UpRisings's traininglog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Nex- View Post
    Oke dan weet ik dat, echter train ik mijn rug ook twee keer in week waar ik beide keren gewoon met b.o.r. aan de slag ga.
    Variatie doet groeien In principe is het beter dan een variant van de BOR te doen (zagen, bijv).
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

• Originally posted by Nex- View Post
      Oke dan weet ik dat, echter train ik mijn rug ook twee keer in week waar ik beide keren gewoon met b.o.r. aan de slag ga.
      Ja, dat had ik ook kunnen doen. Maar ik verwacht dat ik dan te snel stagneer. Vandaar dat ik de ene keer barbell row doe en de andere keer deadlift

Comment

• Omdat je met pullups doorgaans sterker bent en er dus meer gewicht aan kunt hangen en je lats dus harder kunt stimuleren. Stond laatst een mooi artikel over op T-Nation.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Momenteel niet blij met hoe m'n fysiek eruit ziet. Vond het een paar weken gelden zelfs beter hoe het eruit zag. Ben echt niet blij met de zwembandjes.. Zeker niet aangezien ik over 4,5 week op vakantie ga, dan wil ik zwemmen zonder zwembandjes. Zit eraan te denken om een mini-cut te doen. Sowieso tot aan Llorett (dat is dus over ongeveer 4 weken.) Is erg kort, dus ik weet niet of het veel uit zou halen, maar aan de andere kant hoeft er ook niet veel af. Misschien dat ik dan na die week nog even door cut, om daarna weer te gaan bulken. Wel een paar weken tussen de cut en bulk houdende, uiteraard. Dan heb ik nog steeds tijd genoeg over om te bulken. Want hoe ik ernu uit zie, dat vind ik niks. Als ik dan weer ga bulken, dan bouw ik de kcal langzamer op.

Comment

• Snap je gevoel bro, maar je hebt altijd mindere dagen. Vier weken cutten kan, maar in lloret ga je toch alleen maar zuipen en kom je redelijk rond terug. Denk dat je daarom net zo goed niks kunt doen, lekker bulken.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
              Snap je gevoel bro, maar je hebt altijd mindere dagen. Vier weken cutten kan, maar in lloret ga je toch alleen maar zuipen en kom je redelijk rond terug. Denk dat je daarom net zo goed niks kunt doen, lekker bulken.
              Ik snap wel wat je bedoeld, maar het is zo moeilijk om me erover heen te zetten! Wat betreft zuipen zal opzich nog wel mee vallen, maar de voeding die ik daar zal nuttigen zal zeker wel de wensen over laten.
              Maar ik zou dan waarschijnlijk na Llorett nog even door cutten, om daarna als het waren met een schone lei opnieuw te bulken, ik heb namelijk de afgelopen paar weken fout gebulked, en daar word ik niet vrolijk van.
              Ik zit een beetje in dubio...

Comment

• Ik weet dat het lastig is, heb dat zelf ook heel erg helaas. Probleem is alleen dat je dat toch niet kunt vermijden, dus is gewoon wennen. Je abs komen al genoeg door om op het strand een beetje te kunnen showen, en zeker als je af en toe op kniehoog water sprints gaat trekken hou je je benen en buik op niveau. Daarna zien ze er ook lekker vol uit, dus die cut lijkt me niet nodig. Gewoon lekker door blijven gaan op onderhoud of een lichte bulk moet het wel doen hoor. En in de disco ziet niemand je abs.

sigpic

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                  Ik weet dat het lastig is, heb dat zelf ook heel erg helaas. Probleem is alleen dat je dat toch niet kunt vermijden, dus is gewoon wennen. Je abs komen al genoeg door om op het strand een beetje te kunnen showen, en zeker als je af en toe op kniehoog water sprints gaat trekken hou je je benen en buik op niveau. Daarna zien ze er ook lekker vol uit, dus die cut lijkt me niet nodig. Gewoon lekker door blijven gaan op onderhoud of een lichte bulk moet het wel doen hoor. En in de disco ziet niemand je abs.
                  Je hebt helemaal gelijk! Thanks bro, ik moest even overgehaald worden Bulk gaat gewoon lekker door!
                  Vandaag in de stromende regen naar de winkel geweest om tonijn en zalm in blik te scoren. Ook flink wat rijst in geslagen. Ik kan zo mooi vooruit met m'n voedsel
                  Zit er aan te denken om 2x per week uurtje cardio te gaan doen, maar ik denk dat ik daar te lui voor ben. Ik zie wel hoe het gaat
                  Over 20 minuten is het tijd om eraan te geloven, beentraining. Ben benieuwd hoe het gaat. M'n squat moet echt drastisch omhoog!
                  Vanochtend toch even gewogen; 72 kg. Is 2kg vocht verlies. Ik heb gister in de hitte 2 uur lang krantjes gegooid, en daarna nog een uur lang in de hitte moeten werken (schoonmaken.) Ik vond het maar plekkerig weer zeg.

Comment

• Zoals gezegd beentraining. Gewichten zijn dramatisch laag. Ik heb er, helaas, geen excuus voor. Ik heb ze in het verleden gewoon niet serieus genoeg getraind. Maar daar zit sinds vorige week verandering in. Dus ik verwacht heel snel progressie te zien.

Back Squat (ATG):
                    2x8xbar(=10kg)
                    8x30kg
                    8x40kg
                    8x50kg
                    5x60kg
                    Tja, valt vrij weinig over te zeggen. Het is beter als vorige week, dus kon je na gaan hoe dramatisch vorige week moet zijn geweest

Dumbbell Lunges:
                    7x14kg
                    Iets leek te gebeuren in m'n linkerbeen. Kwamp ofzo. Kon de oefening niet meer fatsoenlijk uitvoeren. Is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd bij lunges, dus die gooi ik er uit. Ik doe wel 3 extra sets bij m'n back squat denk ik, die kan toch wel wat extra volume gebruiken.

Leg Extensions:
                    20x15kg
                    15x30kg
                    15x30kg
                    15x30kg
                    Gecontroleerde reps, kreeg een redelijke pomp.

Eigenlijk wilde ik stiff leg deads gaan doen, maar door incidentje met m'n lunges zag ik dat niet zo zitten. Dus ik heb bij lying leg curl wat extra sets gevoegd:
                    Lying Leg Curl:
                    20x15kg
                    20x20kg
                    15x25kg
                    12x30kg
                    12x35kg
                    15x30kg
                    15x25kg

Donkey Calf Raises:
                    12xbw
                    2x20xbw+15kg
                    Bw is in dit geval dus het gewicht van m'n kont.

Tja, ik vond het geen super training. Ik baalde van de lunges. En ik zou willen dat m'n squat 20kg zwaarder zou zijn, maar ik verwacht dat dat niet lang zal duren.
                    Komende zaterdag ga ik wat maten opmeten. Kijken hoe ik ervoor sta, aangezien ik vandaag eigenlijk 'officieel' begin aan m'n bulk. Dus dan heb ik data van het begin, dan kan ik mooi vergelijken met hoe ik er over zo'n 2 maanden bij sta.

Comment

• Waarom zo veel reps op de curl en extension?

sigpic

Comment

• Heb ergens gelezen dat benen beter reageren op hoge reps. En zo brand het wel lekker. Maar ik doe niet altijd zoveel reps op die 2 hoor, meestal 8-12. Maar aangezien ik bij lunges dus beetje vreemd gevoel kreeg in m'n been, ging ik liever niet meer 'zwaar', dus dan maar meer reps.

Comment

• Ik schakel vanaf maandag over naar m'n volgende schema. Dus ik heb het vandaag iets anders gedaan, namelijk UB, superset stijl. Ik heb al een hele tijd geen supersets meer gedaan, dus leek me wel weer een keer leuk.

Incline Bench Press met Pull-downs (medium grip):
                          10x40kg -> 12x25kg
                          10x45kg -> 10x35kg
                          8x50kg -> 8x45kg
                          11.5x55kg(pr?) -> 6x50kg
                          Ging lekker! Zweette me wel de pleuris aan het einde. Ben voornamelijk tevreden met de incline, pull-downs waren aan het eind nogal sloppy.

Flat Dumbbell Press met Barbell Row:
                          3x8x20kg -> 3x8x45kg
                          Moordende superset, was achteraf echt kapot. Wel lekkere pomp in m'n pecs.

Laying Cable Upright Row met Laying Cable Shrugs:
                          10x20kg -> 10x20kg
                          8x30kg(pr) -> 10x30kg
                          8x27.5kg -> 10x27.5kg
                          10x25kg -> 10x25kg
                          Upright Rows op deze manier is echt veruit mijn favoriete schouderoefening. Zo voel ik hem véél beter en het beperkt cheaten tot een minimum.

Underhand Pushdowns met Cable Curl
                          12x10kg -> 10x10kg
                          12x12.5kg -> 10x12.5kg
                          10x15kg -> 8x15kg

Crunches:
                          3x20

Ging goed!

Comment

• Vandaag meting gedaan.
                            Gewicht is gewogen vóór de eerste maaltijd, de rest is gemeten na de eerste maaltijd.
                            Gewicht: 73.7kg
                            Lengte: 177 cm
                            VP: ??
                            Bovenbenen: 57 cm
                            Kuiten: 37 cm
                            Enkels: 19 cm
                            Bovenarmen: Rechts 37,3 Links: 36 cm
                            Onderarmen: 31 cm
                            Polsen: 16 cm
                            Schouders: 122 cm
                            Taille: 87 cm
                            Nek: 38 cm

Ik stel ook mijn schema open voor kritiek:
                            Maandag Rug
                            Wide Grip Pull-downs 4x8-10
                            Deadlift 5x5
                            Barbell Row 3x6-8
                            Underhand Pull-downs 3x10-12
                            Cable Row 3x8-10
                            Seated Calf Raises 3x15-20
                            21 sets

Dinsdag Chest + Triceps
                            Incline Bench Press 4x6-8
                            Flat Dumbbell Press 3x10-12
                            Cable Cross-over 3x8-1212
                            Overhead Extensions 3x10-12
                            Decline Dumbbell Extensions 3x8-10
                            Reverse Press-downs 3x10-12
                            Crunches 3x20
                            22 sets

Donderdag Legs
                            Full Back Squat 6x6-8
                            Front Squat 3x12
                            Leg Extensions 3x12-15
                            Lying Leg Curl 4x15-20
                            SLDL 3x10-12
                            Donkey Calf Raises 3x15-20
                            22 sets

Vrijdag Delts + Biceps
                            Bent Over Cable Laterals 4x10-12
                            Dumbbell Shoulder Press 4x8-10
                            Seated Side Laterals 3x10-12
                            Laying Cable Upright Row 3x10-12
                            Preacher Curl 3x8-10
                            Concentration Curl 3x10-12
                            Reverse Crunches 3x15
                            22 sets

Veel wijzigingen kan ik helaas niet doorvoeren, aangezien ik thuis train, en dus mijn equipment beperkt is

Comment

• nette schema alleen:

1 triceps oefening weg doen 3 is teveel

de volgorde van de rug wat omdraaien dus eerst

deadlift
                              bb row
                              cable row
                              en dan pas de pulldowns

en bij de hamstrings eerst de SLDL en dan pas de leg curl
                              160kg squat
                              225kg deadlift
                              130kg benchpress

Comment

• Okee, ik heb het doorgevoerd. Wat is trouwens de reden om de pull-downs als laatste te doen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X