Trainingslog Farmboy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

LB/Squat

Donderdag 29-3

Squat
    10x40
    6x60
    3x80

(vanaf nu net iets onder parallel)
    5x100
    5x100
    8x90
    8x90
    10x80
    10x80

Full squat (ATTG)
    10x40
    10x40
    10x40
    10x40

Leg extensions
    10x80 (vol blok)
    10x80
    10x80
    10x80

Leg curl
    8x60 (vol blok)
    8x60
    12x40
    12x40

Shrugs
    12x22
    12x22
    12x22
    12x22

Staand kuit heffen (met dumbbell)
    12x18
    12x18
    12x18
    12x18

Kuit press op de legpress
    20x80
    20x80
    20x80
    20x80

Buik
    4 setjes leg raise met 6kg dumbbell

* Ging goed. Voor het eerst echte full squats gedaan (dacht dat ik dat nooit kon). Volgende keer kan dat zwaarder.
    Shrugs de volgende keer ook zwaarder doen
    Trainingslog Farmboy:

Comment

Gaat wel aardig lekker die Ub/lb zie ik.

Op naar de 400 totaal!
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

mn doel is inderdaad eerst de 400 totaal halen ja.

(BP: 100, SQ: 140 en DL 160)

De squat en deadlift haal ik wel. Maar ik krijg mn bank maar niet hoger. Daarom doe ik het nu ook 2x per weerk. En dan weinig herhalingen en veel sets. Misschien dat dat helpt... Want mn record staat al meer dan een half jaar...
        Trainingslog Farmboy:

Comment

UB

Vrijdag 30-3

Bankdrukken
          10x40
          6x60
          1x80
          1x85
          1x90
          5x80
          5x80 (spotter moest heel iets helpen bij de laatste 2 reps)
          12x60

Flyes
          8x14
          8x14
          8x14
          8x14

Military press
          8x30
          8x30
          8x30
          8x30

Smal bankdrukken
          5x50
          5x50
          5x50
          5x50
          5x50

Lat pulldown (voorlangs)
          8x40
          8x40
          8x40
          8x40

Bent over rows
          12x40
          10x50
          8x60
          8x60

Bent over raise
          10x12
          10x12
          10x12

Hammer curl
          6x16
          6x18
          6x20 PR
          6x16

Triceps extensions in superset met biceps
          Pushdown -> Cable curl
          12x50 (vol blok) 8x35
          Robe overhead extensions -> Reverse cable curl
          12x25 8x35
          Robe extensions -> Cable curl
          12x30 8x35

Aan het eind nog ff buik: 4 setjes schuine cruches 10x elke kant met 10kg schijf.

* Bankdrukken moet echt beter... Eens even een goed schema zoeken dat bij me past en kijken of het werkt.
          Last edited by Farmboy; 30-03-2007, 23:41.
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Je kunt proberen een poosje te gaan dumbell drukken ipv bankdrukken, en dan series van minimaal 6 reps. Helpt vaak enorm goed om het gewicht bij het reguliere bankdrukken te verhogen.

Comment

@ Shan: heb ik een tijdje geleden al eens een week of 4 gedaan. Zonder echt resultaat.

Ik ga dit schema proberen vol te houden:

(ben uitgegaan van een 1RM van 85. Is een aantal kg's onder mn max, maar anders ga ik het niet volhouden...)

Trainingslog Farmboy:

Comment

Ai, dat lijkt me bepaald geen aanrader...
                Gezien het feit dat je naturel traint (en dan heb ik het nog niet eens over je leeftijd) vrees ik dat je hiermee meer kapot zult maken dan dat je op zult bouwen.

Comment

Daarom is het ook maar voor 3 weken he... En als het niet lukt, stop ik gewoon. Het is niet de bedoeling dat je de boel forceert. Maar in PL schema's zie je ook wel vaak dat er 3x per week gesquat, gedeadlift of gebencht wordt.
                  Bankdrukken is dan ook de enigste echte press oefening voor deze 3 weken.

Of zou het misschien toch beter zijn om (tijdelijk) 3 maal per week te benchen? Zodat je om de dag een rustdag hebt?
                  Trainingslog Farmboy:

Comment

Vind drie keer per week al een hele flinke belasting, dat lijkt me dan ook zeker meer dan zat. Zie echt niet in wat je zou kunnen bereiken met die twee dagen direct achter elkaar, behalve dan idd forceren...
                    Zou dus idd minimaal om de dag een rustdag nemen.

Comment

farmboy is leuk bezig! wanneer ga je weer split training doen? afwisseling is the key to succes

Comment

@ shan: ik zal het nog eens in overweging nemen. Maar bankdrukken is dan ook tijdelijk de enige borstoefening voor de komende weken. De schouders laat ik ook even met rust. Misschien alleen nog wat licht tricepswerk erbij doen.

@ punani: het gaat de laatste tijd inderdaad erg goed ja. Ik ben nu een week of 4, 5 bezig met UB/LB. In de winter heb ik het grootste gedeelte gesplitst. Om de 6 tot 8 weken een andere verdeling genomen.
                        Het beviel redelijk, maar UB/LB vind ik ook erg fijn trainen. Ik moet nog kijken wat ik hierna ga doen...

Hoe train jij op dit moment dan? Ook volgens een split-schema?
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

jep train nu volgens split.. maar ub/lb heeft mij ook altijd super bevallen

Comment

SMOLOV

Ik ben het es niet met je eens Shannasse.
                            Smolov is een in powerliftingkringen zeer gewaardeerd op overbelasting gebaseerd schema waarmee je in korte tijd goede resultaten kan neerzetten.
                            Door de oefeningen zo vaak te doen wordt het een gewoonte voor je zenuwstelsel en na een paar weken afzien is je lichaam het gewend.
                            Het bb idee van een spier rust geven gaat nou eenmaal vaak niet op in pl het is en blijft een totaal andere sport.
                            Smolov blijft daarentegen niks voor mij veels te vermoeiend.
                            In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                            Squat 230 kilo
                            Bankdrukken 137.5 kilo
                            Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Klopt Iguana, maar het is zoals je zelf al aangeeft op overbelasting gebaseerd. Dat maakt het tot een heel risicovolle onderneming waarbij de scheidslijn tussen nét goed en échte overbelasting heel erg klein is.
                              Tel daarbij op de leeftijd van Farmboy en het feit dat hij niet puur alleen op powerlifting traint en dan is het dus in mijn optiek te veel risico. Is iets dat hij zeker later nog wel eens kan proberen maar ik zou het op dit moment iig niet aanraden.

Comment

@ Iqu: ik heb daar inderdaad ook een stukje van gelezen in je log. Dat ging over Russische trainingsschema's toch?

@ Shan: Ik waardeer je reacties en wil ook niet eigenwijs overkomen, of
                                geen leer aannemen,maar ik ga toch een poging wagen. Als het niet meer gaat, of het valt tegen, stop ik. Misschien moet ik er nog wel even bij vermelden dat je volgens dit schema NIET tot spierfalen gaat. Het bankdrukken is ook de enige borstoefening. De schouders laat ik verder ook met rust. Misschien dat ik op de UB dag nog wel een lichte extension doe voor de triceps.
                                Op de UB dag, zal ik me tijdelijk meer gaan richten op de lats en biceps. (dat is geen probleem, want vooral de biceps kunnen wel wat extra aandacht gebruiken).
                                Trainingslog Farmboy:

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X