AlphaMuscles Log

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Persoonlijk vind ik 3 maaltijden per dag wat karig omdat je dan niet genoeg kunt afwisselen tussen voedingstoffen. Ik zal ongetwijfelt de wind van voren krijgen van Atta en Linda maar goed, dat is nu eenmaal mijn mening. Ik hoop iig toch dat het je progressie een boost kan gaan geven. Succes!
    Geniet, en drink met maten!

    Comment


    • Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Persoonlijk vind ik 3 maaltijden per dag wat karig omdat je dan niet genoeg kunt afwisselen tussen voedingstoffen. Ik zal ongetwijfelt de wind van voren krijgen van Atta en Linda maar goed, dat is nu eenmaal mijn mening. Ik hoop iig toch dat het je progressie een boost kan gaan geven. Succes!
      Wat bedoel je precies met het afwisselen van voedingsstoffen? Het IF leek mij eerst ook erg vreemd. Het is echter wel goed onderbouwd. En als je het zelf nooit uitprobeerd kom je er ook niet achter.
      AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

      Comment


      • Bij deze het trainingsschema voor de komende tijd. Voor de grote drie volg ik een variatie op de westside barbell.

        Week 1 : Dynamic Effort
        Week 2: Max Effort
        etc...

        Max effort oefeningen:

        Deadlift 4 x 1 (90-100% 1RM)
        Bench 4 x 1 (90-100% 1RM)
        Pinned bench bottom position 4 x 1 x Max
        Frontsquat 4 x 1 (90-100% 1RM)

        Voorbeeld Dynamic effort week:

        Maandag
        Speed Deadlift 8 x 2 x 65%1RM
        Pullups 4 x max aantal reps
        Dumbell Row 5 x 5
        Static Hold 3 x max seconden
        Biceps
        Kuiten

        Woensdag
        Speed Bench 8 x 3 x 65%1RM
        Dumbell Flyes 4 x 6
        Cable X-over 4 x 10
        Military Press 5 x 5
        Side raise 4 x 8
        Rear delt raise 4 x 8
        Triceps
        Kuiten

        Vrijdag
        Speed Frontsquat 8 x 2 x 65%1RM
        Stifflegged Deadlift 5 x 5
        Legcurl 4 x 8
        Extensions 4 x 8
        ShoulderPress 4 x 8
        Rear delt raise 4 x 8
        Triceps
        Kuiten

        Op en aanmerkingen zijn welkom.
        AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

        Comment


        • Originally posted by AlphaMuscles View Post
          Wat bedoel je precies met het afwisselen van voedingsstoffen? Het IF leek mij eerst ook erg vreemd. Het is echter wel goed onderbouwd. En als je het zelf nooit uitprobeerd kom je er ook niet achter.
          Dat is ook weer zo, maar ik zie er gewoon geen brood in. En dat is puur een voorkeur. Het hele "8 uur slapen gevolgd door 8 uur vasten" staat mij enorm tegen! Zeker als je de hele dag zware arbeid moet verrichten.
          Geniet, en drink met maten!

          Comment


          • Training van vandaag:

            Benen:

            Opwarmen: Fiets/extension/60 kg frontsquat

            Frontsquat
            1 x 90
            1 x 100
            1 x 120
            2 x 100

            Stifflegged deadlift:
            5 x 5 x 140 kg

            Hakte er goed in. Kreeg al een kotssmaak in mijn mond.

            Leg Extension:
            4 x 8 x 95 kg

            Seated calve raise:
            3 x 18 x 40 kg

            Smith calve raise:
            4 x 6 x 190 kg

            Rear delt raise:
            3 x 8 x 10 kg

            Inverse cable X-over:
            4 x 12 x 12 kg

            Shoulderpress:
            3 x 8 x 20 kg
            1 x 10 x 22 kg
            1 x 8 x 22 kg

            superset decline extension/ bent-ver triceps extension
            verschillende reprange

            De frontsquat en stifflegged DL namen zo goed als al mijn energie.
            AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

            Comment


            • ME en DE opzet van WSB met regelmatig afwisseling in oefeningen werkt goed. Maar zie ik het goed als je 2 oefeningen Max doet op dezelfde dag? Is dat niet counter produktief op langer termijn?

              Comment


              • Originally posted by Falstyr View Post
                ME en DE opzet van WSB met regelmatig afwisseling in oefeningen werkt goed. Maar zie ik het goed als je 2 oefeningen Max doet op dezelfde dag? Is dat niet counter produktief op langer termijn?
                Bench, Deadlift en squat zijn verdeeld over 3 dagen. Bij de bench zit mijn stickingpoint onderin, dus mijn gedachte was dat het misschien effectief zou zijn om deze extra te trainen na de max effort bench.
                AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

                Comment


                • Bedoelde meer dat je zowel deadlift als bench ME hebt op dezelfde dag en dan 3 DE dagen. Normaal is het zo dat je 2 ME en 2 DE dagen hebt. Dat je sticky point oefent na ME bench qua motivatie is begrijpelijk, maar rest snap ik even niet. Squat en Deadlift kun je qua dynamic effort op 1 dag doen. En dan de lower body max effort is 2 weken een squat variant en dan 2 weken een deadlift variant omdat die 2 redelijke overdracht hebben op elkaar.

                  DE dagen zijn dan soort van actief herstel-achtig trainen. En vermoed dat de ME Deadlift en Bench verdelen over 2 aparte dagen meer resultaat zou boeken omdat je CZS nog vers is voor de tweede oefening.

                  Dus ben gewoon benieuwd naar je motivatie in de aanpassingen

                  Comment


                  • Originally posted by Falstyr View Post
                    Bedoelde meer dat je zowel deadlift als bench ME hebt op dezelfde dag en dan 3 DE dagen. Normaal is het zo dat je 2 ME en 2 DE dagen hebt. Dat je sticky point oefent na ME bench qua motivatie is begrijpelijk, maar rest snap ik even niet. Squat en Deadlift kun je qua dynamic effort op 1 dag doen. En dan de lower body max effort is 2 weken een squat variant en dan 2 weken een deadlift variant omdat die 2 redelijke overdracht hebben op elkaar.

                    DE dagen zijn dan soort van actief herstel-achtig trainen. En vermoed dat de ME Deadlift en Bench verdelen over 2 aparte dagen meer resultaat zou boeken omdat je CZS nog vers is voor de tweede oefening.

                    Dus ben gewoon benieuwd naar je motivatie in de aanpassingen
                    Denk dat mijn post een beetje onduidelijk was, omdat ik de ME oefeningen onderelkaar gezet heb. Ik heb de mogelijkheid om 3 dagen te trainen, zodoende leek het mij logisch om elke oefening van de grote 3 zijn eigen dag te geven. De bench op woensdag, zodat mijn CZ goed kan herstellen van de deadlifts op maandag. Gezien vrijdag de benendag is.

                    De ene week is dus max effort en de andere Dynamic effort. Denk dat er dan genoeg tijd tussen zit om goed te herstellen. Heb er rekening mee gehouden dat de meeste Westside barbell leden zwaar aan de AS zitten.

                    Voorbeeld van de max effort week.

                    Maandag:
                    Max effort Deadlift

                    Woensdag
                    Max effort Bench

                    Vrijdag
                    Max effort Squat

                    De week daarop:

                    Maandag
                    DE deadlift

                    Woensdag
                    DE Bench

                    Vrijdag
                    DE squat

                    Repeat.
                    AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

                    Comment


                    • Je bent al lid van de IF sekte? Op nuchtere maag getraind?
                      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

                      Comment


                      • Originally posted by Pinada View Post
                        Je bent al lid van de IF sekte? Op nuchtere maag getraind?
                        Ben er nu een paar weken mee bezig. Neem 1/3 van mn totale inname voor het trainen.
                        AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

                        Comment


                        • Geloof dat je beetje voorbij gaat aan het WSB princiepe alfa

                          Idee is meer (even makkelijk met 4 dagen gezegd)

                          ma; ME-BP
                          di; DE-lower body

                          wo; off

                          do; DE-upper body
                          vr; ME-SQ/DL of variatie
                          The internet, SERIOUS business!

                          Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

                          Comment


                          • Originally posted by Pinada View Post
                            Je bent al lid van de IF sekte? Op nuchtere maag getraind?
                            Ik ben precies het tegenovergestelde. Ik train meteen een half uur na het eten. Een overvolle maag dus.
                            Geniet, en drink met maten!

                            Comment


                            • Ik geef me lichaam 60-75mins tijd om het voedsel nog enigsinds te verteren voor er getraind word. Ben wel benieuwd hoe dat op IF uit pakt, want gister zat ik voor me gevoel bomvol na de tweede maaltijd en had moeite om de laatste maaltijd nog weg te werken.

                              Comment


                              • 1e maaltijd neem ik om 15:00. Dan om 16:00 60 gram whey en zo rond 17:00 trainen.
                                AlphaMuscles.com - Dé Goedkoopste webshop voor Bodybuilders!

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X