'Ne goede avond, dames en heren,
Een paar maandjes geleden ben ik begonnen met experimenteren met UD2 cutten. Na een lange tijd van bulken was me dit best zwaar gevallen, en tevens door een blessure aan mijn rug, is mijn progressie niet echt veel vooruit gegaan. Echter, nu 2 maanden, een hoop ervaring, geklaag, en gejunk verder, heb ik mijns inziens toch weer de discipline goed te pakken. Ik heb zowel de bulk, als de cutvariant van het UD2 schema uitgeprobeerd, maar geen van beide kon me helemaal bekoren. Bij de een miste ik het gevoel van gewichten die omhoog konden, en bij de ander wist ik op voorhand al, dat ik er zeker niet droger van ga worden.
Vandaar dat ik nu beide schema's ga combineren: de eerste 3 dagen van de week hou ik me aan mijn cutschema: 50% van mijn behoefte, en de slópende depletiontrainingen. De resterende 4 dagen bestaan nog voor een halve dag uit cutten, anderhalve dag uit carbload, en dan nog 2 dagen op 110% van mijn behoefte zitten. Het voedingsschema zou er dan als volgt uitzien:
_____
De voeding ziet er dus als volgt uit:
dinsdag/woensdag/donderdag:
1490 kcal, eiwit 202g, carbs 67g, vet 50g
vrijdag ochtend/middag: 991 kcal: eiwit 91g, carbs 16g, vet 62g
vrijdag middag/avond: 3191 kcal: eiwit 172g, carbs 547g, vet 39g
zaterdag: 3923 kcal: eiwit 234g, carbs 599g, vet 62g
zondag/maandag: 3293 kcal: eiwit 237g, carbs 433g, vet 67g
behoefte = 3000kcal
gemiddelde aantal kcal per week = 2737 kcal (Hier komen dan wel nog kleine dingetjes bij, die ik niet in mijn voedingsschema heb staan, zoals sausjes her en der, maar dit zal niet meer dan 500kcal per week zijn)
Verder denk ik, dat dit schema iets makkelijker zal zijn dan het oorspronkelijke cutschema, omdat men hierbij ook op dag 6+7 onder behoefte zou eten, waardoor daar al gedeeltelijke depletion plaats vond, nog voor het eigenlijke depletionstuk van de week. Omdat het nu juist bóven behoefte is, zal het dus ietsjes langer duren eer de voorraden compleet geleegd zijn, en dus ook iets minder slopend.
_____
Over het traindeel: Hierbij zal ik dus de standaard UD2 workouts volgen:
dinsdag en woensdag (Depletion)
Leg press: 3X15
Leg curl: 3X15
Chest press: 3X15
Incline bench: 3X15
Row: 3X15
Pulldown: 3X15
Lateral raise: 2X15
Lateral raise: 3X15
Calf raise: 3X15
Biceps curl: 2X15
Triceps pushdown: 2X15
Triceps Pushdown: 2X15
En dan nog eens herhalen als ik klaar ben
totaal sets 43.
training vrijdag (tension):
leg press: 3x8-10
leg curl: 3x8-10
calf raise: 3x8-10
chest press/bankdrukken: 2x8-10
incline bankdrukken: 2x8-10
seated row: 2x8-10
chin ups: 2x8-10
rear laterals: 1x8-10
lateral raise: 2x8-10
biceps: 2x8-10
triceps: 2x8-10
(totaal 24 sets)
training zondag (power workout):
squat: 4 sets van 4-6 reps
bankdrukken: 3 sets van 4-6 reps
Seated cable row: 2 sets van 4-6 reps
Incline bench press: 2 sets van 4-6 reps
Weighted chin ups: 3 sets van 4-6 reps
calve raise: 3 sets van 4-6 reps
shoulder press/mili press: 3 sets van 4-6 reps
SLDL/RDL: 3 sets van 4-6 reps
close grip bench press: 2 sets van 4-6 reps
biceps curls: 2 sets van 4-6 reps
_____
De bedoeling is dus, dat ik zeer langzaam gewicht kwijt raak, (een kleine kg per maand) maar de komende maanden wél een stuk droger wordt, zodat ik met wat geluk van 15% naar 10% daal in de komende 3-4 maanden, terwijl ik ook nog iets van 2kg massa aanzet. Dit lijken me opzich wel vrij realistische voorspellingen, en zo ben ik toch mooi droog voor de zomer, terwijl ik mijn gewicht behouden heb.
PS: mijn stats zijn atm iets van:
84kg (loaded)
1,84m
ca 15%
_____
PPS: Over de mate van updates doe ik nog eventjes geen uitspraak, ik zal waarschijnlijk gewoon eens per week een verslagje uitbrengen. Of vaker, als ik er zin in heb.
_____
PPPS: Mocht de manier van schema's uittypen iemand bekend voorkomen, ik heb ze gewoon van dyno geripped, aangezien ze lekker overzichtelijk waren.
Een paar maandjes geleden ben ik begonnen met experimenteren met UD2 cutten. Na een lange tijd van bulken was me dit best zwaar gevallen, en tevens door een blessure aan mijn rug, is mijn progressie niet echt veel vooruit gegaan. Echter, nu 2 maanden, een hoop ervaring, geklaag, en gejunk verder, heb ik mijns inziens toch weer de discipline goed te pakken. Ik heb zowel de bulk, als de cutvariant van het UD2 schema uitgeprobeerd, maar geen van beide kon me helemaal bekoren. Bij de een miste ik het gevoel van gewichten die omhoog konden, en bij de ander wist ik op voorhand al, dat ik er zeker niet droger van ga worden.
Vandaar dat ik nu beide schema's ga combineren: de eerste 3 dagen van de week hou ik me aan mijn cutschema: 50% van mijn behoefte, en de slópende depletiontrainingen. De resterende 4 dagen bestaan nog voor een halve dag uit cutten, anderhalve dag uit carbload, en dan nog 2 dagen op 110% van mijn behoefte zitten. Het voedingsschema zou er dan als volgt uitzien:
_____
De voeding ziet er dus als volgt uit:
dinsdag/woensdag/donderdag:
1490 kcal, eiwit 202g, carbs 67g, vet 50g
vrijdag ochtend/middag: 991 kcal: eiwit 91g, carbs 16g, vet 62g
vrijdag middag/avond: 3191 kcal: eiwit 172g, carbs 547g, vet 39g
zaterdag: 3923 kcal: eiwit 234g, carbs 599g, vet 62g
zondag/maandag: 3293 kcal: eiwit 237g, carbs 433g, vet 67g
behoefte = 3000kcal
gemiddelde aantal kcal per week = 2737 kcal (Hier komen dan wel nog kleine dingetjes bij, die ik niet in mijn voedingsschema heb staan, zoals sausjes her en der, maar dit zal niet meer dan 500kcal per week zijn)
Verder denk ik, dat dit schema iets makkelijker zal zijn dan het oorspronkelijke cutschema, omdat men hierbij ook op dag 6+7 onder behoefte zou eten, waardoor daar al gedeeltelijke depletion plaats vond, nog voor het eigenlijke depletionstuk van de week. Omdat het nu juist bóven behoefte is, zal het dus ietsjes langer duren eer de voorraden compleet geleegd zijn, en dus ook iets minder slopend.
_____
Over het traindeel: Hierbij zal ik dus de standaard UD2 workouts volgen:
dinsdag en woensdag (Depletion)
Chest press: 3X15
Incline bench: 3X15
Row: 3X15
Pulldown: 3X15
Lateral raise: 2X15
Lateral raise: 3X15
Triceps pushdown: 2X15
Triceps Pushdown: 2X15
En dan nog eens herhalen als ik klaar ben
totaal sets 43.
training vrijdag (tension):
leg press: 3x8-10
leg curl: 3x8-10
calf raise: 3x8-10
chest press/bankdrukken: 2x8-10
incline bankdrukken: 2x8-10
seated row: 2x8-10
chin ups: 2x8-10
rear laterals: 1x8-10
lateral raise: 2x8-10
biceps: 2x8-10
triceps: 2x8-10
(totaal 24 sets)
training zondag (power workout):
squat: 4 sets van 4-6 reps
bankdrukken: 3 sets van 4-6 reps
Seated cable row: 2 sets van 4-6 reps
Incline bench press: 2 sets van 4-6 reps
Weighted chin ups: 3 sets van 4-6 reps
calve raise: 3 sets van 4-6 reps
shoulder press/mili press: 3 sets van 4-6 reps
SLDL/RDL: 3 sets van 4-6 reps
close grip bench press: 2 sets van 4-6 reps
biceps curls: 2 sets van 4-6 reps
_____
De bedoeling is dus, dat ik zeer langzaam gewicht kwijt raak, (een kleine kg per maand) maar de komende maanden wél een stuk droger wordt, zodat ik met wat geluk van 15% naar 10% daal in de komende 3-4 maanden, terwijl ik ook nog iets van 2kg massa aanzet. Dit lijken me opzich wel vrij realistische voorspellingen, en zo ben ik toch mooi droog voor de zomer, terwijl ik mijn gewicht behouden heb.
PS: mijn stats zijn atm iets van:
84kg (loaded)
1,84m
ca 15%
_____
PPS: Over de mate van updates doe ik nog eventjes geen uitspraak, ik zal waarschijnlijk gewoon eens per week een verslagje uitbrengen. Of vaker, als ik er zin in heb.
_____
PPPS: Mocht de manier van schema's uittypen iemand bekend voorkomen, ik heb ze gewoon van dyno geripped, aangezien ze lekker overzichtelijk waren.
Comment