To the pindakaas and beyond!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kramp kan veroorzaakt worden door een tekort aan zout, calcium of suiker. Ook overbelasting kan voor kramp zorgen omdat de doorbloeding niet goed verloopt. Er wordt te weinig zuurstof aangevoerd en als gevolg daarvan kunnen de afvalstoffen niet worden afgevoerd. Daardoor ontstaat melkzuur, dat bij een bepaalde hoeveelheid in het bloed een gevoel van vermoeidheid en spierpijn geeft. Bij een grote hoeveelheid melkzuur trekken de spieren plotseling samen.
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Hé, daar staat dat in wortels veel kalium zit. Toen ik zei dat mijn voeding hetzelfde was gebleven, bedoelde ik zelfde hoeveelheden eiwitten, vetten, groenten et cetera. Wat wel veranderd is, is dat ik sinds kort geen halve kilo wortels meer eet per dag. Misschien is dat het wel. Niet gerealiseerd dat daar veel kalium in zit.

Oftewel, weer aan de wortels en kijken of het weg gaat. Thanks!
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik niet weet. zou kunnen. heb zelf minder krampen sinds ik wortel/doperwten eet :P
        kan ook eventueel een tekort van al die andere genoemde vitaminen/mineralen zijn hoor. is gewoon proberen

Comment

Precies. Dus ik mik er de komende dagen weer een berg wortels in, houd de ZMA even op 4 in de avond en kijk of het wegtrekt. Zo niet, dan ga ik weer verder kijken.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

heb je iets veranderd in je zuivel inname ivm calcium? bedacht me net dat ik sinds kort ook weer melk neem in ontbijt.

Comment

Zuivel ongewijzigd (als in, vrijwel niet).

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                Kramp kan veroorzaakt worden door een tekort aan zout, calcium of suiker. Ook overbelasting kan voor kramp zorgen omdat de doorbloeding niet goed verloopt. Er wordt te weinig zuurstof aangevoerd en als gevolg daarvan kunnen de afvalstoffen niet worden afgevoerd. Daardoor ontstaat melkzuur, dat bij een bepaalde hoeveelheid in het bloed een gevoel van vermoeidheid en spierpijn geeft. Bij een grote hoeveelheid melkzuur trekken de spieren plotseling samen.
                Een tekort aan kaliumzouten was geloof ik de meest voorkomende oorzaak van spierkramp.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                  Hé, daar staat dat in wortels veel kalium zit. Toen ik zei dat mijn voeding hetzelfde was gebleven, bedoelde ik zelfde hoeveelheden eiwitten, vetten, groenten et cetera. Wat wel veranderd is, is dat ik sinds kort geen halve kilo wortels meer eet per dag. Misschien is dat het wel. Niet gerealiseerd dat daar veel kalium in zit.

Oftewel, weer aan de wortels en kijken of het weg gaat. Thanks!
                  Bananen en ananas bevatten ook aardig wat kalium.

Comment

Thanks voor de tip Mark! Ik eet alleen nooit bananen (dan klap ik dubbel van de kramp in mijn darmen) en ananas koop ik nooit (ding loopt vanzelf weg tegen de tijd dat ik nog niet de helft op heb ).

Comment

zelfde met mij en al het fruit dat weg loopt. :P
                      heb me fruitrek ook weg gedaan omdat het niet meer gebruikt wordt.

Comment

en ananas koop ik nooit (ding loopt vanzelf weg tegen de tijd dat ik nog niet de helft op heb ).
                        Daar heb ik dan misschien een oplossing voor:
                        Je snijdt de schil eraf en dan de ananas in lange stukken, bijvoorbeeld 3 cm x 3 cm x ananaslengte. Aan een uiteinde prik je er een cocktailprikker in. Dan wikkel je ieder stuk afzonderlijk in plastic folie en doet het in de vriezer. Vervolgens kan je het eten als een ijsje. Is erg verkoelend op een zomerse dag, is lekker en de ananas zal niet meer weglopen.
                        Eet smakelijk!
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bedankt voor de tip!

Vanochtend weer wezen trainen:

Rack pull
                          120 kg
                          10-9-8

SLDL
                          80 kg
                          10-9-8

Pull-ups (afgewisseld met db row)
                          Groene band
                          10-8-6

Db row
                          2x 16 kg
                          10-8-7

Hyperextension (afgewisseld met side raise en reverse fly)
                          20 kg
                          10-9-8

Reverse fly
                          2x 8 kg
                          10-9-8

Side raise
                          2x 8 kg
                          8-7-6

Comment

Thanks voor de tip Mark! Ik eet alleen nooit bananen (dan klap ik dubbel van de kramp in mijn darmen) en ananas koop ik nooit (ding loopt vanzelf weg tegen de tijd dat ik nog niet de helft op heb ).
                            Originally posted by Falstyr View Post
                            zelfde met mij en al het fruit dat weg loopt. :P
                            heb me fruitrek ook weg gedaan omdat het niet meer gebruikt wordt.
                            O ja wacht...jullie zijn die mensen die fruit evulll vinden....

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              O ja wacht...jullie zijn die mensen die fruit evulll vinden....
                              Excuse me? Je geeft me een tip met bananen en ananas, ik zeg bananen niet te eten, omdat mijn darmen daar niet tegen kunnen en ananas niet te kopen, omdat ik dan altijd meer dan de helft weg mag gooien, omdat ik nou eenmaal niet genoeg ananas eet om hem op te krijgen voor hij uit zichzelf weg loopt en opeens vind ik fruit evil? Aparte conclusie.

Comment

Excuse me? Je geeft me een tip met bananen en ananas, ik zeg bananen niet te eten, omdat mijn darmen daar niet tegen kunnen en ananas niet te kopen, omdat ik dan altijd meer dan de helft weg mag gooien, omdat ik nou eenmaal niet genoeg ananas eet om hem op te krijgen voor hij uit zichzelf weg loopt en opeens vind ik fruit evil? Aparte conclusie.
                                jeh ebt ook een ananas snijder en dan valt het afval wel mee.

edit: verkeerd gelezen!!!
                                160kg squat
                                225kg deadlift
                                130kg benchpress

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X