Nieck's log naar 95 kg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Benen en voor- en zijkant schouders gedaan, was opzich lekkere training voor de benen. Loop nu beetje te strompelen hier, maar schouders was kut, ging niet lekker en moest haasten want gym ging om 6 uur dicht. Had een huisgenoot bij die mee trainde en moest hem squatte uitleggen enzo dus duurde allemaal wat langer.

Squat:
    5x5x100kg

Leg extensions:
    10x75kg
    3x10x105kg (laatste rep van laatste set was echt heel erg persen hij ging super langzaam omhoog, maar hij ging omhoog :P)

lying leg curl (geen verbetering tov vorige keer, zat echt dr doorheen door die squat):
    10x46
    3x10x60kg
    9x60kg

Schouders, gingen wat minder allemaal:
    Dumbell press:
    9x20kg
    8x22kg
    6x22kg
    8x20kg

side raise (niet zwaarder gedaan zoals ik vorige keer wilde, ging gewoon niet. had echt 0 energie nog)
    10x8kg
    10x8kg
    9x8kg

Barbell shrugs:
    10x85kg
    10x85kg (zelfde als vorige keer, te zwaar een daarom werd de uitvoering kut dus toch weer terug naar 80, kijken voor de volgende keer 82,5 dan maar)
    10x80kg
    10x80kg
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

squat was trouwens echt lood en loodzwaar, had niet super gegeten ook vandaag en gisteren ook al niet omdat ik op cursus was. bij de 4e rep van laatste set werd het zwart voor mijn ogen en zat ik te twijfelen of ik nog voor de 5e rep zou gaan, toch maar gedaan al twijfelde ik van te voren of ik dan niet gewoon voorover zou klappen. is uiteindelijk gelukt en toen meteen naar een bankje gerend om te zitten :P.

Comment

volgens mij door een rare spanning te hebben gehouden op de bb tijdens squat is mijn elleboog weer tering veel pijn gaan doen. Deze week niet trainen, vrijdag op vakantie dus dan ook al niet trainen.
        hopen dat ik niet weer terug bij af ben met mijn elleboog

Comment

Originally posted by Nieck01 View Post
          squat was trouwens echt lood en loodzwaar, had niet super gegeten ook vandaag en gisteren ook al niet omdat ik op cursus was. bij de 4e rep van laatste set werd het zwart voor mijn ogen en zat ik te twijfelen of ik nog voor de 5e rep zou gaan, toch maar gedaan al twijfelde ik van te voren of ik dan niet gewoon voorover zou klappen. is uiteindelijk gelukt en toen meteen naar een bankje gerend om te zitten :P.
          Linke soep!

Die elleboog is dus een tennis of golfarm (afhankelijk of het de binnenkant of buitenkant van het gewricht)? Straps moeten zeker helpen, want het gaat om de aanhechtingen van de onderarm spieren.
          Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Linke soep!

Die elleboog is dus een tennis of golfarm (afhankelijk of het de binnenkant of buitenkant van het gewricht)? Straps moeten zeker helpen, want het gaat om de aanhechtingen van de onderarm spieren.
            ja die squat was kantje boord
            Het zit zeg maar aan de zijkant van mijn elleboog: als ik mijn handpalm naar mij toe draai, dus dat ik binnenkant van mijn hand zie. dan zit het aan de rechterkant van de elleboog (het is mijn linker elleboog waar ik last van heb).

Maar op het moment slik ik paracetamol bij het leven anders doet alles pijn dus nu voel ik niet zo veel

Comment

Doet het pijn als je je hand naar achter flext? Dus in de pols draaien met de handrug omhoog (tegenovergestelde van wrist curls)? Als het goed is voel je dan de onderarmspieren bovenop samenspannen die aangehecht zijn op de buitenkant van je elleboog. Dat noemen ze dus een tenniselleboog.

Lijkt me dat genoeg rust (niet helemaal niks doen natuurlijk) genoeg is, maar het kan wel lang duren volgens mij. Ik zou zeggen, duurt het je te lang, ga dan naar de HA.
              Train hard or go hormone

Comment

Doet het pijn als je je hand naar achter flext? Dus in de pols draaien met de handrug omhoog (tegenovergestelde van wrist curls)? Als het goed is voel je dan de onderarmspieren bovenop samenspannen die aangehecht zijn op de buitenkant van je elleboog. Dat noemen ze dus een tenniselleboog.

Lijkt me dat genoeg rust (niet helemaal niks doen natuurlijk) genoeg is, maar het kan wel lang duren volgens mij. Ik zou zeggen, duurt het je te lang, ga dan naar de HA.
                nee het is precies andersom, zal dan wel een golfarm zijn. Het duurt al best lang en ben ook na 2 maanden toen naar de huisarts geweest en zij zei dat ik 2 weken ibuprofen moest slikken en dan hopen dat het weg is :P Heb ik toen gedaan, toen was het bijna weg maar nu is het weer terug iig deze week ff niks want als ik gewoon zit of lig doet het al zeer. moet natuurlijk wel kunnen skiën volgende week

Comment

Zoiets duurt vaak langer dan 2 weken. Ik zou in ieder geval langer rust nemen en in de tussentijd met straps trainen en zoveel mogelijk ontlasten.

Als jij rechtop staat en je handpalmen wijzen naar voren, is de aangedane kant dan aan de binnenkant? En doet het pijn bij wristcurl beweging? Dan is het inderdaad een golfelleboog en is het de aanhechting van spieren die aan de onderkant van je onderarm lopen. Allemaal leuk en boeiend, maar de behandeling lijkt me het zelfde

Hopelijk is het snel over!
                  Train hard or go hormone

Comment

Zoiets duurt vaak langer dan 2 weken. Ik zou in ieder geval langer rust nemen en in de tussentijd met straps trainen en zoveel mogelijk ontlasten.

Als jij rechtop staat en je handpalmen wijzen naar voren, is de aangedane kant dan aan de binnenkant? En doet het pijn bij wristcurl beweging? Dan is het inderdaad een golfelleboog en is het de aanhechting van spieren die aan de onderkant van je onderarm lopen. Allemaal leuk en boeiend, maar de behandeling lijkt me het zelfde

Hopelijk is het snel over!
                    op dit moment doet het bij alles pijn, maar is idd de binnenkant vooral.
                    die 2 weken ibu was omdat ze dacht dat het een ontsteking was en hopen dat het met ibu over ging omdat het ontstekingsremmend werkt.

Comment

Zoo nog 1,5 uur en dan vertrekt de bus naar Val Thorens !

Comment

Ik denk dat ik een lb/ub schema ga volgen, dan belast ik mijn elleboog nog maar 2 dagen per week ipv 3. Ik ga daarbij het schema aanhouden van dyno met hier en daar wat kleine aanpassingen.

Trainingsdag 1:

Back squat / 2-3 min rust tussen sets
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets).

Romanian deadlift/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps
                        (exclusief opwarm sets).

Hacksquat/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

leg curl/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

Seated calf Raise / 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

2 abs oefeningen

Trainingsdag 2:

bankdrukken/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets)

Lat pulldown/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets)

Incline dumbell press/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

Dumbell row/ 2 min rust
                        3 sets van 8-10 reps

Reverse machine flyes/ 2min rust
                        3 sets van 8-12 reps

Close grip benchpress / 2 min rust
                        (Aan beiden kanten Ă©Ă©n hand minder breed als je nu doet met bankdrukken)
                        3 sets van 8-12 reps

biceps hammer curls/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12

Trainingsdag 3:

Back squat / 2-3 min rust tussen sets
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets).

Romanian deadlift/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps
                        (exclusief opwarm sets).

Front squat/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

Standing calf Raise / 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

(weighted) back extension/ 2 min rust
                        3 sets van 10-15 reps

2 abs oefeningen

Trainingsdag 4:

Bankdrukken/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets)

lat pulldown/ 2-3 min rust
                        3 sets van 6-8 reps.
                        (exclusief opwarm sets)

Overhead/ militairy press/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12 reps

T-bar row/ 2 min rust
                        3 sets van 8-10 reps

schrugs (dumbell of barbell)/ 2min rust
                        3 sets van 8-12 reps

Close grip benchpress / 2 min rust
                        (Aan beiden kanten Ă©Ă©n hand minder breed als je nu doet met bankdrukken)
                        3 sets van 8-12 reps

biceps ez bar curls/ 2 min rust
                        3 sets van 8-12

Comment

Training 1

Backsquat
                          3x8x80

SLDL
                          3x8x70

Hacksquat
                          3x10x85

Lying legcurl
                          2x10x53
                          1x8x53

Standing calve raises in smith machine
                          3x12x80kg (excl stang)

Abmachine:
                          3x10x25kg

Dumbell side bends:
                          3x12x22

weer voor het eerst sinds 2 weken getraind wegens vakantie en mijn elleboog. Elleboog gaat weer kut, kijken of ik met een band kan trainen, misschien dat dat helpt. Als dat ook al niet helpt dan toch maar fysio denk ik.
                          Verder best lekkere training al vrees ik voor mijn hamstrings want die voel ik nu al. Zal morgen wel lekker makkelijk naar de wc worden :P

Comment

Training 2
                            Bankdrukken:
                            3x6x60kg

Lat pulldown:
                            3x8x57

incline dumbell press
                            8x22
                            6x22
                            6x20 (ik was helemaal leeg, snapte er niks van. Maar had een zieke pomp en niet veel meer drukken daardoor)

Dumbell row
                            3x10x26

Reverse machine flyes
                            3x10x56

close grip bench
                            3x10x35

hammer curls
                            2x10x12
                            1x11x10

Al met al een lekkere training, niet te zwaar getraind door mijn elleboog. maar het was ook zeker niet ligt na 2 weken niet trainen :P

Comment

Lekker bezig ondanks die elleboog. Klote dat dat zo lang duurt. Zou er toch weer naar laten kijken. Kan best dat je gewoon even een paar maanden niks zou moeten doen om het volledig te laten herstellen.
                              Train hard or go hormone

Comment

Lekker bezig ondanks die elleboog. Klote dat dat zo lang duurt. Zou er toch weer naar laten kijken. Kan best dat je gewoon even een paar maanden niks zou moeten doen om het volledig te laten herstellen.
                                Ja klopt zou misschien wel het beste zijn, maar daar heb ik dus echt geen zin in. Paar maanden niks doen dan verlies ik veel te veel. Ik blijf nog ff rustig door trainen zolang het nog gaat

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X