Ghost's Log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik typte echt als een mongol daar, maar doe anders eens een training om enkel te kijken op welk gewicht je zit. Je bouwt dan dus het gewicht op tot een gewicht die je niet meer dan een aantal reps kan bijvoorbeeld 5. Als ik dit zo zie zou ik namelijk zeggen dat je hack squats zeker in sets van 65 kan doen. Dat lijkt misschien een grote stap maar op dit moment geef je niet je all. Voor een tijdje kan dat wel goed zijn maar niet telang natuurlijk.

Comment

• Oh nee ik geloof je wel hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe het eruit ziet. Bij mij was een verschil van 3kg al heel duidelijk zichtbaar namelijk (imo) dus ben dan wel benieuwd wat de change is bij jou.

En heb ik ook, photbucket mappen met wachtwoorden, voor degene die er ooit eens naar vraagt, post soms een pic in me log, maja couldn't care less.

Comment

• Originally posted by Nocerino View Post
        Heb zelf geen motor of rijbewijs. Nog niet hehehe.

Aprilia dorsoduro lijkt me wel wat, maar niet echt betaalbaar voor een student.
        Ik weet er alles van, ik heb gelukkig lieve ouders die het voorgeschoten hebben, anders had ik het never kunnen betalen. Zelfde met mijn auto daar staan mijn ouders nu ook borg voor ik betaal hun gewoon in termijnen af namelijk

Originally posted by Tails View Post
        Ik typte echt als een mongol daar, maar doe anders eens een training om enkel te kijken op welk gewicht je zit. Je bouwt dan dus het gewicht op tot een gewicht die je niet meer dan een aantal reps kan bijvoorbeeld 5. Als ik dit zo zie zou ik namelijk zeggen dat je hack squats zeker in sets van 65 kan doen. Dat lijkt misschien een grote stap maar op dit moment geef je niet je all. Voor een tijdje kan dat wel goed zijn maar niet telang natuurlijk.
        Zou best wel kunnen idd, maar ik zit liever zo in de rep range van 8-12.
        Ik geef je geen ongelijk maar ik voel mijn spieren veel beter bij de range van 8-12 dan bij reps van 5 met veel gewicht. Vandaar dat ik ervoor kies om wat hoger in reps te zitten.

Maar ik denk dat ik volgende keer idd is een keer gaat wijden aan mijn maximale, dus dat ik te weten kan komen wat ik precies kan hanteren.
        Ik merk ook net wat jij ook al zegt, dat ik bij veel oefeningen al meer kg had kunnen pakken dan waarmee ik train.

Originally posted by Dexie View Post
        Oh nee ik geloof je wel hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe het eruit ziet. Bij mij was een verschil van 3kg al heel duidelijk zichtbaar namelijk (imo) dus ben dan wel benieuwd wat de change is bij jou.

En heb ik ook, photbucket mappen met wachtwoorden, voor degene die er ooit eens naar vraagt, post soms een pic in me log, maja couldn't care less.
        Bij mij is ook zeer zeker vooruitgang te zien, mijn V is veel beter te zien dan eerst, armen zijn merkbaar gegroeit, idem dito voor benen.

Zal als ik dit weekend tijd heb even pics schieten
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

• Het is helemaal niet zo dat je bij 5 reps gelijk maar even veel gewicht moet gebruiken. Dat bouw je systematisch geleidelijk op in loop van de tijd. En dan voel je die spieren prima werken.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

• Originally posted by inferno_0666 View Post
            Het is helemaal niet zo dat je bij 5 reps gelijk maar even veel gewicht moet gebruiken. Dat bouw je systematisch geleidelijk op in loop van de tijd. En dan voel je die spieren prima werken.
            Amen.
            People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

Het is helemaal niet zo dat je bij 5 reps gelijk maar even veel gewicht moet gebruiken. Dat bouw je systematisch geleidelijk op in loop van de tijd. En dan voel je die spieren prima werken.
              Daar heb je wel een punt, maar dan is het toch handig om je 5rm te weten om je startgewicht uit te rekenen.

Comment

• Wat ik dus uit de verhalen opneem is, ik neem als voorbeeld BP daar zit ik op ±5x10x54. dat ik daar dus beter 5x5x60 kan doen, en daarvan uit opbouwen met de reps, in plaats van wat ik nu doe ??

Maar is het dan dat ik met die 5e rep moeite moet hebben om hem omhoog te krijgen ??
                If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Comment

• Originally posted by InfineGhost View Post
                  Wat ik dus uit de verhalen opneem is, ik neem als voorbeeld BP daar zit ik op ±5x10x54. dat ik daar dus beter 5x5x60 kan doen, en daarvan uit opbouwen met de reps, in plaats van wat ik nu doe ??

Maar is het dan dat ik met die 5e rep moeite moet hebben om hem omhoog te krijgen ??
                  Wat ik bedoel is dat je een gewicht pakt waarbij je meerdere reps kan, dan raised in gewichten en kijkt hoeveel reps je dan kan en dit totdat je er slechts 5 uitkrijgt. Ik het het niet over 5x5 omdat jij 8-12 wilt gaan doen maar je kan het gebruiken om een indicatie te krijgen van waar je nu zit. Bp daar zit je nu wel aardig kwa reps maar hack squat is echt behoorlijk hoog. Ik snap dat je het wilt opbouwen maar jij blijft soms 2 weken onnodig stilstaan bij een gewicht dat je gewoon 12 reps kan.

Bij ub/lb zou ik zelf compounds maar 6-8 reps pakken en de isolatie 8-12 op techniek maar dat is misschien ook persoonlijke voorkeur. Zolang je blijft gainen is het geen probleem maar kwa gewichten valt er wel meer uit te halen.

Comment

• Originally posted by InfineGhost View Post
                    Wat ik dus uit de verhalen opneem is, ik neem als voorbeeld BP daar zit ik op ±5x10x54. dat ik daar dus beter 5x5x60 kan doen, en daarvan uit opbouwen met de reps, in plaats van wat ik nu doe ??

Er zijn verschillende opties mogelijk. Die 5x5x60 en dan om de zoveel tijd 2.5kg erbij is een mogelijkheid, maar je kunt ook sets doen met oplopend gewicht.

Voor meer info: http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/50317-the-5x5-program.html

En het is zeker niet de bedoeling dat je gelijk met moeite die 5de rep omhoog krijgt. Dat hoort na een paar weken te gebeuren, liefst wanneer je door die plateau heen bent. Daarom begin je met een lager gewicht dan je 5rm en en bouw je het op gedurende een aantal weken. Je gaat dus gestructureerd te werk.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

• Door altijd maar tussen de 8-12 reps zone te blijven creeer je een 'comfort zone'. Dit is niet de bedoeling als je progresief wilt blijven verhogen. Het is gewoon zonde om te lang rond hetzelfde gewicht te blijven hangen.
                      People often quit right before they're about to have the big breakthrough.

Comment

• Je kan ook 2 dagen in een lage reprange, 2 dagen in een hoge. Doe ik atm en bevalt wel

Comment

Er zijn verschillende opties mogelijk. Die 5x5x60 en dan om de zoveel tijd 2.5kg erbij is een mogelijkheid, maar je kunt ook sets doen met oplopend gewicht.

Voor meer info: http://forum.bodynet.nl/trainingsschemas/50317-the-5x5-program.html

En het is zeker niet de bedoeling dat je gelijk met moeite die 5de rep omhoog krijgt. Dat hoort na een paar weken te gebeuren, liefst wanneer je door die plateau heen bent. Daarom begin je met een lager gewicht dan je 5rm en en bouw je het op gedurende een aantal weken. Je gaat dus gestructureerd te werk.
                          Originally posted by Siegfried Muller View Post
                          Door altijd maar tussen de 8-12 reps zone te blijven creeer je een 'comfort zone'. Dit is niet de bedoeling als je progresief wilt blijven verhogen. Het is gewoon zonde om te lang rond hetzelfde gewicht te blijven hangen.
                          Ik heb het topic van inferno doorgelezen en dit sprak me wel aan. Ik ga met de hoofdoefeningen dit 5x5 programma volgen, en proberen elke training te verhogen.
                          Met de compounds ga ik ook wat lager in de rep range en kijken hoe dit allemaal voor mij uitpakt.

Heb dus een eigen versie van LB/UB

Comment

• Bedankt voor de tips

Comment

• Upper Body

BP
                              10x30
                              10x40

5x58
                              5x58
                              5x58
                              5x58
                              5x58
                              4kg meer t.o.v. vorige week

CGBP
                              10x48
                              8x48
                              8x48
                              6kg meer t.o.v. vorige week

Chin-Up
                              10xBW
                              6xBW
                              4xBW
                              Allemaal tot fail
                              Chin up wil nog niet helemaal lekker gaan, ik doe nu met elke set 12 reps totaal en alles wat ik dus niet haal pak ik negatives

Barbell Bent over Row
                              10x64
                              8x64
                              7x64
                              10kg meer t.o.v. vorige week

Incline Dumbell Bench Press
                              10x32
                              9x32
                              8x32
                              4kg meer t.o.v. vorige week

Dumbell Lateral Raise
                              12x21
                              10x21
                              8x21
                              1kg meer t.o.v. vorige week

Bicep hammer Curl
                              10x26
                              9x26
                              8x26
                              2kg meer t.o.v. vorige week

Ik heb de adviezen van jullie opgevolgd en zoals jullie kunnen zien kan ik veel meer gewicht pakken dan waar ik mee trainde, voel me beetje stom dat ik dit niet veel eerder heb gedaan :$
                              Heb ook gelijk de 5x5 opgepakt met BP de laatste set was met veel persen gelukt (techniek was wel helemaal in orde dus niet gecheat)
                              Ik geloofde niet helemaal dat ik mijn spieren ging voelen met die 5x5 maar moet mezelf toch ongelijk geven voel ze nog meer dan ik ze normaal voel, wederom bedankt voor de adviezen en tips

Comment

• Je kunt het ook toepassen bij squats, rows en dumbell presses. En met cgbp 3x5.

Als het bij de laatste BP set veel moeite kostte, dan moet je het gewicht verlagen en weer opbouwen. Op die manier doorbreek je plateaus. Als het nu al moeite kost dan loop je te snel vast.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X