Reaching A-Status

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by quibus View Post
    Samen trainen met zon beul nice hoor, gaat lekker he.
    Ja, erg goed en inspirerend en helemaal nu we vaker gaan trainen (mag ik hem ook een x uitkafferen )
    Kom elke week met nog meer motivatie terug,ook de gym en members zelf zijn echt relaxt - voorbeeld gym.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Net weer terug van een borst/biceps training

Voelde meteen al aan dat er weinig kracht was vandaag,dus mijn reps veel langzamer uitgevoerd met minder gewicht. (ego lifting mijn reet )
      Gevolg was een bomvolle chest en kapot pijnlijke biceps.

Incline bench press
      10 sets - 40/90 kilo - 10 reps per set

Seated cable fly's
      4 sets -10 reps - 30 kilo per kant

Cable cross
      4 sets - 10 reps - 30 kilo per kant (reps meer naar onderen getrokken)

DB pullovers - mooi wat elleboog/heup positie aan contractie verschil kan bijdragen.
      4 sets - 10 reps - 30kilo DB

Smalle hoge curls op een pull down machine - fijne oefening als warm up als je niet cheat.
      4 sets - 10 reps - 25 kilo

Incline t curls
      4 sets - 10 reps - 10/12 kilo DB (mijn favoriete biceps oefening op dit moment)

High pulley curls
      3 sets - 10 reps - 25 kilo per kant

Ez bar curls
      3 sets - 10 reps

Daarna nog wat onderarm werk en dat doe ik nu enkele maanden met een erg goed resultaat.
      Fuck die "dat hoef je niet te doen wat je deadlift al" onzin.
      Wil je goed ontwikkkelde onderarmen ,dan moet je ze trainen!

Flex staat er verdomd goed en groot bij!

Comment

• Laat die lui maar lullen joh die dat zeggen. Ikzelf train nu al een flinke tijd intensief me onderarmen apart en die krengen zijn in die tijd al dik gegroeid. Bewijs genoeg.

Wil je dikke, grote kuiten, train die fuckers dan. Wil je dikke, grote onderarmen dan train je die fuckers gewoon net zo als dat je je borst traint. Tuurlijk heeft de een meer potentie wat betreft spiergroepen, maar laat dan alsnog niets aan het toeval over.

Al dat gelul van die lui dat hun kuiten of onderarmen niet willen groeien. Ga dan eens trainen met de benodigde intensiteit, focus, concentratie en vastberadenheid.

Natuurlijk hoef ik jou dit allemaal niet te vertellen

Je gaat lekker, reus. Wat zijn incline t curls? Waar staat die t voor?
        Je zit vaak rond de 10 reps. Ga je ook lager of is dit even specifiek voor deze periode in je prep?
        Periodisering van repranges bedoel ik zeg maar.
        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
          Vandaag de eerste training gehad in 2014.

Lying Incline cable push downs - kende de oef. wel,maar nog nooit gedaan - voelde goed aan.
          4 sets - 10 reps

Daarna 20min cardio gedaan.
          Ik vind het een superoefening,lying incline cable pushdown.
          Het voelt toch net iets anders als standing cable pushdown,meer spanning lijkt het.
          Al moet iemand de stang wel aangeven,anders verrek je je rug.(helaas eigen ervaring )
          Last edited by rain; 05-01-2014, 15:44.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
            Laat die lui maar lullen joh die dat zeggen. Ikzelf train nu al een flinke tijd intensief me onderarmen apart en die krengen zijn in die tijd al dik gegroeid. Bewijs genoeg.

Wil je dikke, grote kuiten, train die fuckers dan. Wil je dikke, grote onderarmen dan train je die fuckers gewoon net zo als dat je je borst traint. Tuurlijk heeft de een meer potentie wat betreft spiergroepen, maar laat dan alsnog niets aan het toeval over.

Al dat gelul van die lui dat hun kuiten of onderarmen niet willen groeien. Ga dan eens trainen met de benodigde intensiteit, focus, concentratie en vastberadenheid.

Natuurlijk hoef ik jou dit allemaal niet te vertellen

Je zit vaak rond de 10 reps. Ga je ook lager of is dit even specifiek voor deze periode in je prep?
            Zeker weten!
            Alhoewel ik de onderarmen niet apart train, maar mijn onderarmen zijn bijna net zo 'groot' als mijn bovenarm omtrek..... bovenarm rond 34 cm en onderarm 30/31 cm dacht ik zo..
            Misschien heb ik daar dan wat geluk mee?

Comment

• Originally posted by NickP View Post
              Zeker weten!
              Alhoewel ik de onderarmen niet apart train, maar mijn onderarmen zijn bijna net zo 'groot' als mijn bovenarm omtrek..... bovenarm rond 34 cm en onderarm 30/31 cm dacht ik zo..
              Misschien heb ik daar dan wat geluk mee?
              Je moet meer kijken qua geluk als je kijkt naar je aanhechtingspunten van pezen en spierbuik(en). Dat zal namelijk bepalen of die 30-31cm onderarmen er groot uitzien t.o.v. de rest bijv. Cm's an sich zeggen namelijk niets zonder het totaalplaatje.

Daarom slaan dat soort topics over arm omtrek bijv. ook eigenlijk nergens op, omdat je geen lichaamsafmetingen ziet met al die verhoudingen etc.

Hetzelfde verhaal gaat eigenlijk ook op voor lichaamsgewicht en lichaamslengte. Het geeft je hooguit enige indicatie van een mogelijk totaalplaatje.
              Last edited by Iron Mind; 05-01-2014, 16:12.
              "Straight outta gym"

Comment

• Nooit zo over nagedacht, thanks!

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                  Google ff ct fletcher t curls - alleen hij doet ze als hammers en ik niet - holle rug en elleboog positie is belangrijk.
                  Voelde compleet anders aan dan een gewone incline curl.
                  Had dezeoefening voordat Jerry hem mij liet zien ook nog nooit gezien.
                  (Net als die vage seated arnold side press/roll - pijnlijk as fuck)

Nu zijn we gewoon oefeningen aan het doen met een "basis" aantal sets / herhalingen.
                  Het traint eigenlijk wel lekker ,want ik hoef niet na te denken zolang als ik maar (bijna) faal rond de 8 reps.
                  Eind Jan. zal ik een compleet ander schema gaan volgen met naar alle waarschijnlijkheid enkele oefeningen met lagere reps ,maar ook hogere reps - lekker duidelijk toch?!

Originally posted by rainman View Post
                  Ik vind het een superoefening,lying incline cable pushdown.
                  Het voelt toch net iets anders als standing cable pushdown,meer spanning lijkt het.
                  Al moet iemand de stang wel aangeven,anders verrek je je rug.(helaas eigen ervaring )
                  Voelde inderdaad net iets anders bij het compleet strekken onderin.
                  Als je pulley lager gezet kan worden is het geen probleem,maar anders is hulp inderdaad gewenst.

Originally posted by NickP View Post
                  Nooit zo over nagedacht, thanks!
                  Precies zoals IM zegt,niks meer,niks minder.

Zucht,..the VP schat politie

Eigenlijk wel schattig,net zoals de magisch "ik gok 12%" mensen.
                  Oh 12% + minimaal 5% bedoel je

Comment

Vandaag de eerste training gehad in 2014.

Naar Jerry geweest voor een rug/triceps training,wat weer een snelle zware training was.
                    Tussendoor weer veel gepraat over technieken,fysio en mooi om te merken dat we over bijna alles dezelfde mening hebben.

We gaan nu ook gewoon vaker samen trainen en niet alleen mijn weekelijkse training.
                    Over 2 maanden gaat hij de Arnold doen en daarmee kan ik hem helpen als soort van "trainings partner"

Lisanne heeft volgende week haar eerste training/meeting/voeding ,dus daar zijn we allemaal erg blij mee.
                    He he he .... klopt, ja. Hij was een tijdje terug naar een wedstrijd geweest en was helemaal geinspireerd om de draad weer op te pakken. Hij was er helemaal vol van.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Google ff ct fletcher t curls - alleen hij doet ze als hammers en ik niet - holle rug en elleboog positie is belangrijk.
                      Voelde compleet anders aan dan een gewone incline curl.
                      Had dezeoefening voordat Jerry hem mij liet zien ook nog nooit gezien.
                      (Net als die vage seated arnold side press/roll - pijnlijk as fuck)

Thanks, man. Deze uitvoering kende ik echter nog niet. De focus ligt bij deze variant dan vooral op de korte biceps kop of niet?

Ik zal hem aankomende week gelijk eens uitproberen. Indraaien etc. wil ook een wereld van verschil geven qua contractie. Ikzelf ga hier de komende tijd weer flink mee experimenteren.

Thanks, ik zal ze

Nu zijn we gewoon oefeningen aan het doen met een "basis" aantal sets / herhalingen.
                      Het traint eigenlijk wel lekker ,want ik hoef niet na te denken zolang als ik maar (bijna) faal rond de 8 reps.
                      Eind Jan. zal ik een compleet ander schema gaan volgen met naar alle waarschijnlijkheid enkele oefeningen met lagere reps ,maar ook hogere reps - lekker duidelijk toch?!

Groei is een kwestie van hard werken. Geen vaste dingen aanhouden kan ook prima werken als het maar moeite kost.. Jij weet precies hoe je moet trainen op gevoel, dus dat komt zeker wel goed.

Precies zoals IM zegt,niks meer,niks minder.

Zucht,..the VP schat politie

Eigenlijk wel schattig,net zoals de magisch "ik gok 12%" mensen.
                      Oh 12% + minimaal 5% bedoel je
                      Ook altijd een leuk iets ja.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Die pullovers word toch vaak als een lat isolatie oefening gezien .
                        Sommigen zien hem als borst oefening

Doe jij die bewust als finisher met accent voor de borst om een goede contractie te krijgen zonder je biceps te vermoeien voor het echte werk ?

ben wel benieuwd
                        You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Het is inderdaad een lat en borst oefening,maar zoals ik al zei kun je dmv je houding van je heupen en ellebogen het verschil weg zo verleggen dat je minder lats gebruikt als je hem voor borst doet.

Ik doe deze op het einde om alles nog even lekker op te rekken.
                          Is weer zo'n oefening die ik bijna nooit deed,maar nu 1x in de 2 weken doe.
                          Soms log ik het niet eens ,omdat ik het echt een rek oefening vind.

Comment

• Volgens old school bodybuilding artikels zeggen ze ' a method to expand the ribcage '. dit is volgens vele artikels achterhaald maar het is idd een prima stretch /rek oefening voor borst en lats
                            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Juistum,vandaar dat ik het ook alleen als rek gebruik.
                              Dat hele ribcage verhaal zal me gestolen worden

Comment

• Eerste cardio sessie voor vandaag zit er alweer op.
                                Vanaf nu kan ik om 6 uur mijn cardio/training doen en dat is een stuk fijner met tijd.
                                De gym is echt 2 min van mijf huis,dus ik rol mijn bed uit - jogging broek en hoodie aan en gaan.

Uurtje op de fiets gezeten en dan was weer zweten geblazen.

Dit is mijn alarm tegenwoordig - fatty

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X