Originally posted by NickP
View Post
NickP's log
Collapse
X
-
Benentraining vandaag:
Back squat:
warming up 10 x 10, 10 x 30, 10 x 50, 1 x 80, 1 x 100
5 x 5 x 90
Standing calve raise:
4 x 12 x 60
Leg extension:
4 x 10 x 37,5
Hamstring curl:
3 x 10 x 27,5
1 x 10 x 25
Cable crunches:
3 x max x 25 kg
Commentaar:
Training ging best lekker, squat even 1rm gedaan maar zat nog wel meer in.
Calve raise gaat altijd wel goed.
Extension en curl weer rustig uitgevoerd zodat ik ze beter voel met minder gewicht, helaas de curl niet volledig af kunnen maken doordat ik merkte dat mijn techniek afnam naarmate de oefening vorderde. Rug kwam van het bankje af waardoor er onnodige spanning op mijn onderrug kwam.
1rm squat gedaan dus, 100 kg maar kon ook wel 105.. Vind het nog wat eng om alleen zonder rack om het op te vangen meer te squatten. Iemand oplossing daarvoor btw? denk niet dat er echt een oplossing voor is namelijk
Comment
-
Originally posted by Aldo Raine View Post
Hier t filmpje trouwens, ik zie dat mn kont wat een draaiende beweging maakt waardoor mijn rug niet al de tijd recht blijft. Voelde er tijdens de uitvoering niks van moet ik zeggen, maar ziet er niet erg natuurlijk uit. Iemand een idee hoe ik dat er uit kan krijgen?
1rm squat 100 kg - YouTube
Comment
-
Ik mocht willen dat ik zo'n opstelling heb zoals die van jou, dan hoefde ik maar 2 stappen naar achteren te nemen. Bij ons is er een squat rack en ik moet er helemaal uit stappen om diep te kunnen squatten.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIk mocht willen dat ik zo'n opstelling heb zoals die van jou, dan hoefde ik maar 2 stappen naar achteren te nemen. Bij ons is er een squat rack en ik moet er helemaal uit stappen om diep te kunnen squatten.Ernstig noh!
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostIk mocht willen dat ik zo'n opstelling heb zoals die van jou, dan hoefde ik maar 2 stappen naar achteren te nemen. Bij ons is er een squat rack en ik moet er helemaal uit stappen om diep te kunnen squatten.
Heb je misschien nog wat feedback op mijn uitvoering? Ik weet dat je er verstand van hebt namelijk
Comment
-
Fysiobezoekje vandaag weer gehad, dacht dat hij ging dry needlen alleen het gaat iets sneller dan verwacht.
Hij heeft nu mijn schouderblad diverse minute over mijn ribben gedraaid zodat mijn schouder weet dat hij de normale bewegingen weer kan maken.
De schouder en het schouderblad hebben nu bijna een jaar verkeerde bewegingen gemaakt en deze als automatisme gebruikt. Nu is het zaak om dat automatisme te doorbreken en de schouder weer de normale bewegingen te laten maken. Deze keer heeft hij dat handmatig gedaan maar de volgende keren is het de bedoeling dat mijn schouder (ik dus) dat uit zichzelf gaat doen.
Ik moet dus komende 2 weken in ieder geval nog rust houden met handbal en fitness. Krachttrainen gebeurd met hem en dan specifiek voor de schouderbewegingen.
Comment
-
Oh ik zie dat ik een lowerbody training vergeten ben te loggen..
Vandaag met Gyzz van dit forum getraind in zijn gym, is de eerste keer sinds 10 maanden ofzo dat ik in een sportschool heb getraind hahaha was wel even wennen allemaal. Heb ook hele verschillende gewichten kunnen pakken omdat de apparaten toch op een andere manier je spieren trainen dan op de apparaten die je gewend bent.
Gyzz vond dat ik goede benen had en hij heeft juist weer goede upperbody dus was wel even grappig haha.
Training van 29 november:
Back squat:
warming up 10 x 10, 10 x 40, 10 x 60, 1 x 80
5 x 5 x 92,5
Standing calve raise:
4 x 7 x 80
Leg extension:
4 x 10 x 40
Hamstring curl:
4 x 10 x 27,5
Cable crunch:
3 x max x 25
Commentaar:
Training verliep goed, squat blijft 2,5 omhoog gaan PER TRAINING ipv PER WEEK. Daar is nu wel een eind aan gekomen denk ik.. maar we gaan net zolang door totdat ik merk dat het niet meer goed gaat.
Calve raise blijf ik afwisselen in rep range.
Extension is weer 2,5 kg uitgelopen op de curl, maar merk geen problemen daarmee.
Comment
-
Nu de training van vandaag met Gyzz, even 2 berichten zodat het wat overzichtelijk blijft om te lezen. Apparaten waren anders dus gewicht is eigenlijk niet relevant maar zal het toch even loggen:
Back squat:
even gewicht aftasten en manier om uit het rack te halen getest. Vervolgens warming up gedaan van:
10 x 20, 10 x 40, 5 x 60, 1 x 80
5 x 5 x 90 (andere omgeving en stang en rack etcetera dus durfde de 95 niet te doen, merkte ook dat hij best zwaar ging de 5 x 5 x 90 en heb de laatste rep van de laatste set met 6 gedaan maar kon ook niet meer dan dat.
Leg extension:
1 x 10 x 30!?!? <<
3 x 10 x 27,5!?!?! <<< 15 kilo lager dan dat ik hem thuis deed..... Voelde hem wel anders dan mijn apparaat thuis.
Hamstring curl:
4 x 10 x 50<< 20 kilo hoger dan apparaat thuis
Seated calve raise:
4 x 10 x 30, had achteraf nog wel 5 kilo bij gekund denk ik maar voelde hem flink branden.
Romanian deadlift:
1 x 10 x 40
4 x 10 x 60 voelde hem goed in de hamstrings en GELUKKIG amper last van mijn schouder hierbij..
Cable crunch, tenminste geen cable maar gewoon zo'n buikspier apparaat.
1 x 10 x 30 < voelde vrij weinig, stoel even verzet en vervolgens:
4 x 10 x 45 gedaan, voelde veel beter.
Hanging leg raises gedaan (als het zo heet )
4 x 10 x bw (benenweight )
KLAARRRR kon amper lopen hierna, toch weer een andere belasting dan thuis en merk dat er weer wat andere spiervezels worden gebruikt.
Commentaar:
Training ging wel goed, wel lager op de squat maarja dat maakt niet uit ik voelde hem goed in mijn benen en daar gaat het om. Andere apparaten = andere aanspraak op de spiervezels. Beviel me goed en heb het toch wel gemist dat trainen in een sportschool. Maar ik blijf nog braaf iig tot de zomer thuis trainen aangezien ik niet voor de grap zo'n 500 euro in een homegym heb gestoken (mijn broer het andere deel)
Comment
-
Originally posted by Chrizzlybear View PostLekkere squats!
Originally posted by Jaapje View PostHeb je al een oplossing voor squatrack?
Planken/stenen/iets dat een kracht op kan vangen zo plaatsen is denk ik de makkelijkste oplossing
Comment
-
Ik denk dat er niet echt een klap ontstaat als je failt. Als je failt zal dit vooral in het begin van de opwaartse beweging zijn, waardoor het gewicht niet hoog in de lucht is. Ook kan je dit meestal langzaam laten zakken. Ik zou idd wel een rubberen laag aanbregen voor een stukje geluidsisolatie
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 1x
- 60kg 3x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 26kg 10x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 60 sec
- 25kg 45 sec
Standing calf raise:
- BW + 90kg 6x (te volle dip riem...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 122.5kg 1x
- 102.5kg 3x
SL DL:
- 155kg 2x
- 115kg 6x
Standing...-
4 dagen geleden -
-
door XantheKwork is een uniek platform voor freelancers en opdrachtgevers dat nieuwe mogelijkheden biedt voor werken op afstand en dienstverlening. In tegenstelling...
-
Kanaal: Films en Foto's van Pro's
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 80kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 72.5kg 6x
WIde grip bent...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 106kg 2x
Safety bar back extension:
- 25kg 10x
- 25kg 8x
Push press:...-
1 week geleden -
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...1 week geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 20kg 60 sec
- 25kg 30 sec
Standing calf raise:
- BW + 100kg 15x (schijven waren...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 121kg 1x
- 101kg 2x
SL DL:
- 152.5kg 2x
- 112.5kg 8x
Standing...-
2 weken geleden -
-
Antwoord op Frankey ?door Flores BrycenIf you’re like me and constantly trying to figure out the best ways to build backlinks, https://linkbuilder.com/ is an excellent resource. I appreciate...2 weken geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment