Hallo iedereen,
Ik heb besloten ook een log bij te houden, ten eerste omdat het leuk is en ik mijn voortgang goed in de gaten kan houden en hierdoor gemotiveerd blijf.
Ik train via een 4-dagen schema :
Dag 1 - Borst & Triceps
Bench press
Incline bench press
DB fly's
Overhead tricep Extensions
Tricep pushdown
Dips
Dag 2 - Rug & Biceps
Deadlift
DB row
Chin-ups
Bicep curl (DB of BB)
Cable bicep curl
dag 3 - Schouders + Buik
Front raises
Lateral raise
Shoulder press
Crunches
Leg raises
dag 4 - Benen
Leg press
Leg extensions (naar beneden duwen)
Leg extensions (naar boven duwen)
Squat
Calve raise
Eventueel nog hip abduction
Als iemand nog tips of op/aanmerking over dit schema heeft hoor ik het graag !
De oefeningen voer ik uit in 3 x 8-12 reps, is het trouwens beter om bijvoorbeeld bench press 5 x 5 te trainen ? Met 5x5 ben ik niet bekend dus misschien dat ik dit kan toepassen op een aantal oefeningen ?
Mijn voeding zit op dit moment +/- 300 kcal boven onderhoud, hoog in eiwitten en vetten en rond de 150 kh's. Op de 3 rustdagen neem ik na mijn ontbijt nauwelijks kh's meer tenzij ik dan cardio doe. Deze verhouding gaat tot nu toe lekker dus dit verander ik voorlopig nog niet, mijn gewicht is op dit moment +/- 75 kg bij +/- 13 % en mijn doel is eind december zeker rond de 80/81 te zitten en volgend jaar mei weer 5 kg erbij. Het liefst mijn vet % rond de 10-12 te krijgen.
Zometeen borst + triceps dus jullie lezen het wel !
Ik heb besloten ook een log bij te houden, ten eerste omdat het leuk is en ik mijn voortgang goed in de gaten kan houden en hierdoor gemotiveerd blijf.
Ik train via een 4-dagen schema :
Dag 1 - Borst & Triceps
Bench press
Incline bench press
DB fly's
Overhead tricep Extensions
Tricep pushdown
Dips
Dag 2 - Rug & Biceps
Deadlift
DB row
Chin-ups
Bicep curl (DB of BB)
Cable bicep curl
dag 3 - Schouders + Buik
Front raises
Lateral raise
Shoulder press
Crunches
Leg raises
dag 4 - Benen
Leg press
Leg extensions (naar beneden duwen)
Leg extensions (naar boven duwen)
Squat
Calve raise
Eventueel nog hip abduction
Als iemand nog tips of op/aanmerking over dit schema heeft hoor ik het graag !
De oefeningen voer ik uit in 3 x 8-12 reps, is het trouwens beter om bijvoorbeeld bench press 5 x 5 te trainen ? Met 5x5 ben ik niet bekend dus misschien dat ik dit kan toepassen op een aantal oefeningen ?
Mijn voeding zit op dit moment +/- 300 kcal boven onderhoud, hoog in eiwitten en vetten en rond de 150 kh's. Op de 3 rustdagen neem ik na mijn ontbijt nauwelijks kh's meer tenzij ik dan cardio doe. Deze verhouding gaat tot nu toe lekker dus dit verander ik voorlopig nog niet, mijn gewicht is op dit moment +/- 75 kg bij +/- 13 % en mijn doel is eind december zeker rond de 80/81 te zitten en volgend jaar mei weer 5 kg erbij. Het liefst mijn vet % rond de 10-12 te krijgen.
Zometeen borst + triceps dus jullie lezen het wel !
Comment