Trainingslog ProudPizza

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 23/11/2016 - week 3, dag 2 (#37)
    Deadlift up to knees

1x4 45 kg (moest 55 zijn)
    1x4 65 kg
    1x4 75 kg
    1x4 75 kg
    1x4 85 kg
    1x4 85 kg
    1x4 85 kg
    1x4 85 kg
    Ging veel beter dan vorige keer. Ookal is het in feite hetzelfde als het eerste deel vd conventional, moe(s)t ik de uitvoering toch wat uitvogelen.

BP paused
    1x6 25 kg
    1x5 30 kg
    1x4 35 kg
    1x4 35 kg
    1x3 40 kg
    1x3 40 kg
    1x2 40 kg
    1x2 40 kg
    1x3 40 kg
    1x5 40 kg (ipv 1x3)
    1x4 35 kg
    1x5 35 kg
    1x6 30 kg
    1x7 30 kg
    1x8 25 kg
    Bench voelde wat oncomfortabel omdat m'n linker handpalm pijn deed van het vasthouden ban een veelste dikke bb.

Dumbell fly
    5x10 6 kg per kant

Deadlift from boxes
    1x5 65 kg
    1x5 75 kg
    1x5 75 kg
    1x4 90 kg
    1x4 90 kg
    1x4 90 kg
    1x4 90 kg
    Heb hem nu een paar cm onder knie gepakt én met belt. Conventioneel nooit hoger dan 3x2 gepakt met 90kg, erg happy! Was wel dizzy sommige reps.

Walking lunges
    5x5 10 kg per been

Ab rollouts
    3x6
    Abs prikkelde de hele training, maar hier al helemaal. Er komt natuurlijk atretch op je core bij het uitrollen, dat vpoelde best lekker. Nog van de rollouts van maandag haha.

Trainingstijd: 140 min

Nu pizzaaa halen
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

Comment

• Stiekem ook wel ruim 2 uur bezig jij he! Ben ik ook vaak, en dan doe ik niet eens goodmornings of abs :$ En flink veel volume op die bench.
      Hoe bevalt Sheiko je nu? Denk je dat je hiermee verder komt of is het misschien nog te kort om daarover te oordelen? Lekkerrr pizza. Moet ik ook maar weer eens eten

All time PRs: 195/135/232,5
      Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Hoe lang ben je bv bezig met deadliften of de bench? Ik kan me voorstellen dat ze bij mij in de sportschool niet echt blij zijn als ik constant het deadlift platform bezet houdt... Er is er maar 1

Comment

• Originally posted by Mushrambo View Post
          Stiekem ook wel ruim 2 uur bezig jij he! Ben ik ook vaak, en dan doe ik niet eens goodmornings of abs :$ En flink veel volume op die bench.
          Hoe bevalt Sheiko je nu? Denk je dat je hiermee verder komt of is het misschien nog te kort om daarover te oordelen? Lekkerrr pizza. Moet ik ook maar weer eens eten
          Haha klopt... Met name de woensdag (deadlift dag) ben ik echt wel 2u bezig. Komt omdat ik voor DL rust wel zeker 3 min rust nodig heb tussen de sets. BP en squat 2-3 min, bench soms zelfs minder. Trainingen duren inderdaad vrij lang, zelfs als je de assistance weg zou halen denk ik, zoals je zegt.

Sheiko bevalt me erg goed! Merk dat ik het erg leuk vind om op % te trainen, wat gewoon in een template opgenomen is. En ik heb het gevoel doelgerichter te trainen dan voorheen, maar dat is meer het gevoel. Ik heb dan ook het idee dat ik hier zeker verder mee ga komen. Ik maak het wel zwaarder als ik merk dat ik onder m'n capaciteit aan het trainen ben. Denk dat vooral m'n quads, hams, core en borst relatief de meeste vooruitgang gaan boeken in kracht
          Wat vind jij van Sheiko?

Pizza haal ik meestal 1x in de week, om even iets anders te eten. Verder eigenlijk nooit iets van afhaal. Echt lekker NY pizza heeft va morgen t/m 4 december aanbieding: €3,99 bij afhalen voor 25 cm!

Originally posted by Hansi View Post
          Hoe lang ben je bv bezig met deadliften of de bench? Ik kan me voorstellen dat ze bij mij in de sportschool niet echt blij zijn als ik constant het deadlift platform bezet houdt... Er is er maar 1
          Deadliften ~30 min (voor 1 blok dan). Dus op een dag zoals gisteren totaal een uur. En dan nog 5 min opbouw tijd voor mijn geïmproviseerde deadlift from blocks bouwerk haha. Dat is dus al de helft van zo'n training.
          Benchen, als het normale setjes zijn ~20 min, zo'n piramide ~25 min. Voor dumbell fly's 5x10 heb ik maar 10, max 15, min nodig. Abs 5 min. En gisteren bijvoorbeeld nog de lunges, ook nog ~15 min.
          En uiteraard alles opruimen, moet altijd wel 1x in de training naar het toilet, water bijvullen... Tikt allemaal aan qua tijd.

Haha 1 plek waar je kan deadliften, dat lijkt me echt frustrerend... Als je dan op iemand als mij moet wachten, nee, daar word je niet vrolijk van Moet je dan niet vaak lang wachten?
          Ik pak gewoon een stang en ga dan staan waar ik wil, train bij BasicFit. Dat is wel een voordeel.
          Last edited by ProudPizza; 24-11-2016, 13:21.
          ~Fran Lebowitz

Comment

• 17 > 24 november
            Gewicht: 63.4 > 63.7 kg
            Taille: 63 > 63.75 cm
            Heupen: 83 > 83.5 cm
            Kcals: 2400

Huidplooi
            Plooi (4-punts): -0.5mm
            Fat weight: -0.07 kg
            Lean weight: +0.37kg
            ~Fran Lebowitz

Comment

• We hebben echt 1 specifieke plek voor deadliften. Als het echt niet anders kan zou ik nog wel een stang ergens anders vandaan kunnen halen en daarmee liften. Vwb squaten is het wel een probleem. We hebben maar 1 squatrack (en ook nog eens 1 met beroerde spotters). Ik Ik train eigenlijk altijd overdag, dan heb ik meestal geen probleem met drukte. Maar in januari kan ik ws niet of minder overdag trainen. Dat wordt dan wel een issue ben ik bang. Maar dat zie ik dan wel weer.

Comment

• Originally posted by TaraSmit View Post
                17 > 24 november
                Gewicht: 63.4 > 63.7 kg
                Taille: 63 > 63.75 cm
                Heupen: 83 > 83.5 cm
                Kcals: 2400

Huidplooi
                Plooi (4-punts): -0.5mm
                Fat weight: -0.07 kg
                Lean weight: +0.37kg
                Prima meting! Vind je zelf ook?

Comment

Haha klopt... Met name de woensdag (deadlift dag) ben ik echt wel 2u bezig. Komt omdat ik voor DL rust wel zeker 3 min rust nodig heb tussen de sets. BP en squat 2-3 min, bench soms zelfs minder. Trainingen duren inderdaad vrij lang, zelfs als je de assistance weg zou halen denk ik, zoals je zegt.

Sheiko bevalt me erg goed! Merk dat ik het erg leuk vind om op % te trainen, wat gewoon in een template opgenomen is. En ik heb het gevoel doelgerichter te trainen dan voorheen, maar dat is meer het gevoel. Ik heb dan ook het idee dat ik hier zeker verder mee ga komen. Ik maak het wel zwaarder als ik merk dat ik onder m'n capaciteit aan het trainen ben. Denk dat vooral m'n quads, hams, core en borst relatief de meeste vooruitgang gaan boeken in kracht
                  Wat vind jij van Sheiko?

Pizza haal ik meestal 1x in de week, om even iets anders te eten. Verder eigenlijk nooit iets van afhaal. Echt lekker NY pizza heeft va morgen t/m 4 december aanbieding: €3,99 bij afhalen voor 25 cm!

.
                  Ben erg benieuwd hoe hard je vooruit gaat! Wanneer ga jij je lifts testen? En wat zijn je testdoelen?

Ik vind Sheiko een fijn schema om te doen. Alle oefeningen gaan ook steeds beter moet ik zeggen. Was in het begin toch zwaarder, maar bijvoorbeeld deadlift from boxes, gingen gisteren al stukken beter met relatief zwaar gewicht. Grootste progressie zit hem denk ik in de squat al hoewel de rest ook wel prima gaat opzich.
                  Toch ben ik nog steed benieuwd hoe ik het zal doen tijdens mijn testdagen aangezien het nu gewoon lastiger te peilen is hoeveel sterker ik zou moeten zijn geworden. Normaal had ik bijvoorbeeld: Als ik 5x120kg kan deadliften, dan is mijn 1RM 145kg. Als ik 3x110 kan bankdrukken is er een grote kans dat ik 1x120 kan bankdrukken. Nu moet ik straks met mijn squat PR het volgende doen: 2x1x137,5 --> 1x155 --> 1x165 en daarna mijn PR poging terwijl ik eigenlijk nergens hoger ben gegaan dan 147,5 (85%). Maar dat zullen we dan vanzelf wel zien!

Oehh dan moet ik misschien maar snel eens gaan bestellen! Blijft toch een van mijn favoriete eten!

All time PRs: 195/135/232,5
                  Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

• Originally posted by Hansi View Post
                    We hebben echt 1 specifieke plek voor deadliften. Als het echt niet anders kan zou ik nog wel een stang ergens anders vandaan kunnen halen en daarmee liften. Vwb squaten is het wel een probleem. We hebben maar 1 squatrack (en ook nog eens 1 met beroerde spotters). Ik Ik train eigenlijk altijd overdag, dan heb ik meestal geen probleem met drukte. Maar in januari kan ik ws niet of minder overdag trainen. Dat wordt dan wel een issue ben ik bang. Maar dat zie ik dan wel weer.
                    Originally posted by Hansi View Post

Pff dat klinkt niet echt ideaal. Is er geen andere sportschool in de buurt die net iets meer kan bieden? Jammer als door drukte icm weinig beschikbaar materiaal zal leiden tot minder trainen voor jou.

Prima meting! Vind je zelf ook?
                    Ja, ik ben er érg blij mee

Moet bekennen dat ik wel wat nieuwsgierig en gespannen ben over hoe het uit zal pakken. Niet dat ik bang ben voor meer eten en/of aankomen, maar het is voor mij gewoon raar en onwennig om de andere kant op te gaan met voeding. Maar eigenlijk merk ik nu al dat op 2400 kcals alles volgens de cijfertjes helemaal keurig verloopt. Moet dat maar in gedachte zien te houden hehe.

Originally posted by Mushrambo View Post

Ben erg benieuwd hoe hard je vooruit gaat! Wanneer ga jij je lifts testen? En wat zijn je testdoelen?

Ik vind Sheiko een fijn schema om te doen. Alle oefeningen gaan ook steeds beter moet ik zeggen. Was in het begin toch zwaarder, maar bijvoorbeeld deadlift from boxes, gingen gisteren al stukken beter met relatief zwaar gewicht. Grootste progressie zit hem denk ik in de squat al hoewel de rest ook wel prima gaat opzich.
                    Toch ben ik nog steed benieuwd hoe ik het zal doen tijdens mijn testdagen aangezien het nu gewoon lastiger te peilen is hoeveel sterker ik zou moeten zijn geworden. Normaal had ik bijvoorbeeld: Als ik 5x120kg kan deadliften, dan is mijn 1RM 145kg. Als ik 3x110 kan bankdrukken is er een grote kans dat ik 1x120 kan bankdrukken. Nu moet ik straks met mijn squat PR het volgende doen: 2x1x137,5 --> 1x155 --> 1x165 en daarna mijn PR poging terwijl ik eigenlijk nergens hoger ben gegaan dan 147,5 (85%). Maar dat zullen we dan vanzelf wel zien!

Oehh dan moet ik misschien maar snel eens gaan bestellen! Blijft toch een van mijn favoriete eten!
                    Heb in jouw logje gereageerd op het testen van de nieuwe maxes! Zal denk ik de eerste week van januari worden. Ik wil wel meer dan wat in de template staat dat zou lukken. Er staat bij #32 iets als 2-3 sets met 1 rep voor 100%-105%. Maar doe liever meteen iets hoger en dan gewoon 1 set, zodat ik weet wat ik vooruit gegaan ben. Mijn ultieme doelen zijn:
                    - Squat van 82.5 (half jaar terug) naar 95
                    - BP paused van 50 naar 60
                    - DL van 110 naar 125.
                    Maar ik weet vrij zeker dat me dit niet gaat lukken in januari, maar dat is logisch. Een tussendoel heb ik voor nu, en dus in januari, nog niet bedacht

Ik heb precies hetzelfde gevoel een beetje erbij, dat het lastig te peilen is. Maar eigenlijk vind ik dat niet eens zo erg, houdt het wel spannend en leidt me tijdens trainingen (merk ik) minder af. Voorheen was het vaak: m'n squat is van 3x5 60 naar 65 gegaan, nu moet 80 er wel in zitten bijvoorbeeld. Ik was dan meer bezig met vooruit kijken naar wat dan "eventueel in theorie" zal lukken. Dus het is inderdaad afwachten! Ben ook benieuwd wat het voor jou op gaat leveren, vooruit gaan zul je sowieso wel!

Kan je het zeker aanraden!
                    ~Fran Lebowitz

Comment

Ja, ik ben er érg blij mee

Moet bekennen dat ik wel wat nieuwsgierig en gespannen ben over hoe het uit zal pakken. Niet dat ik bang ben voor meer eten en/of aankomen, maar het is voor mij gewoon raar en onwennig om de andere kant op te gaan met voeding. Maar eigenlijk merk ik nu al dat op 2400 kcals alles volgens de cijfertjes helemaal keurig verloopt. Moet dat maar in gedachte zien te houden hehe.

Ik ben net begin dit jaar overgestapt van sportschool. De vorige waar ik trainde had geeneens een benchpress en squatrack :-). Ik ben er dus al aardig op vooruitgegaan. De sportscholen hier in de buurt zijn meer gericht op huismoeders haha. Maar ik red me nog wel prima zo. Ik zag wel dat er hier een sportschool is overgenomen door de basic fit. Daar ga ik nog wel een keer kijken hoe het er daar uitziet.

Ik had/heb ook met bulken dat het anders voelt. Met cutten zie je ook daadwerkelijk sneller resultaat. Ik kreeg laatst al wel weer te horen of ik was aangekomen... Was ik net een week of 6 aan het bulken. En het was niet omdat ik er zo gespierd uitzag haha. Maar ik heb nu wel strakkere truien aan dan anders. Eerder vaker een sweater ofzo. Maar nu kan ik prima strakkere kleren aan... Dus ben wel happy met resultaat tot nu toe.Volgend jaar een keer weer echt goed cutten. Ik vind sterker worden ook gewoon leuk :-)

Comment

• Hansi woh, dan heb je inderdaad vooruitgang geboekt. Ben nu bij zo'n 6 verschillende filialen van BF geweest. En daar hebben ze wel 2 benches en 2 squatracks op z'n minst.

Precies. Ik vind m'n fysieke vooruitgang erg moeilijk te peilen. Ik merk bv wel dat ik nóg sneller herstel, veel zichtbare aderen (vind ik lelijk) tijdens trainen heb en dat ik wel wat sterk word. En sterker worden vind ik ook erg leuk, dat is voor nu ook m'n main goal wbt het bulken.

Haha voller zie je er inderdaad al snel uit. Ik nu ook merk ik op veel plekken. En als je dan weer een keer cut zie je denk ik pas echt wat je bulk je heeft opgeleverd qua massa. Nu blijft het toch verpakt.
                        ~Fran Lebowitz

Comment

• 25/11/2016 - week 3, dag 3 (#37)
                          BP paused

1x5 25 kg
                          1x4 30 kg
                          1x3 35 kg
                          1x3 35 kg
                          1x2 40 kg
                          1x2 40 kg
                          1x2 40 kg
                          1x3 40 kg (ipv 1x2)
                          1x7 40 kg (ipv 1x2)

Squat
                          1x5 40 kg
                          1x5 50 kg
                          1x5 55 kg
                          1x5 55 kg
                          1x4 60 kg
                          1x4 60 kg
                          1x4 60 kg
                          1x4 60 kg
                          1x4 60 kg
                          1x8 60 kg (ipv 1x4)
                          Diepte was net aan bij laatste setje. Ging verder erg lekker.

BP paused
                          1x6 25 kg
                          1x6 30 kg
                          1x6 30 kg
                          1x6 35 kg
                          1x6 35 kg
                          1x6 35 kg
                          1x6 35 kg

Dumbell fly ss hyperextensions
                          5x10 6 kg per kant -- 5x5 bw
                          Als ik flys superset met hyperextensions doe ik hem op een 5 graden decline bankje, die staat naast het hyperextensions ding.

Trainingstijd: 85 min

Heerlijke training! Hierna lekker de stad afgedwaald op zoek naar een vest op black friday. Ugh ik haat zulke drukte... Wel geslaagd.
                          ~Fran Lebowitz

Comment

• 30/11/2016 - week 4, dag 1 (#37)
                            Squat

1x5 40 kg
                            1x4 50 kg
                            1x3 60 kg
                            1x3 60 kg
                            1x3 65 kg
                            1x3 65 kg
                            1x4 72.5 kg (ipv 1x2x70)
                            Hoppakee! 72.5 alleen maar met 1 rep een keer gedaan voor 1RM setup. Dacht dat er meer in zou zitten dan Sheiko voorschreef, en dat was zo. Zat meer in maar er komen natuurlijk nog wat squats.

1x3 72.5 kg (ipv 1x2x70)

BP paused
                            1x5 25 kg
                            1x4 30 kg
                            1x3 35 kg
                            1x3 35 kg
                            1x3 40 kg
                            1x3 40 kg
                            1x3 40 kg
                            1x3 40 kg
                            1x3 40 kg
                            Geprobeerd om aan m'n arch te werken, valt nog veel winst op te behalen naar mijn idee.

Dumbell fly
                            5x10 6 kg

GCBP
                            5x8 27.5 kg
                            Voelde raar om weer t&g te benchen. Ging wel erg lekker.

Squat
                            1x5 40 kg
                            1x4 50 kg
                            1x3 60 kg
                            1x3 60 kg
                            1x2 65 kg
                            1x2 65 kg
                            1x2 65 kg
                            1x2 65 kg

RDL
                            3x8 45 kg
                            Benen lekker kapot hierna.

Trainingstijd: 110 min

---

Gisteren niet aan m'n kcals gekomen door misselijkheid, 700 te weinig. Zal dat bij vandaag meenemen. Voel me vandaag tot dusver goed dus hopen dat dat aanhoudt.

Planning is om morgen en zaterdag weer te trainen om toch alle 3 de sessies van deze week te kunnen doen.
                            ~Fran Lebowitz

Comment

• 1/12/2016 - week 4, dag 2 (#37)
                              BP paused

1x5 25 kg
                              1x4 30 kg
                              1x3 35 kg
                              1x3 35 kg
                              1x3 40 kg
                              1x3 40 kg
                              1x2 45 kg (VPR)
                              Nooit 45 paused gerept, alleen single voor 1RM wu.

1x2 45 kg
                              1x4 45 kg (ipv 1x2) (VPR)

Niceee! Had geen eens een spotter en de reps voelde goed.

Deadlift
                              1x4 55 kg
                              1x4 65 kg
                              Vanaf vorige set hooked grip geoefend, vond het "te laat" om dat voor het eerst bij werksets te doen. Dat doet best wel veel pijn...

1x3 75 kg
                              1x3 75 kg
                              1x3 90 kg
                              1x3 90 kg
                              1x2 95 kg
                              1x2 95 kg
                              1x3 95 kg (ipv 1x2) (VPR)

Bar glipte bij de lockout vd laatste reps vanaf 90kg bijna uit m'n hand... Had ook zweethanden. Goed dooroefenen met hooked grip dus.

BP paused
                              1x5 30 kg
                              1x5 35 kg
                              1x4 40 kg
                              1x4 40 kg
                              1x4 40 kg
                              1x4 40 kg

Dumbell fly
                              5x10 6 kg

Walking lunges
                              5x5 10 kg per been
                              Kon hierna niet meer normaal lopen haha.

Trainingstijd: 120 min

Heerlijke training! Ben blij dat alles goed ging omdat ik gisteren natuurlijk ook al getraind had
                              ~Fran Lebowitz

Comment

• Slaap toevallig paar dagen achter elkaar bij m'n vriend dus de weging na 4 weken bulken zal even op zich laten wachten. Denk tot zaterdagochtend.
                                ~Fran Lebowitz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X