Trainingslog Skillful058 4 daagse split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wel een goede training. Weer een beetje om mijn schouder heen getraind. Over 2,5 week een deload en hopen dat het daarna over is.

BP
    10xstang
    10x20
    10x30
    10x40
    10x50
    8x55
    6x55
    6x55
    8x50

Decline DB Press
    4x10x18
    Ik probeerde ook ff flat db press maar dat voel ik alleen maar meer in mijn schouder

Cable fly's bovenkant borst op 4x10x5

Daarna triceps.. Het oude vertrouwde.

Dit zijn de toch wat mindere/demotiverende kanten van de sport.. Bij een blessure is het meer yoga dan fitness

Als het over drie weken niet over is bel ik de fysio iig
    the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

• Bij schouderlast adviseer ik decline en zee licht incline . Met dB als het kan .

voel je alleen maar je borst
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Originally posted by skillful058 View Post
        Wel een goede training. Weer een beetje om mijn schouder heen getraind. Over 2,5 week een deload en hopen dat het daarna over is.

BP
        10xstang
        10x20
        10x30
        10x40
        10x50
        8x55
        6x55
        6x55
        8x50

Decline DB Press
        4x10x18
        Ik probeerde ook ff flat db press maar dat voel ik alleen maar meer in mijn schouder

Cable fly's bovenkant borst op 4x10x5

Daarna triceps.. Het oude vertrouwde.

Dit zijn de toch wat mindere/demotiverende kanten van de sport.. Bij een blessure is het meer yoga dan fitness

Als het over drie weken niet over is bel ik de fysio iig
        Balen man.
        Maar ik vind het nog een redelijk volume op de normale bench als je al schouder problemen hebt eerlijk gezegd.
        Pas maar op voor je straks lange tijd last hebt.

Waarom pas over 2,5 week een de-load als je nu last hebt?
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Mijn vermoeden is dat hij op vakantie gaat...?

Comment

• @mascotte
            Zijn dumbells niet belastender voor de schouder? Bij flat bench barbell voel ik bijvoorbeeld me schouder minder dan bij flat db press

@rainman
            Let wel dat de eerste 4 sets geen werksets zijn maar wu sets. Als ik gewichten vanaf stang opbouw, voel ik tijdens mijn werksets me schouder minder.. Misschien omdat het nu ie**************** geleidelijker gaat oid

@gi
            Jij snapt m . Heb dan een week vakantie en ik kan het mezelf niet maken twee weken stil te zitten in een maand tijd

Comment

• Originally posted by skillful058 View Post
              @mascotte
              Zijn dumbells niet belastender voor de schouder? Bij flat bench barbell voel ik bijvoorbeeld me schouder minder dan bij flat db press

@rainman
              Let wel dat de eerste 4 sets geen werksets zijn maar wu sets. Als ik gewichten vanaf stang opbouw, voel ik tijdens mijn werksets me schouder minder.. Misschien omdat het nu ie**************** geleidelijker gaat oid

@gi
              Jij snapt m . Heb dan een week vakantie en ik kan het mezelf niet maken twee weken stil te zitten in een maand tijd
              Het probleem met een schouderblessure is dat je het niet altijd perse tijdens een oefening hoeft te voelen.
              Als je je werksets doet met 50/55 kg kan je bij 40 kg ook al bijna niet meer van een wu-set spreken.

Ik zeg hiermee niet dat je helemaal geen benchpress etc meer kan doen, maar met beginnende schouderpijn moet je echt oppassen.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Thanks rainman, zet me wel ff aan het denken.

Wat raden jullie mij aan wat betreft schouder, rug en beentraining? Van de fysio kreeg ik te horen om langs de pijn heen te trainen bij mijn bicepblessure dus dacht dan doe ik dit ook voordat ik weer ga raadplegen.. Veel bezoeken kan ik niet maken vanwege de verzekering

Comment

• Ik zou tot aan je vakantie/de-load over 2.5 week gewoon licht(er) trainen en bepaalde oefeningen die niet lekker voelen helemaal vermijden.
                  Dan maar geen pr's deze 2 weken,gezondheid gaat voor.

Als je nu een paar weken met lichtere gewichten en bv meer reps traint en daarna je vakantie hebt,zal je merken dat je na je vakantie waarschijnlijk van je pijntjes af bent.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Rotatorcuff wu

Lat pulldown
                    2x: 10x20 + 10x25 + 10x30 wu

Pull ups
                    3x5xbw
                    Trage uitvoering, helemaal uitzakken en boven een kleine 2 sec knijpen

Seated cable row
                    2x10x35
                    10x30

Vbar pulldown
                    3x12x50
                    12x40 trage uitvoering en knijpen

Tbar row
                    10x60
                    2x10x50

3x10x10 hyperextensions

Hammer curls
                    2x10x12

Preacher curls
                    Twee setjes 21en met 5kg p/kant. Ene keer wijde grip, andere keer close grip

Daarna nog 2 setjes close grip curls met EZ-stang.. Weer s wat anders

Zoals je ziet lage gewichten, hoge reps maar om toch nog enige vorm van een pomp te krijgen trage uitvoering tijdens setjes toegepast en bewust hard knijpen. Nu maar ff tijgerbalsem smeren en band dislocations doen. Komende vier dagen vrij van werk dus heb alle tijd om bij te komen hehe . Bedankt voor 't advies Rain trouwens!

Tweede weegmoment gehad trouwens. Iets minder dan 83kg terwijl ik zeker droger ben geworden, vooral bij mijn abs. Heb een cheatdag gehad in de afgelopen vier weken, kcals ergens rond de 4000 ipv 3400

Comment

• Ik krijg juist pomp van lichte gewichten en hoge reps, trage uitvoering en knijpen heeft daar weinig mee te maken.
                      juist van snelle herhalingen krijg je pomp.

Comment

• Aah weet ik dat ook weer Klinkt logisch ivm bloedtoevoer ed

Had ook last van me schouder tijdens werk. Ik schroef het trainingsvolume naar 50% en ga wat kilo's onder de gewichten zitten waar ik nu op zit. Dit tot mijn vakantie, daarna hoop ik weer op te kunnen bouwen.

De pijnsymptomen hebben iets weg van overbelasting pees bicep-schouder (steken die je duidelijk kunt plaatsen waar: voorkant schouder) en rotatorcuffpees irritatie (steken als je bijvoorbeeld je jas aandoet of je rug afdroogt)

Het is sowieso geen ontsteking of breuk, gezien ik geen verkleuringen of zwellingen zie plus de pijn die lang nog niet zo erg is. Mijn ego maar ff in de prullenbak komende tijd tijdens trainen

Comment

• Ja wat kan jou het schelen dat je met wat lichtere gewichten dan normaal traint, je traint toch voor jezelf. En daarbij als het wel erger wordt ben je verder van huis.
                          Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Je lichaam lekker laten herstellen maatje! na de vakantie kan je weer knallen!
                            Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

• Pff vandaag overgeslagen.. Mijn relatie van twee jaar is net een uur geleden beëindigd.. Ze was echt perfect voor mij maar blijkbaar is er een ander pad die ik moet bewandelen

Nohomo hiervoor maar ik ga het echt zwaar krijgen man.. Weet niet waar te beginnen. Fitness helpt me er hopelijk deels doorheen buiten dat we dat ook altijd samen deden

Comment

• Aii klote man.
                                Dat verwerken neemt tijd in beslag, zeker in het begin heel lastig maarja.
                                Zoals je al zegt, blijkbaar is er een ander pad.
                                Neem je tijd, het komt goed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X