ziet er prima uit zo te zien. Mooi diep ook met je squats.
Nocerino's trainingslog
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Het ziet er in ieder geval naar uit dat flexibiliteit geen probleem is bij jou. Een zorg minder, je kunt dus makkelijk diep squatten en dat is een pluspunt.
Zoals eerder opgemerkt is het niet nodig om naar het plafond te staren om je lichaam goed aan te spannen. Recht vooruit kijken voldoet ook wel. Zorg er wel voor dat je schouderbladen naar elkaar worden getrokken. Het helpt als jij je ellebogen naar voren duwt.
Waar je op moet letten is dat je niet teveel op je benen staat te wiebelen om de goede hoiuding in te nemen voordat je de beweging uitvoert. Probeer dat in 4 stappen te doen nadat je de stang uit het rack hebt gehaald.- Met het eerste been naar achteren stappen
- Andere been ernaast zetten
- Eerst been in squat positie
- Andere been in squat positie.
Wanneer je naar beneden zakt, duw dan ook actief je kont naar achteren. En wanneer je omhoog komt moet je erop letten dat je actief je bilspieren inzet. om het gewicht omhoog te duwen. De hamstrings volgen dan vanzelf.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by Wesley22 View PostZiet er wel aardig uit. Ik kan alleen commentaar geven op de normale squat. Zolang je knieën niet voor je tenen komen doe je het inprincipe goed. En naar mijn mening hoef je ook niet zo diep te gaan tot 90 graden is ver genoeg.
succes verder!
Bij highbar of front squat zak ik gewoon zover mogelijk door. Heb het niet goed op vid staan, maar was volgens mij geen atg, tikte net mijn kuiten niet aan.
Originally posted by Mcvk View Postziet er prima uit zo te zien. Mooi diep ook met je squats.
Originally posted by inferno_0666 View PostHet ziet er in ieder geval naar uit dat flexibiliteit geen probleem is bij jou. Een zorg minder, je kunt dus makkelijk diep squatten en dat is een pluspunt.
Zoals eerder opgemerkt is het niet nodig om naar het plafond te staren om je lichaam goed aan te spannen. Recht vooruit kijken voldoet ook wel. Zorg er wel voor dat je schouderbladen naar elkaar worden getrokken. Het helpt als jij je ellebogen naar voren duwt.
Waar je op moet letten is dat je niet teveel op je benen staat te wiebelen om de goede hoiuding in te nemen voordat je de beweging uitvoert. Probeer dat in 4 stappen te doen nadat je de stang uit het rack hebt gehaald.- Met het eerste been naar achteren stappen
- Andere been ernaast zetten
- Eerst been in squat positie
- Andere been in squat positie.
Wanneer je naar beneden zakt, duw dan ook actief je kont naar achteren. En wanneer je omhoog komt moet je erop letten dat je actief je bilspieren inzet. om het gewicht omhoog te duwen. De hamstrings volgen dan vanzelf.
Dat van die ellebogen is inderdaad iets wat langzaam weggeebt was. Dat unracken is inderdaad een punt om aan te werken. Ik squatte eerst met een veel wijdere stance waarbij ik atg lowbar squatte. Volgens mij ging dat niet helemaal goed waardoor ik nu mijn stance versmalt heb.
Had een maandje geleden een filmpje van rippetoe gezien waarin hij hetzelfde zei. Eerst ass omhoog om snelheid te maken. Krijg alleen vaak van dat soort grinders die ik soms ook bij axel zijn filmpjes zie. Weet niet of dat helemaal de bedoeling is.Last edited by Nocerino; 19-03-2013, 09:17."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Originally posted by Nocerino View PostDat van die ellebogen is inderdaad iets wat langzaam weggeebt was. Dat unracken is inderdaad een punt om aan te werken. Ik squatte eerst met een veel wijdere stance waarbij ik atg lowbar squatte. Volgens mij ging dat niet helemaal goed waardoor ik nu mijn stance versmalt heb.
Had een maandje geleden een filmpje van rippetoe gezien waarin hij hetzelfde zei. Eerst ass omhoog om snelheid te maken. Krijg alleen vaak van dat soort grinders die ik soms ook bij axel zijn filmpjes zie. Weet niet of dat helemaal de bedoeling is.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostWaarom ging dat niet goed dan? Ik kan in die clip niet zien hoe ver uit elkaar jou voeten staan. Bij de low bar squat is schouderbreedte of iets meer een goede leidraad. Smaller wordt gedaan bij de high bar squat.
Het advies van Rippetoe is niet verkeerd, alleen is het zo dat veel mensen het zo interpreteren dat zij eerst hun kont omhoog moeten bewegen, waardoor het een soort good morning wordt. En dat is niet de bedoeling. Het is dus niet het advies wat verkeerd is maar de interpretatie ervan.
"After you have established the bottom position, come up out of the bottom by driving your butt straight up in the air. Up, not forward......... Think about a chain hooked to your hips, pulling you straight up out of the bottom. Don't think about your knees straightening out, don't think about your feet pushing against the floor, and don't even think about your legs. Just drive your hips out of the bottom, and the rest will take care of itself."
Comment
-
Originally posted by Tido View PostHoe moet het dan wel? Want ik dacht dus ook dat het zo moest (zie onderstaande quote). Ik snap wel dat je er geen good morning van moet maken.
"After you have established the bottom position, come up out of the bottom by driving your butt straight up in the air. Up, not forward......... Think about a chain hooked to your hips, pulling you straight up out of the bottom. Don't think about your knees straightening out, don't think about your feet pushing against the floor, and don't even think about your legs. Just drive your hips out of the bottom, and the rest will take care of itself."I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
-
Originally posted by Tido View Post2 bewegingen als eerst kont omhoog en daarna borst?I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostWaarom ging dat niet goed dan? Ik kan in die clip niet zien hoe ver uit elkaar jou voeten staan. Bij de low bar squat is schouderbreedte of iets meer een goede leidraad. Smaller wordt gedaan bij de high bar squat.
Jason Griffiths 140kg Wide stance squat for 3 reps - YouTube
Maar dan een tikkeltje naar binnen.
Kreeg last in december van mijn hipflexor bij het squaten zoals in het filmpje. Ik sta nu op schouderbreedte en dat voelt veel beter aan. Ik dacht altijd hoe lager, hoe beter. Maar dan moet je het wel kunnen.
UB
Bench
10x40
5x65
5x65
5x65
5x65
5x65
1x70
1x75 (soort van ''pr'')
Row
12x80
10x85
10x85
Dumbell press
12x24
9x24 (-1 spotted rep)
5x24 pff
Pull ups dikke handvaten
7xbw
7xbw
5xbw
Lateral dumbell raise
10x10
10x10
10x10
CGBP
12x40
10x45
8x45
EZ curls
8x25
8x25
5x25
Voor mijn gevoel een heerlijke workout.
Bench press ging goed. Daarna wilde ik eigenlijk kijken waar mijn max lag. Had op een gegeven moment 75kg gedrukt en wilde verhogen naar 80kg. Echter hield ik de bench al een tijdje bezet en er wachtten mensen op mij. Dus besloten om het maar daarbij te laten en weer verder te gaan.
Dumbell press voelt nog steeds een beetje onwennig aan. De ene rep gaat het makkelijk en de volgende rep zit je te pushen als een gek. Nog veel bezig met het controleren van de beweging en het gewicht. Dat moet er over een tijdje uit zijn.
rear lateral dumbell raise... Heeft iemand een filmpje van hoe het uitgevoert moet worden? Heb nou niet het idee dat het helemaal je van het is.
CGBP begin ik eindelijk door te krijgen hoe je je armen moet buigen etc. Voelt in iedergeval lekker aan.
So far voelt UB/LB heerlijk aan. Mijn lichaam groeit gewoon lekker en sommige spiergroepen groeien explosief. Zo groeien mn kuiten en triceps echt heel snel.
Merk wel dat ik elke training met tegenzin in ga. Waarschijnlijk ligt dat aan de lange dagen die ik atm maak at school. De hele dag achter een computertje zitten om verslagen te maken en dan om 19:00 naar huis om te gaan sporten, eten en slapen. Respect voor mensen met een fulltime job die zo dedicated bezig zijn hier op het forum. Weet wel dat als ik een fulltime job heb, ik lekker weer terug ga naar mijn SL 5x5 (of hopelijk dan Madcow )."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Vandaag een soort van LB dag gehad. Ging met zusje een sportschool zoeken voor haar en we gingen benen trainen. Erg leuk maar heb zelf weinig gewicht gelift. Wel leuk om vaker te doen.
Aangezien het een magere update is het denk ik wel tijd voor een kleine evaluatietje.
Ik log nu bijna een jaar en mijn beginstats waren:
- 73 kilo
- 15%
Zit nu op bijna 80 kilo op ongeveer 14 a 15%. In bijna een jaar tijd ongeveer 7 kilo gegained. Ik ben eigenlijk niet tevreden met wat ik tot nu toe heb bereikt, had meer kunnen gainen. Waar ik al helemaal niet over te spreken ben is de krachttoename, waar eigenlijk mijn focus lag.
Echter weet ik nu hoe ik moet eten en wat ik moet doen om te gainen in zowel spiermassa als in kracht.
Dus gaan zien of dit doorgetrokken kan worden. Ik aim op een 85-90 kilo voor volgend jaar als er zich geen grote problemen voordoen."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Originally posted by Nocerino View PostEerst zette ik mijn voeten gewoon heel wijd. Ongeveer zoiets:
Maar dan een tikkeltje naar binnen.
Kreeg last in december van mijn hipflexor bij het squaten zoals in het filmpje. Ik sta nu op schouderbreedte en dat voelt veel beter aan.
Originally posted by Nocerino View PostVandaag een soort van LB dag gehad. Ging met zusje een sportschool zoeken voor haar en we gingen benen trainen. Erg leuk maar heb zelf weinig gewicht gelift. Wel leuk om vaker te doen.
Echter weet ik nu hoe ik moet eten en wat ik moet doen om te gainen in zowel spiermassa als in kracht.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by inferno_0666 View PostWaarom moest je speciaal een sportschool voor haar zoeken, ben je bang dat zij jou te kijk zet door meer dan jou te tillen als jullie naar dezelfde sportschool gaan?
En dat is?
Eten als een beest en niet janken als het zwaar word. Train nu een tijdje volgens die methode en maak nu opeens de gains van mn leven. Klinkt een beetje stom maar had de hele tijd een beeld van dat zyzz fysiek dat ik wilde bereiken, terwijl ik wist dat ik maar beter zwaar kon trainen ipv dat noob gek(c)ut."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
-
Hoe groot ben je eigenlijk Nocerino? Leuke log, ik volg. We verplaatsen gelijkwaardige gewichten. Ik train nu ook een soort van UB/LB schema, alleen doe ik schouders bij benen. Ik heb ook echt het gevoel dat ik gains maak. Elke spiergroep 2 keer aanpakken per week werkt goed voor mij. Ik herstel ook veel sneller.
Comment
-
Originally posted by Nergal View PostHoe groot ben je eigenlijk Nocerino? Leuke log, ik volg. We verplaatsen gelijkwaardige gewichten. Ik train nu ook een soort van UB/LB schema, alleen doe ik schouders bij benen. Ik heb ook echt het gevoel dat ik gains maak. Elke spiergroep 2 keer aanpakken per week werkt goed voor mij. Ik herstel ook veel sneller.
Besloten om te gaan carbcyclen. Schema is als volgt:
High carb
3 eieren
30 gram pindakaas
6 sneetjes brood
600 gram rijst
120 gram havermout
2 omega pillen
200 gram cottage cheese
130 gram tonijn
500ml melk
500gr kipfilet (dat dere 10kg op de markt kopen)
40 gram boterhamworst
30 gram dextrose (moet meer carbs hebben en zie het niet zo zitten om 1 kilo rijst te eten )
50 gram isolaat
Totaal calorien: 3562, k=397, E=309, V=97. Zit op 43/33/24
Low carb
4 eieren
30 gram pindakaas
2 sneetjes brood
300 gram rijst
60 gram havermout
2 omega pillen
130 gram tonijn
500 ml melk
200 gram cottage cheese
50 gram isolaat
Totaal calorien: 2201, K=172, E=225, V=73 in percentages dus 30/40/30
Ook heb ik een schema voor als ik in Den haag vertroef. Hier heb ik minder mogelijkheid om te koken dus word het schema als volgt:
Pindakaas 30 gram
2 sneetjes brood
300 gram rijst
60 gram havermout
2 omega pillen
260 gram tonijn
500 ml melk
200 gram cottage cheese
50 gram isolaat
1 eiwitbar
Totaal calorien: 1949, K=187, E=200, V=50 in percentages 37/40/23.
Het laatste schema is niet optimaal en ga kijken of ik toch wat kan koken of eventueel meenemen. Wil eigenlijk niet lager dan 2500 zitten dus als jullie tips hebben hoor ik het graag. Overigens eet ik bij high carb meer als ik kan, maar is dit het minimale wat ik moet eten ."Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...3 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....3 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment