Rickbeen levensverhaal + fotolog

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

fixeer niet teveel op het getal 10. mooi zou zijn dat je de tiende net niet kan dus op 9 blijft steken. echter je bent erg jong. ik heb niet zo'n kijk op leeftijds dingen. je moet even voor jezelf goed kijken of het verstandig is om tot het uiterste te gaan. maar je aantal reps zijn zeker al een verbetering. wellicht kan er wat gewicht bij.
    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
      fixeer niet teveel op het getal 10. mooi zou zijn dat je de tiende net niet kan dus op 9 blijft steken. echter je bent erg jong. ik heb niet zo'n kijk op leeftijds dingen. je moet even voor jezelf goed kijken of het verstandig is om tot het uiterste te gaan. maar je aantal reps zijn zeker al een verbetering. wellicht kan er wat gewicht bij.
      Oke, dankjewel voor je reactie

Dit was de eerste keer dat ik met relatief meer gewicht begon, dus moest nog een beetje wennen daaraan En nog veel meer gewicht eraan hoop ik over een tijd te kunnen, ik merk zelf dat ik elke week al meer gewicht aankan.. We boeken dus vooruitgang
      Don't ever let somebody tell you, you can't do something.
      People can't do something themselves, they wanna tell you, you can't do it.
      BP: 1x120 kg SQ:1x190 kg DL: 1x200 kg

Comment

Vandaag:
        Rug + bicep:
        chin ups: 2x10 opwarmen
        Reverse front pulldown: 10x30 kg
        10x35 kg
        10x40 kg
        8x45 kg
        Reverse flyes:
        10x6 kg
        10x7 kg
        10x7 kg
        10x8 kg

arm pull down:
        10x15 kg
        10x20 kg
        9x22,5 kg
        8x22,5 kg

seated dumbbell curl:
        10x6 kg
        10x7 kg
        8x8 kg

barbbell curl:
        10x20 kg
        8x20 kg
        8x20 kg

Ik voelde wel een lekkere pomp in me bicep, maar voelde me rug echt niks.. Ligt het aan de training of had ik me dag gewoon niet?

Comment

Voel het zelf ook bijna nooit in rug behalve bij dumbell rows, maar toch groeit ie.
          Lid van de 200 club

Comment

Mja rug voel je niet altijd iets,dat heb je gewoon veel sneller als bv tri en biceps en borst omdat daar de pomp veel sneller voelbaar is.Maar het zegt niets of weinig of je wel of niet goed getraind hebt hoor!

Comment

Je trainingen zien er al een stuk beter uit, wel vraag ik me af waarom je met chin ups opwarmt ? Dit is juist een oefening waar je keihard op kan knallen, desnoods weighted !

Comment

Heb ik iets gemist? Waarom deadlift je niet Rick?

Comment

Dumbell row voel ik ook het best. Zowel onderryg als lats. Wel met 65 kg Dumbell en 1 knie op bankje

Comment

Dumbell row voel ik ook het best. Zowel onderryg als lats. Wel met 65 kg Dumbell en 1 knie op bankje
                    Ik voel de dumbbell row dus eigenlijks weinig, ik vind de row die je met je arm maakt ook kort, vooral als je je hand niet op een bankje houdt maar hoger, bijvoorbeeld tegen de muur...

@Fundoshi , ik deadlift niet omdat ik thuis fitness, en er bang ben voor me rug..Ik koop binnenkort een spiegel, zodat ik kan kijken of ik me rug goed recht hou. Misschien begin ik er dan wel mee.

@Swekie, klopt, is ook wel een goeie oefening. Ik zet vaak een paar boxen onder de optrekstang, zodat ik me met mijn benen omhoog duw, benen er af en op kracht weer langzaam laten zakken.. Dat voelde altijd wel goed in me biceps en lats.. Denk dat we daar ook maar mee verder gaan.

@BlondSound, klopt, maar na de tijd voelt het echt alsof je rug niks gedaan heeft...Dat is egt een kutgevoel

Bedankt voor de reacties allemaal!
                    Last edited by Rickbeen; 02-02-2012, 06:35.

Comment

hand op krukje en arm helemaal uitstrekken. als je niks voelt wordt het tijd voor gewicht. als ik 5 setjes met 42 doe voel ik ook niks. maar na 1 set met 65 voel ik het wel

Comment

hand op krukje en arm helemaal uitstrekken. als je niks voelt wordt het tijd voor gewicht. als ik 5 setjes met 42 doe voel ik ook niks. maar na 1 set met 65 voel ik het wel
                        Oke, ik zat er zelf aan te denken om barbell rows te gaan doen? Goed idee of gewoon dumbbell rows doen, met mijn arm helemaal uitstrekken en meer gewicht?

Comment

Ben het met Bruce eens. Gewichten en aantal reps zijn geen dingen waar je jezelf op blind moet staren. Elke training moet een wedstridj tegen jezelf zijn. Je moet jezelf uitdagen elke keer je grenzen te verleggen. Dat wil dus zeggen dat je moet vechten om die laatste of 2 laatste reps er uit te persen! Het moet net wel/net niet lukken. En als het net niet lukt vraag je een spotter om je over het dode punt heen te trekken. Let wel, dit moet alleen bij de laatste (2) rep(s). De rest moet je uiteraard zelfstandig kunnen.
                          Als je zo traint zul je zeker groeien.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Ben het met Bruce eens. Gewichten en aantal reps zijn geen dingen waar je jezelf op blind moet staren. Elke training moet een wedstridj tegen jezelf zijn. Je moet jezelf uitdagen elke keer je grenzen te verleggen. Dat wil dus zeggen dat je moet vechten om die laatste of 2 laatste reps er uit te persen! Het moet net wel/net niet lukken. En als het net niet lukt vraag je een spotter om je over het dode punt heen te trekken. Let wel, dit moet alleen bij de laatste (2) rep(s). De rest moet je uiteraard zelfstandig kunnen.
                            Als je zo traint zul je zeker groeien.
                            oke, bedankt! Gewoon zwaarder gaan tot je de laatste net niet meer kan dus

Comment

Training van net

Borst en tricep:

Bankdrukken:
                              20x stang
                              10x35 kg
                              10x45 kg
                              8x50 kg
                              8x50 kg

Half-incline dumbbell flyes:
                              10x7 kg
                              10x8 kg
                              10x8 kg

Incline dumbbell press:
                              10x10 kg
                              10x12 kg
                              6x14 kg
                              4x14 kg

Press down:
                              10x17,5 kg
                              10x22,5 kg
                              5x25 kg
                              7x22,5 kg

Wou nog 1 tricep isolatie, skullcrushers of kickback. Skullcrushers voor het eerst geprobeerd.
                              Skullcrusher:
                              10x16 kg
                              10x20 kg

Mijn voorkeur gaat hierna toch uit naar kickback, voelt lekkerder.

Kickback:
                              10x7 kg
                              10x8 kg
                              8x9 kg

Ging opzich wel lekker, maar het was wel teringkoud in de garage! Stangen voelden als ijs..

Comment

Doe je skullcrusher achter je hoofd of tot voorhoofd? Ik vind zelf achter het hoofd prettiger, dan pak je de lange kop van de triceps ook harder.
                                Lid van de 200 club

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X