Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help schema 16 jaar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Enzo Gozen View Post
    Yes duidelijk bedankt heren.
    Morgen moet ik front squats doen, wie weet lukt het niet haha heb nog veel spierpijn. Maar dan doe ik tot hoever ik aan kan.

Trouwens er staat Chin/pul up. Hahaa ik trek me hooguit 4x max op
    Er is wel een machine, waar je gewicht kan instellen, dan ga je met je knieŽn op een platte balk, en hou je met je handen een stang vast (1 links en 1 rechts) en trek je jezelf Naar boven. Die balk duwt dan onder je knieŽn een beetje zodat het optrekken niet al te zwaar word. Kan ik dit dan gebruiken als alternatief? Totdat ik zelf heel veel kan optrekken haha of traint het niet goed
    is een uitstekend alternatief!

Comment

Ja, die pull-up machine is een prima alternatief als je nog niet sterk genoeg bent om jezelf op te trekken. Totdat je sterk genoeg geworden bent.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik ben van mening dat zo'n machine weinig gaat helpen voor pullup progressie. Het tegengewicht kruipt een beetje achter je lichaam aan naar mijn idee.

ik zou voorstellen om te begin met de chin/pullups dir je kan voor de eerste set. Daarna doorgaan met negatieven; dat is vanaf bovenin (dus met je gezicht voor de bar) jezelf zo langzaam mogelijk laten zakken. Zo vaak als je kan. Na 3-4 trainingen probeer je je tweede set dan ook met volledige chin/pullups te doen.
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

Comment

5X5 schema

Hallo, die calf raises was toch voor kuiten?
          ik stond half met me voeten op een balk en pakte paar kilo 8 a 10 dumbbells beiden handen en drukte steeds met me tenen omhoog.

En deadlift (tijdens training niet na) voel ik hem bij me rug hoort dat?

en owja, front squats kan ik niet doen want die bandjes zijn er niet? Is er ander alternatief of zal ik houden op back squats?

En moet ik zeg maar bij squats helemaal.naar beneden tot ik niet meer kan dus zitten zoals een baby bij het doen van een boodschap. Of moeten mijn dijbenen 1 rechte lijn zijn?
          Last edited by Enzo Gozen; 4 days ago.

Comment

Calve raises: inderdaad, voor je kuiten. Die gaan lekker branden als het zwaar wordt.
            Deadlift: ja, dat voel je in je rug. Maar het moet natuurlijk geen pijn doen. Span je rugspieren en buikspieren aan zodat je bovenlichaam en ruggengraat een rechte lijn blijft en niet krom gaat staan. Dit is een moeilijke oefening dus die moet je vaak oefenen. Veel video's kijken, en anderen in de gym om advies vragen, is niet verkeerd.
            Back squats is makkelijker dan front squats. Voorlopig is het niet nodig dat je beiden doet.
            Squats: je bovenbenen moeten een horizontale stand bereiken voordat je weer omhoog gaat. Zak niet te ver door, dat vinden je knieŽn niet zo fijn.

Comment

Wow die tip van deadlift is goud bedankt!

Haha en squats als ik het borst/rug zo recht mogelijk houd en me dijbenen rechtstaan leun ik soms naar achter heeft u tips ervoor

Comment

Bij de squat moet je leren om je balans te vinden en te houden. Zowel tijdens het naar beneden gaan, als tijdens het omhoog gaan. Dat is in het begin moeilijk en is iets wat je moet trainen/oefenen. Het is heel normaal dat je dat als beginner niet meteen perfect kunt doen.
                In de uitgangspositie, als je rechtop staat met de bar op je schouders, moet je je gewicht zodanig verdelen dat je gewicht voelt drukken op zowel de hielen van je voeten als op de tenen van je voeten. Het totale gewicht (lichaamsgewicht+bar) moet verdeeld zijn over je voorvoeten en je hielen. Pas als je dat hebt bereikt kan je langzaam gaan zakken. Ook tijdens de verticale beweging (zowel naar beneden als omhoog) moet je in de gaten houden dat je gewicht verdeeld blijft over je voorvoeten en hielen. Als die gewichtsverdeling er niet is verlies je je evenwicht en val je. Dit moet je maar eens goed oefenen. Als je dit doet moet je met opzet heeeeeel erg langzaam naar beneden zakken en even langzaam weer omhoog komen. Probeer maar om langzaam tot vijf te tellen als je naar beneden beweegt. Dus je moet dit met heel laag gewicht doen (of misschien zelfs zonder gewicht). Des te langzamer je dit doet, des te beter je kunt voelen hoe je gewicht verdeeld is.

Comment

Actieve discussies

Collapse

Topics Statistics Last Post
                Started by Mariekepiek, 1 week ago
                2 responses
                113 views
                0 likes
                Last Post Beachboy  
                Started by Dutch1988, 1 week ago
                5 responses