in de stronglifts 5x5 report staan gewoon 2 warmup sets voor deadlift.
Stronglifts 5x5 FAQ
Collapse
X
-
Originally posted by Aldo Raine View PostStandaard opwarmen voor elke training. Begin je koud aan de lifts dan?
Originally posted by Neproadie View Postin de stronglifts 5x5 report staan gewoon 2 warmup sets voor deadlift.Last edited by ultra1993; 26-06-2013, 16:53.
Comment
-
Zo moeilijk is stronglifts toch helemaal niet? Gewoon liften tot je goed opgewarmd bent! Zou dit doenals je dit nog niet gedaan hebt voor je squats) hamstrings stretchen dmv sdl of rdl5x50% werkset5x60% werkset3x80% werksetWerksetGebaseerd op werkset van 5x100. Als ik 300kg zou deadliften zou ik waarschijnlijk anders opwarmen."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Ik doe bij elke oefening warming-up als volgt:
10x alleen met stang
5x met ongeveer 50% werkgewicht
3x met ongeveer 75% werkgewicht
2x met ongeveer 85% werkgewicht
Daarna dus 5x5 werkgewicht
Bij deadlift doe ik inclusief de warming-up vijf sets, als volgt ongeveer:
5x 50% werkgewicht
5x 70% werkgewicht
5x 80% werkgewicht
5x 90% werkgewicht
5x werkgewicht (overigens alleen deze set met mixed grip)
Bevalt me goed!
Comment
-
Originally posted by Nocerino View PostAls ik 300kg zou deadliften zou ik waarschijnlijk anders opwarmen.
Comment
-
Mijn warming up hoeft niet voor jou te werken hè. Ik volg nu een ander programma met andere doelen. Maar als ik SL zou doen zou ik niet zoveel kracht verspillen bij het opwarmen. Voor mij werkt dat juist averechts om heel wat setjes weg te draaien voor de werkset. Ik deadlift overigens ook geen 200 kilo maar ook in de 100 kilo ranges."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Tien minuutjes fietsen/open/elipsen weet ik het werkt altijd wel. Ik doe bij de lage gewichten lege stang beginnen en per setje 10 kg ophogen zonder rust buiten het wisselen van de schijven, dus geen cardio warmup. Dit werkt niet meer op een gegeven moment maar voor de meeste mensen die nog iets aan Stronglifts hebben is het liften van hoge gewichten niet aan de orde.
Het is een beginner opzet, het feit dat ik in mijn 2e cyclus (als alles volgens planning gaat) al boven de Stronglift werkgewichten uit ga komen terwijl ik vrijwel alleen maar onder onderhoud heb gevreten bevestigd dit alleen maar. Ik had het er gisteren met Inferno (die toch wel veel 5 x 5 ervaring heeft dunkt me) over in mijn log, dat ik erg veel warmup setjes doe, maar zolang ik nog veel over heb bij de werkgewichten hou ik het gewoon aan zo. Maar bij hogere gewichten (of als je richting je 5 x 5 max in het programma komt/stalled) moet je idd echt de focus naar je werkgewicht gaan leggen en minder setjes gaan opwarmen.
Wat betreft row en deadlift, ik zie geen reden daarvoor op te warmen, het kan als je wilt maar zelf heb ik dan al een setje of 20 erop zitten incl warmup-setjes dat ik het overbodig vind.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostTien minuutjes fietsen/open/elipsen weet ik het werkt altijd wel. Ik doe bij de lage gewichten lege stang beginnen en per setje 10 kg ophogen zonder rust buiten het wisselen van de schijven, dus geen cardio warmup. Dit werkt niet meer op een gegeven moment maar voor de meeste mensen die nog iets aan Stronglifts hebben is het liften van hoge gewichten niet aan de orde.
Het is een beginner opzet, het feit dat ik in mijn 2e cyclus (als alles volgens planning gaat) al boven de Stronglift werkgewichten uit ga komen terwijl ik vrijwel alleen maar onder onderhoud heb gevreten bevestigd dit alleen maar. Ik had het er gisteren met Inferno (die toch wel veel 5 x 5 ervaring heeft dunkt me) over in mijn log, dat ik erg veel warmup setjes doe, maar zolang ik nog veel over heb bij de werkgewichten hou ik het gewoon aan zo. Maar bij hogere gewichten (of als je richting je 5 x 5 max in het programma komt/stalled) moet je idd echt de focus naar je werkgewicht gaan leggen en minder setjes gaan opwarmen.
Wat betreft row en deadlift, ik zie geen reden daarvoor op te warmen, het kan als je wilt maar zelf heb ik dan al een setje of 20 erop zitten incl warmup-setjes dat ik het overbodig vind.
Had misschien beter niet kunnen trainen...
Comment
-
Originally posted by ultra1993 View PostJa dat bedoelde ik inderdaad want je ben dan al goed warm als het goed is voordat je aan je row en deadlift begint. Net getraind maar de pijn in mijn rug is extreem verergerd.. bij ademenen of kleine bewegingen krijg ik een enorme steek in mijn rug kan dit door het trainen komen?
-Je core/onderrug is extreem zwak
-Je techniek is niet in orde (zeker voor squat en deadlift kan dit issues opleveren).
Als het in je bovenrug zit heb je kans dat je met een bolle rug deadlift. Ik zou zeggen schiet eens filmpjes en laat de "experts" er eens naar kijken. Ik ben wel wat beter in details aan het worden maar heb er nog gen super scherp oog voor aangezien mensen er soms dingen uithalen bij filmpjes die mij niet opvielen.
Maar dit werkt niet natuurlijk, klinkt niet bestBegeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by ultra1993 View PostJa dat bedoelde ik inderdaad want je ben dan al goed warm als het goed is voordat je aan je row en deadlift begint. Net getraind maar de pijn in mijn rug is extreem verergerd.. bij ademenen of kleine bewegingen krijg ik een enorme steek in mijn rug kan dit door het trainen komen?
Misschien even op een plaatje aangeven waar je pijn zit 'steek in rug' kunnen we weinig mee
Comment
-
Ik had het sinds gister ochtend (1 dag na mijn maandag workout), vandaag viel de pijn mee maar vanaf de squat warming up werd het al steeds erger, benchen deed zelfs al erg pijn en nu krijg ik echt continu steken, elke keer als ik iets dieper adem haal, neus op haal of ga zitten/opstaan krijg ik al een pijnlijke steek. Valsalva maneuvre probeer ik wel altijd maar of ik het juist doet is een tweede? Ademhaling let ik sinds pas ook op maar vind dat nog aardig lastig, dat van de borstkas en onderrug let ik ook altijd op en heb een idee dat ik het wel goed doe. Op een plaatje aanwijzen, wel wat lastig maar denk dat ik goed in de buurt zit bij dit plaatje. Klote enter doet het weer niet trouwens... rugpijn.jpg
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
4 dagen geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
4 dagen geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
6 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...6 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
6 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
6 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment