Bankdrukschema van de ophaler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kut! Ik had me er deze week helemaal op gericht loeizwaar te gaan trainen. Belt mijn chef me gisteren op mijn vrije dag op dat ik avonddienst heb deze week. Kan ik dus alleen maar s'morgens trainen. En dan trainen er alleen maar opaatjes grrrrrrrrr! Geen spotters dus.
    Nou ja volgende week maar weer verder met het bankdrukschema en deze week maar weer een standaard splitschema. Keep you posted.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• Yes! Ik kon gisteren eindelijk weer samen met mijn trainingsmaat trainen dus kon ik verder met bankdrukken!

We hebben gisteren 10 sets vlak gedaan en 6 sets schuin, gevolgd door een kickass tricepstraining die ik hier verder niet zal vermelden.

bankdrukken:

(Tien minuten opwarmen op diverse cardiotoestellen)

set 1: 20 x 60 kg
      Set 2: 10 x 80 kg
      Set 3: 10 x 80 kg
      Set 4: 8 x 100 kg
      Set 5: 8 x 100 kg
      Set 6: 8 x 100 kg
      Set 7: 4 x 120 kg
      Set 8: 1 x 130 kg
      Set 9: 1 x 130 kg
      Set 10: Volpompen met 50 kg

Vlakke Bank (met barbell dit keer)

Set 1: 12 x 60 kg
      Set 2: 12 x 60 kg
      Set 3: 10 x 80 kg
      Set 4: 8 x 90 kg
      Set 5: 2 x 100 kg (PR!!)
      Set 6: Volgooien met 50 kg

Daarna nog even opdrukken op de grond en ik kon daarna mijn borstspieren niet eens meer indrukken. Zo knoerhard waren ze geworden van al dat bloed dat ik erin geperst had! Dat was nog eens een heerlijke ruige training!

Daarna nog een half uurtje triceps getraint...maar die zaten snel vol na zo'n borsttraining.

Comment

• Weet het niet hoor. Krijg nog steeds de indruk dat je te veel kracht en energie verspilt eer je bij de 130kg bent. Durf te wedden dat je meer dan 130kg kan als je niet zoveel zou verspillen. Doe desnoods in 4-5 sets voorbij die 140 en daarna nog wat sets van 110kg ofzo.

Comment

• Het is e en weloverwogen besluit geweesd tussen mij en mijn trainingspartner om het zo te doen. We willen elke maand proberen wat vooruit te komen. Niet iedere training. Ik denk ook niet dat veel zin heeft te gaan pushen. Op dit moment voelt 130 kilo nog echt aan als een zware uitdaging, en vergeet niet dat we steeds 3 minuten tussen iedere set rusten.

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            Het is e en weloverwogen besluit geweesd tussen mij en mijn trainingspartner om het zo te doen. We willen elke maand proberen wat vooruit te komen. Niet iedere training. Ik denk ook niet dat veel zin heeft te gaan pushen. Op dit moment voelt 130 kilo nog echt aan als een zware uitdaging, en vergeet niet dat we steeds 3 minuten tussen iedere set rusten.
            lang of niet? 3 min rust, hou het altijd op zo'n 1,5 minuut ook met 8x3

verder met falstyr eens, neemt natuurlijk niet weg dat ik het erg knap vind om met 10 setjes zulke gewichten te drukken
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

• Whehehe als ik al je setjes zo zie vantevoren gok ik dat je top idd wel rond 140 zit.

Als je 5x60 5x80 3x100 1x110 1x120 1x130 en dan 1x140 zou proberen zou die easy lukken.

Edit maar als het drukken op jouw manier vooruitgaat is dat alleen maar goed kracht winnen is een lange termijn sport!!
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo
              Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

• Snap nog steeds niet dat je daarna gaat volgooien... Focus nu eens volledig op kracht, daar zul je echt niet minder van worden. Op deze manier ga je je kracht wel in de weg gaat staan.

Verder nette training.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• mee eens
                  Je moet op kracht gaan man. Je verspilt enorm veel energie als je 3x8 met 100 doet

Zou het toch zo doen

Set 1
                  Set 4
                  Set 7
                  Set 9 : 140 kg nemen moet je lukken!!
                  Set 10 : max reps met 75% van je max dus in jou geval 97,5 kg

Go for it.
                  Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

• Geen max reps dus, geen. Cns overload poef, krachtgains worden minder. Op kracht trainen is weg blijven van failure. Van een tijdje niks bb-georiënteerds doen krimp je echt niet.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

• Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                      lang of niet? 3 min rust, hou het altijd op zo'n 1,5 minuut ook met 8x3

verder met falstyr eens, neemt natuurlijk niet weg dat ik het erg knap vind om met 10 setjes zulke gewichten te drukken
                      Thnx. Ik voel me ook behoorlijk trots als ik klaar ben met de oefening.

Originally posted by Iguana View Post
                      Whehehe als ik al je setjes zo zie vantevoren gok ik dat je top idd wel rond 140 zit.

Als je 5x60 5x80 3x100 1x110 1x120 1x130 en dan 1x140 zou proberen zou die easy lukken.

Edit maar als het drukken op jouw manier vooruitgaat is dat alleen maar goed kracht winnen is een lange termijn sport!!
                      Dat is idd zo. Het is ook iets waar ik de tijd voor neem. Mijn korte termijn streven is om met kerstmis 150 kg te kunnen drukken.
                      Originally posted by GeneralIx View Post
                      Snap nog steeds niet dat je daarna gaat volgooien... Focus nu eens volledig op kracht, daar zul je echt niet minder van worden. Op deze manier ga je je kracht wel in de weg gaat staan.

Verder nette training.
                      Ik las laatst een artikel van Frank Zane die er voor waarschuwde niet TE vaak voor kracht alleen te gaan maar ook telkens je trainingen te varieeren met zowel powerlifters oefeningen en strategieeen als BB oefeningen. Mijn wens is om zo compleet mogenlijk te worden op een zo gezond mogenlijke wijze. Het enige wat echt laag op mijn wish list staat is droog worden.

Comment

• Zo vaak ga je niet voor kracht alleen, altijd heb jij er wel een groot bb component in zitten, zij het qua rusttijden, qua oefeningen, qua volume, altijd wel. En aangezien je op dit moment die bp van 200kg wilt halen, zou ik een keer echt van die bb strategie afstappen. Frank Zane was een bodybuilder van toen, geen powerlifter van nu.

sigpic

Comment

• gruwelijke training ... nu wee tik waarom je de sterkste ophaler heet:P

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                            Zo vaak ga je niet voor kracht alleen, altijd heb jij er wel een groot bb component in zitten, zij het qua rusttijden, qua oefeningen, qua volume, altijd wel. En aangezien je op dit moment die bp van 200kg wilt halen, zou ik een keer echt van die bb strategie afstappen. Frank Zane was een bodybuilder van toen, geen powerlifter van nu.
                            Allemaal terechte kritiek. Maar mijn doel heb ik bijgeschaafd. Ik wil niet voor 100% een powerlifter/strongman zijn. Ik wil ook groot zijn. Niet enkel sterk.
                            Zoals ik al eerder zei: het enige wat mij van jullie onderscheid is dat ik het verlagen van mijn BF niet als prioriteit heb.

Comment

• Originally posted by imation View Post
                              gruwelijke training ... nu wee tik waarom je de sterkste ophaler heet:P
                              Haha thnx

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                                Allemaal terechte kritiek. Maar mijn doel heb ik bijgeschaafd. Ik wil niet voor 100% een powerlifter/strongman zijn. Ik wil ook groot zijn. Niet enkel sterk.
                                Zoals ik al eerder zei: het enige wat mij van jullie onderscheid is dat ik het verlagen van mijn BF niet als prioriteit heb.
                                Zelfs dan zou ik nu gewoon vol gaan voor die 200kg. Dat is je droom, doe er dan wat mee. Laat je niet angst om spiermassa te verliezen niet in de weg staan van je krachtdoel. Van een paar weken een echt krachtschema val je zoiezo niet af, hoewel je erna waarschijnlijk wel weer harder groeit op een bb schema. Bovendien: als je ziet dat je achteruit gaat kap je gewoon, en dan ben je binnen twee trainingen weer bij.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X