UpRisings's traininglog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Schema heb ik van jou afgekeken :P
    Hmmm, ik denk dat ik alle directe trap en buik werk eruit gooi. Op Squat-dag doe ik dan een Front Squat erbij. En op Deadlift-dag (dinsdag) ga ik wel Squaten op herhalingen, dat lijkt me een slim plan Moet dat dan tot failure, of gewoon met een gewoon wat redelijk wat moeite kost? Moet namelijk wel herstelt zijn voor Squat-dag (vrijdag) Bedankt voor het advies in ieder geval, ga het zeker uitproberen! Front squat doe ik dan wel met handoek om de barbell anders ligt dat ding echt onprettig :P
    Last edited by UpRising; 05-10-2007, 21:07.

Comment

Ik probeer het zonder handdoek. Maar welke grip gebruik je? Leg je hem als het ware op de schouders en de armen gekruist?

Zo dus:

of zo?
      Trainingslog Farmboy:

Comment

Die eerste. Ik moet misschien nog een beetje uitvogelen hoe ik mn armen moet houden. Misschien moet ik ze wel iets hoger houden zodat de barbell meer op mn voorste schouder koppen liggen.

Comment

Doe zelf ook de eerste. Ik leg de stang altijd zo ver mogelijk naar mn keel als het ware. Daar kunnen kan mn grip het meeste gewicht aan.

succes
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Ik ook weer 'terug van weggeweest'. Had een tijdje lang niet echt tijd om fatsoenlijk te trainen, heel spijtig, maar heb nu gelukkig weer tijd om echt trainingen in te plannen! Dus wordt eindelijk weer goed knallen!

Vandaag begonnen met armen. Ging goed, lekkere pomp en lekker gezweet
            Barbell Curl (Met Ez-Bar)
            2x15x16kg
            6x36kg
            Maar 2 opwarm setjes gedaan en daarna maar 1 setje tot failure. Op zich best laag volume, maar vond het toch voldoende.

Dumbbell Preacher Curl
            11x10kg
            8x10kg
            12x8kg
            Ging lekker! Geen gigantische gewichten gebruikt, maar was genoeg gewicht voor mij

Concentration Curl
            10x12kg
            10x10kg
            12x8kg

Close Grip Bench Press
            2x10x40kg
            10x50kg
            Zelfde verhaal als de barbell curl. Als was de 10x50 nog wel wat onder failure.

Overhead Dumbbell Extensions
            8x8kg
            6x8kg
            6x8kg
            Linker arm loopt hierbij zwaar achter, dus ben alleen met links tot failure gegaan.

Lying Decline Triceps Extensions
            12x22kg
            8x22kg
            12x16kg

Al met al een goede training, ben er zeker tevreden over! Ik hoop dat het me lukt om nu serieus aan het trainen te blijven, dus dat er niks meer tussen komt.

Comment

Voor vandaag stonden 2 trainingen gepland. Quads en abs 's middags en Hams en Calves 's avonds. Beide trainingen zijn nou afgerond, en ik ben echt dood nou.

Quads + Abs:
              Leg Extensions:
              12x20kg
              12x30kg
              12x40kg
              12x50kg
              12x60kg -> 6x50kg -> 8x40kg -> 8x30kg
              Ging lekker. Normaal blijf ik veel lager op de leg extensions, maar dit keer kon ik hoger gaan omdat het nu de eerste oefening van de dag was. Normaal doe ik deze oefening meer tegen het einde van de training.

Alternate Lunges (met Dumbbells:
              12x12kg
              10x12kg
              2x8x12kg
              6x12kg
              Aantallen zijn per been.

Full Squats:
              5x15xXXkg
              Gewicht is nogal laag, dus is niet interessant. Maar is ook irrelevant, want daar kijk ik toch niet teveel naar. Ik was nogal vermoeid door de voorafgaande oefeningen.

Abs nog een aantal setjes crunches.

Ikzelf was wel tevreden over deze training. Gewicht op de squats is nog veel te laag, maar dat komt omdat benen teveel negeerd heb. Ik heb verder wel het idee dat ik intens bezig ben geweest met m'n quads, dus ik hoop dat ik ze door deze trainingen op peil ga krijgen.

Comment

En dan 's avonds hamstrings en kuiten gedaan. Niet al te hoog volume, ik voelde dat m'n benen nog vermoeid waren.

Hamstrings:
                Lying Leg Curls:
                2x12x20kg
                12x30kg
                12x40kg
                Ging lekker, zelfde verhaal als bij de leg extensions van vanmiddag.

One Leg Standing Leg Curl:
                4x15x15kg
                Linkerbeen, daarna rechterbeen, dan meteen weer linkerbeen enz. Ging lekker, hartslag ging lekker omhoog.

Daarna nog wat standing en seated calf raises. Weet alleen niet meer welke gewichten Is ook niet zo belangrijk, m'n kuiten lopen namelijk voor op de rest van m'n benen. Dus ik kan het me veroorloven ze minder hard aan te pakken als de rest van m'n benen.

Ik hoop dat zo mijn benen te verdelen dat ze toch wel wat meer progressie maken. Kan natuurlijk zijn van niet, maar ik kan het op z'n minst proberen Ik verwacht in ieder geval wel goed wat spierpijn morgen

Comment

heey vet dat je een log bijhoud man
                  hoeveel weeg je nu na een tijdje niet getraind te hebben?
                  en wat zijn je stats van BP, DL, SQ en MP?
                  en misgien ff een foto posten??

Comment

Weeg momenteel zo'n 68k, maar dat ga ik zo snel mogelijk opschroeven naar 75kg. Vetpercentage weet ik op het moment niet, maar zal niet al te hoog zijn. Ik hoop de 75kg ook zo snel mogelijk te bereiken zonder al te veel vet aan te zetten
                    Stats weet ik zo niet precies..Helaas..Maar ik weet ze wel 'ongeveer':
                    DL: 3x110kg
                    MP: 7-8x40kg
                    BP: 9x60kg
                    Squat: Geen flauw idee, is ook nogal zielig laag

Foto zit er nog niet aan te komen, want vind dat dat geen mooi beeld geeft Misschien als de 75kg gehaald is

Comment

• Vandaag borst + schouders gedaan. Ik voelde alleen nog wel m'n triceps van maandag, dus was een beetje aan het twijfelen, maar heb toch maar gewoon getraint.

Icline Bench Press:
                      2x10x30kg
                      10x40kg
                      10x50kg (pr)
                      12x40kg

Incline Fly's:
                      3x12x8kg
                      Zeer diepe stretch, lekker

Flat Bench Press
                      12x40kg
                      10x40kg
                      8x40kg
                      Gewoon de restjes eruit persen, goede pomp

Upright Row:
                      4x8x26kg
                      Niks speciaals, was ook niet echt tot failure. Maar schouders deden beetje irritant, zowel als m'n rug. (rug komt denk ik door de squats van dinsdag)

Wel redelijk training, ben er niet super tevreden over.
                      Lichaamsgewicht momenteel: 69kg

Comment

• @uprising:

doe je altijd maar 1 oefening voor je schouders, of omdat je er vandaag last van je schouders had???

grtz
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

• Meestal meer. Doe de achterste kop op rugdag (morgen), en de zij- en voorkant op borst dag. Voor voorste kop doe ik eigenlijk niks meer, omdat die al goed gepakt worden met bench press. Hield er na de upright row mee op, omdat het allemaal niet 100% voelde, en dan wil ik niks gaan forceren.

Comment

• goed dat je weer bent begonnen kerel!

succes, en ik zal hier eens vaker langskomen
                            Trainingslog Farmboy:

Comment

• Gisteren nieuwe lat-tower binnengekomen. Wilde gisteren eigenlijk rug trainen, dus kwam op zich wel goed uit. Maar dat ding was nog zo ontzettend stroef..liep echt nog niet. (Nu nog steeds niet) Was daarna zo gedemotiveerd dat ik heel de training maar heb aan zitten kloten, stelde dus niks voor.
                              Iemand tips om die lat-tower wat vlotter te krijgen? Hij is al ge-olied, en heeft wel iets geholpen, maar hij is nog steeds ontzettend stroef. Het is niet de 'normale' lat-tower, die je normaal in de gym ziet. Werkt iets anders, maar is beetje lastig uit te leggen..

Comment

• Foto?
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X