Sean's Logje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sean's Logje

    'Ne goede avond, dames en heren,

    Een paar maandjes geleden ben ik begonnen met experimenteren met UD2 cutten. Na een lange tijd van bulken was me dit best zwaar gevallen, en tevens door een blessure aan mijn rug, is mijn progressie niet echt veel vooruit gegaan. Echter, nu 2 maanden, een hoop ervaring, geklaag, en gejunk verder, heb ik mijns inziens toch weer de discipline goed te pakken. Ik heb zowel de bulk, als de cutvariant van het UD2 schema uitgeprobeerd, maar geen van beide kon me helemaal bekoren. Bij de een miste ik het gevoel van gewichten die omhoog konden, en bij de ander wist ik op voorhand al, dat ik er zeker niet droger van ga worden.

    Vandaar dat ik nu beide schema's ga combineren: de eerste 3 dagen van de week hou ik me aan mijn cutschema: 50% van mijn behoefte, en de slópende depletiontrainingen. De resterende 4 dagen bestaan nog voor een halve dag uit cutten, anderhalve dag uit carbload, en dan nog 2 dagen op 110% van mijn behoefte zitten. Het voedingsschema zou er dan als volgt uitzien:

    _____

    De voeding ziet er dus als volgt uit:

    dinsdag/woensdag/donderdag:
    1490 kcal, eiwit 202g, carbs 67g, vet 50g

    vrijdag ochtend/middag: 991 kcal: eiwit 91g, carbs 16g, vet 62g
    vrijdag middag/avond: 3191 kcal: eiwit 172g, carbs 547g, vet 39g

    zaterdag: 3923 kcal: eiwit 234g, carbs 599g, vet 62g
    zondag/maandag: 3293 kcal: eiwit 237g, carbs 433g, vet 67g

    behoefte = 3000kcal
    gemiddelde aantal kcal per week = 2737 kcal (Hier komen dan wel nog kleine dingetjes bij, die ik niet in mijn voedingsschema heb staan, zoals sausjes her en der, maar dit zal niet meer dan 500kcal per week zijn)
    Verder denk ik, dat dit schema iets makkelijker zal zijn dan het oorspronkelijke cutschema, omdat men hierbij ook op dag 6+7 onder behoefte zou eten, waardoor daar al gedeeltelijke depletion plaats vond, nog voor het eigenlijke depletionstuk van de week. Omdat het nu juist bóven behoefte is, zal het dus ietsjes langer duren eer de voorraden compleet geleegd zijn, en dus ook iets minder slopend.

    _____


    Over het traindeel: Hierbij zal ik dus de standaard UD2 workouts volgen:

    dinsdag en woensdag (Depletion)

    Leg press: 3X15
    Leg press: 3X15
    Leg curl: 3X15
    Leg curl: 3X15
    Chest press: 3X15
    Incline bench: 3X15
    Row: 3X15
    Pulldown: 3X15
    Lateral raise: 2X15
    Lateral raise: 3X15
    Calf raise: 3X15
    Calf raise: 3X15
    Biceps curl: 2X15
    Biceps curl: 2X15
    Triceps pushdown: 2X15
    Triceps Pushdown: 2X15
    En dan nog eens herhalen als ik klaar ben
    totaal sets 43.


    training vrijdag (tension):

    leg press: 3x8-10
    leg curl: 3x8-10
    calf raise: 3x8-10
    chest press/bankdrukken: 2x8-10
    incline bankdrukken: 2x8-10
    seated row: 2x8-10
    chin ups: 2x8-10
    rear laterals: 1x8-10
    lateral raise: 2x8-10
    biceps: 2x8-10
    triceps: 2x8-10
    (totaal 24 sets)


    training zondag (power workout):

    squat: 4 sets van 4-6 reps
    bankdrukken: 3 sets van 4-6 reps
    Seated cable row: 2 sets van 4-6 reps
    Incline bench press: 2 sets van 4-6 reps
    Weighted chin ups: 3 sets van 4-6 reps
    calve raise: 3 sets van 4-6 reps
    shoulder press/mili press: 3 sets van 4-6 reps
    SLDL/RDL: 3 sets van 4-6 reps
    close grip bench press: 2 sets van 4-6 reps
    biceps curls: 2 sets van 4-6 reps

    _____


    De bedoeling is dus, dat ik zeer langzaam gewicht kwijt raak, (een kleine kg per maand) maar de komende maanden wél een stuk droger wordt, zodat ik met wat geluk van 15% naar 10% daal in de komende 3-4 maanden, terwijl ik ook nog iets van 2kg massa aanzet. Dit lijken me opzich wel vrij realistische voorspellingen, en zo ben ik toch mooi droog voor de zomer, terwijl ik mijn gewicht behouden heb.

    PS: mijn stats zijn atm iets van:
    84kg (loaded)
    1,84m
    ca 15%

    _____


    PPS: Over de mate van updates doe ik nog eventjes geen uitspraak, ik zal waarschijnlijk gewoon eens per week een verslagje uitbrengen. Of vaker, als ik er zin in heb.

    _____


    PPPS: Mocht de manier van schema's uittypen iemand bekend voorkomen, ik heb ze gewoon van dyno geripped, aangezien ze lekker overzichtelijk waren.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

  • #2
    UD2 = Automatisch volgen.

    Heel veel succes en sterkte.
    The Sky Ain't The Limit

    "Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

    Comment


    • #3
      Succes met je UD2, zal je volgen
      Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

      Comment


      • #4
        Als ik eerlijk moet zijn: ik heb gedaan wat je nu probeerd, en het geeft niet de resultaten die jij op dit moment wilt.

        gemiddeld neemt je 2750 kcal tot je. dit is 250 kcal onder je berekende behoefte, maar toch zul je rond de 600-750g per week afvallen. Dit komt doordat je berekende behoefte gebaseerd is op misschien 3-4 uurtjes normaal intensieve training. En niet op 6-7 uurtjes training zoals je doet met ud2 cutten. (3-4 uur depletion, 1 uurtje tension, 2 uurtjes power workout). en een depletion workout, verbrand zeker dubbel zoveel als een normale workout. en daar doe je er ook nog twee van per week.

        Mijn berekende behoefte was toen ik ud2 cutten deed 3300. dat werkte ook altijd perfect voor normaal cutten en bulken. op ud2, nam ik gemiddeld 3000 kcal, en ik viel 800g per week af. (terwijl je met een kcal deficiet van 2100 kcal per week zou verwachten, dat ik maar 300g per week zou afvallen).
        ---------------------------------------

        De cut variant is niet bedoeld om te groeien, of vooruit te gaan in massa en kracht. het doel is het behouden van je massa en kracht. en dat weet ik zeker dat je ook gelukt is, als je je aan de richtlijnen hebt gehouden.

        natuurlijk kun je het programma lichtjes manipuleren om een ietsje pietsje te gainen, maar dan heb ik het over miniscule gains:

        dan denk ik aan:
        dinsdag/woensdag/donderdag:
        1800 kcal, eiwit 225g, carbs 75g, vet 66g

        vrijdag ochtend/middag: 1200 kcal: eiwit 100g, carbs 50g, vet 66g
        vrijdag middag/avond: 3000 kcal: eiwit 150g, carbs 500g, vet 44g

        zaterdag: 4000 kcal: eiwit 250g, carbs 600g, vet 66g
        zondag/maandag: 3400 kcal: eiwit 250g, carbs 450g, vet 66g

        oftwel je kcal inname op een aantal momenten iets hoger, waardoor je op bepaalde momenten minder catabool bent, en op bepaalde momenten anaboler.

        maar zelfs dan hoef je niets spectaculairs te verwachten. misschien een pondje spiermassa erbij in zes weken, en een 4% vet eraf? (dat waren mijn resultaten toen). over die zes weken pakte ik op sommige oefeningen 2.5 kilo meer, of kon ik 1 rep meer als dat ik in het begin kon. maar geen bevredigende gains. (wel super snel vetverlies)
        ---------------------------

        met de bulk variant, verlies je geen of zeer weinig vet. maar dat is ook niet het doel. Het programma beloof goede massa gains, zonder dat je vet% stijgt. en dat is ook precies wat het doet.

        ook dit programma kun je enigzins tweaken richting je doel. in het boek geeft lyle zelfs de richtlijnen hiervoor. je gaat dan op de eerste twee dagen aan de lage kant van de calorie range:

        voor jou komt dat neer op:
        dinsdag/woensdag: (behoefte -25%)
        2250 kcal, eiwit 212.5g, carbs 100g, vet 110g


        donderdag: (behoefte)
        3000 kcal, eiwit 225, carbs 100g, vet 188g (cardio 40 minuten)

        vrijdag ochtend/middag: 1500 kcal: eiwit 100g, carbs 50g, vet 100g
        vrijdag middag/avond: 3000 kcal: eiwit 150g, carbs 500g, vet 44g

        zaterdag: 4000 kcal: eiwit 250g, carbs 600g, vet 66g
        zondag: 3300 kcal: eiwit 250g, carbs 450g, vet 66g
        maandag: 3100 kcal: eiwit 250g, carbs 400g, vet 66g
        op deze manier, gok ik dat je over een periode van 8 weken. aardig wat kracht en spiermassa kan opbouwen. maar tegenlijkertijd ook een anderhalf tot twee% vet ofzo eraf krijgen. (als ik het goed heb begrepen is dit je doel).

        Als je nu droog genoeg staat om ud2 te beginnen (maximaal 15%), dan zou je dan over 8 weken ongeveer op 13% staan. dan neem je een twee weken break van ud2, en traint en eet gewoon op of net boven onderhoud.

        daarna pak je nog eens 8 weken ud2 bulk op dezelfde manier als voorheen. je gained weer lekker verder. en ondertussen in die 8 weken verlaag je je vet% naar 11%.

        als je nu op 12 staat. kun je zo nog droger uitkomen tegen de tijd van de contest. wellicht 8-9%.
        Last edited by dynobet; 15-01-2011, 23:52.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

        Comment


        • #5
          Misschien dat ik niet duidelijk genoeg was in mijn openingspost, maar op dit moment heeft vet verliezen de grootste prioriteit. Ik ga namelijk 23 juni op vakantie (pak em beet 5 maanden), en dan wou ik er toch op zo'n 10% bij lopen. Hoeveel spiermassa ik tot dan toe heb aangezet, is toch van minder belang, want ik heb al gezien dat ik met UD2 bijna het hele jaar door kan bulken, zonder noemenswaardig veel vetaanzet.

          Echter, de reden dat ik niet gewoon 8 weken achter elkaar UD2-style wou cutten, is omdat het me nogal zwaar was gevallen: Na 3 á 4 weken ben ik dan toch best 'op' en wil ik weer een weekje of 2 gaan bulken. (Clean, zodat ik geen vet aanzet, en zo de resultaten van de cut weer deels teniet doe) Vandaar dat ik dacht, laat ik die 2 schema's mooi door elkaar mixen, dat zorgt ervoor dat ik gedurende langere tijd op mijn gemak kan cutten, en tevens nog wat spiermassa aan kan zetten.

          Maar misschien dat ik dan inderdaad beter bij mijn oude schema kan blijven: 3-4 weken cutten, 2 weekjes cleanbulk, 3-4 weken cutten. Zo sta ik dan met wat geluk op een procentje of 10-11 na zo'n 8 tot 10 weken. Niet dat ik dan veel massa heb aangezet, maar dat kan dan nog gedurende de 3-4 maanden die resteren tot aan de vakantie/beachboy classic.

          Nog een reden waarom ik in eerste instantie vooral wil cutten: de gehele maand mei zijn examens, en ik wil niet dat ik me dan eventueel wat minder fit/geconcentreerd voel door het cutten.

          Oftewel:

          4 januari - 18 januari bulken
          18 januari - 15 februari cutten
          15 februari - 1 maart cleanbulk
          1 maart - 28 maart cutten
          28 maart - 1 juni bulken
          1 juni - wat dan nodig is, zie ik dan wel

          Uiteraard is dit een lekker theoretisch verhaaltje, sommige members zullen wellicht denken: 'daar heb je weer zo'n 16-jarig knulletje met zijn mooie theoriën', maar zolang er geen blessures de kop op gaan steken, weet ik dat ik me de discipline wel kan opbrengen om naar de strakke schema's te leven.

          En dyno, sorry dat ik dan niet jouw schema volg, maar ik denk dat je na bovenstaande post wel mijn beweegredenen snapt.

          Verder wil ik je wél nog bedanken voor het feit dat je me even attent maakt op de kcal inname, ik weet nu dat ik op de dinsdag en woensdag me toch iets meer moet opscheppen bij het avondeten, ter compensatie, als ik aan het cutten ben. Ik vind dat altijd best lastig inschatten, aangezien ik mijn avondeten niet zelf kan uitzoeken, hoogstens wat variëren in de hoeveelheden.

          PS: ik sta op zo'n 15% nu, maar dat is een schatting, het kan ook ietsjes meer of minder zijn.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

          Comment


          • #6
            Zeau, de eerste 2 depletiontrainingen zaten erop.

            Van de eerste heb ik geen loggegevens, omdat dat met school was, en ik geen tijd/zin had om precies op te schrijven hoeveel ik waarop deed, omdat een deel van de apparaten toch niet overeen kwam met waar ik normaal train.

            Dus bij deze de gegevens van de training:

            Ronde 1
            leg press:
            15x190
            15x190
            15x190

            Leg curl:
            15x55
            15x55
            15x55

            Bench press:
            15x45
            15x45
            12x45

            Row:
            15x45
            15x45
            15x45

            Lateral raise:
            15x7
            15x7

            Calf raise: (Op de leg press)
            15x200
            15x200
            15x200

            Biceps (beide armen samen):
            15x12,5
            15x15

            Triceps (idem):
            15x17,5
            12x17,5

            Ronde 2:
            Leg press:
            15x190
            15x190
            15x190

            Leg curl:
            15x55
            15x55
            15x55

            Incline Bench press:
            15x40
            12x40
            12x35

            Pulldown:
            15x50
            15x50
            12x47

            Lateral raise:
            15x6
            12x6
            14x5

            Calf raise:
            15x200
            15x200
            15x190

            Biceps:
            15x15
            15x15

            Triceps
            15x16
            15x16

            _____


            Tot dusver mijn 2e depletionronde, eventjes een reminder voor mezelf voor de volgende keer, voor de gewichten:

            Leg press: 190kg
            Leg curl: 55kg
            Bench press: 45kg
            Incline bench: 35kg
            rows: 45kg
            Pulldown: 50kg
            lateral raise: 6kg
            calf raise: 200kg
            biceps: 15kg
            triceps: 16kg

            _____


            Mijn gevoel van de training: Ik ging er vol enthousiasme heen, deels doordat ik helemaal happy was van de koffie, echter had ik er na de eerste setjes leg press al geen zin meer in. Ergens halverwege werd het trainen een soort van waas, waarbij het allemaal nogal surrealistisch overkwam. Dit zal wel komen doordat ik nu compleet depleted was, maar het maakte het wel makkelijker om door te zetten. Verder had ik mezelf her en der een tikkeltje overschat, maar nu ik de juiste gewichten heb, zal dit niet meer gebeuren.

            _____


            Algemeen gevoel; Kort gezegd, ik heb nergens last van, ik voel me zoals altijd, en ik kan rustig nog een dagje op 50% van mijn behoefte zitten, zonder me anders dan normaal te voelen, lijkt het wel. Als ik dit gevoel vast weet te houden, dan kan ik nog wel een tijdje doorgaan met cutten, alleen die !@#$% depletiontraingen maken het wat minder...

            geschatte behoefte van vandaag: 3300kcal. Ik denk overigens dat ik sowieso mijn hoeveelheid voedsel voor dag 1 & 2 wat groter maak (lees: een extra portie avondeten) aangezien dyno toch wel gelijk heeft wbt de depletiontraininen en kcalbehoefte.

            PS: is er toevallig nog iemand die in Urmond traint?:P

            Greets,
            Sean
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

            Comment


            • #7
              Je hebt je eerste depletion doorstaan. Gefeliciteerd.

              Wat een pret ofniet?
              The Sky Ain't The Limit

              "Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

              Comment


              • #8
                Hell yeah!


                Maar och, het is gewoon een kwestie van doorzetten tijdens de training, als ik me erna gedouched heb, voel ik me weer helemaal de oude. Nu gewoon mezelf bezig houden morgen, en daarna is het alweer bijna tijd voor de carbload.
                Easy.

                Het enige dat ik jammer vind, is dat de kracht en massa nu stil staan. Maarja aan de andere kant is het wel leuk dat vet verliezen lekker snel gaat, en dus ook de 'beachproofheid' in rap tempo vordert.
                Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

                Comment


                • #9
                  Over een maandje, ben ik door de week regelmatig in sittard. Helaas net wat te ver om helemaal met het openbaar vervoer naar urmond te gaan

                  Ps. ik had altijd gruwelijke spierpijn van de depletion workouts. zeker als je echte slow reps maakt van 2 seconden heen 2 seconden terug.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                  Comment


                  • #10
                    That's the spirit!
                    The Sky Ain't The Limit

                    "Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

                    Comment


                    • #11
                      Ik ga je ook volgen. Zat zelf ook al te denken of het mogelijk was om een UD 2.0 variant te maken die beetje tussen de cut en bulk in zit. Dus ben zeker benieuwd naar je ervaringen
                      Fear is the mind killer

                      Comment


                      • #12
                        veel succes!!
                        On a long road to insanity.

                        SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by sf01 View Post
                          Ik ga je ook volgen. Zat zelf ook al te denken of het mogelijk was om een UD 2.0 variant te maken die beetje tussen de cut en bulk in zit. Dus ben zeker benieuwd naar je ervaringen
                          De bulk variant geeft als optie om op dag 1-2: 10-25% onder behoefte te eten. eet je 10% onder behoefte (dag 3 is onderhoud), en volg je het plan verder tot in het detail (velen verkloten carb load), kom je geen/nauwlijks in vetmassa aan.

                          ga je echter 25% onder behoefte eten (dat is voor mij 1000 kcal minder per week), en doe je 2x30 min LIT cardio op de juiste momenten (nog 500 kcal extra). dan kun je misschien een 150-200g vetmassa per week verliezen, terwijl je voornamelijk droge massa erbij pakt.

                          Je gaat dan vrij lekker vooruit qua spiermassa/kracht (niet zo snel als wanneer je gewoon alle dagen dieet dagen op onderhoud zou eten, of maximaal 10% eronder), maar je kan toch over een periode van 8 weken op goed tempo massa pakken, en je vet% met een 1.5% ofzo verlagen.
                          ----------------------

                          Op de cut variant is het:
                          -1-2-3: 50% behoefte.
                          - ochtend/middag/tot de avond van dag 4: 37.5% van behoefte (ofwel 75% van wat je op dag 1-2-3 at). In de avond van dag 4 ga je carb loaden.
                          - dag 5: carb loaden
                          - dag 6-7: behoefte -20%.

                          dit is hoe je maximaal vetverliest. en mits je alles goed doet, verlies je geen significante spiermassa en/of kracht.

                          je hebt een aantal punten waar je optimaal kcal inname kan bewerken, als je meer spiermassa wilt. maar dit zal ten koste gaan van het vetverlies.

                          - dag 6-7: -10% of zelfs op behoefte eten. zodat je optimaal kan herstellen van en groei kan halen uit de power workout.
                          - Hoogste waarde nemen met carb loaden ofwel 16g per kg vvm.
                          (deze opties staan ook gewoon in het boek. een andere optie is wat meer kcal nuttigen op de dieet dagen. deze kcal moeten dan voornamelijk uit vetten komen. als je weet hoe de bulkversie werkt, dan is dit punt ook heel logisch).

                          Je kan op die manier iets aan spiermassa winnen. maar het zal niet heel veel zijn. en toch op een gestaag tempo vet verliezen. Op 8 weken misschien een 5% vet eraf, Plus een pondje spiermassa erbij ofzo.
                          ----------------------------------

                          Dus als je gewoon massa wil, en je vet% is al lekker laag:
                          bulk variant met opties zo voor maximale groei. eventueel -10% op dag 1-2 om vetmassa winst te vermijden.

                          Is je vet% nu rond de 12%, en wi je rond de zomer op 8% uitkomen.
                          8 weken ud2 bulk met opties om toch wat vet te verliezen. dan twee weken een break waar je wat ub/lb trainingen doet. en dan nog eens 8 weken ud2 bulk met opties om toch wat vet te verliezen. (als je dat goed doet, sta je dan in de zomer op 8-9%. als je in de tweede 8 weken fase richting week 4-5 merkt, dat je toch niet laag genoeg gaat uitkomen, doe je week 7-8 normaal ud2 cutten.

                          En zit je gewoon echt nog te hoog. 15% of misschien zelfs iets erboven. dan zou ik eerst 8 weken ud2 cut variant doen. dan probeer je in deze 8 weken naar 10-11% te gaan. dan twee weken break met wat ub/lb trainingen (lyles bulking routine ofzo). en dan 8 weken ud2 bulk, met opties om toch nog wat vet te verliezen. met eventueel de optie om week 7-8 van de bulk cyclus toch ud2 te cutten als je nog net niet scherp genoeg staat.
                          -----------------------

                          Als je eenmaal droog bent: 8 weken normaal bulken via een methode die jij relaxt vindt, en goed voor jou werkt. (vet% mag in die 8 weken 1.5% toenemen). daarna 8 weken ud2 bulk met wat opties om vet te verliezen (je haalt die 1.5% er weer af). Vet% blijft het hele jaar constant en relatief laag.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • #14
                            Nette training.

                            Succes met je ud2.0 verder.

                            Originally posted by dynobet View Post
                            De bulk variant geeft als optie om op dag 1-2: 10-25% onder behoefte te eten. eet je 10% onder behoefte (dag 3 is onderhoud), en volg je het plan verder tot in het detail (velen verkloten carb load), kom je geen/nauwlijks in vetmassa aan.

                            ga je echter 25% onder behoefte eten (dat is voor mij 1000 kcal minder per week), en doe je 2x30 min LIT cardio op de juiste momenten (nog 500 kcal extra). dan kun je misschien een 150-200g vetmassa per week verliezen, terwijl je voornamelijk droge massa erbij pakt.

                            Je gaat dan vrij lekker vooruit qua spiermassa/kracht (niet zo snel als wanneer je gewoon alle dagen dieet dagen op onderhoud zou eten, of maximaal 10% eronder), maar je kan toch over een periode van 8 weken op goed tempo massa pakken, en je vet% met een 1.5% ofzo verlagen.
                            ----------------------

                            Op de cut variant is het:
                            -1-2-3: 50% behoefte.
                            - ochtend/middag/tot de avond van dag 4: 37.5% van behoefte (ofwel 75% van wat je op dag 1-2-3 at). In de avond van dag 4 ga je carb loaden.
                            - dag 5: carb loaden
                            - dag 6-7: behoefte -20%.

                            dit is hoe je maximaal vetverliest. en mits je alles goed doet, verlies je geen significante spiermassa en/of kracht.

                            je hebt een aantal punten waar je optimaal kcal inname kan bewerken, als je meer spiermassa wilt. maar dit zal ten koste gaan van het vetverlies.

                            - dag 6-7: -10% of zelfs op behoefte eten. zodat je optimaal kan herstellen van en groei kan halen uit de power workout.
                            - Hoogste waarde nemen met carb loaden ofwel 16g per kg vvm.
                            (deze opties staan ook gewoon in het boek. een andere optie is wat meer kcal nuttigen op de dieet dagen. deze kcal moeten dan voornamelijk uit vetten komen. als je weet hoe de bulkversie werkt, dan is dit punt ook heel logisch).

                            Je kan op die manier iets aan spiermassa winnen. maar het zal niet heel veel zijn. en toch op een gestaag tempo vet verliezen. Op 8 weken misschien een 5% vet eraf, Plus een pondje spiermassa erbij ofzo.
                            ----------------------------------

                            Dus als je gewoon massa wil, en je vet% is al lekker laag:
                            bulk variant met opties zo voor maximale groei. eventueel -10% op dag 1-2 om vetmassa winst te vermijden.

                            Is je vet% nu rond de 12%, en wi je rond de zomer op 8% uitkomen.
                            8 weken ud2 bulk met opties om toch wat vet te verliezen. dan twee weken een break waar je wat ub/lb trainingen doet. en dan nog eens 8 weken ud2 bulk met opties om toch wat vet te verliezen. (als je dat goed doet, sta je dan in de zomer op 8-9%. als je in de tweede 8 weken fase richting week 4-5 merkt, dat je toch niet laag genoeg gaat uitkomen, doe je week 7-8 normaal ud2 cutten.

                            En zit je gewoon echt nog te hoog. 15% of misschien zelfs iets erboven. dan zou ik eerst 8 weken ud2 cut variant doen. dan probeer je in deze 8 weken naar 10-11% te gaan. dan twee weken break met wat ub/lb trainingen (lyles bulking routine ofzo). en dan 8 weken ud2 bulk, met opties om toch nog wat vet te verliezen. met eventueel de optie om week 7-8 van de bulk cyclus toch ud2 te cutten als je nog net niet scherp genoeg staat.
                            -----------------------

                            Als je eenmaal droog bent: 8 weken normaal bulken via een methode die jij relaxt vindt, en goed voor jou werkt. (vet% mag in die 8 weken 1.5% toenemen). daarna 8 weken ud2 bulk met wat opties om vet te verliezen (je haalt die 1.5% er weer af). Vet% blijft het hele jaar constant en relatief laag.
                            Dat is interresant. Ik denk dat ik ga overwegen om de bulk variant van ud2.0 uit te proberen. Ik ben op dit moment bezig met bulken met een carb cycle variant, maar ik ben altijd al nieuwsgierig geweest naar de ud2.0 programma. Dan krijg ik gelijk ook een overzicht hoe de cut eruit ziet qua training dan.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by dynobet View Post
                              Over een maandje, ben ik door de week regelmatig in sittard. Helaas net wat te ver om helemaal met het openbaar vervoer naar urmond te gaan

                              Ps. ik had altijd gruwelijke spierpijn van de depletion workouts. zeker als je echte slow reps maakt van 2 seconden heen 2 seconden terug.
                              Ochja, tijdens mijn depletionworkouts wil ik toch het liefste niet gestoord worden, aangezien ik daar mijn rust hard nodig heb.

                              Verder train ik niet helemaal met 2 sec up, 2 sec down per training, maar eerder met 1-1,5 sec up, omdat ik toch nog iets van explosiviteit wil hebben. Maar zoveel maakt dat niet uit, want ik begreep dat zolang het tussen de 45-60 sec per set zat, het goed was?


                              SF01: Ik heb toch besloten te cutten/bulken richting zomer, alleen dan UD2 style.

                              Gleke:thanks!

                              Dyno, nog even een klein vraagje, je beweert namelijk dit:
                              ga je echter 25% onder behoefte eten (dat is voor mij 1000 kcal minder per week), en doe je 2x30 min LIT cardio op de juiste momenten (nog 500 kcal extra). dan kun je misschien een 150-200g vetmassa per week verliezen, terwijl je voornamelijk droge massa erbij pakt.
                              Wat ik hieruit opmaak, is dat je LIT géén invloed heeft op je onderhoud, maar ik heb altijd geleerd dat onderhoud inhoud, dat je bij die kcal inname, niet bijkomt, noch afvalt...
                              Of komt het erop neer dat je bij LIT training gewoon vet verbrand, en het daarom enkel ervoor zorgt voor extra vetverbranding? Want ik heb de keren dat ik naar school fiets (2x25 minuten per dag, gedurende 5 dagen per week, op een redelijk tempo) gewoon bij mijn behoefte geteld. Heeft dit dan invloed op de manier waarop ik het geheel moet aanpakken?
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

                              Comment

                              Sidebar top desktop

                              Collapse

                              Actieve discussies

                              Collapse

                              erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                              Antalya Escort
                              sikis
                              gaziantep escort
                              gaziantep escort
                              İstanbul Escort
                              istanbul escort bayan
                              sisli escort beylikduzu escort bayan
                              antalya escort atakoy escort
                              umraniye escort bayan
                              Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                              Working...
                              X