Nibor's road to.....

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gesloopt!!!

Rug en biceps getrand en daarna gelijk nog 25 minuten op de crosstrainer met een hartslag van 162.

Mijn hempje was zeik en zeikerz nat...

Nu ff uitrusten en kip eten..

Comment

• Neen, met zoveel inspanning en zo weinig carbs verlies je nog spiermassa al at je boven je behoefte. Je reduceerd je glycogeenvoorraden naar zo'n laag niveau dat je ongetwijfelt aminozuren gaat verbranden. Ook al heb je dietary input van eiwitten.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Nibor zit gewoon aan de anavar joh
        Train hard or go hormone

Comment

• Gezien een ketobulk ook mogelijk is geloof ik daar niet zo in, gegeven sufficiente eiwitinput.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by nibor76nl View Post
            update van vandaag..

sinds 2 weken ben ik nu weer aan het cutten d.m.v 4 eiwit dagen per week(deze zijn best pittig ,maar dat is een kwestie van doorzetten) en 3 dagen met een iets hogere inname van koolhydraten om weer wat op te laden...
            Wel moet ik wat kracht inleveren , maar dat vind ik niet zo erg.

Ook ben ik gestart met 4x per week 30 minuten extra cardio.

Het resultaat begin te komen volgens de metingen en ook zie ik er droger uit in de spiegel.

Leeftijd: 36 jaar (sinds vandaag)

Lengte: 183 cm

Gewicht: 72 kilo (ongeveer 2 kilo dus nu kwijt..zit ook vocht bij denk ik)

middel omtrek: 79 cm (hier is dus weer flink wat van af gelukkig)

Nek omtrek: 39 cm

kilo's vet: 7,1 kg

VVM: 65 kilo (is iets gezakt , maar ook omdat ik vocht kwijt ben geraakt )

Vet : 9,8%
            status van vandaag:

70,8 kilo (1,2 kilo lichter dus)

77 cm middel omtrek (2 cm verminderd)

38,5 cm nek omtrek (0,5 cm minder)

6 kilo vet ( 1,1 kilo minder)

64,8 kg vvm (0,2 kilo verminderd)

8,5 % vetpercentage (1,3 % minder dus)

het valt dus best mee eigenlijk met het verlies van spiermassa.
            En nu ben ik ook bijna helemaal leeg...ik ga morgen avond weer opladen en dan worden de spieren weer voller en ontrekkken de koolhydraten het vocht.

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
              Gezien een ketobulk ook mogelijk is geloof ik daar niet zo in, gegeven sufficiente eiwitinput.
              KetoBulk is gebasseerd op CKD, dus groeien gebeurt onder het refeed gedeelte. Ik geloof niet zo in zulke dieëten. Met lege glycogeen reserves gaat spieren aanzetten een onwaarschijnlijk zware klus worden. Het lichaam gaat uiteindelijk pas spierweefsel uitbouwen wanneer reserves en leptine 100% zijn. Zelfs met verlaagde leverglycogeen (en volle spieren) gaat dat niet lukken. AAS ondersteuning uitgesloten uiteraard.
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Ik snap het niet echt. Dat je met zon schema en zoveel cardio icm die voeding zo snel lichter kan worden zonder veel in spiermassa in te leveren. Dat kan volgens mij nooit naturel. Zowel, dan ben je iig nice bezig.
                Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                  KetoBulk is gebasseerd op CKD, dus groeien gebeurt onder het refeed gedeelte. Ik geloof niet zo in zulke dieëten. Met lege glycogeen reserves gaat spieren aanzetten een onwaarschijnlijk zware klus worden. Het lichaam gaat uiteindelijk pas spierweefsel uitbouwen wanneer reserves en leptine 100% zijn. Zelfs met verlaagde leverglycogeen (en volle spieren) gaat dat niet lukken. AAS ondersteuning uitgesloten uiteraard.
                  Ben dat niet met je eens toch. Glycogeen is volgens mij geen voorwaarde voor spiergroei. Zie ook een studie van 3 XL waarin wordt gespeculeerd (extrapolatie) over dat glucose juist contraproductief direct na de training is, en wellicht het zelfs optimaal is om het helemaal uit te sluiten.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
                    Ik snap het niet echt. Dat je met zon schema en zoveel cardio icm die voeding zo snel lichter kan worden zonder veel in spiermassa in te leveren. Dat kan volgens mij nooit naturel. Zowel, dan ben je iig nice bezig.
                    het kan dus blijkbaar wel...ook naturel.
                    Ik eet gewoon degelijke producten en om de 2 uur eiwitten en wat cashewnoten en tijdens mijn trainingen en cardio neem ik 3 scheppen Bcaa poeder .

Mijn koelkast staat vol met cottage cheese en mijn vriezer met zalm en mijn kast met tonijn.

en iets van 10 bakjes koffie met stevia.

groentes eet ik onbeperkt wat voor handen is.

2 a 3x per dag een kleine whey shake en 2 x per dag een casseine shake.. precies volgens de gebruiks aanwijzing.

Iedereen is vrij om een buisje bloed af te nemen bij mij voor onderzoek hoor..

Comment

• maar ik schat mijzelf eerder op 10% nog als ik kijk naar mijn buik.. al zeg de calculator dat het minder is..

maar in vergelijking met de andere keren klopt het wel dat ik vet kwijt ben omdat ik altijd met die calculator reken..

En het cutten is geen pretje want ik heb mij dagen lang best kut gevoelt eigenlijk ,maar ik heb een doel voor ogen en daar trek ik mij aan op als ik het ff zwaar heb..

Ik mis de koolhydraten enorm en ik verlang nu al naar het weekend om weer eens flink wat koolhydraten binnen te krijgen.

Comment

• Ik ken het stukje, met hetzelfde idee heeft hij The Anabolic Diet geschreven, wat toch wel bekend staat volgens mij dat het niet best is om veel aan te komen. In het stuk beschrijft hij eigenlijk dat het verstandiger is om glycogeenreplenishment wat langer te rekken om gebruik te maken van de verhoofde insuline gevoeligheid na depletion in een getrainde spiercel, waar ik het overigens wel mee eens ben. Maar hij heeft het de hele tijd over de lange termijn effecten die volgens mij niet veel langer zijn dan een paar uur of hooguit een dag. Er is een hardnekkig onderzoek dat uit wijst dat bepaalde aminozuren alleen net zo'n hoge eiwitsynthese veroorzaken als amino's en carbs samen. Eiwitsynthese na een training duurt meestal ongeveer 48 uur voort, omdat de beschadigde spier zichzelf wil herstellen, mRNA en verhoogde ribbosoomactiviteit, you know the story. In dat tijdsbestek moet die spier genoeg gevoed worden zodat die eiwitsynthese volle bak aan de gang kan blijven. Het zal dan ook wel kloppen dat de eiwitsynthese langer en geleidelijker blijft werken maar ik betwijfel zwaar of er ook supercompensatie van myofibrillair weefsel plaats vind terwijl glycogeenreserves laag zijn.

Tegelijkertijd hebben we lage glycogeengehaltes in de lever, dat op zijn beurt weer een boel andere processen start zoals gluconeogenese (aminozuren ombouwen naar glucose) en verhoogde afgifte van catecholamines (hormonen die de vetcellen signaleren hun vetzuren los te laten). Catecholamines doen eigenlijk het tegenovergestelde van insuline. Ze heffen elkaars werking ook op. Hoewel insuline meestal overheerst over de catecholamines maken ze het lichaam wel ongevoeliger voor insuline.

Waarom ik dus niet in zo'n diëten geloof is omdat misschien de korte termijn eiwitsynthese in de spiercel langer door gaat door geen carbs te nemen meteen na een workout door geleidelijker glycogeen te replenishen maar aan de andere kant shift het heel metabolisme richting "afbraak". The anabolic diet is ook een soort CKD, omdat het met refeeds e.d. werkt enzo dus eigenlijk is het ook weer gebaseerd op de groeien in de high carb dagen. Ik heb overigens geen boeken van Mauro DiPasquale gelezen, wat ik wel nog een keer ga doen. Ik vind het ook een beetje jammer dat hij door blijft zagen over het voordeel "langere vetverbranding", wat dus niet gaat lukken in een calorisch overschot. Misschien wel mee utilisatie van vetten ja, maar reductie van bodyfat, i doubt it.

Ik geloof ook niet echt in de bulkvariant van UD2 trouwens. Ik geloof best dat het werkt en dat gebruik maken van de anabolische rebound uit de lowcarb vind ik ook echt geweldig. Maar ik vind het allemaal een beetje net niet zeg maar. Ik denk dat chronisch overfeeden voor een langere tijd effeciënter is dan steeds fed/fasted/fed/fasted. Maar uiteraard ieder zijn ding.

Als ik iemand uitleg zeg ik eigelijk altijd dat het lichaam in prioriteiten werkt. Ik meen dat Lyle daar ook ergens eens wat over geschreven heeft, maar kan het zo 1-2-3 niet terug vinden.

Prioriteit 1: Zelfbehoud (herstel)
                        Prioriteit 2: Reserves vullen
                        Prioriteit 3: Uitbouwen

En aan de hand van bovenstaande zou het lichaam handelen aan de hand van de beschikbaarheid van carbs.
                        The Sky Ain't The Limit

Comment

• Ben dat volledig met je eens. Anderzijds wilde ik alleen even de nuance geven dat het wel mogelijk is. Of het de meest efficiente methode is, dat weer ik ook nog niet.

sigpic

Comment

• Is het niet juist zo dat UD2 bulk variant als doel heeft massa te winnen met minimale vetgain of het optimaal is om spiermassa aan te zetten is discutabel, maar je schijnt er wel droger mee te blijven.. Wat je liever hebt zal dus per individu verschillen, denk ik dan maar.
                            "Straight outta gym"

Comment

• net terug... geen krachttraining gedaan ,maar wel 30 minuten cardio..

helemaal leeg gezweet , maar dat voel wel goed..

In de kleedkamer spiegel zag ik heel lichtjes een sixpack tevoorschijn komen.. gaat de goede kant op..
                              Helaas ben ik net 2 weken te laat gestart voor de voorbereiding voor de Bodymania 2012..

ach..ik ga erna gewoon lekker door en ik zie wel hoe ik er bij sta in juli /augustus

Comment

• Je stond toch al op 8% bij je laatste meting? En je abs komen licht door nu? Wtf?
                                Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X