Help schema 16 jaar

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gefeliciteerd.

    Dus je gewicht is toegenomen van 67 kg tot 72 kg? Heb je het idee dat je meer spiermassa hebt gekregen? Of ook meer lichaamsvet doordat je meer bent gaan eten?

    Als je cardio en krachttraining wilt combineren (niet de meest optimale situatie) dan kan je het beste geen cardio voorafgaande aan je krachttraining doen. Dus de cardio komt als laatste, achteraf.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

    Comment


    • Nee meer spiermassa zowiezo.

      Ow is dat zo waarom dan?
      Raad je dan aan om cardio dan helemaal links te laten liggen of wel einde van training of juist een dag dat ik niet train zoals weekend.

      ---------

      Gisteren voelde ik me pols wel zeker pijn doen zoals bij chest supported row of barbel curl Al helemaal bij hammer curls. Bij hammer curls moet echt doorbijten in begin van de pijn enkel laatste sets doen minder pijn. Ik probeer niet me pols te bewegen maar nog steeds voel je hem vies. De scheur of wat het ook is zit aan mijn ellepijp zeker..

      -----

      laatste vraag wat is je mening over die hardloop maskers. Helpen ze echt zoja wat is functie en is het gevaarlijk? https://www.fitness-seller.nl/phantom-training-mask/
      Last edited by Enzo Gozen; 18-10-2017, 15:27.

      Comment


      • Ik ben vergeten hoeveel dagen per week je krachttraining doet. Als je niet alle dagen krachttraining doet is het het beste om cardio te doen op dagen dat je geen krachttraining doet. En geen cardio te doen op die dagen dat je wel krachttraining doet. Als dat niet mogelijk is en je zowel krachttraining als cardio op dezelfde dag moet doen dan is het beter om de cardio als laatste te doen.

        Misschien moet je eens een dokter naar die pols laten kijken. Als je pijn hebt is het niet goed. Pijn is het duidelijkste signaal wat je kunt krijgen dat er iets fout zit. Wat ik vermoed is dat je hand "achterover knikt" bij die oefeningen. Dat is niet goed voor je pols.

        Ik had nog niet eerder van dat training masker gehoord. Het klinkt als onzin.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

        Comment


        • Haha ja het blokkeert je lucht als het ware. Waardoor je dus minder zuurstof krijg en spieren bij longen groeien ofzo lol zoek maar op hardkopen mondkap

          Ik train elke werkdag behalve weekend. Dus als ik zou rennen beter weekend. Je zegt niet voor training en alsnhet moet na training. Waarom? Omdat ik moe word en je vreest 5x5 niet te doen of is er iets lichamelijks?

          Hmm ja ik ga nog paar maanden kijken en pols zo stil mogelijk te houden weetje en anders huisarts want heb miss lichte scheur denk ik en moet nniet erger wordej.

          Comment


          • De reden om cardio niet voorafgaande aan je krachttraining te doen is inderdaad om te zorgen dat je nog "vers en fit" bent voor je krachttraining.

            Als ik jou was zou ik niet wachten met dat doktersbezoek, maar het al na het weekend doen. Je klaagt al lang genoeg dat je pijn hebt.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

            Comment


            • Enzo Gozen al bij een dokter geweest voor je pijnklachten ?

              Comment


              • Hallo!

                Ja, deze week de huisarts zei dat het niet je spier is. Het schijbt me gewricht te zijn bij me pols die overbelast is. Ik heb blijkbaar oefeningen gedaan die me lichaam niet gewend was en dus pols door bepaalde oefeningen teveel belast. Denk dat het kwam toen ik ipv 3x per week elke dag full ging trainen (zonder weekend) maar denk vooral miss omdat ik pols buigte

                Ik mag gewoon door blijveb trainen. Maar moet opletteb als ik bij na hammer curl sessie niet de pijn blijf voelen. Want als ik bijv dus mrt hammer curl klaar ben en me hand ontspan doet het 5 min heel veel pijn. Als deze pijn langer dan 20 min is moet ik wat minder dagen trainen. Maar tot ju toe altijd maar 5 min ofzo pijn gehad. Ik kan ook zo een creme gebruiken die de pijn tegen gaat.

                Kortom doorbijten door de pijn mag en kan maanden duren voordat het weg gaat. Moet alleeb letteb dat de pijn na een oefening nirt te lang is want dan is er geen probleem
                Last edited by Enzo Gozen; 03-11-2017, 11:57.

                Comment


                • Hij de huisarts zei ook dat het bij fitness belangrijk is om ook tegen spieren te trainen. Ik weet niet of de 5x5 schema dat doen maar bijv zij hij tennisers trainen veel hun borst ding en schouder gedeelte. Omdat ze denken dat geeft kracht maar ze vergeten dan vaak rug gedeelte die erbij hoort.

                  ook fitbess als je ik zeg maar waqt hammer curl die recht omhoog gaat boven hand/arm traint is het ook belangrijk om tegen spier die eronder je arm/hand zit ook te trainen en zo bij alles

                  ik begreep hem niet knikte alleen xd
                  Last edited by Enzo Gozen; 03-11-2017, 11:49.

                  Comment


                  • oke dat is goed te horen zover,tegenspieren train je in een goed schema idd automatisch ook,in een fullbody bijvoorbeeld zit altijd een borst oefening maar ook een rug oefening vaak zijn het dan compound oefeningen.
                    Dit geld eveneens voor een goed ub/lb schema alles is dan in evenwicht.
                    Blijf vooral goed naar je lichaam luisteren.
                    Last edited by oldnewbie; 03-11-2017, 14:38.

                    Comment


                    • Enzo Gozen ik vraag me af wat je dokter met tegenspieren bedoelt. Ik heb hier nog niet eerder van gehoord.
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

                      Comment


                      • Geen idee oldnewbie begrijpt hem in ieder geval. Hij gaf voorbeeld van tennissers, en zij als je bijv bij hammer curl omhoog gaat dan train je spier boven je arm. Let dan op dat je spier onder je arm ook traint ofzo. Dus de tegen spieren trainen.

                        Comment


                        • Originally posted by Enzo Gozen View Post
                          Geen idee oldnewbie begrijpt hem in ieder geval. Hij gaf voorbeeld van tennissers, en zij als je bijv bij hammer curl omhoog gaat dan train je spier boven je arm. Let dan op dat je spier onder je arm ook traint ofzo. Dus de tegen spieren trainen.
                          Ik vermoed dat er dat mee bedoeld word dat is het enigste logische wat ik er van kan maken,
                          Maar mocht je met die vraag blijven zitten zou ik gewoon de huisarts eens vragen wat hij eigenlijk in normaal nederlands bedoelde te zeggen.

                          Comment


                          • Hahaha je 1e reactie op mijn verhaal leg je het wel goed uit denk ik.

                            Heb een vraagje is deze aanpak goed:

                            maandag tot vrijdag fitness //
                            zaterdag hardlopen //
                            zondag rust //

                            update: heb nog steeds deadlift tot op heden niet gedaan

                            Comment


                            • Alles is mogelijk je bent nog jong dus je zal sneller herstellen maar luister naar je lichaam, rust is zeker net zo belangrijk als trainen zorg dat je niet overtrained raakt iig.
                              Ik kan me nog herinneren toen ik jouw leeftijd had dat ik ook alle dagen met sport bezig was

                              Comment


                              • Heyy!! Ik had een vraagje

                                Op advies van jullie train ik elke maandag tot vrijdag en in her weekend hardlopen op of zaterdag of zondag ligt eraan wat gunstiger is.

                                nu komr her voor dat ik door de weeks vrij ben. Maar écht af en toe hoor. Kan ik dan ook gwn bij werkdagen in de ochtend hardlopen en avond trainen (indien ik zeker ben dat ik dit aankan en niet moe word ofzo en lui om te traingen)

                                of beste houden op de dagen waar ik niet train,

                                -----

                                kan ik bij chest supported rows beter nummer 3 pakken hoogte van bank of 2.want zie sommige pakken 2? En pak sinds het begin op de Matrix bank nummer 3.

                                ------
                                Bij overhead press ik doe vanaf chest rechtomhoog. Maar ik zie soms mensen van chest naar boven en dan achtee hun hoofd en weer boven? Is dit een ander oefening of doe ik het fout, wat isdan beter? En ik pak een bar met al 30 kilos (nu 20/25 ipv met de pijn) eraan sommige pakken die bar zonder niks die al 20 kilo ofzo weegt en voegen daar gewicht toe. Geen verschilntoch? Pas als ik hoogste niveau heb bereikt is het handig om stang te gebruilen om meer toe te voegen.

                                ----
                                vanaf welk gewicht ben ik genoodzaakt eerst lichtete gewicht te pakken om warm te worden dan bedoel ik in het bijzonder bij bankdrukken en squats. Ik til bijvoorneeld 15 kilo links en 15 kilo rechts bij bankdrukken. Moet ik eerst kleiner beginnen bijv 10kilo links+recht doen dus is er minimum dat men tilt en vanaf daar aangeraden om wat minder te maken zodat je warm word. Zoja wat is deze minimum dan? En hoeveel is deze minumim bij squats want daat pak ik 20 links en 20 rechts.

                                let op: ik tel de bar zelf nirt mee dus als je antword geeft reken deze niet mee dus zo van enzo, beste is als je minimaal .. zoveel kilo totaal tilt dan raad ik je aan om wat minder te pakken (dus tel bar niet bij, ook niet bij bankdrukken)

                                thnx heren!

                                ------

                                Eergisteren ging ik voor het eerdt zonder hulp.optrekken en het lukte vrij goed 5x5

                                Ik swing wel een beetje rond maar ik.probeer dat gecontroleerd te houden. Ik heb de optrek-machine op 2 niveaus na niet afgerond maar dat waren de 2 lichtste gewichten waarbij alleen je vinger de ondersteuning naar beneden haalt haha bii wijze van. Dus niks mis mee toch?

                                -----
                                Van alles is me rug denk ik zwakste ik train die enkel bij pendlay row en ben al lang blijven.haken maaanden lang bij 10 links en 10 rechts waarbij ik me rug nog volgende dag beetje voel. Voor de rest is alles lekker gegaan. Zowjezo bovenrug is lijp gespierd maar onderrug ik weet niet. Miss deadlift terug in me schema zetten?

                                *PS ik ben bij hammer curl dumbells geupgrade naar 16 kilo links en 16 kilo rechts. En de stang 30 kilo voor barbell curl (biceps) lukte met moeite dus ik houd toch maar 5x7 even aan.
                                Last edited by Enzo Gozen; 07-01-2018, 10:43.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X