Googlelogen draad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by pescatore View Post
    Dat is wel de theorie achter UD2 overigens en waarom niet?
    Zei het verkeerd: Maar na 3 dagen low carb, kan niemand mij wijsmaken dat deze witte stokbrood niet als energie/glycogeen wordt gebruikt

    Het is gewoon zo dat elk product zijn eigen tijd kent. Door je lichaam optimaal te kennen en lichamelijke processen in kaart te brengen, kan je veel makkelijker herkennen wat goed werkt voor jou en niet. Maar snoep vervangen voor rijst, gaat mij wat te ver. Waarom? Heel simpel. Snoep zijn lege kcal, me lichaam kan het alleen opslaan of gebruiken als energie. Als ik mijn kh bron kies, dan wil ik graag de vitamines/mineralen en vezels erbij hebben. Oftwel total package.

    In het weekend eet ik graag wat junkvoedsel, maar probeer dit te vervangen voor 1 of 2 maaltijden om te compenseren.

    Comment


    • #62
      Originally posted by talalelh15 View Post
      Ja precies dat laatste dacht ik dus ook nbtp. Dat je lichaam soort van denkt, dit is mijn brandstof en dit wil ik gebruiken. Maar gebeurt dan met glycogeen, lostrekken van vetcellen, insuline etc?
      Wat bedoel je precies met je laatste zin?

      Ik blijf voor dit moment van mening dat glycogeen toch normaal min of meer als 'basis brandstof' zal gebruikt worden vooraleer er echt drastisch overgaan wordt op vet en eiwit (tuurlijk wel in kleine mate). De kans dat je glycogeen reserves op is na 1 nacht is onmogelijk dus ik kan op dit moment geen reden vinden (ook niet na even kort wat te googlen) waarom dit zo zou zijn.
      I'm not special, but not the same as you.
      Because I do things you will never do.
      SQ 1x170 - BP 1x107.5 - DL 1x200 (bw: 84.5 kg)

      Comment


      • #63
        Nice dat men enigszins vriendelijk tegen elkaar blijft deze keer trouwens, hulde

        Comment


        • #64
          Originally posted by pescatore View Post
          Dat zegt toch ook niemand? Micro's en vezels terzijde, hoezo zou de bron wat uitmaken voor je voortgang en je resultaten? Gaat ff niet om gelijk hebben maar om informatie.
          Ik kan het misschirn zo uitleggen.
          auto..lichaam
          benzine..macros
          olie..micros

          je auto rijd zonder olie net zo goed als met olie...totdat je motor begint te haperen en er geen smering meer is dan rijd je de motor aan stront en ben je klaar.
          we hebben het toch ook niet alleen over gains?
          Maar neem een simpele proef, doe van de week een soirt pr training, eet de rest van de week in plaats van clean wat jij doet volgens mij de helft van je carbs uit pure suiker.
          train volgende week exact dezelfde routine en zie het verschil.
          ik durf het niet aan maar voor diegene die het onzin vinden om clean te eten een leuke uitdaging.

          Comment


          • #65
            Originally posted by nbtp View Post
            Wat bedoel je precies met je laatste zin?

            Ik blijf voor dit moment van mening dat glycogeen toch normaal min of meer als 'basis brandstof' zal gebruikt worden vooraleer er echt drastisch overgaan wordt op vet en eiwit (tuurlijk wel in kleine mate). De kans dat je glycogeen reserves op is na 1 nacht is onmogelijk dus ik kan op dit moment geen reden vinden (ook niet na even kort wat te googlen) waarom dit zo zou zijn.
            Me laatste zin bedoelde ik. Stel je lichaam gebruikt vet als brandstof maar blijft wel gewoon kh eten. Dan is er nooit de mogelijkheid om het ''hardnekkige vet'' te mobiliseren vanuit je vetcellen. Aangezien je daar voornamelijk low carb of hiit + liit voor nodig hebt. En volgens mij had insuline, t3 en nog wat andere hormonen hier ook invloed op.

            Comment


            • #66
              Originally posted by quibus View Post
              Ik kan het misschirn zo uitleggen.
              auto..lichaam
              benzine..macros
              olie..micros

              je auto rijd zonder olie net zo goed als met olie...totdat je motor begint te haperen en er geen smering meer is dan rijd je de motor aan stront en ben je klaar.
              we hebben het toch ook niet alleen over gains?
              Maar neem een simpele proef, doe van de week een soirt pr training, eet de rest van de week in plaats van clean wat jij doet volgens mij de helft van je carbs uit pure suiker.
              train volgende week exact dezelfde routine en zie het verschil.
              ik durf het niet aan maar voor diegene die het onzin vinden om clean te eten een leuke uitdaging.
              En als je nu 400 gram groenten per dag eet, 3 stuks fruit, genoeg goede vetten binnenkrijgt en daarnaast snoep eet. Je krijgt dan ongeveer dubbel zo veel vitaminen en mineralen binnen als de gemiddelde Nederlander. Kan het dan nog steeds kwaad om snoep te eten? Gaat je motor daarvan haperen?

              Comment


              • #67
                Originally posted by quibus View Post
                Ik kan het misschirn zo uitleggen.
                auto..lichaam
                benzine..macros
                olie..micros

                je auto rijd zonder olie net zo goed als met olie...totdat je motor begint te haperen en er geen smering meer is dan rijd je de motor aan stront en ben je klaar.
                we hebben het toch ook niet alleen over gains?
                Maar neem een simpele proef, doe van de week een soirt pr training, eet de rest van de week in plaats van clean wat jij doet volgens mij de helft van je carbs uit pure suiker.
                train volgende week exact dezelfde routine en zie het verschil.
                ik durf het niet aan maar voor diegene die het onzin vinden om clean te eten een leuke uitdaging.
                Punt is een beetje als je aan je micro's wilt komen en je vezels en all that good stuff dat je wel een groot deel van je voeding (als je een gangbaar aantal kcal wegwerkt) wel uit zogenamde cleane bronnen moet halen.

                Dat auto verhaal (niet boos worden) maar is precies een redenatie hoe broscience ontstaat. Het klinkt logisch en mss is het wel waar maar ik ben iemand ik wel graag snappen wat en hoe en wat de gevolgen zijn als ik wat zaken aanpas en welk effect dat heeft.

                En ik kan tot op heden nog steeds geen logisch en goed onderbouwd verhaal verzinnen dat mij uitlegt dat wanneer ik al mijn voedingstoffen op orde heb wat dan het voordeel is van de zogenaamde "cleane" carbs. Buiten dat de tandarts hier mss een of twee dingen over te zeggen heeft maar dat staat daar ff buiten. Voor het gemak afkadeen naar krachtsport en het effect op je resultaten van verschillende kh bronnen.

                En nogmaals het valt me gewoon op dat er heel veel zaken en onderzoeken wijzen naar een situatie dat het geen verschil maakt. Daarentegen ben ik nog nooit, letterlijk nog nooit iets tegengekomen dat het tegendeel aangeeft. Alleen mensen die het claimen zonder data. En dat bewijst niks maar het zet mij gewoon aan het denken.

                Ik ben geen iifym profeet hoor ik eet redelijk clean, vind ik fijn en lekker maar ik ga niet mijn hoofd wegdraaien van al die bevindingen.
                Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                Comment


                • #68
                  Originally posted by quibus View Post
                  Ja het blijft lastig, maar daarom vind ik dus dat je jezelf niet met zo iemand moet vergelijken.
                  hij gebruikt, traint als een mtf.
                  hij krijgt die hoeveelheden niet schoon weg.
                  denk ook dat ik een ander soort atleet in me hoofd heb dan sommige hier, dit is een bb forum en imo werkt een bb naar een shredded fysiek toe.
                  Ik denk dat als je niet naturel bent je jezelf niet aan zon dieet moet wagen.
                  maar credits dat je een atleet gevonden hebt.
                  Kleine correctie:
                  Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
                  Welkom op het Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums.
                  (Alhoewel mensen die fitnessen ook aan hun body bouwen. Of afbouwen, dat dan weer wel )
                  Purist
                  Verzuren zonder kuren
                  ...ilse weet alles...

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by quibus View Post
                    Waar ik ook benieuwd naar ben:
                    Als ik naar de leden kijk die de afgelopen tijd flink progressie hebben geboekt zie ik
                    gus/mvos/dynobet/im/fitgod/rickbeen/vergeet er vast wat..volgens mij eten zij allen erg clean.
                    Het probleem bij discussie's over wel of niet clean eten, is dat de term "clean" geen vastgelegd en meetbaar gegeven is. Wanneer is iets wel of niet clean?

                    De een vind brood (in het algemeen) niet clean omdat er zout in zit (en door verhoging van inname van zout vocht gaat vasthouden). De ander vindt dat er niets mis is met brood. Ook heb je nog mensen die vinden dat volkoren, spelt, zwart of donker brood clean is, maar witbrood niet. Er zijn ook mensen die over clean of niet clean spreken op basis van het bereidingsproces en toevoegingen aan het product. Deze mensen vinden een ambachtelijk gebakken ciabatta brood (wit) bijvoorbeeld volledig clean, maar een AH zaanse snijder witbrood niet clean (ivm bereiding en toevoegingen).

                    Ander voorbeeld hiervan (welke wat duidelijker is wat ik bedoel met aard van bereiding en toevoegingen), is pinda saus. Pinda saus uit een plastic doosje uit de supermarkt is gewoon "bende".

                    Dit zijn de eerste paar ingrediënten (hoe eerder het genoemd wordt in de ingrediëntenlijst hoe meer er van erin zit): Maltodextrine, pindapasta 29%, gemodificeerd aardappelzetmeel, suiker, magere melkpoeder. (ja je leest het goed, er zit bijna twee maal zoveel suiker in dan dat er pinda's inzitten. Geen verse melk maar melkpoeder (welke bekend staat voor transvetten), en ga zo maar door.

                    Terwijl je als je het zelf maakt nauwelijks suiker aan te pas komt. Het is dan voornamelijk pinda's (gemalen tot pasta) ui, knoflok, chili, kruiden, soya saus en verse melk of water.

                    Is sate saus nu clean? of kan men dit niet zo zwart wit zeggen?


                    Bron: website conimex, conimex satesaus:
                    Pinda Satésaus | Conimex
                    ------------------------------

                    Veel mensen vinden melkvetten als kaas, room, roomboter etc niet clean. Als je vraagt waarom ze dit vinden krijg je vaak het antwoord dat er veel verzadigde vetten inzitten. Voor deze mensen is dit dus niet clean. Het is echter niet zo zwart wit en afhankelijk van de context:

                    Ik bekijk het zo: bovenstaande producten bevatten van alle vetten gemiddeld ongeveer 66% verzadigde vetten (en dus ook 34% onverzadigde vetten). In ons dagelijkse dieet is het aan te raden om ook voldoende verzadigde vetten binnen te krijgen. Kijkend naar bovenstaande gegevens, ziet men dat er voldoende ruimte is om ook deze producten in een dieet in te bouwen. Dus van de ene kant zorg je dat je ook je olijfolie, noten, vet visje, eieren en avocado en dergelijke binnenkrijgt. En daarnaast is er ook voldoende ruimte voor een (wellicht iets kleinere) hoeveelheid kaas, boter, room, etc.

                    Nu is het zo dat veel mensen ruim voldoende verzadigde vetten binnenkrijgen en te weinig van bepaalde andere vetzuren binnenkrijgen (oa omega 3 vetzuren). In hun specifieke geval is de balans tussen de verschillende vetzuren niet optimaal en is het wellicht aan te raden om wat roomboter en een paar gehaktballen of speklappen te vervangen voor producten die vetzuren leveren die ze ook hard nodig hebben.

                    Dus in plaats van te zeggen kaas, boter, room, spek, gehakt, etc etc is niet clean, vind ik dat men moet kijken naar het totaalplaatje van voeding. Op basis hiervan kan men bepalen in hoeverre er wel of geen ruimte is hiervoor. Voor de ene persoon kunnen deze producten een verbetering van het dieet opleveren. Bij anderen een verslechtering. Het is dus niet zwart wit.
                    -----------------------------

                    Dan hebben we nog onwetende mensen die producten als mayonaise (wat gewoon olie met ei, azijn, beetje mosterd is) als uitermate ongezond bestempelen. Voor deze mensen is mayonaise niet clean. Maar anderen die weten wat mayonaise is en er op toezien dat de mayonaise die zij kopen geen onnodige toevoegingen heeft, is mayonaise een volledig clean product.

                    Dus, wat is clean? Wie bepaalt wat clean is? Kan dit per context verschillen?
                    -----------------------------------

                    Mensen die mij kennen weten dat ik van koken en lekker eten houdt. Ik kan soms heerlijke maaltijden op tafel zetten waarvan menig persoon het zou bestempelen als een cheat maaltijd. Maar als ik deze gerechten maak, kook ik van scratch met vrijwel uitsluitend verse ingrediënten. Als ik de tijd heb is zelfs de boullion zelf getrokken. Ik weet wat ik koop en wat ik in het gerecht stop (verse spullen). Dit is in mijn ogen dan ook nog steeds "clean" zolang het binnen het totaalplaatje past. Maar in een ander zijn ogen hoeven mijn maaltijden niet clean te zijn en kunnen ze dit bestempelen als cheat maaltijden.

                    Dus ja eet ik clean? Ikzelf wil graag geloven van wel. Maar het antwoord dat je van anderen zult krijgen is afhankelijk van wie je het vraagt en zijn interpretatie van clean.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                    Comment


                    • #70
                      Zal mss al gepost zijn maar toch ga ik het vragen .

                      Als het merendeel van onderzoeken uitwijst dat een Full body of UB/LB beter is dan een 3 of 4dagen split (bv push pull benen armen) waarom trainen de grotere jongens altijd een split (naturals)
                      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

                      The upper back is the new chest Defranco

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by mascotte View Post
                        Zal mss al gepost zijn maar toch ga ik het vragen .

                        Als het merendeel van onderzoeken uitwijst dat een Full body of UB/LB beter is dan een 3 of 4dagen split (bv push pull benen armen) waarom trainen de grotere jongens altijd een split (naturals)
                        Weet niet eens of dat zo is wat je hierboven allemaal stelt, vind het altijd gevaarlijk inhoudelijk te reageren als de stelling in het beginsel al op losse schroeven staat maar vraag het eens aan een grote jongen zou ik zeggen.
                        Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by mascotte View Post
                          Zal mss al gepost zijn maar toch ga ik het vragen .

                          Als het merendeel van onderzoeken uitwijst dat een Full body of UB/LB beter is dan een 3 of 4dagen split (bv push pull benen armen) waarom trainen de grotere jongens altijd een split (naturals)
                          Ik ga even puur op speculeren:

                          Ik gok dat 80% van de mannen die trainen om groot te worden en flink wat spiermassa op willen bouwen trainen met een 3-4-5 dagen split waarbij ze alle spiergroepen 1x per week trainen. Dit is ook vaak het standaard advies wat mensen krijgen, in blaadjes lezen en wat ze van anderen horen.

                          Bij een deel van de mensen werkt alles. Of zou nou zwaar, licht, met veel of weinig herhalingen trainen. UB/LB, fullbody of split. Je ziet ze groeien. Meestal komen deze mensen als eerste in aanraking met een split. Bij deze mensen werkt OOK een split uitermate effectief. Een fullbody of UB/LB zal voor deze persoon wellicht even goed werken, maar waarom zouden ze naar een alternatief zoeken. Het standaard geadviseerde werkt, dus dit doen ze. Mensen die op alle soorten training goed reageren, worden als ze consequent trainen en eten altijd groot.

                          Bij de mensen die het standaard geadviseerde niet goed werkt, zullen er een hoop stoppen en een deel zal zoeken naar alternatieven. Dat deze mensen minder goed responden laat al zien dat het moeilijker wordt voor deze mensen om heel groot te worden. Een hoop mensen die in deze groep vallen zullen NIET split trainen omdat ze hier niet goed op reageren.

                          Dus de grote jongens zijn wellicht niet groot door split training. Ze zijn groot doordat ze veel aanleg hebben en op vrijwel alles wat enigszins goed opgezet is hard groeien. Ze hoeven geen alternatief op het standaard geadviseerde te zoeken dus zal het grootste deel van de mensen die in deze groep vallen split trainen.
                          ---------------------------------------

                          Maargoed zoals ik al zei: puur speculatie.
                          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by dynobet View Post
                            Het probleem bij discussie's over wel of niet clean eten, is dat de term "clean" geen vastgelegd en meetbaar gegeven is. Wanneer is iets wel of niet clean?

                            De een vind brood (in het algemeen) niet clean omdat er zout in zit (en door verhoging van inname van zout vocht gaat vasthouden). De ander vindt dat er niets mis is met brood. Ook heb je nog mensen die vinden dat volkoren, spelt, zwart of donker brood clean is, maar witbrood niet. Er zijn ook mensen die over clean of niet clean spreken op basis van het bereidingsproces en toevoegingen aan het product. Deze mensen vinden een ambachtelijk gebakken ciabatta brood (wit) bijvoorbeeld volledig clean, maar een AH zaanse snijder witbrood niet clean (ivm bereiding en toevoegingen).

                            Ander voorbeeld hiervan (welke wat duidelijker is wat ik bedoel met aard van bereiding en toevoegingen), is pinda saus. Pinda saus uit een plastic doosje uit de supermarkt is gewoon "bende".

                            Dit zijn de eerste paar ingrediënten (hoe eerder het genoemd wordt in de ingrediëntenlijst hoe meer er van erin zit): Maltodextrine, pindapasta 29%, gemodificeerd aardappelzetmeel, suiker, magere melkpoeder. (ja je leest het goed, er zit bijna twee maal zoveel suiker in dan dat er pinda's inzitten. Geen verse melk maar melkpoeder (welke bekend staat voor transvetten), en ga zo maar door.

                            Terwijl je als je het zelf maakt nauwelijks suiker aan te pas komt. Het is dan voornamelijk pinda's (gemalen tot pasta) ui, knoflok, chili, kruiden, soya saus en verse melk of water.

                            Is sate saus nu clean? of kan men dit niet zo zwart wit zeggen?


                            Bron: website conimex, conimex satesaus:
                            Pinda Satésaus | Conimex
                            ------------------------------

                            Veel mensen vinden melkvetten als kaas, room, roomboter etc niet clean. Als je vraagt waarom ze dit vinden krijg je vaak het antwoord dat er veel verzadigde vetten inzitten. Voor deze mensen is dit dus niet clean. Het is echter niet zo zwart wit en afhankelijk van de context:

                            Ik bekijk het zo: bovenstaande producten bevatten van alle vetten gemiddeld ongeveer 66% verzadigde vetten (en dus ook 34% onverzadigde vetten). In ons dagelijkse dieet is het aan te raden om ook voldoende verzadigde vetten binnen te krijgen. Kijkend naar bovenstaande gegevens, ziet men dat er voldoende ruimte is om ook deze producten in een dieet in te bouwen. Dus van de ene kant zorg je dat je ook je olijfolie, noten, vet visje, eieren en avocado en dergelijke binnenkrijgt. En daarnaast is er ook voldoende ruimte voor een (wellicht iets kleinere) hoeveelheid kaas, boter, room, etc.

                            Nu is het zo dat veel mensen ruim voldoende verzadigde vetten binnenkrijgen en te weinig van bepaalde andere vetzuren binnenkrijgen (oa omega 3 vetzuren). In hun specifieke geval is de balans tussen de verschillende vetzuren niet optimaal en is het wellicht aan te raden om wat roomboter en een paar gehaktballen of speklappen te vervangen voor producten die vetzuren leveren die ze ook hard nodig hebben.

                            Dus in plaats van te zeggen kaas, boter, room, spek, gehakt, etc etc is niet clean, vind ik dat men moet kijken naar het totaalplaatje van voeding. Op basis hiervan kan men bepalen in hoeverre er wel of geen ruimte is hiervoor. Voor de ene persoon kunnen deze producten een verbetering van het dieet opleveren. Bij anderen een verslechtering. Het is dus niet zwart wit.
                            -----------------------------

                            Dan hebben we nog onwetende mensen die producten als mayonaise (wat gewoon olie met ei, azijn, beetje mosterd is) als uitermate ongezond bestempelen. Voor deze mensen is mayonaise niet clean. Maar anderen die weten wat mayonaise is en er op toezien dat de mayonaise die zij kopen geen onnodige toevoegingen heeft, is mayonaise een volledig clean product.

                            Dus, wat is clean? Wie bepaalt wat clean is? Kan dit per context verschillen?
                            -----------------------------------

                            Mensen die mij kennen weten dat ik van koken en lekker eten houdt. Ik kan soms heerlijke maaltijden op tafel zetten waarvan menig persoon het zou bestempelen als een cheat maaltijd. Maar als ik deze gerechten maak, kook ik van scratch met vrijwel uitsluitend verse ingrediënten. Als ik de tijd heb is zelfs de boullion zelf getrokken. Ik weet wat ik koop en wat ik in het gerecht stop (verse spullen). Dit is in mijn ogen dan ook nog steeds "clean" zolang het binnen het totaalplaatje past. Maar in een ander zijn ogen hoeven mijn maaltijden niet clean te zijn en kunnen ze dit bestempelen als cheat maaltijden.

                            Dus ja eet ik clean? Ikzelf wil graag geloven van wel. Maar het antwoord dat je van anderen zult krijgen is afhankelijk van wie je het vraagt en zijn interpretatie van clean.
                            Dit is wat ik ook altijd zeg. Weet niet van wie ik de tekst gejat heb maar er zijn maar 2 dieëten namelijk in balans en niet in balans. Dan maken je maaltijden op een dag en hoe je het precies samenstelt in macro's niet eens zo gek veel uit.

                            Basicly letten op voldoende vezels, voldoende groenten, voldoende en goede verdeling vetten dan ben je al een heel eind. Als je vervolgens je calorie-inname in check houdt en overwegend onbewerkte keuzes maakt dan past er echt wel een en ander aan "niet cleane" voeding naast.

                            Je kunt spreken van optimale voeding en sub-optimale voeding maar dat verschil zit niet tussen 50 gr rijst extra of "niet cleane muesli". Want daar hebben we het meestal over, carbs. Ik begrijp persoonlijk niet dat het zo lastig te bevatten is dat het totaal onlogisch is dat dit weerslag heeft op je resultaten. Nogmaals ik heb het niet over een ongezond voedingspatroon maar over je keuzes náást de zaken die je gewoon als baseline nodig hebt.

                            En wat dat vocht vasthouden betreft heb ik nooit begrepen. Heb je dan een show ofzo zonder shirt als je naar je werk gaat? Geen mens die het opmerkt hoor en het is maar je vochtbalans, waarom zou die constant zo laag mogelijk moeten zijn?
                            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

                            Comment


                            • #74
                              Ik kan het niet weerleggen, verder geen zin in ook.
                              je zal best snoep kunnen vreten ipv rijst, ik voel me er niet goed bij.
                              ik ga dan maar uit van broscience, ik zie dat het werkt en vind het zelf fijn.
                              Jullie zullen gelijk hebben, trek me verder terug uit de discussie, mr o van 2030 zal wellicht door hatibo gesponserd worden


                              Originally posted by pescatore View Post
                              Punt is een beetje als je aan je micro's wilt komen en je vezels en all that good stuff dat je wel een groot deel van je voeding (als je een gangbaar aantal kcal wegwerkt) wel uit zogenamde cleane bronnen moet halen.

                              Dat auto verhaal (niet boos worden) maar is precies een redenatie hoe broscience ontstaat. Het klinkt logisch en mss is het wel waar maar ik ben iemand ik wel graag snappen wat en hoe en wat de gevolgen zijn als ik wat zaken aanpas en welk effect dat heeft.

                              En ik kan tot op heden nog steeds geen logisch en goed onderbouwd verhaal verzinnen dat mij uitlegt dat wanneer ik al mijn voedingstoffen op orde heb wat dan het voordeel is van de zogenaamde "cleane" carbs. Buiten dat de tandarts hier mss een of twee dingen over te zeggen heeft maar dat staat daar ff buiten. Voor het gemak afkadeen naar krachtsport en het effect op je resultaten van verschillende kh bronnen.

                              En nogmaals het valt me gewoon op dat er heel veel zaken en onderzoeken wijzen naar een situatie dat het geen verschil maakt. Daarentegen ben ik nog nooit, letterlijk nog nooit iets tegengekomen dat het tegendeel aangeeft. Alleen mensen die het claimen zonder data. En dat bewijst niks maar het zet mij gewoon aan het denken.

                              Ik ben geen iifym profeet hoor ik eet redelijk clean, vind ik fijn en lekker maar ik ga niet mijn hoofd wegdraaien van al die bevindingen.

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by R2D2 View Post
                                Kleine correctie:
                                Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
                                Welkom op het Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums.
                                (Alhoewel mensen die fitnessen ook aan hun body bouwen. Of afbouwen, dat dan weer wel )
                                je hebt gelijk, vind een fitnessmodel ook niet echt af doen voor een bb er btw.

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn porn
                                erotik film izle Rus escort gaziantep rus escort
                                Antalya Escort
                                sikis
                                gaziantep escort
                                gaziantep escort
                                İstanbul Escort
                                istanbul escort bayan
                                sisli escort beylikduzu escort bayan
                                antalya escort atakoy escort
                                umraniye escort bayan
                                Very sweethearts get banged by pretty pals Баба посидела анусом на крепком стояке fotos de vaginas sexis
                                Working...
                                X