Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dynobet View Post

Ik denk dat je mindere reps/gewicht te maken heeft met andere uitvoering. Wat is eigenlijk de reden voor je wijdere grip (aangezien je meer kracht hebt/had met minder wijde grip?) en hoe wijd pak je hem nu dan?
    Ziyed zei dat ik wijder moest pakken ivm lange armen, dat ik dan beter zou benchen. Technisch. Nu gaat de beweging ook wel beter, voel ik pecs meer, maar lijkt kracht wat minder. Tijdens de tension workout deed ik voor mijn vakantie: 9x77,5 en 10x75. Dus is wel min of meer vergelijkbaar. En pak hem nu breder. Pak mijn wijsvinger binnen de ringen en de rest er buiten nu.
    Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

Originally posted by sjoerdiezee View Post
      Ziyed zei dat ik wijder moest pakken ivm lange armen, dat ik dan beter zou benchen. Technisch. Nu gaat de beweging ook wel beter, voel ik pecs meer, maar lijkt kracht wat minder. Tijdens de tension workout deed ik voor mijn vakantie: 9x77,5 en 10x75. Dus is wel min of meer vergelijkbaar. En pak hem nu breder. Pak mijn wijsvinger binnen de ringen en de rest er buiten nu.
      Het kan best zo zijn, dat je dan technisch beter benched. Alleen ben jij niet gewend om op deze manier te benchen, en gebruik je toch net bepaalde spieren wat meer/minder als voorheen (terwijl jij nog niet op die manier "ingesteld" bent). Logisch dat je dan ook wat minder kan. Komt vanzelf wel goed met de maanden.

9x77.5 was toen met deze nieuwe techniek je max en dat was het tijdens deze workout ook. is dus ongeveer hetzelfde (dus ik zie geen drop in kracht). Wat nu anders is, is je snellere drop in reps op eenvolgende sets. Ik zou voor chins/bankdrukken hetgeen ik voorheen aangaf uitproberen.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Het kan best zo zijn, dat je dan technisch beter benched. Alleen ben jij niet gewend om op deze manier te benchen, en gebruik je toch net bepaalde spieren wat meer/minder als voorheen (terwijl jij nog niet op die manier "ingesteld" bent). Logisch dat je dan ook wat minder kan. Komt vanzelf wel goed met de maanden.

9x77.5 was toen met deze nieuwe techniek je max en dat was het tijdens deze workout ook. is dus ongeveer hetzelfde (dus ik zie geen drop in kracht). Wat nu anders is, is je snellere drop in reps op eenvolgende sets. Ik zou voor chins/bankdrukken hetgeen ik voorheen aangaf uitproberen.
        Tijdens de tension workout benchte in nog normaal he. Wat ik deed voordat ik wijder ging benchen. Nu is 9x77,5 mijn max. Vergelijkend met mijn tension is het dan idd misschien niet zo slecht. Enige verschil is dat ik vandaag wel al wat carbs gehad had, 3 meals. Maar dat zal geen significant verschil maken. Ik ga iig die suggestie van je eens proberen! De workout was voor de rest wel echt fijn. Ik verwacht dat de UB workout volgende week maandag alweer wat beter zal gaan. Week 3 heb ik ook echt zin in, meer gewicht verplaatsen.

Comment

Tijdens de tension workout benchte in nog normaal he. Wat ik deed voordat ik wijder ging benchen. Nu is 9x77,5 mijn max. Vergelijkend met mijn tension is het dan idd misschien niet zo slecht. Enige verschil is dat ik vandaag wel al wat carbs gehad had, 3 meals. Maar dat zal geen significant verschil maken. Ik ga iig die suggestie van je eens proberen! De workout was voor de rest wel echt fijn. Ik verwacht dat de UB workout volgende week maandag alweer wat beter zal gaan. Week 3 heb ik ook echt zin in, meer gewicht verplaatsen.
          Ok dan is er toch helemaal niets mis met die 9x77.5. waarom was je not amused dan? had je verwacht dat je na een afgebroken power workout en een week cutten opeens meer zou benchen?

week 1 2 en 3 zet je ook enkel je referentie punten neer. (je moet eigenlijk gewoon even wat je voorheen kon/deed vergeten. Of iig je niet te zeer vastklampen hieraan).

elke cyclus zul je uitbouwen op deze referentie punten. Dus training 1 uit week 1 wordt enkel en alleen vergeleken met training 1 uit week 1 van de volgende cyclus. ETC ETC.

Over een 8 cyclussen ofzo, dan zul je misschien wel 9x87.5 of 9x90 benchen ofzo. Het gaat niet om de progressie van enkele trainingen, maar op de langere termijn. vooral bij dit schema, omdat je pas elke 3 weken kan vergelijken. Het voordeel is dat je eigenlijk elke cyclus van 3 weken wel een rep meer kan of met 2.5 kunt verhogen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ok dan is er toch helemaal niets mis met die 9x77.5. waarom was je not amused dan? had je verwacht dat je na een afgebroken power workout en een week cutten opeens meer zou benchen?

week 1 2 en 3 zet je ook enkel je referentie punten neer. (je moet eigenlijk gewoon even wat je voorheen kon/deed vergeten. Of iig je niet te zeer vastklampen hieraan).

elke cyclus zul je uitbouwen op deze referentie punten. Dus training 1 uit week 1 met training 1 uit week 1 van de volgende cyclus. ETC ETC.

Over een 8 cyclussen ofzo, dan zul je misschien wel 9x87.5 benchen ofzo. Het gaat niet om de progressie van enkele trainingen, maar op de langere termijn. vooral bij dit schema, omdat je pas elke 3 weken kan vergelijken. Het voordeel is dat je eigenlijk elke cyclus van 3 weken wel een rep meer kan of met 2.5 kunt verhogen.
            Nouja, ik was ingesteld op de UB workout van het UB/LB schema. Daar deed ik 7x87,5 met oude techniek. Nu had ik wel in gedachte dat het minder zou gaan door de low carbs. Had even niet aan de tension workout gedacht. Dat is de fout. Daardoor had ik sommige gewichten te hoog in mijn hoofd zitten. Zoals jij het nu uitlegt was het inderdaad gewoon een prima workout.

Je hebt ook helemaal gelijk. Progressie van week tot week vergelijken met cyclussen ervoor. Komt ook zeker goed! Vergelijkend met de tension workout van voor mijn vakantie was het dan inderdaad zeker niet slecht. Maar nu ben ik dus wel benieuwd hoe week 3 gaat kwa gewichten als ik weer carb loaded ben zeg maar. Ik ben sowieso overtuigd van de aanpak. Heb altijd vertrouwen in jouw schemas en die hebben mij tot nu toe nog nooit teleurgesteld.

Overigens zit ik wel echt stuffed met 20% vetten en +15% kcals. Met dit weer zoveel carbs wegwerken is best hardcore. Zweet stond ervan op mijn voorhoofd. Morgen nog eens en dan de vetten weer wat omhoog en +10% eten. Dan wordt het allemaal weer easy!!

Comment

Overigens zit ik wel echt stuffed met 20% vetten en +15% kcals. Met dit weer zoveel carbs wegwerken is best hardcore. Zweet stond ervan op mijn voorhoofd. Morgen nog eens en dan de vetten weer wat omhoog en +10% eten. Dan wordt het allemaal weer easy!!
              Heb ik totaal geen moeite mee.

probeer anders deze maaltijd eens:

200g kipfilet
              200g pitabrood (bijv 2 van die grote van 100g).
              200g zelfgemaakte tzaziki
              sla/tomaat/rauwe ui ringen
              ------------------------------

tsaziki recept (geheim, dus niet doorvertellen haha).
              250g biogarde kwark
              170g fage (niet 0% maar de normale)
              20ml goede olijfolie
              1/3 komkommer
              2-3 teentjes knoflook
              zout, peper
              10ml vers limoen sap
              (kcal per 100g = +-77 kcal: e6, k2, v5)
              ------------------------

komkommer in super fijne stukjes malen/raspen. knoflook persen. alles in een kom doen. alvast wat zout en peper op gevoel erbij doen (ik gok 2-3g zout). halve dag laten trekken. nog wat extra zout en peper toevoegen mits nodig (eerst proeven).

kipfilet snijden in reepjes/blokjes en bakken in een pan. broodjes afbakken. broodje openmaken. wat sla/tomaat/ui erin. tzaziki erin. kip erin. nog wat sla uit tomaat + kip erin. nog wat tzaziki on top.
              ------------------

Deze post workout maaltijd =
              825 kcal: e70, k100, v16
              Last edited by dynobet; 26-07-2012, 20:22.

Comment

Klinkt erg lekker! Ga het eens proberen. Thanks. Altijd nuttige input van jou!

Comment

Heb ik totaal geen moeite mee.

probeer anders deze maaltijd eens:

200g kipfilet
                  200g pitabrood (bijv 2 van die grote van 100g).
                  200g zelfgemaakte tzaziki
                  sla/tomaat/rauwe ui ringen
                  ------------------------------

tsaziki recept (geheim, dus niet doorvertellen haha).
                  250g biogarde kwark
                  170g fage (niet 0% maar de normale)
                  20ml goede olijfolie
                  1/3 komkommer
                  2-3 teentjes knoflook
                  zout, peper
                  10ml vers limoen sap
                  (kcal per 100g = +-77 kcal: e6, k2, v5)
                  ------------------------

komkommer in super fijne stukjes malen/raspen. knoflook persen. alles in een kom doen. alvast wat zout en peper op gevoel erbij doen (ik gok 2-3g zout). halve dag laten trekken. nog wat extra zout en peper toevoegen mits nodig (eerst proeven).

kipfilet snijden in reepjes/blokjes en bakken in een pan. broodjes afbakken. broodje openmaken. wat sla/tomaat/ui erin. tzaziki erin. kip erin. nog wat sla uit tomaat + kip erin. nog wat tzaziki on top.
                  ------------------

Deze post workout maaltijd =
                  825 kcal: e70, k100, v16
                  Klinkt lekker! Die Fage is van die Griekse yoghurt toch? Ik had daar kwark van in Griekenland (10gr E/100gr) wat echt de lekkerste kwark ooit is.
                  Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
                    Klinkt lekker! Die Fage is van die Griekse yoghurt toch? Ik had daar kwark van in Griekenland (10gr E/100gr) wat echt de lekkerste kwark ooit is.
                    fage is griekse yoghurt. Deze griekse yoghurt bevat 10g eiwitten per 100g. tevens 4g kh. vetten zijn bij de 0% versie 0g. bij de normale iets van 5-6g per 100g. smaakt ook zo erg lekker uiteraard.

Comment

fage is griekse yoghurt. Deze griekse yoghurt bevat 10g eiwitten per 100g. tevens 4g kh. vetten zijn bij de 0% versie 0g. bij de normale iets van 5-6g per 100g. smaakt ook zo erg lekker uiteraard.
                      Waar haal je die in NL? Nooit gezien eigenlijk.
                      Train hard or go hormone

Comment

Total Griekse yoghurt 0%. Bezorgd tot in de keuken. Gewoon bij ah.nl

Voilá!

Comment

Top Zal ik eens halen. Thanks!
                          Train hard or go hormone

Comment

maar dan voor de tzaziki wel de niet 0% nemen. dus de normale. die geeft meer smaak, structuur/textuur.

Comment

Dyno man, ben jij chefkok? ik zie wel vaker recepten staan waarvan ik de helft van de ingrediënten niet eens ken..

Comment

Net LB getraind. Squatten ging beter dan verwacht. Al zit er nog vocht in de knie waardoor ik nog niet parallel kan. Nu was het dus iets boven parallel. Ga het ook niet forceren. Gewicht licht gehouden.

Squat
                                opwarmen
                                3x12x50

RDL
                                8x70
                                11x100
                                8x100
                                8x100 --> Op!

Leg Press
                                3x12x148,5 --> Volgende keer de eerste set al een tandje hoger. Ik was wel echt op na de derde set.

Leg curls
                                12x58,5
                                12x58,5
                                9x58,5 --> Ik kan deze nog niet all the way, maar toch voel ik het goed in hams.

Standing calf raises
                                12x76,5
                                9x76,5
                                8x76,5

Seated calf raises
                                10x130,5
                                10x121,5

Hanging leg raises
                                12xBW
                                10xBW

Plank Holds
                                75sec
                                65sec

Back extensions
                                18xBW
                                12xBW
                                10xBW

Het zweet stond met wel echt tot mijn tenen, vooral na de leg press!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X