Rickbeen levensverhaal + fotolog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Gewoon gaan deadliften man!
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
      Gewoon gaan deadliften man!
      Voor me borst en tricep?
      Ik ga morgen naar de kringloop, ff kijken of ze nog een mooie spiegel hebben. Ik wil me rug niet verneuken moat!
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
        Doe je skullcrusher achter je hoofd of tot voorhoofd? Ik vind zelf achter het hoofd prettiger, dan pak je de lange kop van de triceps ook harder.
        Uhm, achter me hoofd. Maar ik deed het ook niet erg zwaar, maar bij de kickback voel ik toch me tricep lekkerder. Daarom ging ik maar kickback doen. Ik deed de skullcrushers ook met een rechte stang, niet met een curlstang, die moet ik nog een xtje kopen eigenlijks:P

Comment

Ja klopt skullcrushers zijn prettiger met krulstang. En het maakt ook niet uit voor de waarde van de oefening zoals bij biceps curls, omdat de triceps niet doorloopt in de onderarm.

Als je ze een keer zwaar doet, dan weet je niet wat je voelt de volgende dag
          Ze rekken je triceps echt goed op.
          Lid van de 200 club

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
            Ja klopt skullcrushers zijn prettiger met krulstang. En het maakt ook niet uit voor de waarde van de oefening zoals bij biceps curls, omdat de triceps niet doorloopt in de onderarm.

Als je ze een keer zwaar doet, dan weet je niet wat je voelt de volgende dag
            Ze rekken je triceps echt goed op.
            Haha oke, maar vindt je dat de skullcrushers meer waarde hebben dan kickbacks?

Comment

Originally posted by Rickbeen View Post
              Voor me borst en tricep?
              Jwt

Snap best dat je je rug niet wilt verneuken, maar neem aan dat je ondertussen wel een beetje weet met hol en bol en buikspieren aanspannen! En algehele houding.

Je wilt gewoon heletijd flexen in die spiegel

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                Jwt

Snap best dat je je rug niet wilt verneuken, maar neem aan dat je ondertussen wel een beetje weet met hol en bol en buikspieren aanspannen! En algehele houding.

Je wilt gewoon heletijd flexen in die spiegel
                Jaa klopt, maar ik las in het boek krachttraining van frederic delavier dat het zorgt voor meer dan 60% van de hernia's, daar valt dus slecht tillen met een bolle rug ook onder. Ik snap dat het niet zomaar gebeurt, maar dat wil ik niet weetje Zowiezo dus eerst een spiegel, en dan lekker flexen

Comment

Haha nee is ook heus wel prima hoor. Even goed kijken hoe je je rug goed hol trekt. En dan rustig aan beginnen. Fout is dan te snel kilo's erop gooien. Rustig opbouwen en daarna gaat het best snel moet ik zeggen, als ik naar mezelf kijken.

Ik ben nu in love met deadlift en de stiffed deadlift! Heerlijk man die laatste voor je hams.

Comment

I call bs rop dat de deadlift 60% van ALLE hernias veroorzaakt. Spiegel is niet echt noodzakelijk, kan je niet iemand vragen om te kijke of je rug recht staat? Hier een paar goede artikelen over de deadlift:

http://startingstrength.com/articles...s_rippetoe.pdf

T NATION | Are You Ignorant When it Comes to the Deadlift?
                    Lid van de 200 club

Comment

• @Faabjan: Haha mooi man! Ik denk dat het bij mij ook nog wel komt

@joachimrens , bedankt! Ga ff lekker douchen en dan ga ik ze lezen
                      Ik ben ook van plan om het weer te filmen, net als met de squat, kunnen anderen ook beoordelen en ik kan het zelf zien

Comment

• @faabjan

Ik vind zelf RDL lekkerder dan SLDL voor hamstrings, ik voel zelf de stretch er beter bij en meeste mensen kunnen toch niet goed in SLDL-positie komen?
                        Lid van de 200 club

Comment

• reps enzo : zijn veel beter.
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• Originally posted by bruce View Post
                            reps enzo : zijn veel beter.
                            Mooizo, dankjewel

Comment

• Originally posted by Rickbeen View Post
                              Jaa klopt, maar ik las in het boek krachttraining van frederic delavier dat het zorgt voor meer dan 60% van de hernia's, daar valt dus slecht tillen met een bolle rug ook onder. Ik snap dat het niet zomaar gebeurt, maar dat wil ik niet weetje Zowiezo dus eerst een spiegel, en dan lekker flexen
                              Hoewel eigenlijk iedere krachttrainer dat boek van buiten zou moeten kennen staan er inderdaad ook verschillende achterlijke dingen in. Zoals niet squaten met je knieën voorbij je tenen, binnenkant borst trainen met closegrip benchpress en dat hernia gebeuren.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Originally posted by Kevster View Post
                                Hoewel eigenlijk iedere krachttrainer dat boek van buiten zou moeten kennen staan er inderdaad ook verschillende achterlijke dingen in. Zoals niet squaten met je knieën voorbij je tenen, binnenkant borst trainen met closegrip benchpress en dat hernia gebeuren.
                                OKe, ik ken het boek nu inderdaad van binnen en buiten, maar ik vindt dat er sommige goeie en belangrijke oefeningen niet instaan wel slecht.. Maarja, verder opzich wel een goed boek.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X