logje wesley-4 daagse split.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by weslleyy View Post
    T
    Tnx maat!

Ja het helpt zeker weten het gaat met de week beter benchen is nog aan de lastige kant maar erzit zeker vooruitgang in!
    Top maat ,als je hier nu aan begint te wennen is een versie met een resistance band aan te raden ,aangezien je dan constante spanning kan houden en er veel meer bloed in kan rammen.

Ik gebruik ze zelfs tijdens DB presses of alleen voorafgaande aan een BB set waarbij ik de eerste 5 reps met 5 sec holds doe en dan mijn bench set van bv 10 reps ,waarbij rep 1 al aanvoelt als rep 6.
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
      Top maat ,als je hier nu aan begint te wennen is een versie met een resistance band aan te raden ,aangezien je dan constante spanning kan houden en er veel meer bloed in kan rammen.

Ik gebruik ze zelfs tijdens DB presses of alleen voorafgaande aan een BB set waarbij ik de eerste 5 reps met 5 sec holds doe en dan mijn bench set van bv 10 reps ,waarbij rep 1 al aanvoelt als rep 6.
      Ik ga direct een kopen! is nog iets waar ik speciaal op moet letten ik zie zoveel verschillende?

En die zit dan gewoon aan de barbell/dumbell vast aan bijde kanten of hoe moet ik dit zien?
      Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

• Iemand die 60 kg benched resistance bands aanraden 'om het bloed erin te pompen'?
        Die grap met 2x achtereenvolgend lower back kon ik nog waarderen, maar ik vind dat nu wel het moment is gekomen dat iemand tegenwicht aan je tegen idioot aangrenzende broscience komt bieden. Waarbij nog even vermeld moet worden dat wesley niet stijf van de gear staat en het pompen van bloed (en dus je AAS) naar de spieren dus niet het hoofddoel van de training is.

Pre-exhausten met pushups oké - natuurlijk "voel" je je chest daarna beter - aangezien de beste jongen jouw plan volgt, geef hem alsjeblieft een routine op zijn niveau in plaats van alles wat Jerry jou laat doen 1:1 laten overnemen door een nipt-intermediate lifter.

@wesley ze zitten in dat geval indd vast aan de barbell/dumbbell

Comment

• Originally posted by weslleyy View Post
          Ik ga direct een kopen! is nog iets waar ik speciaal op moet letten ik zie zoveel verschillende?

En die zit dan gewoon aan de barbell/dumbell vast aan bijde kanten of hoe moet ik dit zien?
          Je hoef ze niet te kopen aangezien je net begonnen bent met je push ups en daar nog erg veel uit kan halen als warm up voordat je naar dit soort technieken kan kijken.

Het elastiek zit niet vast aan een stang of db en je gebruikt alleen de weerstand om iets meer spanning op te bouwen.
          Veel mensen gebruiken deze ook voor b.v. schouder rehab oefeningen.

Comment

• Originally posted by akito View Post
            Iemand die 60 kg benched resistance bands aanraden 'om het bloed erin te pompen'?
            Die grap met 2x achtereenvolgend lower back kon ik nog waarderen, maar ik vind dat nu wel het moment is gekomen dat iemand tegenwicht aan je tegen idioot aangrenzende broscience komt bieden. Waarbij nog even vermeld moet worden dat wesley niet stijf van de gear staat en het pompen van bloed (en dus je AAS) naar de spieren dus niet het hoofddoel van de training is.

Pre-exhausten met pushups oké - natuurlijk "voel" je je chest daarna beter - aangezien de beste jongen jouw plan volgt, geef hem alsjeblieft een routine op zijn niveau in plaats van alles wat Jerry jou laat doen 1:1 laten overnemen door een nipt-intermediate lifter.

@wesley ze zitten in dat geval indd vast aan de barbell/dumbbell
            Ik heb net effe een filmpje opgezocht snap idd hoe het werkt.
            De lowerback houw ik met maarten goed in de gaten en hebben daar wat kleine aanpassingen in techniek gemaakt mocht dit niet werken gaan we kijken voor de oefeningen/volgorde/reps te veranderen.

Ik heb het gevoel dat jullie elkaar niet zo liggen?

Het gebruik maken van de wide push ups is omdat ik het zeer lastig vind om ook maar enige connectie te maken met men borst en ik moet zeggen als ik na de push ups ga benchen ik ze beter voel. de bench pak ik dan ook extra niet te zwaar zodat ik ze langzaam en gecontoleerd kan blijven uitvoeren.(aangezien men borst dus nog niet egt wil is men bench ook zwak natuurlijk).

Het bloed pompen verhaal is een discussie tussen jullie waar ik me niet in meng aangezien ik hier gewoon niet genoeg vanaf weet. Al beantwoord maarten wel nu dat dit nog niet direct nodig zal zijn.

Originally posted by Mvos View Post
            Je hoef ze niet te kopen aangezien je net begonnen bent met je push ups en daar nog erg veel uit kan halen als warm up voordat je naar dit soort technieken kan kijken.

Het elastiek zit niet vast aan een stang of db en je gebruikt alleen de weerstand om iets meer spanning op te bouwen.
            Oke dan ga ik gewoon zo door! Misschien iets voor later dus.
            Ik heb idd even wat filmpjes bekeken en snap de gedachte erachter wel moet ik zeggen
            Motivation is what gets you started, persistence is what makes you succeed!!

Comment

• Originally posted by Mvos View Post

Je gebruikt het omdat het een variabele weerstand biedt, waardoor het 'makkelijke' gedeelte van een oefening relatief lastiger wordt (zoals bij het voorbeeld dat ik geplaatst heb bv het locken).
              https://www.youtube.com/watch?v=5_02z0HO_jI

Originally posted by weslleyy View Post
              Ik heb het gevoel dat jullie elkaar niet zo liggen?

Het gebruik maken van de wide push ups is omdat ik het zeer lastig vind om ook maar enige connectie te maken met men borst en ik moet zeggen als ik na de push ups ga benchen ik ze beter voel. de bench pak ik dan ook extra niet te zwaar zodat ik ze langzaam en gecontoleerd kan blijven uitvoeren.(aangezien men borst dus nog niet egt wil is men bench ook zwak natuurlijk).
              Je voelt je borst beter omdat je het pre-exhaust principe hebt toegepast, wanneer je bv. met cable flies zou beginnen gebeurt hetzelfde. Het punt dat je bench nog zwak is heeft vooral te maken met het feit dat je neurale aandrijven (hetgeen hier ook wel 'mind muscle connection' wordt genoemd) nog verre van optimaal is. Je lichaam is nog niet in staat de beweging efficiënt uit te voeren waardoor enerzijds je lichaam de motor-eenheden in je spieren nog niet op eenzelfde moment kan aansturen om gezamenlijk kracht te creëren en anderzijds het bewegingspad van de stang nog niet optimaal is. Dit heeft echter meer te maken met de frequentie waarmee je een bepaalde beweging uitvoert dan met de wijze waarop je deze doet en of je er 'actief bij nadenkt'. Dit zou voor mij dus centraal staan boven zaken als: ' bloed pompen ' werken met resistance bands, gepauseerde herhalingen en noem alle rambam maar.

Klopt trouwens hoor, Maarten's manier van training/voeding en zijn attitude staan haaks op waar ik achter sta. Maar ik ben hier niet om Maarten aan te vallen. Die gaat de inhoudelijke discussie toch niet met me aan (zou ik in zijn positie ook zeker niet proberen afgaande op zijn eerdere uitspraken ).

Mijn hoofdpunt is dat hij zijn (Jerry's) methoden die voor hem (ervaren sporter / aas-gebruiker met een wss aan optimaal grenzende neurale aandrijving) werken 1 op 1 doorspeelt naar atleten zoals jij die op een totaal ander niveau zitten. In mijn ogen vergelijkbaar met bv. bij iemand die voor het eerst een schaakbord ziet direct met geavanceerde openingstechnieken beginnen ipv diegene eerst uitleggen wat elk stuk überhaupt is en doet etc.

Dat je met zijn plan sticked lijkt me verstandig hoor en je zal er zeker progressie op boeken want de eerste de beste idioot vind ik Maarten nou ook weer niet, maar ik zou je over een aantal maanden, wanneer je eens wat anders wil proberen, graag een schema zien proberen dat aansluit bij het niveau waar je je dan op bevindt.

Comment

• Als je zoals jij je pecs niet voelt werken is dit een erg goede manier om ze te leren aanspannen.

Sinds ik begonnen bij bij Jerry gebruik ik al geen banden ect meer in mijn trainingen met hem en het enige dat we doen is 4 x 10 als basis.
                Toen ik nog niks gebruikt heb ik dit veel gedaan en heeft het mij erg veel gebracht door te leren wat ik precies moest voelen en aanspannen.

Er zijn 10000x wegen naar Rome en iedereen heeft wel een andere mening.

Comment

• Ja en waarom iemand door een moeras naar Rome sturen als er 100 meter verderop een snelweg ligt...

Waarom je hier je set en rep range bij betrekt is me een mysterie overigens. Dit doet me vermoeden dat je je op een terrein begeeft waar je geen kaas van hebt gegeten (of ei in jouw geval ). Wel leuk om je weer eens, zij het niet inhoudelijk, op 1 van m'n posts te zien reageren

Comment

• Waar is jouw "open mind" gebleven, Akito? Je doet nou net of jouw zegje de enige, betere waarheid is. Plus ik snap je "steken" niet. Mvos biedt wat mogelijkheden om mmc met borst te verbeteren, wie ben jij om dat op deze manier proberen neer te halen? Mvos schrijft nergens dat Wesley het moet doen, maar suggereert het enkel.

Enkel vaker benchen heeft mij ook nooit geholpen mijn mmc met mijn borst te verbeteren en ik train nu toch al rondom de 3 jaar. Ik heb gemiddeld gesproken 2x per week gebencht altijd. Dus om maar even aan te geven dat jouw frequentie verhaaltje ook een "moeras" kan zijn naar Rome. Wat mij wel geholpen heeft is variatie aanbrengen in borstoefeningen en daar variaties op te bedenken, vaker benchen op dezelfde manier heeft mij nooit meer gebracht op het gebied van mmc.

Ikzelf ben ook fan van het allemaal simpel houden als je nog relatief nieuw bent met een sport, maar soms zijn wat extra handvatten gewoon handig... Mvos probeert dat en dan ga jij zo doen en je begint gelijk te zwaaien met broscience, Jerry, AAS. Dat heeft hier helemaal niet mee te maken..
                    Last edited by Iron Mind; 19-08-2014, 16:57.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Jongens wees aub lief voor mekaar !!!

Ik ben van het principe ''geloof niets , probeer alles '' als het dan niet werkt kan je gaan mekkeren
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

• Wat mij veel heeft geholpen is trainen op BBC in plaats van MMC. Frank Yang heeft hier een mooi filmpje over gemaakt.
                        BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

• MMC, BBC… allemaal erg belangrijk, maar ik ben ervan overtuigd dat Wesley's borst vanzelf wel gaat groeien met het nieuwe splitschema.
                          Ook al groeien spieren volgens onderzoeken harder bij 2 x p.w trainen, mijn borst groeide bij een ub/lb niet zo goed als bij een standaard -volume-split.

Dus gewoon even de tijd geven en alles komt goed.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Goede post weer gus.
                            krijg je thuis geen aandacht?
                            @ts gewoon een tijd iets proberen en je merkt vanzelf wat voor jou wel en niet werkt..bwetje door het geruzie gescheld en de onzin heenlezen.
                            succes iig

Comment

• Originally posted by rain View Post
                              MMC, BBC… allemaal erg belangrijk,
                              Hmm... Had van jou niet verwacht dat je voorstander was BBC.
                              Ik doe een gok

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                                Goede post weer gus.
                                krijg je thuis geen aandacht?
                                @ts gewoon een tijd iets proberen en je merkt vanzelf wat voor jou wel en niet werkt..bwetje door het geruzie gescheld en de onzin heenlezen.
                                succes iig
                                De BBC workout is ook gewoon een weg naar rome hoor. Het werkt voor mij dus het is een goede training
                                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X