Nocerino's trainingslog

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ quibus

Oke thnx man. Morgen dan maar een afspraak maken. Genen verhaal zit waarschijnlijk tussen de oortjes.

Als het goed is zien we zyzz zelf over 19 dagen, kan je het hem zelf vertellen

@ Tails

Leg extensions en presses ga ik voorlopig niet doen. De oefeningen voelen gewoonweg niet goed aan. Ga denk ik gewoon mijn quads ontlasten. Deadliften blijf ik wel gewoon doen.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Een fysio mag je direct bezoeken zonder doorverwijzing van de huisarts. Hij kan je vertellen waar het hoogstwaarschijnlijk vandaan komt en je aanraden wat te doen.

We kunnen vanaf hier wel gaan roepen dat je hip flexors moet gaan rekken etc. (zag ik volgens mij in het andere topic voorbij komen) maar dat is wel heel algemeen als advies en je zegt dat je al hebt gerekt. Je zegt dat je er al lang last van hebt. Bovendien is het éénzijdig en dat geeft te denken. Het probleem kan van alle kanten komen: van 'boven' (rug) of van 'beneden' (voet-beenstand, zwakke beenspier, gewricht; enkel-knie, uit je onderrug) Er zijn vele opties, laat je fysio er maar één kiezen.

Wat ik nu zou doen, is squatten tot aan het pijnpunt, niet door de pijn heengaan en met een lichter gewicht dan je normaal neemt.

Comment

Originally posted by Nocerino View Post

@ Tails

Leg extensions en presses ga ik voorlopig niet doen. De oefeningen voelen gewoonweg niet goed aan. Ga denk ik gewoon mijn quads ontlasten. Deadliften blijf ik wel gewoon doen.
        Is lunges een idee om te gaan doen?

Comment

Hartstikke bedankt voor jullie posts heren en dame.

Ik ga morgen langs bij mijn sportschool, daar zit een fysiotherapeut. Die man/vrouw heeft er voor geleerd en zal mij beter advies geven dan wat ik zelf denk. Ben werk benieuwd wat dat grapje me gaat kosten, dus ook ff zorgverzekering raadplegen. Tot die tijd ga ik wel squatten, tot boven parallel. beter iets dan niets.

@ jay, zoals jij misschien ook weet is geen enkele oefening zo lekker als de squat. Wil het eigenlijk niet vervangen door isolatie oefeningen.
          "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ik ga morgen langs bij mijn sportschool, daar zit een fysiotherapeut. Die man/vrouw heeft er voor geleerd en zal mij beter advies geven dan wat ik zelf denk. Ben werk benieuwd wat dat grapje me gaat kosten, dus ook ff zorgverzekering raadplegen. Tot die tijd ga ik wel squatten, tot boven parallel. beter iets dan niets.
            Misschien dan een tijdje licht gaan en letting op de houding. Waar is het trouwens precies dat je last hebt ?

Comment

Zo ff een update.

Heb contact gehad met fysio, volgende week consult. Daarna madcow afronden.

Ik ben eigenlijk toch een soort benieuwt geworden naar fullbody schema's die gericht zijn op massa. Heb verschillende logjes zoals wpb gevolgt en ben nieuwsgierig geworden. Waarschijnlijk start ik met zo een schema na madcow.

Het is niet zo dat trainen op, kracht mij aan het vervelen is, maar lees veel dingen en wil dit zelf ervaren/doen.

Wel wil ik als ik zo een schema gericht op massa doe, met van te voren vastgestelde gewichten werken. Ik heb dit als zeer plezierig ervaren bij zowel ss als madcow.

Comment

Week 8 workout c

Squat

5x5x65

Bench

Top: 3x65

BOR

Top: 3x55

Cleans

5x5x50

Geen zware training, was vooral aftasten hoe diep ik kon met squatten. Verder krijg ik wel het gevoel dat ik te vroeg ben begonnen met madcow, ben toch nog echt een beginner.

Krijg btw veel reactie op mijn reacties. Wilde ff zeggen dat ik het grappig vind deze te lezen. A bit less serious guys, it's the internet.

Morgen weer trainen waarschijnlijk verhoog ik squat iets sneller. Vind mijn log nu nogal saai om te lezen met al die pussy weights. Had toch naar inferno moeten luisteren.

Comment

Week 9 dag 1

Squat

3x8x80

Bench

5x65

BOR

5x55

Laatste madcow training. Zie nu in dat ik veelste vroeg mee ben begonnen. Een werksetje gaat mij niet helpen groeien.
                  Ga ook niet evalueren omdat ik het programma gewoonweg niet goed heb doorlopen. Waarschijnlijk ub/lb schema doen om te kijken of het nou echt zo geweldig is als wat ik heb gelezen. Zit ook te twijfelen gewoon weer ss of rippetoe te doen.

Comment

Miss tijd om foto's te plaatsen met hoe je der nu voor staat?
                    Ben best nieuwsgierig man en is je vp nog steeds het zelfde, gewicht etc...

Comment

Eigenlijk niet naar gekeken. Laatste tijd door gedoe erg laks geweest qua training en voeding. Ben van plan gewoon te gaan knallen. Zal morgen ff meten en wegen. Verwacht zelf geen verbetering, zelfs verslechtering.
                      Ik leer het met vallen en opstaan .

Comment

Een tijdje geleden heb ik ook het ub/lb schema gevolgd. Binnenkort ga ik het ook weer volgen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen en hoe jij erop gaat reageren . Maar vastgestelde gewichten werken niet op mijn lichaam. Ik heb een tijdje 2 opwarm setjes gedaan met 3 werksetjes maar dat werkte voor geen meter, ik maakte er zelfs achteruitgang op nu doe ik pyramide setjes wat stukken beter gaat. Hoe gaat het trouwens met je blessure?

Comment

Originally posted by Tails View Post
                          Een tijdje geleden heb ik ook het ub/lb schema gevolgd. Binnenkort ga ik het ook weer volgen dus ik ben benieuwd hoe dat gaat verlopen en hoe jij erop gaat reageren . Maar vastgestelde gewichten werken niet op mijn lichaam. Ik heb een tijdje 2 opwarm setjes gedaan met 3 werksetjes maar dat werkte voor geen meter, ik maakte er zelfs achteruitgang op nu doe ik pyramide setjes wat stukken beter gaat. Hoe gaat het trouwens met je blessure?
                          Indien je niet de juiste gewichten gebruikt voor je werksets en jezelf overschat dan gaat het natuurlijk niet werken en kun je inderdaad achteruitgang verwachten. Dat is nou eenmaal de aard van het beestje.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

@ tails

Wat ben je zelf gegained door dit programma?

@ inferno

Klopt helemaal, vind het heerlijk om per training een vastgesteld doel te behalen.

ub/lb gaat vandaag van start. Gekozen omdat ik wil weten hoe bepaalde schema's voor mij werken. Ik weet wat op kracht gerichte schema's voor mij doen en ben dat zeer tevreden over. Wil eens kijken hoe dit zit met een fullbody op massa gerichte schema.

Comment

@ inferno

Klopt helemaal, vind het heerlijk om per training een vastgesteld doel te behalen.
                              Het is gewoon een manier van trainen die prima werkt. Dat trainen met vastgestelde gewichten niet zou werken met een bepaald lichaam is natuurlijk absurd. Als je iets verkeerd toepast gaat het natuurlijk nooit werken. Tails had gewoon met een lager gewicht moeten beginnen en langzaam opbouwen. De hele manier van trainen is anders en daar moet je nu eenmaal even aan wennen.

ub/lb gaat vandaag van start. Gekozen omdat ik wil weten hoe bepaalde schema's voor mij werken. Ik weet wat op kracht gerichte schema's voor mij doen en ben dat zeer tevreden over. Wil eens kijken hoe dit zit met een fullbody op massa gerichte schema.
                              Volgens mij haal je hier 2 dingen door elkaar. Je hebt het over starten met UB/LB en daarna heb je het over een op massa gericht FB schema.
                              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                                Het is gewoon een manier van trainen die prima werkt. Dat trainen met vastgestelde gewichten niet zou werken met een bepaald lichaam is natuurlijk absurd. Als je iets verkeerd toepast gaat het natuurlijk nooit werken. Tails had gewoon met een lager gewicht moeten beginnen en langzaam opbouwen. De hele manier van trainen is anders en daar moet je nu eenmaal even aan wennen.

Volgens mij haal je hier 2 dingen door elkaar. Je hebt het over starten met UB/LB en daarna heb je het over een op massa gericht FB schema.
                                is UB/LB dan geen op massa gerichte fb schema? zo heb ik in het topic gelezen van wel. Reps van hoofdoefeningen zijn volgens mij 3x8-12.

Edit: 3x6-8

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X