kg at 11%
                    Vision: 85kg at 8%

Comment

• We moeten eens kijken of je vorm goed is. Bij insufficiënte diepte en knees out worden de adductoren en mediale hamstrings vaak niet helemaal geactiveerd wat dus niet genoeg mediale centrering geeft aan je boven en onderbeen waar door je kruisbanden en patella verkracht worden.
                      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                        We moeten eens kijken of je vorm goed is. Bij insufficiënte diepte en knees out worden de adductoren en mediale hamstrings vaak niet helemaal geactiveerd wat dus niet genoeg mediale centrering geeft aan je boven en onderbeen waar door je kruisbanden en patella verkracht worden.
                        Hmmpff, nu snap ik hoe nibor zich af en toe voelde.

Ik zal er volgende week (of perhaps eerder) even naar kijken; komende week tentamenweek, dus is het voor mij drukdruk. Ik heb jou trouwens wel eens full squats zien doen trouwens, maar als ik dat zelf doe, voelt het alsof ik mijn knieën sloop. Sowieso is een beweging die op een full squat lijkt voor mij nooit prettig geweest voor de desbetreffende knie. Ook buiten/voor het trainen.

Maar ik moet sowieso even kijken hoe verstandig dat het is om weer te squatten; gisteravond heb ik nog twee uurtjes gewandeld/rondgehangen met een vriend, en ik merk momenteel aan mijn knie dat ik toch wat heb gedaan. Dus voorzichtigheid is sowieso geboden.

Bedoelt de fysio dat jou vastus medialis onderontwikkeld is? En had jij er last van?
                        Ja, en het zou de oorzaak zijn van mijn knieblessure, dus uiteraard heb ik er last van.

Comment

• Natuurlijk eerst vrijgegeven worden door de fysio. Dat is prioriteit 1.

Bij de meeste mensen zijn diepe squats op lange termijn beter voor de knieen. Als je dat niet gewend bent dan is dat echt weer van de grond af opnieuw leren squatten. Zeker omdat je de hele neurologische aansturing weer moet herprogrammeren. En dan is het zeker niet wijs om meteen met de zelfde intensiteit als je normaal doet heel diep te gaan. Dat is vragen om problemen.

Het komt vooral omdat je hamstring en adductoren harder aan je onderbeen trekken (van de achterkant) als je diep genoeg gaat. Als je dit niet doet dan trekt in verhouding de quadriceps (van de voorkant) veel harder en moeten je kruisbanden heel hard werken om alles op zijn plek te houden.
                          The Sky Ain't The Limit

Comment

• De fysio verricht momenteel geen werk meer aan de knie; deze functioneert goed genoeg voor de dagelijkse dingen. Alleen zware squats zijn momenteel uit den boze. Maar ik zal eens kijken wat jij de volgende keer dat we elkaar zien te melden hebt mbt het squatten. Ik zal dan eens mijn best doen mijn eigenwijsheid op te bergen, en voor de verandering te luisteren met de intentie het ook daadwerkelijk informatie over te nemen.

Maar er zal waarschijnlijk ook een stukje flexibiliteit bij komen kijken, dat momenteel te beperkt is. Met low bar squats begint mijn onderrug namelijk al ie**************** te buigen op het moment dat ik op parallel zit. Ik kan me voorstellen dat dit alleen maar erger wordt op het moment dat ik nog dieper ga. (Of ik moet weer die kut high-bar squats gaan doen.)

En om alvast op de zaken vooruit te lopen; squatten kan inderdaad tot de mogelijkheden gaan behoren, maar voorlopig zal dit gewoon parallel lopen met de normale trainingen en puur voor herstellende doeleinden dienen.

Comment

• Het heeft vaak echt belachelijke oorzaken hoor. Misschien heel raar maar echt heel veel mensen hebben verkorte kuispieren (gastrocnemeus) waar door ze niet fatsoenlijk kunnen bewegen en gaan compenseren (excessive forward lean, voeten naar buiten, knieën naar binnen, dat soort shit) Iedereen heeft overigens wel ergens compensaties. Als je een overhead squat kan maken met een aanzienlijk gewicht zonder compensaties dan mag je zeggen dat je aardig mobiel bent. En dat zijn er maar weinig. Ikzelf overigens ook niet.
                              The Sky Ain't The Limit

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                                Het heeft vaak echt belachelijke oorzaken hoor. Misschien heel raar maar echt heel veel mensen hebben verkorte kuispieren (gastrocnemeus) waar door ze niet fatsoenlijk kunnen bewegen en gaan compenseren (excessive forward lean, voeten naar buiten, knieën naar binnen, dat soort shit) Iedereen heeft overigens wel ergens compensaties. Als je een overhead squat kan maken met een aanzienlijk gewicht zonder compensaties dan mag je zeggen dat je aardig mobiel bent. En dat zijn er maar weinig. Ikzelf overigens ook niet.
                                Is inderdaad een hardnekkig probleem bij velen. Ook bij mijzelf.
                                Me knietjes kan ik dan nog wel aardig naar buiten gedrukt houden, maar dat naar voren leunen is erg herkenbaar.

@ Scoob: welkom terug. Succes met je doelen. Ben erg benieuwd wat je allemaal voor elkaar weet te boksen!
                                Last edited by Iron Mind; 19-04-2014, 20:42.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X