NickP's log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dankjewel, ben zelf ook wel blij dat ik weer mijn upperbody kan belasten. Nu weer naar het oude niveau en daar keihard overheen.
    Nu weg om te handballen, dit blijft het meest riskant van de 2 sporten die ik beoefen maarja doe het al 12 van de 19 levensjaren

Comment

• Lowerbody afgelopen dagen niet kunnen doen, veel gewerkt en naar feesten geweest. Ik weet het, niet goed maar mijn benen zijn zo verzuurd de laatste tijd. Na het werken kan ik er amper meer op staan (denk aan 11 uren op je benen staan) Op de wedstrijddag van handbal kan het ook sowieso niet en die daarvoor ook niet aangezien ik volle kracht nodig moet hebben.
      Nu dus weer een Upperbody training gedaan, heb lang alleen maar benen getraind dus dat is ook niet erg..

Training:

Flat barbell bench press:
      warming up 20 x 10, 15 x 30
      1 x 11 x 50
      2 x 10 x 50
      1 x 12 x 50
      2 minuten rust

Incline dumbbell bench press:
      2 x 12 x 17
      1 x 9 x 17 (schouder begon wat te steken, hierna dus gewicht afgehaald)
      1 x 10 x 14,5
      1,5 minuut rust

Close grip bench press:
      warming up 10 x 25
      1 x 12 x 35
      2 x 10 x 35
      Gestopt, wou niet meer zonder pijn in schouder
      1,5 minuut rust

Pendlay row:
      warming up 10 x 25
      2 x 11 x 37,5
      1 x 9 x 37,5
      1 x 10 x 37,5
      1,5 minuut rust

Chin up niet gedaan (schouder)
      full rom lateral raise niet gedaan (schouder)

Barbell shrug:
      4 x 12 x 47,5
      1,5 minuut rust

Bicep curl:
      1 x 12 x 28
      1 x 10 x 28
      1 x 9 x 28
      1 x 8 x 28
      1,5 minuut rust

Inner bicep curl:
      1 x 9 x 12 ea
      1 x 8 x 12 ea
      2 x 9 x 12 ea
      1,5 minuut rust

Commentaar:
      training verliep niet vlekkeloos, kreeg bij de incline bench press last van mijn schouder en bij cgbp bleef dat wat aanhouden. Vandaar wat gewicht en oefeningen aangepast en sommige er uitgelaten.
      Voor de rest de spieren goed aangepakt en ze voelden goed aan.

Comment

• Toch maar weer een lowerbody getraind, GODVERDOMME WAT GING HET WEER KLOTE.

Back squat:
        10 x 10, 10 x 40, 5 x 60, 2 x 80
        1 x 5 x 97,5
        1 x 7 x 90
        3 x 6 x 90
        2,5 minuut rust

Standing calve raise:
        4 x 10 x 70
        1,5 minuut rust

Deadlift:

warming up 10 x 40, 5 x 60
        5 x 3 x 80
        1 x 6 x 80
        2 minuten rust

Leg extension en hamstring curl niet gedaan door furious nick, kuttraining.

150 keer sit up, bestaande uit 3 x 50

Volgende keer beter, de enige doelstelling die nog te behalen valt van dit jaar is 5 x 5 x 100 squatten. Hier zal ik nog even 1,5 week voor moeten vechten! Deadlift gaat hem niet worden en bench press ook niet allemaal door die kloteschouder.
        Training ging gewoon kut, voelde na die 5 x 97,5 wat in mijn linkerlies.. Merk dat ik gewoon niet recht omhoog ga maar wat teveel op 1 been leun wanneer ik omhoog kom. Dat betekend dus simpelweg slechte techniek en dus gaat er binnenkort gewicht af om weer de goede vorm te krijgen.

Comment

• Gaat effe niet zoals je wil he! Zet hem nog even op voor dit jaar. Dan volgend jaar nieuwe ronde en uitgerust er tegenaan.
          Just do it!!!!

Comment

• Pas op met je lies, liesblessures zijn niet de fijnste dingen. Damn wat doet dat 'n pijn... :/
            Even goed rust nemen ook met je schouder tijdens de feestdagen.

Wat betreft dat je maar op 1 been leunt; goed dat je het zelf merkt, probleem dat ik ook heb onderschat waardoor ik nu mijn oude blessure weer terug heb. Gewicht is niet alles!

Desalniettemin nog steeds mooie gewichten op je squat!
            1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
            Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Dankjulliewel, 2014 wordt het jaar. (dat zegt iedereen)

Upperbody training vandaag:

warming up 10 x 35
              1 x 11 x 52,5
              1 x 10 x 52,5
              1 x 9 x 52,5
              1 x 8 x 52,5
              constante spanning gehouden: 2 min rust.

1 x 9 x 19,5
              1 x 7 x 19,5
              1 x 6 x 19,5?? verbaasde me
              1 x 9 x 17
              2 min rust

Close grip bench press:
              warming up 10 x 25
              3 x 10 x 37,5
              1 x 9 x 37,5
              1,5 minuut rust

Pendlay row:
              warming up 10 x 25
              1 x 9 x 40
              1 x 11 x 40
              1 x 9 x 40
              1 x 8 x 40
              2 min rust

Chin up:
              2 x 8 x bw
              2 x 7 x bw

Full rom lateral raise:
              3 x 10 x 2,5
              laatste set wou niet met schouder.... maar gaat steeds beter: 1,5 min rust

Barbell shrug:
              1 x 15 x 47,5
              3 x 12 x 47,5
              1,5 min rust

Bicep curl:
              1 x 11 x 28
              1 x 9 x 28
              1 x 10 x 28
              echt kapot kon niks meer..

Inner bicep curl ook gelaten voor wat het was.

Commentaar:
              training ging best wel weer eens lekker. Bench press constante spanning ipv boven eventjes te locken zorgde voor een goede mind muscle connectie en een volle borst (voor mijn doen dan)
              rest ook goed gewerkt aan het spanning houden en mind muscle connectie. Voel dat het steeds beter gaat en na de training ziet alles er veel mooier en ronder uit (goh, pomp).

Comment

• NickP 2014: its serious?

hopelijk is je schouder blessure dan weg man, ben ik weer de enige kreupele x

Comment

• Originally posted by Dexie View Post
                  NickP 2014: its serious?

hopelijk is je schouder blessure dan weg man, ben ik weer de enige kreupele x
                  Whaha hoop inderdaad dat ie dan in ieder geval zodoende is verdwenen dat ik weer voluit kan trainen.

Wat ik nu probeer te doen is alles langzaam opbouwen met 2,5 kg per week en dit volhouden totdat ik met een bepaald gewicht maar 5/6 herhalingen kan maken: dan ga ik weer door met de 5 x 5 waar ik gebleven was. Isolatie oefeningen blijven rond de 8-12 reprange,

Comment

• Iig rustig doen man, ik ben iets te hard van stapel gegaan i think en nu doet alles weer meer pijn hehe, maarja januari operatie i think, anyway rustig aan en dan komt het wss goed. :d

Comment

• Ik heb laatst dit gerecht gemaakt btw, niet echt een bb meal maar vond het even te mooi om achter te laten haha:

Lamsgehakt (van nature mager) gekruid met zout, peper, gemalen komijnzaad (djintan voor dynobet) en kaneel. Gevuld met verse bladspinazie en pijnboompitten.

Rijst in het midden, wat kleffer gemaakt dan normaal met bouillon. Beetje paprikapoeder er doorheen, gesneden paprika en kleine stukjes appel.

Die mislukte dingetjes onderin moeten pompoenbolletjes voorstellen (was te vloeibaar om te kneden helaas) gerold in amandelschaafsel en sesamzaad.

Je zou kunnen denken waar is de saus/jus? Die was in mijn ogen niet nodig (achteraf dan) omdat de appel en paprika de rijst wat vochtiger maakten, de pompoen standaard redelijk nat is en het gehakt was door de spinazie ook lekker

**dit was trouwens alleen even voor de show, achteraf meer rijst gepakt natuurlijk**

Comment

• Lowerbody training.
                        Heb een flink gevecht met de halter gehad en met de squat en met een omweg de 5 x 5 x 97,5 gedaan maar ben niet tevreden. Na de deadlift was ik gewoon op en heb maar 2 oefeningen gedaan..... Vanavond ook nog handbaltraining dus vind het wel mooi geweest.

Training:

Back squat:

warming up 10 x 10, 10 x 40, 5 x 60, 2 x 80
                        1 x 5 x 97,5
                        1 x 2 x 97,5 (ging bij de tweede omhoog, maar zakte weer naar beneden dus uit paniek maar weer omhoog geknald en gestopt)
                        1 x 5 x 97,5
                        1 x 3 x 97,5 (mooie compensatie voor die 2 fail)
                        2 x 5 x 97,5

=

5 x 5 x 97,5

Deadlift:
                        warming up 10 x 40, 5 x 60
                        5 x 3 x 85

Klaar.

Comment

• Zware beentraoning toch. Je hebt toch even wat grote spieren te pakken gehad.
                          Just do it!!!!

Comment

• Originally posted by Mariekepiek View Post
                            Zware beentraoning toch. Je hebt toch even wat grote spieren te pakken gehad.
                            Inderdaad marieke, gelukkig ging de training van vandaag ietsje beter.

warming up 20 x 10, 10 x 35
                            2 x 10 x 55 (hier ging het nog goed)
                            1 x 8 x 55 (voelde schouder wat steken kutzooi)
                            1 x 5 x 55 (schouder blokkerde gewoon, rechterarm ging omhoog en links bleef statisch omlaag staan)
                            1 x 8 x 50 (ging beter maar schouder wou nog steeds, niet)

Rest van de training wat hoger volume met lager gewicht dan de bedoeling was.

1 x 12 x 14,5
                            2 x 10 x 14,5
                            1 x 11 x 14,5

Close grip bench press:
                            warming up 10 x 25
                            1 x 10 x 40
                            1 x 9 x 40
                            1 x 10 x 40
                            Gestopt met oefening, kutschouder

Pendlay row, verrassend genoeg hier geen last van gehad maar niet forceren dus op lager gewicht dan normaal:
                            warming up 10 x 25
                            3 x 10 x 35
                            1 x 11 x 35 (vasthouden wanneer de buik/borst geraakt is, even flink de lats aanspannen en weer redelijk rustig zakken)

Chin up:
                            4 x 8

Full rom niet gedaan

Barbell shrug en Bicep curl niet geteld maar heb 45 kg shrug en 28 kg bicep curl.

Nog wat foto's die ik voor het eind van het jaar zou plaatsen, heb al eerder wat foto's maar nog even een compleet beeld (goed opletten dat ik niet narcistische trekjes krijg dus komende maand(en) geen foto's meer

28-12-2013 Voorkant aangespannen

28-12-2013 Side tricep mislukt maar is een indicatie
                            28-12-2013 Back double bicep
                            28-12-2013 back lat spread vind ik ook mislukt eigenlijk, had er beter op kunnen staan
                            28-12-2013 Bovenkant ontspannen been aangespannen, met een sterretje voor mn dollo alleen deed het via picasa en kon niet gewoon een rondje doen (noob)

Aldus: NickP

Comment

• Hmmmm zo te horen gaat het niet super met je schouder

Foto's zien er goed uit! Houden zo!
                              1.68 -- 66-67KG -- 15-16% BF
                              Personal Records: Deadlift 5x160 / 1x175kg -- Full Squat: 3x90kg -- Benchpress: 5x90kg / 1x100kg -- Military Press 3x60kg

Comment

• Goed bezig Nick!
                                Ook je benen/kuiten gaan goed mee,ouwe narcist!

Ik zou zelfs je voeding eens onder de loupe nemen en eventueel verhogen ,je kan het hebben.
                                Niet bang zijn om wat te stijgen met je vetpercentage.

Waarom doe je de benchpress niet met dumbells of desnoods decline om je schouder te ontzien?
                                Straks heb je chronische klachten,dan ben je verder van huis.
                                Last edited by rain; 28-12-2013, 20:21.
                                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X