Googlelogen draad

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zelf gebruik dagelijks if it fit your macros. Eet wel clean maar speel met producten. Ene dag meer ei en de andere kip. Ene dag meer havermout andere dag meer rijst. Ene dag minder carbs en meer vet. En als ik dan een keer cheat zoals een stuk taart zorg ik dat het in mijn macros past. Dus dan eet ik minder kcal van andere dingen.

Originally posted by mascotte View Post
    Zal mss al gepost zijn maar toch ga ik het vragen .

Als het merendeel van onderzoeken uitwijst dat een Full body of UB/LB beter is dan een 3 of 4dagen split (bv push pull benen armen) waarom trainen de grotere jongens altijd een split (naturals)
    Het is beter maar niet de enigste optie.
    Ik heb hier geen nummers van maar laten we zeggen met een split kan je even makkelijk gezegd 90% van je max spier gainen en bij ub/lb of fb kan je 100% mits je alles goed doet.
    zijn veel factoren die hier invloed op hebben hoeveel iemand gaint.
    Het kan zijn dat door het vele trainen ze meer honger hebben en dus meer eten. Het kan zijn dat door het vele trainen ze zich meer gemotiveerd voelen om goed te eten en hard te trainen. Het kan ook zijn dat ze meer het maximale gewicht kunnen doen met 8-15 reps dan wanneer ze 5 reps doen. (reps stond niet in je vraag maar fb is meestal 5 reps en de split zijn vaak hoger ) Dit zijn allemaal speculaties. Maar als je kijkt naar zowel natty's als niet natty's dan zie je dat iedereen iets anders doet. Qua voeding en qua training, voor de 1 werkt het één beter dan het ander. Ook al zegt de wetenschap dat het niet optimaal is.

Owja en nog een voorbeeld van een if it if fit your macros aanhanger. Joseph Rakich maar of die natty is dat weten we niet.

Wil ook nog even zeggen dat in de sport wereld de mensen veel te snel iets concluderen op basis van een paar onderzoeken met een relatief klein aantal testpersonen.

Comment

i'm in, obviously
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by optiflex View Post
        Ik zelf gebruik dagelijks if it fit your macros. Eet wel clean maar speel met producten. Ene dag meer ei en de andere kip. Ene dag meer havermout andere dag meer rijst. Ene dag minder carbs en meer vet. En als ik dan een keer cheat zoals een stuk taart zorg ik dat het in mijn macros past. Dus dan eet ik minder kcal van .
        Maar dan komen we weer bij de discussie wat iifym precies inhoudt.
        Persoonlijk vind ik dat als je wel clean eet zoals jij, je niet spreekt over iifym maar over afwisseling.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
          Maar dan komen we weer bij de discussie wat iifym precies inhoudt.
          Persoonlijk vind ik dat als je wel clean eet zoals jij, je niet spreekt over iifym maar over afwisseling.
          Ja maar die discussie kan je bij alles houden.
          Wat is trainen? Ene vind dat je pas traint als je helemaal beast gaat en in je eigen zweet baad en de andere vind dat wandelen ook al een soort van trainen is.
          En wat is clean etc etc. Het is een visie die je kan interpreteren op je eigen manier.
          Dat het niet uitmaakt hoeveel je aankomt of je 2500 kcal 200 eiwit 100 vet 200 gram carbs uit kip brocoli rijst haalt of uit mac en shakes geloof ik graag. Maar zoals al eerder aangegeven was is het niet het gezondste voor je lichaam en de functies hiervan. Moet eigenlijk if it fit your mac and mics heten :P

Comment

Weet iemand optimale verdeling epa/dha?

En verzadigde vetzuren/ onverzadigde vetzuren?

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Weet iemand optimale verdeling epa/dha?

En verzadigde vetzuren/ onverzadigde vetzuren?
              Dit artikel geef wat meer inzicht hierin. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Je bent het artikel vergeten ahha.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                  Je bent het artikel vergeten ahha.
                  http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...es-part-3.html
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                    i'm in, obviously
                    Intake forumulier invullen jij
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Ik kan het niet weerleggen, verder geen zin in ook.
                      je zal best snoep kunnen vreten ipv rijst, ik voel me er niet goed bij.
                      ik ga dan maar uit van broscience, ik zie dat het werkt en vind het zelf fijn.
                      Jullie zullen gelijk hebben, trek me verder terug uit de discussie, mr o van 2030 zal wellicht door hatibo gesponserd worden
                      Q het is geen nee het kan wel, nee het kan niet ding. Het idee is een beetje precies te begrijpen waarom dan wel of niet en wat eventueel nog meer van invloed is. En waarom zou je het persé willen weerleggen? Je kan er ook open instappen en objectief naar kijken. Wilt niet zeggen dat mensen dan verplicht iedere dag 100 gr zure matten en kikkertjes moeten gaan eten.

Comment

@dynobet thnx, had even een bevestiging nodig of het klopte wat ik dacht.

@discussie

Wat quibus zegt klopt deels wel. Omdat als je je een groot deel uit snoep of dergelijke haalt, je vaak te weinig vezels binnen krijgt. Clean foods bevatten over het algemeen meer vezels en mineralen dan rotzooi.

Aan de andere kant neem dit niet weg, dat als jij 5000 kcal moet vreten en circa 3000 kcal aan clean eet. Dat die overige 2000 niet kan worden opgevuld met minder clean eten. Je hebt immers met die 3000 kcal al voldoende vezels, mineralen etc binnen.

Comment

No offense Tal maar heb dit al een paar keer afgekadert dat vezels en micro's ook een belangrijke rol vervullen maar dat we er voor het gemak vanuit gaan dat dit in orde is. Ik snap niet waarom we daar iedere keer op terug moeten komen. Anders blijf je de "je kan me niet zeggen dat dat gezond is" en "ik doe wat werkt" argumentatie houden.

dus:

[x] genoeg vezels
                          [x] micro's in orde

Comment

Omdat het imo zinloze discussie is.
                            beter stel men eerst vast wat iifym betekend, brood vervangen door rijst lijkt me geen probleem.
                            zure lappen wel, maar er wordt met allemaal maten gemeten.

ik doe ook brood ipv rijst dus iifym.
                            daar gaat de discussie nu heen en dsn maakt het imo geen reet uit.
                            ik had het over iifym nocerino style dan krijg je pukkel/slappe lul/minder gains.

dynamix praat over 40% snoep icm groente..ik kan en wil dat niet weerleggen en vind het eerlijk gezegd ook geen interessante discussie, ik vind snoep slecht, maar kan het niet bewijzen/ wil het niet bewijzen dus id voor mij de discussie wel klaar.

Comment

Even een quote uit de openingspost van Akito:

Meal timing maakt weinig/niets uit
                              In deze post wordt deze conclusie getrokken aan de hand van een aantal onderzoeken (die onder deze bewering te vinden en in te zien zijn).

Na alle onderzoeken gelezen te hebben, vind ik het vreemd dat hetgeen in de quotes de conclusie is die iemand uit deze onderzoeken trekt. Er is hier gekeken naar puur en alleen meal frequency (aantal maaltijden per dag), maar niet naar meal timing! (het effect van verschillende hoeveelheden voeding en samenstellingen van maaltijden op bepaalde specifieke tijdstippen tov training. en het effect hiervan op de spier en vetmassa).

Al deze onderzoeken kijken naar "meal frequency, energy intake and expenditure". Oftewel er is onderzocht of het eten van meerdere kleine maaltijden VS enkele grote maaltijden invloed heeft op het totaal aantal kcal welke wij verbruiken per dag. Dit lijkt niet het geval te zijn. Maar wat zegt dit over maaltijd timing en spiermassa opbouw / Lichaamscompositie?

Ps. één van deze onderzoeken uitgevoerd op niet sportende obese vrouwen liet zien dat er op een 1000 kcal dieet er geen verschil is voor deze groep mensen tussen veel kleine maaltijden en twee "grote" maaltijden qua vetmassa verlies en vetvrije massa verlies. We hebben het hier echter wel over obese mensen en over "grote" maaltijden van 500 kcal...Nee het lijkt mij logisch dat het lichaam in een groot calorie deficiet uitermate goed in staat is om 500 kcal in één keer te verwerken.

(wat zou er uit dit onderzoek komen als ze een voor ons relevantere groep zouden nemen zoals getrainde personen waarbij er wellicht 6x700 kcal wordt vergeleken met 2x2100. Ik weet niet wat de uitkomst zou zijn, maar ik kan mij voorstellen dat het in een calorie overschot lastiger is om in 2100 kcal in een keer te verwerken. Vooral als de maaltijd erg hoog in koolhydraten is in verband met de glycogen syntheses rate. Je lichaam kan namelijk maar een bepaalde hoeveelheid koolhydraten per tijdseenheid efficiënt verwerken. Bij hogere innames per tijdseenheid is de omzetting van KH naar vetzuren (en vetopslag) groter. (deze kunnen later weer aangesproken worden, maar bij atleten die een laag vet% hebben, gebeurt het mobiliseren en verbranden van vetzuren moelijker. In dat geval lijkt mij deze situatie niet optimaal).

Om op basis van deze onderzoeken te concluderen dat Meal timing weinig/niets uit maakt, vindt ik raar. Deze conclusie kan men op basis van de geleverde data namelijk niet onderbouwen.

Men kan wel concluderen dat bij het eten van een gelijk aantal kcal twee grotere maaltijden versus meerdere kleinere maaltijden geen significant effect heeft op ons totale energie verbruik.

ps. Daarbij komt dat de meeste van deze onderzoeken uitgevoerd zijn op obese mensen. Uit ervaring weet ik dat de stofwisseling van deze mensen anders reageert dan bij niet obese mensen. Wat bij deze mensen zeer effectief werkt, kan voor een atleet met een laag vet% catastrofale effecten hebben. Hoe representatief is een dergelijk onderzoek dan?

Comment

Originally posted by quibus View Post
                                Omdat het imo zinloze discussie is.
                                beter stel men eerst vast wat iifym betekend, brood vervangen door rijst lijkt me geen probleem.
                                zure lappen wel, maar er wordt met allemaal maten gemeten.

ik doe ook brood ipv rijst dus iifym.
                                daar gaat de discussie nu heen en dsn maakt het imo geen reet uit.
                                ik had het over iifym nocerino style dan krijg je pukkel/slappe lul/minder gains.

dynamix praat over 40% snoep icm groente..ik kan en wil dat niet weerleggen en vind het eerlijk gezegd ook geen interessante discussie, ik vind snoep slecht, maar kan het niet bewijzen/ wil het niet bewijzen dus id voor mij de discussie wel klaar.
                                Ja maar je blijft maar op die Dynamix tekst hameren. Waarom? Heb trouwens sterk het idee dat je trolled. Is niet erg kan het wel waarderen maar dan wil ik ook nooit meer gepiep horen van jouw kant daarover .

Daarnaast is het vraagstuk makkelijk af te kaderen als volgt dan neem je dat alles mee:

Als ik (zijn we weer, poging 4?) voldoende vezels, micro's en andere voedinsstoffen binnenkrijg en mijn macro's in check zijn alsmede mijn kcal intake ---> heeft de bron van mijn koolhydraten dan invloed op mijn fysiek / lichaamscompositie / resultaten op korte en/of lange termijn?

Ik denk van niet.
                                Last edited by pescatore; 22-05-2014, 10:40.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X