Waarom doe je push press en niet gewoon ohp ? Hebje meer controle over de beweging naar mijn gevoel. En die incline flyes echt dafuq... ben benieuwd hoe je uitvoering is op die oefening want ik kom niet eens in de buurt bij dacht gewicht.
Ghost's Log
Collapse
X
-
Dat je na 9 sets pressbewegingen iets in je schouder gaat voelen is niet geheel vreemd, die werkt al 9 sets mee. Vervolgens doe je er nog 8, waarvan 4 nog eens gericht op je schouders zelf.
Zijn wat veel pressbewegingen achter elkaar imo, vooral belastend voor je front delt als je dalijk naar nog zwaardere gewichten gaat.
Hopelijk houd je rekening met de balans van je schoudergordel, dit is enigzins belangrijk als je belssure vrij wilt trainen.
Wat is de indeling van dit schema, heb namelijk niet het idee dat je evenwichtig traint.
Is hij nog hetzelfde als in de eerste post? Het is nogal laat op dit moment.. dus ga nu niet even je hele log doorspitten of er iets aan veranderd is.
Verder ook wat tails zegt inderdaad, het is beter je gewichten gewoon te loggen bij de db's die je gebruikt.
Quibus zei ooit, Deel je het ook door 2 als er een katrol op zit? Gewichten hoger laten lijken doe je voor de rest van de wereldBroomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Originally posted by Tails View PostWaarom doe je push press en niet gewoon ohp ? Hebje meer controle over de beweging naar mijn gevoel. En die incline flyes echt dafuq... ben benieuwd hoe je uitvoering is op die oefening want ik kom niet eens in de buurt bij dacht gewicht.
Originally posted by Dexie View PostDats 10 aan elke kant he, heb spook al 10000x verteld :POriginally posted by Tails View Post... misschien dan een keer anders neerzetten stomme geest.Originally posted by Wessle View PostDat je na 9 sets pressbewegingen iets in je schouder gaat voelen is niet geheel vreemd, die werkt al 9 sets mee. Vervolgens doe je er nog 8, waarvan 4 nog eens gericht op je schouders zelf.
Zijn wat veel pressbewegingen achter elkaar imo, vooral belastend voor je front delt als je dalijk naar nog zwaardere gewichten gaat.
Hopelijk houd je rekening met de balans van je schoudergordel, dit is enigzins belangrijk als je belssure vrij wilt trainen.
Wat is de indeling van dit schema, heb namelijk niet het idee dat je evenwichtig traint.
Is hij nog hetzelfde als in de eerste post? Het is nogal laat op dit moment.. dus ga nu niet even je hele log doorspitten of er iets aan veranderd is.
Verder ook wat tails zegt inderdaad, het is beter je gewichten gewoon te loggen bij de db's die je gebruikt.
Quibus zei ooit, Deel je het ook door 2 als er een katrol op zit? Gewichten hoger laten lijken doe je voor de rest van de wereld
Mijn schema is niet meer hetzelfde als in mijn opening post, ben nu overgestapt naar Falstyr zijn schema, zie hieronder
Maandag
Squat
Romanian Deadlift
Front Squat
Chin-Up
One Arm Dumbell Row
Plank
Side-Plank
Dinsdag
Bench PressClose Grip Bench Press
Push Press
Dumbell Incline Bench Press
Dumbell Incline Fly's
Hammer Curl's
Crucifix Fly's
Donderdag
Deadlift
Romanian Deadlift
Pull-Up
One Arm Dumbell Row
Back Extension
Lying Rear Delft Row
Plank
Vrijdag
Bench Press
Close Grip Bench Press
Push Press
Dumbell Incline Fly's
Hammer Curl's
Crucifix Fly's
Liefst wil ik altijd blessure vrij trainen natuurlijk, hoe stel jij het dan voor ??If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html
Comment
-
Deadlift
5x30
5x40
5x50
5x70
5x70
5x70
5x70
5x70
5kg meer als vorige keer
Romanian Deadlift
5x67
5x67
5x67
5x67
5x67
2kg meer als vorige keer
Pull-Up
10xBW
8xBW
8xBW
One Arm Dumbell Row
11x30
9x30
7x30
4kg meer als vorige keer
Lying Rear Delft Row
11x12 (per kant)
10x12 (per kant)
9x12 (per kant)
2kg meer als vorige keer
Wrist Curl
12x30
9x30
8x30
Plank
00:46
00:30
00:27
Vandaag was echt een hele lekkere training, stond echt te stuiteren, had onwijs veel energie, weet niet hoe dit kwam maar het was onwijs lekker, ik bleef gaan.
Er zit nu eindelijk wat vooruitgang in mijn Pull-ups, of dit aan mijn overmatige energie is te wijten weet ik niet maar ik kon wat meer reps pakken.
Ik heb RDL en DL volgens schema verhoogt en ging redelijk makkelijk, had de laatste set wel wat moeite met DL, maar uiteindelijk wel af kunnen maken.
Dat was het weer voor vandaag #Ghost OutIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Ik heb die sticky van Falstyr z'n schema wel eens gelezen, hij had er goed over nagedacht veel ervaring noem maar op. Dus het zal ongetwijfeld een goed doordacht schema zijn waar je zeker mee uit de voeten kan.
Alleen dat je op dinsdag en vrijdag 3 press oefeningen doet gaat je echt tegenwerken naarmate je steeds meer tegen je max aan gaat zitten. Persoonlijk denk ik zelf dat het beter is als je in jouw geval je PP doet na je fly's zodat je schouder/triceps een beetje minder constant belast word.
Ik doe zelf OHP,BP,Incline BP of BP,OHP,Incline BP en nu m'n gewichten alsmaar omhoog gaan bij OHP en BP lijd m'n Incline BP daar hevig onder, dus ik zeg dit een beetje uit eigen ervaring met veel pressen achter elkaar.
Ook denk ik dat er wel wat bij zou kunnen voor side/reardelts, sinds je frontdelts behoorlijk wat belasting krijgen in dit schema, en het komt mij over dat die 2 een beetje achterwege gelaten worden, correct me if I'm wrong.
Maar zo ga je dus de kop in je schouderwervel uit balans werken.Broomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Originally posted by Wessle View PostIk heb die sticky van Falstyr z'n schema wel eens gelezen, hij had er goed over nagedacht veel ervaring noem maar op. Dus het zal ongetwijfeld een goed doordacht schema zijn waar je zeker mee uit de voeten kan.
Alleen dat je op dinsdag en vrijdag 3 press oefeningen doet gaat je echt tegenwerken naarmate je steeds meer tegen je max aan gaat zitten. Persoonlijk denk ik zelf dat het beter is als je in jouw geval je PP doet na je fly's zodat je schouder/triceps een beetje minder constant belast word.
Ik doe zelf OHP,BP,Incline BP of BP,OHP,Incline BP en nu m'n gewichten alsmaar omhoog gaan bij OHP en BP lijd m'n Incline BP daar hevig onder, dus ik zeg dit een beetje uit eigen ervaring met veel pressen achter elkaar.
Ook denk ik dat er wel wat bij zou kunnen voor side/reardelts, sinds je frontdelts behoorlijk wat belasting krijgen in dit schema, en het komt mij over dat die 2 een beetje achterwege gelaten worden, correct me if I'm wrong.
Maar zo ga je dus de kop in je schouderwervel uit balans werken.
Voor Side/Rear delts lijkt het me dan slim om side laterals en Bent-over dumbbell raises erbij te pakken, en Crucifix Flys laten vallen. Wat denken jullie ??
Originally posted by Dexie View PostPrecies de reden dat ik dat schema niet heb gepakt, teveel front delts, dus ben het met wess eens.If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Originally posted by InfineGhost View PostBedankt voor de tip, ik zal het gelijk veranderen en PP na flys doen
Voor Side/Rear delts lijkt het me dan slim om side laterals en Bent-over dumbbell raises erbij te pakken, en Crucifix Flys laten vallen. Wat denken jullie ??
Mijn schouders vind ik IMO achterlopen dus zo erg vind ik het niet
DB bentover raises zijn een goede voor de achterkant van je schouders. Let er wel op voor je de beweging maakt dat je schouderbladen samengeknepen zijn. Je kan de oefening intensiever maken op je rear delts door je handpalmen naar je benen te laten wijzen en de gewichten naar buiten te duwen, in plaats van de handpalmen naar elkaar toe te laten wijzen en het gewicht 'op te tillen'.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, op deze manier heb je minder kans er op dat je lats mee gaan werken.
Het gewicht wat je ervoor gebruikt zal dus ook een stuk lichter zijn, maar de oefening en het gevoel zwaarder.
Ik weet niet wat crucifix fly's zijn. Dit is een oefening voor je borst? Zoja zou je die bijvoorbeeld af kunnen wisselen met je dumbell fly's als je denkt dat het anders teveel oefeningen worden.
Naar mijn mening heb je voor je borst niet meer nodig dan plat en schuin bankdrukken, dus dat laat ik aan jou over.
Side laterals sws er inBroomstick_bodybuilding op insta
F#CK heavy weights
Comment
-
Originally posted by Wessle View PostIk denk dat dex meer bedoelde dat het onevenwichtigheid bezorgd vanwege teveel front delts, niet specifiek veel front delt oefeningen. Ik denk dat we hier allemaal wel mikken voor volle dikke schouders, die echter wel gezond in balans zijn
DB bentover raises zijn een goede voor de achterkant van je schouders. Let er wel op voor je de beweging maakt dat je schouderbladen samengeknepen zijn. Je kan de oefening intensiever maken op je rear delts door je handpalmen naar je benen te laten wijzen en de gewichten naar buiten te duwen, in plaats van de handpalmen naar elkaar toe te laten wijzen en het gewicht 'op te tillen'.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, op deze manier heb je minder kans er op dat je lats mee gaan werken.
Het gewicht wat je ervoor gebruikt zal dus ook een stuk lichter zijn, maar de oefening en het gevoel zwaarder.
Ik weet niet wat crucifix fly's zijn. Dit is een oefening voor je borst? Zoja zou je die bijvoorbeeld af kunnen wisselen met je dumbell fly's als je denkt dat het anders teveel oefeningen worden.
Naar mijn mening heb je voor je borst niet meer nodig dan plat en schuin bankdrukken, dus dat laat ik aan jou over.
Side laterals sws er in
De DB bent over raises heb ik uitgevoerd dmv palmen naar benen gericht en net wat je zei focus werd veel minder gelegd op mijn lats en was ook nog onwijs lekkere oefening.
Bedankt voor de tips once again
Log komt zoIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Training Van Gisteren
Bench Press
Warming Up
5x57
5x57
5x57
5x57
5x57
Close Grip Bench Press
9x52
9x52
8x52
7x52
1kg meer als vorige keer
12x14
10x14 (Per Kant)
9x14
1kg meer als vorige keer
Dumbell Incline Fly's
11x11
10x11 (Per Kant)
9x11
1kg meer als vorige keer
Push Press
12x34
10x34
9x34
1kg meer als vorige keer
Dumbell Lateral Raise
11x8
10x8 (Per Kant)
8x8
Hammer Curl's
12x12
9x12 (Per Kant)
8x12
2kg meer als vorige keer
Dumbell Bent Over Raise
11x6
10x6 (Per Kant, Palmen naar benen gericht)
9x6If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
-
Hoppa mijn mijlpaal van 90kg bereikt, nu op naar de 95.
Eind van deze maand 8 weken carb cycle zetten en dan op vakantieIf the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door datarecoveeNeed to access BIOS :
- Change Boot Order – Boot from a USB or CD/DVD for OS installation or recovery.
- Enable Virtualization – Activate technologies
-
Kanaal: Algemeen
9 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 81kg 4x
- 81kg 5x
Deadlift:
- 160kg 1x
- 130kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door tim87If you're looking for a reliable solution to address erectile dysfunction, buy Cenforce 100mg. This oral medication is just what you need. Known for its...1 day ago
-
door justinsmith07Reiki Healing is such a transformative practice! Unlocking the power of energy healing can bring balance and harmony to life. If you want to deepen your...1 day ago
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 weken geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 85kg 1x
Paused safety bar squat:
- 90kg 4x
Wide grip bent over...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
door flotillaiotGary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...2 weken geleden
-
Antwoord op The big data analytics coursedoor macautherUnlock the power of AI within your Salesforce exam questions ecosystem and propel your career forward with the Salesforce Certified AI Associate certification....
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment