Sjoerd's Total Destruction

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De beste plek om te stoppen met je squat is als de hamstrings onder maximale spanning staan. Bijna niemand kan ass to grass zonder enorm met de knieen naar voren te gaan, dus wordt de spanning van de hamstrings gehaald. En dat knieen verhaal is al helemaal onzin. Met bekken kantelen wordt bedoeld dat de onderrug rond, dat valt erg mee hier.

Scherp van die voet Inferno, ik denk wel zeker te kunnen zien dat zijn rechtervoet naar binnen en naar buiten wipt. Misschien handig om meer met de buitenkant van voeten af te zetten. Heb je platvoeten sjoerd?

Sowieso is het niet echt verstandig om op sokken te squatten denk ik, je zou maar uitglijden op zon gladde fitnessvloer. Je voelt de beweging wel wat meer, maar als je voet erdoor intern roteert is het niet echt prettig voor je knie omdat je scheenbeen dan ook verkeerd staat.
    Lid van de 200 club

Comment

• Vorm ziet er gewoon goed uit sjoerd. Probeer er wel op te letten dat je voet niet naar binnen draait inderdaad.
      Squatten op sokken kan overigens prima hoor. Andere schoenen waar je goed op kan squatten zijn allstars.

Comment

• Originally posted by nbtp View Post

Ik geef toe dat zijn kniëen iets te snel over zijn tenen gaan maar uit dit onderzoek blijkt dat het niet zo slecht is als je denkt.

Ook snap ik niet perfect wat je bedoelt met bekken kantelen?
        Diepte zit net goed voor wedstrijd niveau maar hij mag inderdaad wel nog wat dieper gaan. Beter te diep dan parallel.

Bron: De squat met de knieen voorbij de tenen
        Slechte bron, diepe squats ontlasten de knieen en belasten hamstrings en glutes.

Sjoerd, dit is niet om je af te kraken, maar je vraagt om tips:P ik blijf bij de tips die ik gegeven heb.
        Allemaal hebben ze de functie om te zorgen dat je dieper en stabieler kunt squaten

PS: dat je knieen over je tenen heen komen in de diepte van de squat is oke, maar niet tijdens de neergaande beweging zoals het nu gaat. Ook is het oke als je rug minder hol is in de diepte vd squat, als hij maar enigszins recht blijft.
        189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
        Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

• Originally posted by Mauke View Post
          Slechte bron, diepe squats ontlasten de knieen en belasten hamstrings en glutes.

Sjoerd, dit is niet om je af te kraken, maar je vraagt om tips:P ik blijf bij de tips die ik gegeven heb.
          Allemaal hebben ze de functie om te zorgen dat je dieper en stabieler kunt squaten

PS: dat je knieen over je tenen heen komen in de diepte van de squat is oke, maar niet tijdens de neergaande beweging zoals het nu gaat. Ook is het oke als je rug minder hol is in de diepte vd squat, als hij maar enigszins recht blijft.
          Eum heb je eigenlijk verder gelezen dan de eerste paar regels?
          Indien je dat deedt had je zelf kunnen zien dat er verder in dit onderzoek weldegelijk beweert wordt dat diep squaten veel beter is dan minder diep squaten.

En ivm met die PS zei ik toch ook?
          Hij mag met zijn knieën over zijn tenen zitten maar pas van zodra hij niet anders kan.

Het idee dat diepe squats slecht zijn voor de knieën, klinkt logisch, maar het bewijs wijst echter anders uit. Gezonde knieën kunnen uitstekend diepe squats maken, waarbij de knie voorbij de tenen komt. Het is functioneel en veel volwaardiger trainen.
          I'm not special, but not the same as you.
          Because I do things you will never do.
          SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

Comment

• Originally posted by nbtp View Post
            Eum heb je eigenlijk verder gelezen dan de eerste paar regels?
            Indien je dat deedt had je zelf kunnen zien dat er verder in dit onderzoek weldegelijk beweert wordt dat diep squaten veel beter is dan minder diep squaten.

En ivm met die PS zei ik toch ook?
            Hij mag met zijn knieën over zijn tenen zitten maar pas van zodra hij niet anders kan.
            Excuus had weinig tijd, dan zeggen we in feite hetzelfde:P

Maar hoe sta jij tov stand vd voeten nbtp?
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

• Bij ass to grass belast je vooral je quads meer. Klinkt gek maar de extra diepte wordt vooral bereikt door de knieen vooruit te schuiven, waardoor de hamstrings veel spanning verliezen. Als je glutes en vooral hamstrings echt aan wil pakken met een squat moet je low-bar doen.
              Lid van de 200 club

Comment

• Als ik die techniek had zou ik al zeer tevreden zijn Ga zo door maat!

Overigens, bij front squat pak je de bar met je handen ongeveer bij je kin. Kan je je handen niet beter op schouderbreedte houden zodat je meer stabiliteit in de bar hebt?
                Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                  Als ik die techniek had zou ik al zeer tevreden zijn Ga zo door maat!

Overigens, bij front squat pak je de bar met je handen ongeveer bij je kin. Kan je je handen niet beter op schouderbreedte houden zodat je meer stabiliteit in de bar hebt?
                  Je bedoelt clean grip?? Dat is best lastig, want dan moet je ook echt super flexibel in je polsen zijn. Dat zou idd wel stabieler zijn, ben ik zeker met je eens. Of bedoel je gewoon mn hander verder van elkaar kruisen bij dezelfde grip??
                  Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Net UB training gehad. Dit weekend in Duitsland geweest. Wel redelijk goed gegeten.

Warm-ups
                    BP
                    8x40
                    6x55
                    5x70
                    3x8x77,5 --> Ging top, geen spotter, geen moeilijke reps. Volgende week gewoon 80 dus.

Chin-ups
                    3x8xBW+3kg gewoon top. Laatste rep, laatste set was wel pittig, maar nette stricte uitvoering

Incline dumbell BP
                    2x12x24kg
                    11x24kg

Barbell rows
                    3x10x60 --> Deze blijft lastig. Gewoon houding.

Rear laterals cable
                    2x12x4,5kg
                    4x9kg en dan 8x4,5kg --> 9kg was gewoon te lastig, 4,5kg is te easy. FML

CGBP
                    12x60kg
                    11x60kg
                    9x60kg --> Wordt nu wel pittig om zoveel reps te doen.

Hammer curls
                    3x12x13kg

Nice training. Wilde eerst misschien 75kg benchen voor 3x8, maar deed dit toch maar niet. Volgens mij was uitvoering ook best aardig, polsen recht, arch goed. Nu gewoon wekelijks omhoog en kijken wanneer we in reps moeten inleveren. Verwacht dat het bij 82,5 lastig gaat worden om 3x8 te halen.

Comment

• Overigens is dit wel grappig. 1 september deed ik lagere gewichten met slechte techniek, niet borst-aantiks etc en zelfs dan kon ik minder zwaar.

BP
                      8x40
                      8x75
                      8x75
                      8x77,5
                      6x77,5

Bij die sets stond er zelfs nog een spotter bij.

Theoretische max nu is 97kg. Maar aangezien ik niet all-out ging nu, moet ik dus zeker in de range van 105-110 kunnen komen. Hopelijk kan ik elke week door blijven verhogen zonder in reps te moeten inleveren. 3x8x80 zou netjes zijn, 3x8x82,5 zou beter zijn, 3x8x85 zou top zijn.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                        Je bedoelt clean grip?? Dat is best lastig, want dan moet je ook echt super flexibel in je polsen zijn. Dat zou idd wel stabieler zijn, ben ik zeker met je eens. Of bedoel je gewoon mn hander verder van elkaar kruisen bij dezelfde grip??
                        Dat bedoelde ik ja. Misschien pols rek oefeningen bij je stretch routine doen
                        Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                          Dat bedoelde ik ja. Misschien pols rek oefeningen bij je stretch routine doen

Hehe, ja op zich heb ik die lenigheid denk ik niet echt nodig. Kan ook clean grippen met straps. Wel beetje meer gay of course, maar goed, die 1x in de week dat ik front squat op reps. Dalijk ben ik een half uur per dag aan t stretchen. hehe

Vanmiddag beentjes pompen. Heb er zin in!! Even goed fucked up in de mind worden nog voor die tijd.

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                            Hehe, ja op zich heb ik die lenigheid denk ik niet echt nodig. Kan ook clean grippen met straps. Wel beetje meer gay of course, maar goed, die 1x in de week dat ik front squat op reps.
                            Je hoeft niet al je vingers te gebruiken om de stang stabiel te houden. Wijs- en middelvinger zijn voldoende.
                            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                            - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                              Je hoeft niet al je vingers te gebruiken om de stang stabiel te houden. Wijs- en middelvinger zijn voldoende.
                              Dat kan ik ook wel eens proberen. Kijken of dat wel lukt! Thanks

Comment

• Net LB training gedaan
                                Warm ups
                                Squat
                                8x40
                                6x60
                                5x70
                                8x80
                                7x80
                                8x77,5 --> Had toch maar 77,5 moeten doen en dan volgende week pas 80. Maar is niet erg. Vrijdag gewoon 77,5 nog en dan de week erop 80.

RDL
                                8x70
                                3x8x95 --> Ging lekker, volgende week 100 denk ik.

Leg Press
                                3x12x139,5 --> Hier ging ik wel helemaal stuk.

Leg curls
                                3x12x58,5

Seated Calf raises
                                3x12x121,5

Barbell Rollouts
                                3x15 --> Kapot!

Lekkere training. Squat viel beetje tegen, dat was wel jammer. Maar volgende week gaat die 80 gewoon easy.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X