Trainingslog Farmboy

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Training van gister:

LB

Deadlifts
    (opwarmen)
    10x60
    5x80
    5x100
    3x120
    3x145

Full Squat
    10x40
    5x60
    5x80
    3x100
    2x110
    10x80 (met heel veel pijn en moeite)

bah...wilde een rep PR zetten op 110. Dacht aan een keer of 8, maar het leek er niet op vandaag.

Front full squat
    8x40
    8x40
    8x40
    8x40

Lunges (lopend met dumbbells)
    8x20
    10x18
    12x16

Daarna nog shrugs, kuiten en buik (weet de gewichten niet meer).

* 3x145 ging easy. Heb ook maar 1 topset gedaan. Dit blijf ik denk ik doen. Ga wel 2x in de week deadliften. Denk dat het me beter bevalt dan 1x veel sets. Squat ging gewoon niet. Front squat wil ook nog niet echt lukken. Heb nog moeite met het vasthouden van de barbbell .
    Trainingslog Farmboy:

Comment

• zware deads

Comment

• Originally posted by punani View Post
        zware deads
        het is dat mn grip weer failde... anders zat er nog meer in.
        Trainingslog Farmboy:

Comment

• Training van gister:

UB + Squat

Full squat
          10x40
          5x60
          5x80
          5x100
          5x110
          5x100
          5x80

(in een behoorlijk tempo achter elkaar door).

Military press
          (opwarmen)
          10x30
          5x40
          5x45
          5x50
          8x40

Incline flyes
          10x14
          8x16
          6x18
          8x16
          ?x14

Lat pulldown (voorlangs omgekeerde grip)
          12x40
          10x50
          6x60
          6x60
          10x50

Dumbbell curl
          8x14
          6x16
          8x14

Daarna nog een beetje triceps/biceps isolatie shit en side raises.

* Alles in een hoog tempo, dus viel best zwaar. Mn schouders zitten lang niet meer zo snel vol, dus dat is een goeie zaak. Kracht zal nu wel komen met de MP.
          Trainingslog Farmboy:

Comment

• gaat wel lekker met die gewichten. zeker op de deadlift en squat.
            komt aardig bij mij in de buurt qua gewicht op de deadlift. heb gister ff mn 1RM gedaan, op deze manier:
            10*90
            8*90
            8*110
            6*130
            4*150
            3*160
            1*175 en was toen gelijk helemaal op voor de rest van mn training

als je geen last meer van je schouder heb, zou je eens wat meer op lage reps en hoog gewicht kunnen doen op je UB, verhouding tussen gewicht dat je squat en dl is best wel groot. al heb iedereen zijn sterke oefeningen.

grtz

Comment

• Nice PR kerel !
              Alleen zal mij zo'n opbouw niet lukken. Ik moet laag in de hh zitten (dan maar een ''opwarm'' setje meer) anders begint de stang te glijden. Zou graag een keer magnesium gebruiken, maar dat hebben ze in onze gym helaas niet.

Doel op DL is eerst 3x150. Moet er toch snel inzitten. Als me dat lukt, ga ik mn 1RM weer eens proberen denk ik.

De hh op de UB worden lager. 5 hh vind ik op de MP laag genoeg. Als ik een hoger gewicht pak en bijv. 3 hh doe, is de verleiding voor legdrive te groot denk ik. Bench moet ook meer aandacht krijgen.

Maar mn 1RM's op de grote 3 liggen wel redelijk in verhouding toch?
              Bench: 95
              Squat: 130 (zal nu wel hoger liggen. Doe de laatste tijd enkel nog maar full squats)
              Deadlift: 160
              Trainingslog Farmboy:

Comment

• haha dankje
                ok nou ik gebruik straps bij de hoge gewichten. hebben ook geen magnesium in de gym, en anders glijd bij mij de stang ook uit mn vingers.

inderdaad is 5 reps op de MP wel goed ja, houd ik ook aan. of je moet een soort van loglift/pushpress doen om te pr'en, wil zelf nog een keer een strongman training mee doen bij Robbert Wolters, lijkt me wel mooi om te doen. denk dat de bench ook wel beter is om te gaan maxen op 1RM. doe zelf ok een soort van wsb manier van trainen om mn bench en squat sterker te krijgen.

ja grote drie liggen wel aardig in verhouding ja, maar ik doelde meer op de andere oefeningen zoals de MP, dbcurl of latpulley enzo.

Comment

• Straps zijn dan inderdaad een goede oplossing. Een strongman training lijkt mij ook leuk om een keer te doen. Alleen ben ik er nog niet sterk genoeg voor denk ik .

Je traint WSB ja? Hoe ziet je schema eruit als ik vragen mag? Heb het zelf een half jaar gelden ook een keer geprobeerd, ma ik dwaalde wel heel erg af van het oorspronkelijke principe .

En mn curls zijn inderdaad zo slecht...evenals de latpull down. Deze oefeningen lopen inderdaad aardig uit verhouding. In mn gym ontbreekt een chinbar, dus ik moet het wel met de latpull down doen. (ik denk trouwens niet dat chinnen wat is mij bij hoor ).

Maar in de log van punani las ik dat je 32 curls deed. Dat ligt volgens mij gewoon boven je verhoudingen. Shit...wat jij met 1 hand doet, ben ik dan 2 handen voor nodig . Maar daar zal nog wel verandering in komen hoop ik.
                  Trainingslog Farmboy:

Comment

• Training van vanavond:

UB

Dumbbell drukken
                    (opwarmen)
                    12x16
                    10x20
                    8x24
                    6x28
                    3x32 (is nog net iets te zwaar).
                    6x24

Incline flyes (langzaam)
                    8x14
                    8x14
                    8x14

Lat pull down (voorlangs)
                    10x40
                    10x40
                    10x40
                    10x40

Cable row
                    8x50
                    8x50
                    10x40 (langzaam)
                    10x40

Side raises
                    3x8x8

Bent over raises
                    3x8x8

Smal bankdrukken
                    10x50
                    6x55
                    6x55
                    6x55

(had zwaarder gekunt maar had geen spotter)

Robe cable curls (net als hammer curls, maar dan met het touwtje)
                    12x30
                    10x40
                    6x45
                    6x50 (vol bloK)

Daarna nog 1 supersetje om het helemaal af te maken.

* Robe cable curls ga ik vaker doen . Heerlijke oefening. Opzich zou een trainingsmaatje ook wel weer handig zijn...
                    Trainingslog Farmboy:

Comment

• haha nou komt tijd, komt gewicht ok wel. biceps is ok een van mn sterkste punten.
                      doe wsb om vooral mn kracht met benchen en squatten wat omhoog te krijgen.
                      heb het oorspronkelijke wsb schema 1 week gedaan.
                      Ma: ME bovenlichaam
                      Di: ME onderlichaam
                      Do: DE bovenlichaam
                      Vr: DE onderlichaam.

de DE trainingen vond ik wel zo verschrikkelijk saai dat ik dat maar 1 week heb gedaan. daarom heb ik aan het wsb schema mn eigen draai gegeven. doe nu wel een ub/lb schema met daarin wel gericht op ME op onder en bovenlichaam op de maandag en dinsdag en daarbij de assistance oefeningen. de assistance oefeningen doe ik niet met 4x8 zoals het eigenlijke wsb, maar meer op gevoel meer of minder reps.
                      verder doe ik dinsdags LB gericht op squat 6x3-1, maar meestal 6x3 en vrijdags LB gericht op deadlift en dan ook vaak richting 1RM en hierbij wel wat meer reps in de sets voorafgaand.

bij UB doe ik dus maandags bench of incline bench. pushpres of MP met lage reps en hoog gewicht laat ik nog even zitten omdat ik momenteel last van mn schouder heb. en verder doe ik bij UB voor de meeste spiergroepen 2 oefeningen.
                      armen pak ik of achter de UB training aan of een dag later na de LB training

Comment

• Dank voor je uitleg . Zo deed ik WSB ook (staat ook wel aan het begin van mn log). DE vond ik te saai, dus toen kwam ik eigelijk op mn huidige UB/LB schema uit .
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

• Training van vanavond. Doel: 3x150 Deadlift.

LB/Deadlift

Deadlift
                          (opwarmen)
                          10x60
                          5x80
                          5x100
                          3x120
                          1x140
                          3x150 (PR!! )
                          Voelde zo goed, daarom een poging gedaan om mn 1RM te verbeteren:
                          1x165 (PRRRR!!!!)
                          3x140

Full Squat (met stop onderin)
                          10x40
                          5x60
                          5x80
                          3x100
                          3x100
                          3x100
                          3x100
                          10x80

Leg curl (in superset met kuitpress)
                          8x60
                          8x60
                          8x60
                          8x60

Shrugs
                          12x24
                          12x24
                          12x24
                          12x24

* PR is weer binnen. Squat ging daarna wel vrij moeizaam maar dat haal ik vrijdag wel in.
                          Trainingslog Farmboy:

Comment

• nette DL pr kerel, je haalt mij nog wel in haha. heb zelf nu rustweekje en daarna ga ik meer op massa en minder op kracht en 1RM trainen denk ik.

de squat met stop onderin, bedoel je daar boxsquat mee?
                            doe je nog wel netjes na zulke zware deadlifts.

Comment

• Dank . Mwoa..dat duurt nog wel ff denk ik hoor. Eerst 3x160 maar eens liften .

Met de squat zakte ik heel rustig zo diep mogelijk, onderin even stop en daarna explosief weer omhoog.

Vind de boxsquat niet zo heel fijn eigelijk...
                              Hoe voer je de boxsquat trouwens helemaal correct uit? Hoelang moet je ''blijven zitten'' en het is dan toch niet de bedoeling om met het volle gewicht te gaan zitten zegmaar?
                              Trainingslog Farmboy:

Comment

• Heey
                                Je schema spreekt me erg aan en ik overweeg om het vanaf volgende week te gaan volgen. Maar ik heb even een paar vragen.

Als je de ene dag Rows e.d. hebt gedaan en je doet de andere dag Deadlift, voel je dat dan niet nog in je rug? Ik heb dan meestal nog wel wat spierpijn..
                                Ik zie dat je best veel sets doet, hoe lang ben je daar dan mee bezig? Want als ik kijk naar mezelf haal ik de 20 sets ongeveer in een uur, maar ik heb het idee dat jij wel altijd over de 20 sets zit.

Nette gewichten overigens :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X