Sjoerd's recomp log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by sjoerdiezee View Post
    Sounds like a plan. Dan maar deze cycle iets meer focus op massa winst. Who cares. Daarna kan je adapten wat je zelf wil! Vetverlies komt vanzelf wel. Zomer is toch al bijna voorbij. Dus uber ripped is nu niet meer nodig:P
    Zeker waar, ik ben allang blij dat me weer kan focussen op bbing. Eerst kon dat niet vanwege onduidelijkheid met studie etc. Nu wel.

Tjah als ik echt ripped zou willen worden, blijft er helemaal niks over van me ben ik bang. Ik weeg maar plusminus 75kg. Als ik de 10%bf aan zou tikken en dan langzaam droge massa bijkom daarna vind ik het wel prima. Ik hoop de 10% aan te tikken over 6-8 weken met iets spiermassa winst hopelijk of ik zou nu al kunnen beginnen met leangainen met iets vetverlies en dan zo rustig tot de 80kg toewerken. Ik ben daar nog niet helemaal uit.
    "Straight outta gym"

Comment

• De squat na mijn kapotte meniscus die nog steeds niet hersteld is. Dus laat comments over diepte maar achterwege, dit kan simpelweg nog niet. Ik ben meer benieuwd naar comments voor vorm (high bar). Ik vermoed dat de barbell nog iets hoger moet liggen in mijn nek.

Squat na kapotte meniscus - YouTube

En hier de barbell glute raises. Iemand ervaring met deze oefening? Wat vinden jullie van de uitvoering? Moet ik nog iets veranderen aan de stand van de benen? Grotere ROM?

Barbell glute raises - YouTube
      Bodyweight: 93,3kg, 11-12%. Height: 1,95m.

Comment

• Squat (high bar? Laatste set iig wel, die staat niet op film)

Opwarmen
        12x60
        12x60
        12x60

RDL
        8x70
        5x120
        5x120
        4x120

Front squat
        10x50
        12x40
        12x40 --> Hier zeker nog niets forceren. Ik blijf net zolang high reps squatten tot alles hersteld is.

Barbell glute raises
        12x50
        6x90
        6x90
        6x90

Standing calf raises
        6x85,5
        6x85,5
        6x85,5

Seated calf raises
        6x148,5
        6x148,5
        6x148,5

Hanging leg raises
        12xBW
        8xBW
        6xBW

Back extensions
        15xBW
        10xBW
        8xBW

Al met al prima training. Er is alweer wat vocht uit mijn knie verdwenen. Dit voelt goed. Echter is het natuurlijk nog lang niet hersteld. Zoals je ziet een mix van low en high reps. Hetgeen wat met mijn knie nog lastig is gaat op high reps. Waar ik mijn knie niet voel low reps. Dus squat en front squat in dit geval high reps gedaan en dit zal zo blijven net zolang tot ik hersteld ben.

Comment

• En hier de barbell glute raises. Iemand ervaring met deze oefening? Wat vinden jullie van de uitvoering? Moet ik nog iets veranderen aan de stand van de benen? Grotere ROM?

Stand van de benen: voeten dichterbij je lichaam plaatsen, zo dichtbij als je kunt eigenlijk. Ga je misschien wegschuiven naar boven, maar probeer dan goed 'op te rollen' eerst billen van de grond dan wervel voor wervel proberen voor te stellen bij het rollen, terugweg andersom, dus goed bekken gekanteld houden bij het begin en op het einde.

Comment

• Goed, duidelijk. Zoiets dacht ik ook al. Vrijdag weer een poging wagen. Is altijd even wennen de eerste keer dat je zon oefening doet. Wel een prettige oefening vind ik het!

Comment

• Vanavond staat er weer een training op het programma. Heb er voor gekozen om nog een 9-10 uurtjes extra rust te nemen ipv in de ochtend te trainen. Dit omdat die trainingen van week 3 toch redelijk zwaar zijn. Heb een lichte spierpijn gevoeld afgelopen dagen. Dit zal vandaag geen hinder opleveren tijdens de training. Gewicht vanmorgen was 88,0. Sta wel beduidend droger dan week 1. Denk dat ik eind van de week foto's laat schieten zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb voor overige cycles.

Comment

• Net training 3 gehad van week 3. Ging best prima!! Beter dan maandag zelfs!

BP
                8x40
                6x60
                5x70
                6x85
                5x85
                5x85

Pullups (wijde grip)
                6xBW
                6xBW
                6xBW

Low incline dumbell press
                6x32
                5x32
                6x30

Barbell rows
                6x72,5
                6x72,5
                6x70

Military press
                5x50
                4x50
                4x50 --> Dit was wel pittig!

Shrugs
                6x110
                6x110
                6x110

CGBP
                4x75
                6x70
                6x70

Barbell curls
                4x45
                6x40
                6x40

Prima workout. Ging lekker. Blij dat ik die extra rust nog even gepakt heb vandaag en de workout dus tot savonds bewaard heb.

Comment

• Net LB getraind
                  Squat
                  8xlege bar
                  8x40
                  12x50
                  12x50
                  12x50
                  12x50 --> Volgende week is het weer week 1 van het schema, dan ga ik leg press doen ipv squats.

RDL
                  8x70
                  5x120
                  5x120
                  5x120

Front squats
                  3x12x40

Barbell glute raises
                  6x90
                  6x90
                  6x95 --> Ging al beter dan vorige keer

Standing calf raises
                  6x90,5
                  6x90,5
                  6x90,5

Seated calf raises
                  6x153,5
                  6x153,5
                  6x153,5

Hanging leg raises
                  12x
                  8x
                  6x

Back Extensions
                  16xBW
                  14xBW
                  10xBW

Ik heb het idee dat ik deze cycle wel massa aangezet heb. Over kracht kan ik nog niet zoveel zeggen. Dat kan pas over 2-3 weken wanneer ik week 2 en 3 nogmaals draai.

Comment

• hij gaat lekker, wel effe lekker denk deze reprange?

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                      hij gaat lekker, wel effe lekker denk deze reprange?
                      Zeker! Voelt gewoon weer compleet anders. Vooral met UB vind ik het erg lekker trainen zo. Met LB zit ik nog steeds met mijn knie dus dat is wel jammer dat daar nog geen low reppers aankomen voorlopig.

Maandag weer high reps, dan kunnen progressie meten!

Comment

• Vanavond laat ik door een maat van mij een vetmeting doen. 7 punts. Ben erg benieuwd. Schat zelf tussen de 11-12% nu. Gewicht was gisteren 87,1, maar fluctueert nogal tussen de 87-88. Het is iig weer mooi hersteld want komende week begint week 1 van de cyclus weer. En you bet you're fucking ass dat ik repjes meer ga doen op de oefeningen.

Comment

• Gister vetmeting door een maat van mij! 7-punts! Alle vetplooien zo goed als het kon gepakt. Oma style. 12,8% kwam eruit met een bodyweight van 89,1kg. Dit was wel in de avond na 4/5 maaltijden. In de ochtenden overdag zal het iets lager zijn.

Vanochtend weer gewogen. Startgewicht 88,0 voor week 1 opnieuw!!!

Comment

• Je gaat lekker Sjoerd. Oma style vet% meten, haha, dat is hardcore man!

Comment

• Wat is oma style?
                              Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                                Wat is oma style?
                                Sibil, de baas van o.a. Roelly. Dus dan weet je dat je vetpercentage iig niet te laat ingeschat is:P. Gewoon zon dikke huidplooi pakken dat het nog een paar uur lang rood blijft.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X