Iron Mind: Welcome to the New Age

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thanks voor de opmerking, Swekie.

Iedereen trouwens hoor. Ik waardeer dat erg, blij dat ik met mijn "dagboek" log qua trainingen, voeding, mindset, video's, muziek etc. anderen kan motiveren, inspireren of wat dan ook.

Straks in de cut gaat het weer meer richting een dagboek. Ik zal dan weer proberen intensiever te gaan loggen. Mindfuck slaat altijd toe in de cut namelijk en voeding komt dan een stuk nauwer, meal timing etc. Mate van kcal tekort. Ik denk dat dat voor de meeste toch wel een stukkie interessanter is, ikzelf vind dat namelijk zelf wel.

Vanavond even kijken wat ik ga trainen. Pecs, biceps + onderarmen of schouders en hamstrings.
    Gisteren triceps getraind, en ik wil eigenlijk voor shoulder press PR gaan 80kg ofzo.

Mezelf anders maar even goed opfokken.

De dag voor mijn 220kg deadlift PR had ik namelijk ook mijn onderrug getraind, dus schouder training moet wel goed zitten eigenlijk..

Bodybuilding Motivation - BEN PAKULSKI - NEVER LIMIT YOURSELF - YouTube
    Last edited by Iron Mind; 12-03-2014, 17:58.
    "Straight outta gym"

Comment

• Zal morgen even de trainingen loggen.

Helaas geen PR's bij de shoulder press.

80kg kreeg ik tot neushoogte gedrukt, verder niet.
      77,5kg tot ooghoogte
      75kg ging wel gewoon.

Helaas was 75kg al me PR.

Volgende week misschien nog een poging.

Verder alles volgepompt van delts, ook nog hamstrings getraind en voor de verandering adductors +abductor machine gedaan.
      "Straight outta gym"

Comment

• Training van afgelopen dinsdag.

3 sets
        Static pull up 20-30 sec + incline pull down 8-10 reps + weerstandband rows 10 reps en partials, static holds

3 sets
        meadow rows 8-10 45-55kg aan schijven

3 sets
        low stretch rows 8-10 reps full stack + straight bar pulldown 8-10 reps 70-80kg + static hold straight arm pulldowns 10 reps, partials, static holds

3 sets
        wide grip pulldown 8-10 reps + supinated close grip pulldown tot falen

3 sets
        One arm cable pushdown 8-10 reps + one arm cable extension tot falen

3 sets
        straight bar pushdown 8-10 reps + reverse grip pushdown 6-8 reps

3 sets
        paused incline close grip bench 8-10 reps 50kg. 5 hoog/5 laag/ 5 hele reps

Probeerde nog dips te gaan doen, maar 1 rep met bodyweight lukte al niet meer. Helemaal leeg, dus het had geen nut om nog meer sets te doen of wat dan ook. Op is op.

Commentaar:

Top training, rug is goed gegroeid in mijn eigen beleving. Foto's zullen nog voor zich moeten spreken over een paar weken.
        "Straight outta gym"

Comment

• Training van gisteren

Shoulder press
          WU
          1 x F 80kg (kwam tot neushoogte)
          1 x F 77,5kg (kwam tot ooghoogte)
          3 x 1 75kg (zwaar, maar wel prima)

Dan daarna een all out, balls to the wall to the death type, motherfucker praise the lord for natural strength halleluja insane pump set op de machine press.

Begon met full stack tot falen daarna dropset elke set tot falen en daarna weer gewicht erbij tot full stack 1-3 reps en daarna nog partials, rest paused. Hele reps en nog meer partials. Fuck my life, niet te doen. Front delts zaten echt stampvol.

3 sets
          side raises 8-10 reps 7-8kg hele reps, partials + static holds 30kg

3 sets
          machine side raises 8-10 reps 8 gewichten + partials tussendoor en hele reps, static holds gevolgd door weerstandband side raises 8-10 reps, static holds

3 sets
          behind the back cable side raise 8-10 reps 20kg + bent-over reverse fly 8-10 reps 10-20kg

3 sets
          reverse fly machine 8-10 reps

4 sets
          RDL/SLDL 10-12 reps 80kg

4 sets
          seated leg curl 8-10 reps 17 gewichten

3 sets
          adductor machine 10 reps full stack + abductor machine 10 reps full stack

Commentaar:

Alles zat goed vol, goede training. Weinig aan toe te voegen dus.

Abductor, adductor machine houd ik erin voor zolang me bulk nog duurt tenminste.

Verder kwam ik een paar mensen tegen die me al sinds eind 2013 niet meer hadden gezien in de sportschool, omdat zij zelf niet echt meer getraind hadden en ik kreeg positieve opmerkingen. Ik was flink gegroeid in de tussentijd en het zag er allemaal goed uit, bf% viel enorm mee vonden zij.

Altijd leuk om te horen, maar het echte werk moet nog beginnen straks met de cut. Eerst maar zien wat ervan over blijft zeg ik altijd maar..
          Last edited by Iron Mind; 13-03-2014, 14:45.
          "Straight outta gym"

Comment

• Borst, biceps en onderarmen

Paused Bench press
            WU
            3 x 2 100kg
            1 x 4 90kg
            1 x 6-8 80kg

Paused incline bench press
            2 x 3 80kg
            1 x 2 80kg
            1 x 7 60kg

Standing cable fly
            5 x 8-10 40kg

Chest dips + wide grip push ups
            2 x F + 2 x F

Chest zat echt stampvol. Paar side chest poses tussendoor geknald en trek er mooie strepen op aan de binnenkant chest. Bij bepaalde poses zie ik een fractie van een seconde de lijn tussen bovenkant pecs en het middenstuk verschijnen. Ben benieuwd hoe het er straks uitziet als het vet eraf gaat.

EZ-bar curl
            3 x 8 20kg aan schijven

Reverse bar curl
            3 x 8 25kg

Crossbody hammer curl + cable curl
            3 x 6-8 14-18kg + 3 x 8 20-30kg

Reverse grip wrist curl + wrist curl
            3 x 8-10 10kg aan schijven + 3 x 10 20kg aan schijven

Commentaar:

Borst ging echt top en zat echt stampvol. Mmc wordt echt heel goed met m'n borst, dit was voor mezelf een van de moeilijkste spiergroepen om enigszins te leren beheersen.

Biceps ging ook wel lekker, maar kan nog beter. Onderarmen gaan sowieso altijd al lekker, wel erg pijnlijk, mar ook erg lekker. Een van de oefeningen waar ik het meest "high" van word dat is de wrist curl tot falen.

Als afsluiter nog foam gerold.

Voor hen die het niet kennen; het bovenstaande is de belichaming van pijn. No shit...
            "Straight outta gym"

Comment

• Laatste paar posts klinken met allemaal erg bekend in de oren!
              Lekker hoor!

Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• Mmc voor borst vind ik ook erg moeilijk... het is natuurlijk per persoon verschillend maar heb je hiervoor misschien wat tips wat bij jou helpt?
                I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

• hahaha belichaming van pijn, klopt. Ik lig ook vaak nog net niet te janken in de gym haha. ik heb onderstaande. Die punten zijn al helemaal killing.
                  Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                  Doel eind 2015: 100kg
                  http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

• Originally posted by leandero10 View Post
                    Mmc voor borst vind ik ook erg moeilijk... het is natuurlijk per persoon verschillend maar heb je hiervoor misschien wat tips wat bij jou helpt?
                    Wat bij mij erg helpt zijn paused chest presses. En bij alle fly oefeningen proberen je armen zo wijd mogelijk de beweging te laten inzetten met haast gestrekte armen.

Een heel goed iets hierbij is om te blijven denken dat je met gestrekte armen iemand probeert te omhelzen. Maak er geen halve curl oefening van dat laat je enkel je biceps werken. Dus echt je armen haast volledig gestrekt houden en denken aan die "knuffel" beweging om de beweging van je baan "ruim" te houden.

Verder je pecs hard samenknijpen natuurlijk tijdens de beweging, trage negatieven om er echt bloed in te dwingen en dan doorgaan tot je een goede pomp krijgt. Als je het goed doet kan je ook wel bij 3-6 reps met zwaar gewicht goed uitgevoerd al een een pomp krijgen, maar bij 10-12 reps gaat het vaak toch net wat makkelijker.

Succes.

Originally posted by Nieck01 View Post
                    hahaha belichaming van pijn, klopt. Ik lig ook vaak nog net niet te janken in de gym haha. ik heb onderstaande. Die punten zijn al helemaal killing.
                    Klopt, ik heb lichte bloeduitstortingen op de plek waar ik gister op gerold heb. Dit zijn streepachtige bloeduitstortingen. Ik weet niet wat de hardheid bij die van jou is, maar ik lig denk te huilen als ik zo eentje gebruik met enkel zulke punten.

Teer huidje denk ik dan maar.. En de pijngrens zal ook wel opschuiven, je weet eerst gewoon nog niet wat je kan verwachten aan pijn. Als ik dit vaker ga doen en bekwamer wordt zal de pijngrens ook vanzelf opschuiven.
                    Last edited by Iron Mind; 14-03-2014, 16:55.
                    "Straight outta gym"

Comment

• Volgende week is m'n laatste bulk week.

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Ik moest vanmiddag bijna overgeven in de trein toen ik me 3e meal naar binnen zat te proppen. Het gaat echt nergens meer over. Ik ben blij als de cut begint, dat bf% begint me ook de keel uit te hangen en ik wil weten hoe ik er straks goed droog uitzie.

Maar het vele eten wat nu echt teveel is voor me lichaam en in het koppie is de grootste drijfveer om de week na me verjaardag te beginnen. Mijn max qua kcal inname wat nog te doen is hangt dus om en nabij 5000kcal. In de toekomst zal ik sowieso hoger uitkomen dus dan zal ik andere dingen gaan uitproberen om het leefbaar zien te houden op 5000+kcal inname.

Nooit gedacht dat zoveel eten me neus uit zou komen, maar ik ervaar de laatste weken helaas niet anders.

Vanavond quads, cows en core trainen.

Misschien zondag nog een totale power workout met enkel de grote 4 lifts en anders een extra rustdag, want ik kan de komende dagen weer niet genoeg slapen lijkt het wel.

Dikke kans dat ik het hele weekend gewoon rust neem.
                      Last edited by Iron Mind; 14-03-2014, 17:03.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                        Wat bij mij erg helpt zijn paused chest presses. En bij alle fly oefeningen proberen je armen zo wijd mogelijk de beweging te laten inzetten met haast gestrekte armen.

Een heel goed iets hierbij is om te blijven denken dat je met gestrekte armen iemand probeert te omhelzen. Maak er geen halve curl oefening van dat laat je enkel je biceps werken. Dus echt je armen haast volledig gestrekt houden en denken aan die "knuffel" beweging om de beweging van je baan "ruim" te houden.

Verder je pecs hard samenknijpen natuurlijk tijdens de beweging, trage negatieven om er echt bloed in te dwingen en dan doorgaan tot je een goede pomp krijgt. Als je het goed doet kan je ook wel bij 3-6 reps met zwaar gewicht goed uitgevoerd al een een pomp krijgen, maar bij 10-12 reps gaat het vaak toch net wat makkelijker.

Succes.
                        Thnx! Ga er morgen gelijk op letten!
                        I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

• voor zover ik weet is dat een van de hardste die er bestaan haha. Meende dat antoine vaillant um ook had, en hij schreeuwde het ook uit.
                          Maar je went er wel goed aan, moet alleen bij mijn t-band nog wat bijsteunen met mijn andere been, verder gaat het wel lekker. In het begin kraakte mijn rug helemaal en voelde ik me daarna extreem lenig :P
                          Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
                          Doel eind 2015: 100kg
                          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Comment

• Net quads, cows en core daarna foam gerold.

Leg press, voeten laag en smal.
                            3 x 12 240kg 2/1/4 sec

Sissy hack squat in de smith
                            3 x 8-10 50-60kg

3 sets
                            30 sec tegen de muur aanzitten + leg extension tot falen + hack squat 15-20 reps

6 sets
                            calf raises op de leg press 6-15 reps 40-60kg

3 sets
                            ab machine 15-20 reps + ab side raises 10-15

Foam rollen. Vooral de quads en adductors bewerkt.
                            Quads zijn nu helemaal warm. Adductors kunnen nog wat beter de volgende keer, maar de gym ging dicht. Het blijft echt facking pijnlijk, maar het gaat al beter.

Nu Spartacus aan het kijken
                            Last edited by Iron Mind; 14-03-2014, 22:31.
                            "Straight outta gym"

Comment

• Klinkt weer lekker allemaal. Mooi aan het kanen ghehe

Ik ben blij voor je als je eindelijk die cut ingaat kerel. Alvast veel succes.

Ennuh, spartacus was mooi inderdaad!
                              Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

• Originally posted by niels123 View Post
                                Klinkt weer lekker allemaal. Mooi aan het kanen ghehe

Ik ben blij voor je als je eindelijk die cut ingaat kerel. Alvast veel succes.

Ennuh, spartacus was mooi inderdaad!
                                Nooit problemen gehad met eten tot aan de laatste paar weken dus.

Het was een nieuw seizoen met de nieuwe Spartacus. Spartacus: Vengeance heet hij. Echter blijft het een vette serie, het blijft verder erg treurig van Andy Whitfield (de "oude" Spartacus) dat hij zo jong is komen te overlijden.

Vandaag rustdagje aka minder prop dag en dat is wel prettig.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X