log Gus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja het is paralel. Ben niet zo groot dus hoef minder ver te zakken dan anderen. Het is ook best gevaarlijk zo
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• Dat is één fucked up manier van unracken. Als je graag wilt blijven squaten zou ik een gym zoeken waar dat ook gewoon kan.

Comment

• Originally posted by Jurvg View Post
        Dat is één fucked up manier van unracken. Als je graag wilt blijven squaten zou ik een gym zoeken waar dat ook gewoon kan.
        Valt wel mee, ligt er maar aan wat je gewend bent. De twee spotters tillen de stang mee en ik kan op het bankje zitten

Comment

• Originally posted by Jurvg View Post
          Dat is één fucked up manier van unracken. Als je graag wilt blijven squaten zou ik een gym zoeken waar dat ook gewoon kan.
          Mee eens. Levensgevaarlijk dit.
          People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Originally posted by Siegfried Muller View Post
            Mee eens. Levensgevaarlijk dit.
            Guusd leeft graag opstandig .

Comment

• Die squat is voor verbetering vatbaar. Over het unracken heb je wel voldoende gehoord dus daar zullen wij het maar niet over hebben.

Het gewicht is te zwaar voor je. Het lukt niet eens om tot parallel te komen en het ziet er allemaal onstabiel uit. Ik vraag me af of het jou wel lukt om met een lege stang minimaal tot parallel te zakken.

Het lijkt alsof de stang vol op je nek steunt i.p.v. je traps. Ik vermoed dat dit deels komt omdat het rack zo laag is. Je kunt daardoor de stang niet goed op je traps zetten.

Je bovenlichaam buigt vervaarlijk voorover wanneer je naar beneden gaat. Er zit een soort van golfbeweging in.

Waarom stap je zo ver naar achteren nadat je het gewicht uit het rack hebt gehaald? Probeer het aantal stappen minimaal te houden en oefen erop om met zo snel mogelijk in de juiste positie te staan.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
                Die squat is voor verbetering vatbaar. Over het unracken heb je wel voldoende gehoord dus daar zullen wij het maar niet over hebben.

Het gewicht is te zwaar voor je. Het lukt niet eens om tot parallel te komen en het ziet er allemaal onstabiel uit. Ik vraag me af of het jou wel lukt om met een lege stang minimaal tot parallel te zakken.

Het lijkt alsof de stang vol op je nek steunt i.p.v. je traps. Ik vermoed dat dit deels komt omdat het rack zo laag is. Je kunt daardoor de stang niet goed op je traps zetten.

Je bovenlichaam buigt vervaarlijk voorover wanneer je naar beneden gaat. Er zit een soort van golfbeweging in.

Waarom stap je zo ver naar achteren nadat je het gewicht uit het rack hebt gehaald? Probeer het aantal stappen minimaal te houden en oefen erop om met zo snel mogelijk in de juiste positie te staan.

Waarom is het unracken levensgevaarlijk?

Over dat paralel komen heb je ongelijk. Je zit in dit filmpje mijn knieën niet en dus valt er moeilijk te zijn hoe diep of ondiep ik eigenlijk ga. Met een losse stang lukt het zelfs om bijna de grond aan te tikken met mijn kont. De reden dat ik zover naar achteren stap is omdat het een bankdrukapparaat is. Ik moet dus voorbij het bankje lopen om te squatten

Comment

• Vanaf jet filmpje lijkt het idd boven parralel, maar als je arg kunt waarom doe je dat dan niet?

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                    Vanaf jet filmpje lijkt het idd boven parralel, maar als je arg kunt waarom doe je dat dan niet?
                    met 140kg kan ik niet tot de grond zakken en dan weer omhoog, met een lager gewicht wel

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
                      Waarom is het unracken levensgevaarlijk?
                      Kun je er echt zelf niet op komen waarom het gevaarlijk is?

Over dat paralel komen heb je ongelijk. Je zit in dit filmpje mijn knieën niet en dus valt er moeilijk te zijn hoe diep of ondiep ik eigenlijk ga. Met een losse stang lukt het zelfs om bijna de grond aan te tikken met mijn kont. De reden dat ik zover naar achteren stap is omdat het een bankdrukapparaat is. Ik moet dus voorbij het bankje lopen om te squatten
                      Laat dan zien dat ik ongelijk heb. Plaats een clip waarin je van de zijkant wordt gefilmd en waarin heel je lichaam te zien is. Met een losse stang zonder gewicht is een heel ander verhaal dan met wat voor jou een substantieel gewicht is.

Het is voor de persoon zelf die aan het squatten is moeilijk om te zien of hij diep genoeg gaat. Vooral als je er niet zo heel lang mee bezig bent.

Vaak wordt nr 3 als parallel beschouwd, terwijl dat niet zo is:

Originally posted by Guusd View Post
                      met 140kg kan ik niet tot de grond zakken en dan weer omhoog, met een lager gewicht wel
                      Waarom squat jij dan niet met minder dan 140kg totdat je het goed kunt voordat je er meer gewicht aan hangt?
                      Last edited by inferno_0666; 18-02-2013, 15:16.
                      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                      - Dave Tate

Comment

Kun je er echt zelf niet op komen waarom het gevaarlijk is?

Laat dan zien dat ik ongelijk heb. Plaats een clip waarin je van de zijkant wordt gefilmd en waarin heel je lichaam te zien is. Met een losse stang zonder gewicht is een heel ander verhaal dan met wat voor jou een substantieel gewicht is.

Het is voor de persoon zelf die aan het squatten is moeilijk om te zien of hij diep genoeg gaat. Vooral als je er niet zo heel lang mee bezig bent.

Vaak wordt nr 3 als parallel beschouwd, terwijl dat niet zo is:

Nee ik weet echt niet wat er gevaarlijk is aan dit unracken. 2 mensen tillen de stang mee omhoog. Ik zal nog wel een filmpje plaatsen binnenkort.

Comment

• Originally posted by Guusd View Post
                          Ik zal nog wel een filmpje plaatsen binnenkort.
                          Met hetzelfde gewicht aan de stang graag.
                          - Dave Tate

Comment

Met hetzelfde gewicht aan de stang graag.
                            Heb 140 nog maar 1x gedaan, als ik weer een poging waag zal ik dat filmen

Comment

• Is goed bedoelt hoor guus geen aanval, maar ik zou gewicht minderen en mezelf aanleren met gewicht net zo diep te gaan als zonder gewicht, heb je alleen maar profijt van.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                                Is goed bedoelt hoor guus geen aanval, maar ik zou gewicht minderen en mezelf aanleren met gewicht net zo diep te gaan als zonder gewicht, heb je alleen maar profijt van.
                                Weet ik, alle kritiek is ook welkom. Normaal doe ik ook geen 140kg maar dit was een PR. Zit vaak op de 115-120 en ga dan dieper

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X