Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Thanks allemaal!!

Net getraind. Het benchen ging wel echt zuur in het begin. Ik kon mijn schouders niet lekker in het bankje drukken omdat dat gewoon niet ging met mijn knie. Dus was iets minder sterk daardoor ook.

BP
    8x40
    15x62,5
    11x60
    10x57,5 --> Volgende keer wat beter doseren op 60kg gewoon. Had de grip nu ook breder zodat ik op de onderkant van mijn borst uitkom. Dan kan ik beter ellebogen naar binnen doen. Uiteindelijk met goede stand van de benen, schouders in het bankje en arch heb ik de techniek dan een stuk verbeterd.

Incline DB Press
    13x20
    14x15
    14x15 --> Was hier al best exhausted.

Peck-Deck
    2x15x32,5

Cable Flys
    13x18,0
    12x18,0

Standing calf raises
    15x58,5
    15,58,5
    13x58,5

DB Shoulder Press
    15x13
    13x13
    10x13

Side raises
    11x4
    12x4
    11x4

Tricep pushdowns
    15x29,5
    15x29,5
    13x29,5

Dumbell kickbacks
    12x4 L, 12x4 R
    13x4 L, 13x4 R
    13x4 L, 12x4 R

Standing calf raises
    15x58,5
    13x58,5
    12x58,5

Al met al tevreden. Het is vervelend dat die knie nog af en toe wat hinderlijk is bij bepaalde oefeningen, maar gelukkig is het al een stukje beter.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

10 oefeningen op volume... wtf
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Originally posted by Teddek View Post
        10 oefeningen op volume... wtf
        Glycogen levels must go down!!!

Comment

Valt me op dat bij jou de drop van set tot set vrij groot is. Volgende training weet je nog beter welke gewichten je moet hanteren.

Hoe heb je het schema ervaren?

ps. wat vond je fijner? peck deck of cable flys. degene die jij het fijnst vind, zou ik 4 sets van pakken, en de andere weglaten.
          Last edited by dynobet; 19-07-2012, 21:35.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            Valt me op dat bij jou de drop van set tot set vrij groot is. Volgende training weet je nog beter welke gewichten je moet hanteren.

Hoe heb je het schema ervaren?

ps. wat vond je fijner? peck deck of cable flys. degene die jij het fijnst vind, zou ik 4 sets van pakken, en de andere weglaten.
            Ja klopt, het was nu vaak lastig inschatten. Eigenlijk alleen in het begin had ik dat het vrij veel, bij de bench en de incline dumbells.

Ik vond de cable flys het fijnst. Deze ga ik er dan dus inhouden. Top!

Al met al was ik redelijk tevreden met de training. In het begin erg zweten. Bij de calf raises burnt het zwaar erg. Daarna lekker pompen en ook flinke burn. Na die side raises waren schouders compleet op. Rust gewoon goed aangehouden ook. Was alleen nog niet 100% tevreden door mijn knie. Die hindert mij gewoon wat, vooral bij bench, maar ook bij presses. Maar dat komt vanzelf wel goed!

Comment

Kom net van het ziekenhuis. Kans op operatie is 50-50 zegt de arts. Het is lastig te beoordelen. Feit dat er dagelijkse verbetering inzit is goed nieuws. Er zit echter ook wel wat vocht bij. Volgende week terug. Hoop dat er in die week veel verbetering optreed. Ik heb er vertrouwen in. Afgelopen anderhalve dag is het flink vooruit gegaan iig.

Straks even pompen. RDL en leg extensions kan ik wel, squatten en legpress is voorlopig even not-done.

Comment

Aiii sterkte man!

Leg extensions met een knieblessure? Weet je het zeker?
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

Extentions zou ik ook niet doen. Zou ws helemaal niks doen en mn knieën volledige rust geven, maar begrijp dart je asap wilt knallen.
                  focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Yo Sjoerd, kans 50/50, valt toch eigenlijk best wel behoorlijk tegen zeg! nu maar hopen dat je aan de goede kant van die 50/50 terechtkomt.

Comment

extensions zijn al helemaal not done als het je ACL betreft.
                      Lid van de 200 club

Comment

Het gekke is dat leg extensions helemaal geen pijn doen. Heb het idee dat het vergeleken met vanmorgen alweer ietsjes beter is. Dan zou ik over anderhalve week misschien langzaam aan weer wat meer kunnen doen.

De training van vandaag. Ging lekker!!, Jammer van sommige beenoefeningen, maar de rest ging goed! Zweten en goed kapot gaan.

RDL
                        8x50
                        12x85
                        14x85
                        13x85 --> Dit doe ik de volgende keer dus niet meer. Zo hoog in reps. Is echt fucked up. Volgende keer leg curls, moet wel weer lukken is pas volgende week dinsdag.

Leg extensions
                        Eerst setje low weight om te kijken of ik iets voelde
                        15x45,5
                        15x45,5
                        15x45,5
                        15x45,5 --> Harde burn in quads. Sick.

DB Row
                        15x15
                        15x15
                        15x15
                        15x15 --> Lat Puly was bezet

Lat Pully
                        12x47,5
                        13x41
                        13x41--> Dit ging nu wel wat minder, wss door die DB Rows eerder, die waren goed zwaar.

Reverse Peck-Deck
                        14x22,5
                        14x22,5

RDL
                        12x85
                        11x80 --> Laatste set skipte ik maar, too much, techniek wordt toch minder naarmate je meer setjes + hoger volume doet op zon technische oefening.

Bicep concentration curls
                        15x9
                        15x9 --> volgende keer misschien 10 pakken

EZ curls
                        13x6,25 per kant
                        13x6,25 per kant
                        13,6,25 per kant --> OP!

Al met al tevreden. Beter dan gisteren. Knie was dan ook weer wat beter. Ik heb hoop. Er zit gestaag vooruitgang in. Dan ben ik met de schrik vrij gekomen. Had uberhaupt niet verwacht dat ik deze training al pijnloos easy leg extensions kon doen. Was dus de meevaller van de dag.

Comment

Nog even over de blessure. Ik vind die beoordeling van die artsen eigenlijk vrij subjectief. Vooral als het de meniscus/knie betreft. Op een foto zien ze alleen het bot, dat was in orde. De meniscus/klacht moeten ze dus met wat trekken en duwen tevoorschijn zien te halen. Die arts van mij zei en deed eigenlijk hetzelfde als mijn fysio. Oftewel, dat eigen risico wat ik nu moet betalen had ik beter in mijn zak kunnen houden. Want ze komen er toch niet achter wat het nu is. Als het een scheur in de meniscus is, moet de pijn langdurig aanhouden en dan moeten ze een kijkoperatie doen op de gok om te kijken of er daadwerkelijk een scheurtje inzit. Een kleine scheur kan vanzelf herstellen en een grote scheur zou extreem pijnlijk moeten blijven. Oftewel, als het nu geleidelijk aan beter wordt heb ik of irritatie van meniscus of een kleine zelfherstellende scheur gehad. Dan heb ik geluk gehad.

Comment

Originally posted by joachimrens View Post
                            extensions zijn al helemaal not done als het je ACL betreft.
                            Die is het ook waarschijnlijk niet. Had de dokter wel uitgevogeld als dat zo was.
                            Train hard or go hormone

Comment

Tot zover gaat het super. De voeding vanaf woensdag is 100% goed. We zijn op dit moment bij dag 4 aangeland. Ik sta er ook echt nice droog bij. Harde abs ook. Zeker niet meer als 12%. Heb alweer zin om de kcals straks omhoog te gooien. Volgende week is nog low-carb en de maandag erop begint week 2 van het schema.

Comment

Spierpijn is alweer bijna weggetrokken. Enkel nog spierpijn in rug en kuiten. Ben wel blij dat ik mijn rug eens voel. Dat voel ik toch altijd het minste van alle spiergroepen. Maar die dumbell rows waren dan ook wel echt killer op dat volume. De druppels vielen van mijn hoofd af gewoon tijdens de setjes. Morgenvroeg staat er weer een workout op het programma. Donderdag gaat de voeding voor week 2 in!! In stond er vanochtend echt hard bij. Ik snap het niet, maar het lijkt wel of ik al mijn vet van de bulk weer kwijt ben. Nu zit er natuurlijk ook veel vocht bij (morgen weer meting), maar zo gaan we snel richting 10-11% vet. Over 1-2 cycles moet ik denk ik de kcals dus al wat gaan aanpassen. Op het eind van deze cycle wil ik wel wat fotootjes maken. Over 3 weken dus.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X