Fallus "Health Centre"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ben je wel sterker geworden of is je buik gewoon gegroeid en is het een halve press geworden? J/k, goed vooruit gegaan, ook op je squat! Geen plannen om te cutten? Hoe meer je bulkt hoe lastiger het eraf te krijgen is..
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

• Cut plannen zijn NA de wedstrijd in April. Dan ga ik zo snel mogelijk terug naar de 15% of daar in de buurt. Ben inderdaad sterker geworden, maar me presses zijn altijd zwak. Wordt er moe van

Vandaag even een wat geimproviseerde benen dag...en damn wat zijn me glutes, hams en quads naar de klote nu. Het begon met uitgebreid rek en strek werk want me hele midden rug voelde stroef en onder hersteld aan. Toch wat volume PR's weten te zetten. Maar voor de derde en laatste oefening had ik geen kracht en explosiviteit meer over.

Droge Cijfers
      Squat
      5x80kg
      5x100kg
      3x120kg
      5x130kg
      5x150kg
      4x170kg (volume PR)
      2x180kg (volume PR)
      1x190kg (damn wat ging deze traag. liep rood aan en voelde tintelingen in me hoofd)

Squat Rack lock-outs op 14pins
      5x200kg
      5x220kg
      5x240kg
      5x260kg
      -vanaf 220kg allemaal PR's. Van de 260kg mooi filmpje. Oefening is een aanslag op je conditie en begon halverwege sterretjes te zien dus had even een intermezzo nodig.

Box Squats
      3x2 140kg

Filmpje
      YouTube - Rack Lock-outs 260kg

Comment

• Gvd 260 kg is wel heel erg veel....klasse hoor
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• 260 kg op je rug. Dat zal je wel voelen.
          Owner of the Iron Playground.

Comment

• Ik voel inderdaad de plek waar de stang heeft gelegen. Me benen zijn helemaal gesloopt. Op staan en lopen geeft me een misselijk gevoel en veel "pijn" hehe. Hopelijk verbeterd wel mijn sticky point wat meer zo.
            Last edited by Falstyr; 14-12-2009, 22:05.

Comment

• Tsjuuus 260kg....damn netjes hoor...vind het niet gek dat je gesloopt bent. Netjes hoor!

Comment

• Oei oei...jij zult je kuiten en je quads straks gaan voelen!
                Geniet, en drink met maten!

Comment

• Me kuiten vallen nu wel mee, me hams ook enigsinds...maar me quads staan op springen. Zou willen dat ik zulke trainingsdrive ook voor me borst en schouders zou hebben.

Comment

• Damn "tweehonderdzestigkilogram" das heel wat ...
                    DL 140KG - BP 100KG - PP 60KG " You're gonna eat lightning and crap thunder "

Comment

• Gefeliciteerd Vincent met je pr van 260kg, is verdiend hoor 100%.. Over je uitleg van 140box, ja ik begrijp het.... Over je rug even, vergeet niet dat je spieren sterker zijn dan hiervoor. Met de goede manier benchen (zoals jij doet) trek jij aan je rugspieren om de juiste houding te hebben.. Nu je spieren veel meer aankunnen, trek je die vanzelf en ongemerkt ook veel harder aan, denk ik nu.... Kan het misschien zijn dat je er zo hard aan trekt, dat je rug daar zeer van doet? Kan wel hoor, je kent je eigen spierkracht nu ook nog niet zo goed he... En ja die 260kg zit voorlopig wel in je tas, en mag toch wel als n heeeel respectabel gewicht worden gezien... En mijn felicitatie absoluut waard...Respect hoor in toch zo korte tijd

Comment

• Die 260kg is fucking heavy. Denk niet dat ik die als paralel squat kan doen voorlopig. Zat gisteren overdag te denken om ook Zercher Holds te doen. Dus gewicht in de Zercher manier uit het Rack tillen en dan vasthouden voor tijd. Puur om te wennen aan het gewicht dat op de borst ligt en je adem mogelijkheden beperkt. Dat...kan wel eens van pas komen bij Conan's Wheel :P

Nu kijken hoe ik me squat dag in richt. Gewoon squaten en daarna Rack Lock-outs en dan iedere week lagere pins wellicht tot het uiteindelijk ook paralel squats worden hehe. Maar nogmaals die 260kg was ongehoord zwaar. Moest elke rep alles geven wat ik had om het uberhaupt in beweging te krijgen. Ben echt blij dat ik vandaag nergens heen hoef. Stukje naar de bank of toilet of keuken lopen is al een uitdaging hehe.

Dat ik me rug onbewust aan span de hele dag zou best kunnen.

Comment

• Na een gesprek met een PL'er ivm mijn bench schema ga ik datzelfde princiepe op alle dagen toepassen. Week 1 begin je dan met ongeveer 75-80% van je 1RM. Bouw op naar dat werk gewicht en doe er 5 sets van 5reps mee. De vierde week is dan de-load. In de volgende cyclus wordt dan 3x3 gehanteerd. Na de opvolgende De-load is het dan tijd om flinke PR's te gaan zetten.

Voor de bench moet ik dit 2x in de week doen van hem. Als aanvulling dan aandacht aan de triceps en schouders besteden in de vorm van Incline Presses, Close Grip Presses, Tricep Extentions zijn optioneel net zoals eventuele front raises. Daarnaast nog een Hammer Curl voor de nodige stabiliteit/kracht onderin de ROM. Het gebeurde nog wel eens bij een zwaar gewicht dat mijn rechter biceps een steek gaf en dan alle spanning verloren ging om het gewicht weer in beweging te krijgen. Al het tricep werk zal ook overdracht hebben naar Push Press/Log Press hoop ik hehe.

Het schema vanaf nu ziet er dan alsvolgt uit:

Maandag Squat dag
                          Squat opwerkend naar een 5x5
                          Speed Box Squats 8x3 met 40kg minder dan squat gewicht max 90sec rust intervals
                          Rack Lock-outs 4x6 (even kijken welke pins te hanteren. Heb eindelijk een thuis oefening quad iso gevonden lijkt het)
                          Good Mornings 40-60 reps met 1 statisch gewicht
                          Glute Ham Bridge 40-60 reps met 1 statisch gewicht

Woensdag Bench Press
                          Bench Press opwerkend naar een 5x5
                          Incline Bench Press 4x6
                          Close Grip Bench Press 4x6
                          Seated DB Shoulder Press 4x6
                          DB Hammer Curl 4x6

Vrijdag Deadlift
                          Deadlift opwerkend naar een 5x5
                          Speed Deadlifts 8x3 met 40kg minder dan deadlift gewicht max 90sec rust intervals
                          Stiff Legged Deadlift 4x6
                          Chin-ups nog 4x6
                          Barbell Bent over Row 4x6

Zaterdag Bench Press
                          Bench Press opwerkend naar een 5x5 zelfde gewicht als woensdag
                          Incline Bench Press 4x6
                          Floor Press 4x6
                          Militairy Press 4x6
                          DB Hammer Curl 4x6

Comment

• Mooi dat je je zwakke punt (borst/schouders) probeert bij te werken. Ik hoop dat je dankzij je nieuwe schema ook op die onderdelen flinke PR's gaat zetten!
                            Geniet, en drink met maten!

Comment

• Nieuw schema bench gedaan. Ben bek af. De sets 5x5 was hard werk. MichaelP moest her en der als spotter actief worden bij de "halve reps". Aangezien ik van Close Grip niet wist welk gewicht ik kan was het maar gewoon even proberen. Bij de 60kg kreeg ik zelfs kramp in me onderkaak en dan nog vrolijk door pressen is niet prettig. De kuur geeft me zo wie zo op de meest vreemde momente en plekken krampen waardoor ik bij de reguliere bench press soms gewoon kramp in me hamstrings of heup krijg en dan met me been ga zwaaien tijdens me reps. Maar ja...ik krijg me reps voltooid en daar gaat het uiteindelijk om.

De Seated DB Shoulder Press is goed te doen, maar merk dat me linker schouder problemen met stabiliteit heeft bij de 23kg en zwaardere DB's. Bij het strekken heeft me schouder de neiging naar achter te willen. Dan krijg ik een steek alsof hij bijna op het punt staat om bot af te breken. Zeer irritant en dat is me zwakke plek. Daarom kan ik niet zwaar Militairy Press en Push Pressen. Het gewicht is niet het probleem, maar die kut schouder. En die kut schouder is ook de reden waarom de rechter schouder over uren moet draaien en dus enorme klappen krijgt te verwerken. Ergo die bloed uitstorting e.d. van een maand of anderhalf terug. Enige suggesties hoe dit te versterken is welkom. Ik zit te denken tijdelijk Behind The Neck Press te gaan doen.

DB Hammer Curls is een andere oefening die ik al lange tijd niet had gedaan en was benieuwd. Het ging vlot, explosief en lekker. Me biceps staan op springen. Ik wilde de 30kg proberen, maar dat werd Calf Raise Assisted als het ware hehe.

Droge Cijfers
                              Bench Press
                              40kg x 12 ipv de geplande 10
                              55kg x 8
                              70kg x 8 ipv de geplande 6
                              85kg x 5 ipv de geplande 3
                              100kg 5x5

Incline Bench Press
                              70kg x 6
                              75kg x 6
                              80kg x 4,5 (spotter help voor de resterende 0,5 ROM)
                              75kg x 6

Close Grip Bench Press
                              40kg x 6
                              60kg x 8
                              80kg x 5,5 (spotter help voor de resterende 0,5 ROM)
                              75kg x 6,5 (spotter help voor de resterende 0,5 ROM)

Seated DB Shoulder Press
                              20,5kg x 6
                              23kg x 6
                              23kg x 6

DB Hammer Curl
                              20,5kg x 6
                              23kg x 6
                              25kg x 6
                              28kg x 6
                              30kg x 6 (en wat calf raises er bij hehe)

Comment

• Lekker nummertje voor het trainen opgezet. Even wat dingen aanpassen zoals heaven en hell omdraaien. en ipv Nazi Lines de allies. Verder gewoon een lekker rustig liedje. *zwiept heen en weer op draai stoel*

YouTube - Sabaton-Primo Victoria

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X