Trainingslog Skillful058 4 daagse split

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Het is niet zo gek he, dat je herstel slechter is tijdens een cut.
    Maar dat komt niet eens zozeer door het cutten(zoveel zit je niet onder onderhoud ),maar meer door 6 x op rij trainen.
    Iets meer rustdagen inlassen tussendoor zou verstandig zijn.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Sorry verkeerd geformuleerd nu ik het zo zie.. Ik train nu zo:

Dag 1: Borst triceps
      Dag 2: Rug biceps
      Dag 3: 35 minuten cardio (400kcal)
      Dag 4: Schouders buik
      Dag 5: benen
      Dag 6: Rust

Het zou dus mijn zesde dag achter elkaar zijn maar dat doe ik dus niet
      the trick is you stop looking for tricks and do what you're suppose to

Comment

• Originally posted by skillful058 View Post
        Ja moet toch even overwegen een mp3 speler te kopen nu het wordt een beetje te erg
        Alsof ik honing aan me reet heb hangen of zo
        heb je geen smartphone? kan je ook muziek op luisteren he. Soms heb ik oordopjes in of koptelefoon op maar niet eens aanstaan hehe.
        Goed gejat is het halve werk!

Comment

• Is niet zo goed uitpakt laatste keer

Is die cardio op mijn rustdag geen overkill of kan dat prima? Vind het eerlijk gezegd wel lekker maar heb geen idee of het mijn herstel ook benadeeld

Comment

SQ
            12x35 wu
            12x40 wu
            6x40 wu
            10x60
            8x70
            6x80
            4x80

DL
            10x70
            8x80
            6x100
            2x110
            Ik was vooral gefocust op mijn houding deze training en dat kostte ook meer kracht jammer genoeg..

Barbell Lunges
            20x35
            20x40
            20x40
            20x40

Leg press
            10x200
            8x240
            6x280
            4x310

Leg curls
            10x55
            15x60

Kuiten 4x20x130

Discussie gehad in de sportschool met twee mensen en zij zijn er heilig van overtuigd dat mijn beentraining nergens op slaat. Te veel. Word er kapotchagrijnig van dat die broscience mensen me elke keer storen maar toch vraag ik het hier

Wat is jullie mening over mijn benenschema? Ze zijn er allemaal heilig van overtuigd dat een training niet langer dan 45 min moet duren maar i call that bullshit want X doet 15 setjes in 45 min en Y doet er 8. Je kan zulke dingen gewoon niet zeggen omdat volume en intensiteit per persoon verschilt. Te lang trainen bestaat maar neem dan in acht de verhouding tussen intensiteit en volume en desnoods reps.

Over mijn benentraining doe ik ongeveer gemiddeld een uur en drie kwartier maar het werkt voor mij. Ik ben ook niet het type dat met een stopwatch gaat lopen klokken hoeveel pauze ik neem. Ik begin weer zodra ik herstelt ben met natuurlijk wel het aanpoten in me achterhoofd. Wat zeggen jullie hierover ?
            Persoonlijk vind ik het volume(incl wu sets) redelijk hoog tijdens een cut.
            Een keer een training van bijna 2 uur met kan,maar als je merkt dat je slecht herstelt,zou ik je trainingen toch eens wat gaan aanpassen.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Jij doet dus 6 dagen dit schema en dan weer 6 dagen dit schema. Waarom niet verdelen als:
              Dag 4: Rust
              Dag 5: Schouders buik
              Dag 6: benen
              Dag 7:
              Rust

Je rust is naar mijn mening wel echt belangrijk. 6 dagen achter elkaar trainen breekt je een keer op.

Comment

• Originally posted by rainman View Post
                Persoonlijk vind ik het volume(incl wu sets) redelijk hoog tijdens een cut.
                Een keer een training van bijna 2 uur met kan,maar als je merkt dat je slecht herstelt,zou ik je trainingen toch eens wat gaan aanpassen.
                't Is meer dat ik nooit spierpijn in mijn benen heb gehad en dat het nu toch wel flink erin klapt. Als ik een uur benen train d.m.v. minder volume loop ik met een glimlach uit de sportschool, daarom ben ik ook best eigenwijs in het geloven dat ik minder voor mijn benen moet doen omdat ze dan gewoon nog niet helemaal op zijn voor mijn gevoel.

Pas na een benentraining zoals ik op dit moment heb, heb ik geen zin meer om op te staan zodra ik ga zitten Misschien moet ik toch wat minder pauze nemen om de training sneller af te kunnen ronden want ik besef zelf ook wel dat 2/-> uur te lang is. Met flink aanpoten moet 1,5 uur te halen zijn.

Ik moet er wel bij zeggen dat de rest van de trainingen ik wel gewoon doe in een uur en een kwartier, dus niet al mijn trainingen (bijv borst) duren zo lang. 't Is enkel benen

Originally posted by aaaido View Post
                Jij doet dus 6 dagen dit schema en dan weer 6 dagen dit schema. Waarom niet verdelen als:
                Dag 4: Rust
                Dag 5: Schouders buik
                Dag 6: benen
                Dag 7:
                Rust

Je rust is naar mijn mening wel echt belangrijk. 6 dagen achter elkaar trainen breekt je een keer op.
                Je hebt gelijk Misschien neem ik iets te weinig rust. Voor mij is het nogal onduidelijk of ik een cardio dag qua herstel als rustdag mag zien maar aangezien ik straks ook elke dag ga werken is meer rust mentaal gezien ook wel een goed idee

Comment

• Ben nu eerlijk gezegd wel een beetje in de war omdat ik vijf verschillende verhalen hoor over de opzet van de training soms kan simpel zo moeilijk zijn #fml

Ik doe in totaal bijna een uur over squats en deadlifts alleen.. Deze ga ik volgende keer sneller doen en dan kijken of ik de 1,5 uur kan aantikken.. Zo niet dan ga ik barbell lunges en leg curls samenvoegen denk ik

Comment

• Je training op zich ziet er goed uit, je moet gewoon doen wat goed voelt.
                    Als jij met kortere rustpauzes je oefeningen nog goed kan uitvoeren, is het goed.
                    Al vind ik bijna 2 uur ook redelijk lang voor de oefeningen die je doet.
                    Als ik hetzelfde schema train, ben ik ruim een uur bezig.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Bedankt voor je reacties rainman en de rest
                      Ik ga inderdaad eventjes kijken naar het eerste uur aangezien het alleen maar bestaat uit de SQ en DL.. Lijkt me overdreven

Ik ga eraan werken!

Comment

• Ik doe zelf een 4 dagen UB/LB schema. Heb een tijdje tijdens rustdagen 2x HIIT gedaan alleen dat was voor mij teveel van het goede. Ik merkte dat mijn herstel niet optimaal was. Doe nu 4x UB/LB en 1x HIIT (op een rustdag). En heb dus 4 trainingsdagen, 1x HIIT (doe ik echter alleen als ik genoeg tijd heb) en 3 rustdagen.

SQ en DL moet toch wel in een half uur te doen zijn (met uitloop naar 40 minuten). Doe zelf 30 min over SQ + DL. Heb bijna dezelfde benentraining als jij en doe in totaal max een uur erover.

Comment

• DL en SQ kosten ook veel tijd, ze vreten veel energie dus rust je ook meer.
                          Ook een rede waarom ik ze juist split.. Als je de reguliere DL doet dan zou ik ze persoonlijk bij rug pakken. Als je RDL of SL doet dan is het een ander verhaal (accent ligt op hamstrings)
                          Wil je er sneller door heen en je doet RDL of SL dan kan je ook kiezen om hem te vervangen: lying leg curl, seated leg curl, reverse leg curl. En dan bijv back ext. doen op rug dag of alsnog deadliften (deadliften heeft de voorkeur)

Ik zou je verder niet gek laten maken door de klok. Het is niet dat je 3 uur lang in de gym rond loopt. Je traint en je neemt rust, benen duurt gewoon lang. Het is ook de grootste spier van je lijf. 1,5 uur is gewoon netjes.. al helemaal als je de twee zwaarste oefeningen in 1 training hebt zitten.

Comment

• Klopt helemaal hierboven. Doe zelf SQ en RDL op leggday. Maar binnen 1,5 uur moet zeker lukken.

Comment

• Originally posted by aaaido View Post
                              Ik doe zelf een 4 dagen UB/LB schema. Heb een tijdje tijdens rustdagen 2x HIIT gedaan alleen dat was voor mij teveel van het goede. Ik merkte dat mijn herstel niet optimaal was. Doe nu 4x UB/LB en 1x HIIT (op een rustdag). En heb dus 4 trainingsdagen, 1x HIIT (doe ik echter alleen als ik genoeg tijd heb) en 3 rustdagen.

SQ en DL moet toch wel in een half uur te doen zijn (met uitloop naar 40 minuten). Doe zelf 30 min over SQ + DL. Heb bijna dezelfde benentraining als jij en doe in totaal max een uur erover.
                              Nee. Een kwartier voor squatten is erg weinig. Het hangt er ook van af hoe je squat. Squat je op low reps? Dan is een rust van 3/5 minuten geen uitzondering. Hoeveel setjes squat je? Hoeveel heb je nodig om op te warmen? Ik ben niet opgewarmd met 1/2 setjes, ik heb er echt een stuk of 5 nodig.

Comment

Ongelofelijk wat is mijn herstel beroerd in het cutten.. Ik wist niet dat het zó erg kon zijn

Morgen hemelvaart dus zou eigenlijk vandaag gaan fitnessen maar dit zou dan mijn 7e keer op rij zijn.. Lijkt me slimmer om even rust te nemen.
                                Normaal gesproken maakt het ook niet echt uit hoe lang je bezig bent met een training(niet overdrijven uiteraard),maar omdat Skilfull dit bovenstaande neerzet,kan hij eventueel kijken of hij iets aan kan passen.
                                Tijdens een cut is het herstel toch iets anders als tijdens een bulk.

Zelf train ik ook wel eens 1,5 uur de laatste tijd,omdat ik merk dat mijn trainingen met meer rust tussen de sets en oefeningen toch een stuk beter is.

Om dan dezelfde training in bv 1 uur te proppen ipv 1,5 uur,betekent niet automatisch dat het herstel dan ineens wel beter is natuurlijk..waarschijnlijk juist niet.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X